Centrum Fanów Symulatorów » Grand Prix Legends, Liga GPL Online, GPL WC » GPL - optymalizacja do jazdy online
Napisz nowy temat    Odpowiedz do tematu

GPL - optymalizacja do jazdy online

Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Autor Wiadomość
Richie


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław

Post2004-07-26, 19:35      GPL - optymalizacja do jazdy online Odpowiedz z cytatem
Carlos napisał:
Rysio sie nie przyzna ze nawet na celku 566@850 to na starcie powyzej 1024x768 to nie bylo bata, zeby nie chrupalo (ponizej 20FPS)


fantazjujesz kolego, bo jak mialem ten sprzet to takze 17tke Daewoo ktora miala max 1024x768 wiec jak powyzej wlaczales u mnie zeby sprawdzic czy chrupie? poza tym tak jak Wujo napisal, z nintendo nic nie chrupalo u mnie nigdy musiales mnie pomyslic z kims

lefty mam dobra rade, staraj sie zaqualowac w top5 i nie bedzie nic chrupalo
 
Reklamy
lefty


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 9068
Miasto: Rzeszów

Post2004-07-26, 19:47      GPL - optymalizacja do jazdy online Odpowiedz z cytatem
Zrozum Greg, ze nie chce jezdzic na oryginalnych autach bo wygladaja ohydnie. Mowilem juz, ze zainstalowalem w drugim GPL auta GPLEA ale tam gdzie sie dalo, wybralem 4-bitowe tekstury wiec powinno byc ok. Kaski dalem 2D i kola tez pewnie dam 2D. Torow ruszac nie bede.
Poza tym dwa posty wczesniej pisalem o tym co to za "chrupanie" jest u mnie. To nie jest tak ze mam pelno aut przede mna lub za mna czy jedno i drugie i obraz zaczyna przerywac w pewnych maly odstepach czasu co zwykle dzieje sie wskutek zmniejszenia ilosci fps i zanika gdy stawka zaczyna sie rozjezdzac. Ja moge jechac dobrze w tloku, nawet przy 25 czy wiecej fps i przyciecie zdarzy sie tylko raz, na 1/4 sekundy i wtedy klops z powidlem, potrafie sie wywalic przez to, stracic kontrole nad autem uderzajac w cos
Co do disco to tu nie wiem o co chodzi. Pingi w normie a mimo to mnie wywala w kazdym wyscigu bwpatch oczywiscie mam zaaplikowany, discofix tez.

Wujo, Fachmany byly jeszcze jak byly Rivy TNT2, nie wiem nawet czy ostatnie wersje byly robione na detonatorach o numerze dwucyfrowym czy tez skonczylo sie na wersjach jednocyfrowych np. 6.xx. W kazdym razie jak mialem TNT2 to uzywalem ich, do GF jednak nie pasowaly.
A z nintendo jezdzic nie bede bo to grzech jest okrutny
 
Wujo Ford
Mondeo Cosworth

Dołączył: 22 Sie 2001
Posty: 1771

Post2004-07-26, 19:57      GPL - optymalizacja do jazdy online Odpowiedz z cytatem
No, z nintendo to nie jazda juz jest W core.ini masz bufferZ wylaczony? BTW. u mnie w D3D zawsze szybciej chodzilo niz openGL, dziwie sie ze ludzie w ogole moga wlaczac GL'a Moge ci przeslac Lefty kamerki kokpitowe podwyzszone by Wujo moze to pomoze a jak nie to juz tylko, jak pisal Richie bedziesz sie musial qualowac w top5
 
Tytus
CBR1000RR, CRF450R

Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 3960
Miasto: Kce

Post2004-07-26, 20:15      GPL - optymalizacja do jazdy online Odpowiedz z cytatem
Wujo napisał:
btw. z tego co pisze to wychodzi, ze Tytus tez z ninitendo jezdzil, wstydz sie

przeciez zawsze tak jezdzilem/jezdze

A tak serio, to na starcie przy 19 AI to zawsze chrupnelo na chwilke Nawet a tym sprzecie co mam teraz jak postawie sobie 19 AI ,detal bias na max + trasy w hi-res, asfalt, bolidy to nie ma sily by nie chrupnelo Taki jest ten silnik gry ze szybka karta nic nie daje - raczej szybszy procek jest bardzie pozyteczny...
 
