Centrum Fanów Symulatorów » Grand Prix Legends, Liga GPL Online, GPL WC » GPL - optymalizacja do jazdy online
Napisz nowy temat    Odpowiedz do tematu

GPL - optymalizacja do jazdy online

Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Autor Wiadomość
lefty


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 9068
Miasto: Rzeszów

Post2004-07-26, 12:53      GPL - optymalizacja do jazdy online Odpowiedz z cytatem
Powiedzcie mi, jak mocny trzeba miec komputer aby moc bez problemu jezdzic online z pelnym gridem? Mam starego juz celerona 633 o/c 950, 256MB ram, GF2GTS 32MB, mam wszystkie patche do GPL, odpowiednio ustawione core.ini, w GPL mam ustawiony tryb OpenGL (o jezdzie w D3D z taka iloscia przeciwnikow nie ma mowy u mnie ), zjechalem suwakiem bias detail na minimum a mimo to przy duzej ilosci zawodnikow na torze (kilkunastu), obraz potrafi mi czasem przyciac co mnie strasznie dekoncentruje a czasem z tego powodu lapie spina czy bande, etc. i robi sie crash Jak zoptymalizowac GPL do jazdy online? Offline wiadomo, ze kazdy lubi miec dodatki do torow zeby ladnie wygladaly ale przeciez ja nie laduje tekstur hi-res 16bit Czy np. kaski i kola 3D zabieraja tak duzo mocy CPU? Czy wrzucajac nowe auto od GPLEA, bedzie one takie samo dla AI jak i przeciwnikow online? Aha, korzystam z rozdzielczosci 1024x768 85Hz, vsync wylaczone. Sterowniki do SB Live to oryginalne z plytki + update niegdys tu polecany (to jedyne sterowniki pod XP, na ktorych dzwiek w GPL jest ok). System to Windows XP Pro z SP1. Z menadzera zadan wylaczam co sie da przed odpaleniem GPL. Ping do serwera tenbitu w normie tj. kilkadziesiat ms (lacze neostrada 640, ostatnio nam przyspieszyli wreszcie).
Jeszcze co zauwazylem to to, ze jak wejde na tor i juz jade qual to jak ktos wchodzi na serwer czy pojawi sie na torze to dzwiek potrafi takie "pyk pyk" robic. Nie wiem o co chodzi
W kazdym razie potrzebuje rady, odpowiedzi na te wszystkie pytania. FAQ niewiele mi pomogl bo niewiele dalo sie znalezc (nie mam pomyslu co by jeszcze mozna wpisac w wyszukiwarke)
Wiem, ze wiekszosc z was ma szybkie komputery czyli najnowszy lub w miare nowy sprzet i takich problemow raczej nie macie ale moze ktos kto wczesniej jezdzil na slabym sprzecie moglby mi cos doradzic
Jeszcze jedno. W nocy zainstalowalem drugie GPL, w osobnym katalogu. Po prostu przegralem z plyty instalacyjnej, zainstalowalem patcha all-in-one, wrzucilem auta z GPLEA, gdzie sie dalo wybralem tekstury 4bit, kaski, rece tez (kola narazie zostawilem 3D). Torow nie tykalem. Odpalilem tryb D3D i wyscig z 19 AI, na starcie niestety zbyt mocno chrupalo, ciut ponad 10 fps Przelaczylem na OpenGL i bylo juz znacznie lepiej. Musze to przetestowac wieczorem, online.
 
Reklamy
Richie


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław

Post2004-07-26, 13:00      GPL - optymalizacja do jazdy online Odpowiedz z cytatem
jaka masz plyte glowna? dysk? ram? troche dziwne to niedomaganie co opisujesz, bo pamietam czasy kiedy jezdzilismy online przy full gridzie na celeronie 300a@450Mhz, Riva tnt1 w d3d, 128mb ram i bylo super, ja wczoraj jezdzilem na Ati jakis megakrzak firma 9200SE taki bez radiatorka nawet i nawet nie zauwazylem, zeby przy suwaku detail bias na 3/4 bylo jakiekolwiek spowolnienie hm

to pykniecie dzwieku jak ktos wchodzi na serek jest wyrazne jak sie oglada wyscig z garazu jako spectator, w czasie jazdy nie wystepowalo u mnie nigdy jesli ja bylem juz na torze

duzo zzeraja updaty torow, ladnie nieba, textury asfaltow itd musisz raczej tu je odchudzic oprocz aut i na pewno bedzie OK
 