Dimax


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 2987
Miasto: Szczecin

Post2004-07-26, 20:17      GPL - optymalizacja do jazdy online Odpowiedz z cytatem
Wujo dawaj tu te kamerki do zalacznika
 
Speedy Alfa
159

Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 5076
Miasto: Poznań

Post2004-07-26, 20:47      GPL - optymalizacja do jazdy online Odpowiedz z cytatem
lefty weź może zrób taki eksperyment i przed startem zrób full screen i poprzełaczaj trochę widoki na rożne bolidy tak żeby je z bliska widzieć.
Może to dziwne ale może pomóc
Ja u siebie też zauważyłem okazjonalne "freezy" kiedy zbliżam sie do innych bolidow, tyle że u mnie trwają one na tyle krótko że raczej z tego powodu nie wypadam ani crashy nie robię. Wymyśliłem sobie taką teorię na ten temat że GPL ładuje sobie tekstury z dysku do RAMu a może do jakiegoś cachu dopiero kiedy są potrzebne a jak wiemy różne poziomy tekstur i detali bolidów są używane w zależności od odległości bolidu od punktu patrzenia. Czyli widzisz ferrarke i lotka przed sobą ale są daleko, jeżeli nie było ich wcześniej blisko ciebie to w RAMie masz tylko proste teksturki i detale, na zakręcie ich dochodzisz i w tym momencie doładowują sie szczegółowe i stąd przeskok. Jeżeli zbliżysz sie drugi raz to już wszystko OK, nic nie skacze bo masz już te detale wczytane.

Zastrzegam że nie wiem czy to słuszna teoria sam ją wymyśliłem nieszczególnie się nad tym zastanawiając, po prostu kilka razy coś takiego zauważyłem. Ta teoria równie dobrze może być całkowicie błędna lub coś zupełnie innego może być przyczyną problemów Leftiego
 
lefty


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 9068
Miasto: Rzeszów

Post2004-07-26, 21:37      GPL - optymalizacja do jazdy online Odpowiedz z cytatem
Wujo, dzieki ale te kamerki juz mi kiedys dawales i gdzies je mam ale trudno byloby mi sie na nie przestawic, zreszta wole chyba kokpit
Speedy, tez nad tym samym myslalem. O dziwo, mam w katalogu GPL (tym starym) plik reduced_core.ini. Nie wiem skad on sie tam wzial, mozliwe, ze po zainstalowaniu ostatniego patcha D3D. W owym pliku jest taki wpis:
Cytat:

[ Graphic Options ]
detailBias = 74 ; Distance at which the game draws in high detail

Oczywiscie w grze przesuwalem ten suwak takze na minimum.
 
Speedy Alfa
159

Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 5076
Miasto: Poznań

Post2004-07-26, 22:13      GPL - optymalizacja do jazdy online Odpowiedz z cytatem
Cytat:
Wujo, dzieki ale te kamerki juz mi kiedys dawales i gdzies je mam ale trudno byloby mi sie na nie przestawic, zreszta wole chyba kokpit

Myśle że Wujo jak najbardziej miał na myśli kokpit
Ja też jeżdżę z kokpitu i stosuję troche podwyższone kamery. Np. w Lotusie defaultowym czuje sie jakbym płasko leżał w wannie - nie widać drogi. Dlatego mam podwyższone view, lepiej mi sie czuje. Oczywiście wszystko w ramach zdrowego rozsądku, tryby typu 1.5 metrowa szyja nie wchodzą w grę

Aha, do regulacji widoku służy programik GPLSA
 
witek_p


Dołączył: 24 Sty 2003
Posty: 1251
Miasto: Katowice GG 2425547

Post2004-07-26, 23:04      GPL - optymalizacja do jazdy online Odpowiedz z cytatem
lefty napisał:

.........256MB ram PC133 ......

........ AGP aperture size mialem ustawione na 128MB a w nocy przestawilem na 256MB .........

Ja bym próbował zmniejszyć na 32 > max. 64 a nie na odwrót, jeżeli textury w grze nie są aż takie wymagające (duże) to może tyle dodatkowo wystarczy, a rozumiem że grasz pod XP i on sam wymaga trochę ramu do pracy. Na grafie chyba z 32MB masz ram'u
Czy jak odkręcisz procka dalej masz takie przycinki
 
lefty


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 9068
Miasto: Rzeszów

Post2004-07-27, 01:06      GPL - optymalizacja do jazdy online Odpowiedz z cytatem
Tak tylko nie bede za kazdym razem wchodzil do biosu i zmienial ilosc pamieci bo raz bede chcial pojezdzic w GPL a raz zagrac w jakas gre 3D. Podkrecenie procka nie ma tu nic do rzeczy bo chodzi na FSB 100 zamiast 66 (mnoznik jest 9.5 w tych prockach). Gdybym dal mniej lub wiecej niz 100 to moze mialoby to jakis wplyw. Ten celeron byl specjalnie przeze mnie wyselekcjonowany abym mogl go wlasnie podkrecic i procesory z tym numerem seryjnym podkrecalo wielu ludzi. O karcie grafiki pisalem juz, ze ma 32MB DDR.

BTW przed chwila skonczylem dzisiejsza jazde online, na tym drugim GPL i musze powiedziec, ze chociaz czasem mi przycial obraz to nie spotkalo mnei dzis ani disco ani CTD Niestety cholernie trudno mi sie przyzwyczaic do oryginalnego wygladu torow. Zawsze mialem gdzies cos takiego, ze moglem sobie to obrac za brake-point, a to tabliczka pokazujaca ile jest metrow do zakretu, a to reklama z boku toru, etc. Ciezko mi bylo dzisiaj hamowac. Jutro bede jeszcze testowal to poprzednie GPL tylko pobawie sie ustawieniami w core.ini
 
Algrab E3X


Dołączył: 09 Gru 2001
Posty: 854
Miasto: Szczecin

Post2004-07-27, 01:30      GPL - optymalizacja do jazdy online Odpowiedz z cytatem
Moze taka glupia na pozor propozycja odnosnie chwilowego freeza, (zrob ghosta) wywal stery do k.muz i wyjmij ja z kompa, i potem sproboj cos pojechac, cholera wie niby live po to ma wlasnego procka zeby nie obciazac glownego, no ale wszystko mozliwe...
 
MaXyM


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678

Post2004-07-27, 01:44      GPL - optymalizacja do jazdy online Odpowiedz z cytatem
Nie.. no nie przeceniajcie live'a. Jedyne co on sam umie robic to grac soundfontami i nakładać efekty przez DSP. Ale jesli trzeba odtworzyć wiele dźwięków (jak np. odgłosy silnika, otoczenia etc) równocześnie to niestety trzeba to to mixowaź prockiem.
 
lefty


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 9068
Miasto: Rzeszów

Post2004-07-27, 03:14      GPL - optymalizacja do jazdy online Odpowiedz z cytatem
Algrab, po co mam te stery wywalac? Przeciez kazde inne trzeszcza w GPL a bez dzwieku jezdzic i tak sie nie da (a przynajmniej ja takim desperatem nie jestem). Zreszta po wyscigu wiem, ze to nie Live robi problemy.
 
Greg


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1940
Miasto: Szczecin

Post2004-07-27, 11:09      GPL - optymalizacja do jazdy online Odpowiedz z cytatem
Tytus napisał:
Wujo napisał:
btw. z tego co pisze to wychodzi, ze Tytus tez z ninitendo jezdzil, wstydz sie

przeciez zawsze tak jezdzilem/jezdze

Pierwsze slysze.

Wydalo sie - ty lamo
 
Algrab E3X


Dołączył: 09 Gru 2001
Posty: 854
Miasto: Szczecin

Post2004-07-27, 11:14      GPL - optymalizacja do jazdy online Odpowiedz z cytatem
Chodzilo o wyjecie karty zupelnie i testowe przejechanie sie bez dzwieku przez 15 minut, nie kaze ci do konca zycia tak jezdzic
Rozumiem ze problem solved, tylko ktory? Bo ze disco czy CTD nie braly sie z karty muzycznej to prawie pewne.
Piszesz wyraznie o "chrupaniu" przy 25 fps wiec karta graficzna sie wyrabia ale pamiec albo procek chyba juz