lefty


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 9068
Miasto: Rzeszów

Post2004-07-26, 13:15      GPL - optymalizacja do jazdy online Odpowiedz z cytatem
Plyta glowna leciwa bo Abit-BX133Raid, wiadomo Intel-BX, dysk Seagate 40GB ATA/100 podpiety do osobnego kanalu ATA100 (wszystkie napedy mam na osobnych kanalach), 256MB ram PC133, wiadomo, stare SDRy. W biosie 2-2-3. Karta grafiki Elsa Gladiac, taka sama jaka sam kiedys miales Aha, temperatura procka przy tych upalach nie przekracza mi ostatnio 38 stopni (windows) a i tak wiatraczek hula na 40%. Przy graniu wlaczam go na full. AGP aperture size mialem ustawione na 128MB a w nocy przestawilem na 256MB.
Moze zrobie jeszcze jeden eksperyment i przetestuje to nowo zainstalowane GPL pod Windows 98.
 
Richie


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław

Post2004-07-26, 13:35      GPL - optymalizacja do jazdy online Odpowiedz z cytatem
masz wszystko super ustawione i przy 2/3 detail bias powinien ci smigac GPL bez zadnej laski ! pozostaje ci zmudne d3d.ini i core.ini grzebanie ustawieniami albo odchudzenie tras, kiedys pamietam wgranie samego nieba 3d do Ringa spowalnialo fps o polowe
 
Greg


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1940
Miasto: Szczecin

Post2004-07-26, 15:01      GPL - optymalizacja do jazdy online Odpowiedz z cytatem
wywal zmienione samochody. one zuzywaja sporo wiecej polygonow. kiedys jak mialem slabszego kompa to przy takich "wypasionych" samochodach cielo niemilosiernie np. na singlu, a po podmiance na standardowe bylo ok.

najlepiej zrob sobie katalog z nowymi autkami i katalog ze standardowymi. na jazde online wrzucaj te zwykle i powinno byc ok
 
lefty


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 9068
Miasto: Rzeszów

Post2004-07-26, 15:28      GPL - optymalizacja do jazdy online Odpowiedz z cytatem
Jeszcze mi jedno powiedzcie. Jak objawia sie CTD (crash to desktop jakby ktos pytal) a jak disco w GPL? Z reguly jak mnie wywala z GPL to wlacza mi sie z powrotem Vroc wiec co to jest, disco czy CTD? Czy te slupki Q, S, L w GPL da sie wlaczac/wylaczac podczas jazdy jakims klawiszem wzglednie skrotem klawiszy?
 
emge


Dołączył: 18 Sie 2001
Posty: 1612
Miasto: Gdańsk

Post2004-07-26, 15:57      GPL - optymalizacja do jazdy online Odpowiedz z cytatem
Wylaczyc mozna Alt+M. Wywalenie do pulpitu poprostu wywala do pulpitu , a disco cofa sie do polaczenia sieciowego i pyta czy polaczyc (z tego co pamietam dawnymi czasy). Moge sie jednak mylic bo dawno mi sie to nie zdazylo.
 
kavoo


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 8688
Miasto: 100lica

Post2004-07-26, 16:19      GPL - optymalizacja do jazdy online Odpowiedz z cytatem
Richie nie wprowadzaj kolegi w blad
Na Celkach 333a@450 to smigaliscie az milo, tyle ze... mieliscie 3dfx-y pracujace w GLide
U mnie kiedys, jak zapewne pamietasz, bo sam walczyles z moim kompem zeby wycisnac jak najwiecej fps, na AMD K6-2 550MHz i TNT1 tez grafa chrupala koszmarnie, mialem w porywach do 20fps.
 
Richie


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław

Post2004-07-26, 16:22      GPL - optymalizacja do jazdy online Odpowiedz z cytatem
kavoo napisał:
Richie nie wprowadzaj kolegi w blad
Na Celkach 333a@450 to smigaliscie az milo, tyle ze... mieliscie 3dfx-y pracujace w GLide
U mnie kiedys, jak zapewne pamietasz, bo sam walczyles z moim kompem zeby wycisnac jak najwiecej fps, na AMD K6-2 550MHz i TNT1 tez grafa chrupala koszmarnie, mialem w porywach do 20fps.


nie wprowadzaj w blad kolegi

celeron to byl 300A@450 a nie 333 to raz

dwa to mialem 3dfx, ale potem Rive TNT1 i na niej elegancko gpl chodzilo, tak samo zreszta jak u Carlosa na tym samym (a potem celki 566@850 ) o 3dfx nawet nie wspominalem, bo wiadomo ze gpl pod glide bylo robione i w tym trybie zawsze super chodzilo

a trzy to amd k6-2 to byl tak wolny syf przy celeronach, ze wszystko chrupalo koszmarnie, nawet mi na tym procku Civ2 na laptopie


EDIT

sorry jednak nie, to Carlos mial TNT1 a ja z 3dfx od razu TNT2 co nie zmienia postaci rzeczy, ze na obu GPL smigalo mimo, ze to karty od gf2 leftiego sporo wolniejsze

lefty ja bym jednak sadzac po tych CTD szukal awaryjnej czesci kompa, normalnie zadne CTD w gpl sie nie zdarzaja
 
lefty


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 9068
Miasto: Rzeszów

Post2004-07-26, 16:29      GPL - optymalizacja do jazdy online Odpowiedz z cytatem
No tylko zalezy co kto rozumie pod pojeciem "chrupanie". Powiem tak. Offline jak jezdze sam to nie ma wiekszych problemow, owszem, zdarzy sie jakis tor np. CF gdzie podczas jazdy np. na koncu tych ostrych esek obraz mi sie zatrzyma na 1/4 sekundy czy np. IoM gdzie z reguly w dwoch miejsach tez mi tak przycina. W online jesli mam to chrupanie to wlasnie w ten sam sposob a nie ze zawsze mi spada fps jak mam kilka aut przed soba lub za mna. Wezmy np. Monze. Start, kilkunastu zawodnikow, dojezdzamy do grande, jestem po wewnetrznej i nagle obraz na cwierc sekundy przycina, lapie kraweznik i... bum w kogos, robi sie mega crash Podobnych sytuacji mialem juz kilka. I jak tu sie uczyc jezdzic online w tloku?
Przegladnalem juz 6 podstron dzialu GPL Troubleshooting na RSC ale nie znalazlem narazie podobnego problemu.
 
Carlos


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 805
Miasto: Nowy Dwór Mazowiecki

Post2004-07-26, 16:52      GPL - optymalizacja do jazdy online Odpowiedz z cytatem
Najpierw to Ryszard mial golego celka bez A i sie dziwil, czemu u mnie smiga a u niego chrupie . Wydaje mi sie, ze glowna przyczyna to updaty torow i masa pojazdow online - Rysio sie nie przyzna ze nawet na celku 566@850 to na starcie powyzej 1024x768 to nie bylo bata, zeby nie chrupalo (ponizej 20FPS)
 
lefty


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 9068
Miasto: Rzeszów

Post2004-07-26, 17:32      GPL - optymalizacja do jazdy online Odpowiedz z cytatem
Jeszcze jedna sprawa. Kiedys ogladalem replaye z GPLWC to niektorzy mieli inne malowanie aut np. niebieskiego coopera. Zauwazylem podobna rzecz gdy ostatnio jezdzilismy na vrocu wiec jak to jest? Czy to moze miec wplyw na plynnosc wyswietlania obrazu?
 
Tytus
CBR1000RR, CRF450R

Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 3960
Miasto: Kce

Post2004-07-26, 17:50      GPL - optymalizacja do jazdy online Odpowiedz z cytatem
te inne malowanie nie ma nic wspolnego z plynnoscia. Poprostu niektore numery bolidow mialy takie malowanie (cooper, eagle, brabi) Jak gpl losowo wezmie taki numer to masz pozniej kolorowo

A co do twojego configa to ja mialem prawie ten sam sprzet (plyta, dysk, procek tylko byl 566@850 + GF2MX) i tyle sezonow na nim przejezdzilem bez wiekszych problemow
 
Greg


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1940
Miasto: Szczecin

Post2004-07-26, 18:16      GPL - optymalizacja do jazdy online Odpowiedz z cytatem
krotko - wyjeb te auta, opony
 
Wujo Ford
Mondeo Cosworth

Dołączył: 22 Sie 2001
Posty: 1771

Post2004-07-26, 18:41      GPL - optymalizacja do jazdy online Odpowiedz z cytatem
Ja dwa sezony smigalem na cel300A i TNT1 i niestety na starcie zawsze mialem kaszane. Dopiero jak sie na jakis czas przenioslem do RollBara, to bylo znacznie lepiej + stery fachmany duzo dawaly iwylaczenie w core.ini bufffora Z czy cos w tym stylu Moze u Richiego chrupalo, ale on jezdzil z NINTENTO i tam moze nawet u Leftiego by chrupalo, ale jak sie czlowiek przelaczamy do kokpitu to sprawa wyglada znacznie gorzej i zaczyn żółwić. Takze moja propozycja to fachmany (tylko czy sa fachmany do GF2 ?) i disableZbuffer w core.ini a potem to juz tylko wywalic na poczatek opony 3D. btw. z tego co pisze to wychodzi, ze Tytus tez z ninitendo jezdzil, wstydz sie
 
Centrum Fanów Symulatorów » Grand Prix Legends, Liga GPL Online, GPL WC » GPL - optymalizacja do jazdy online Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu
Skocz do: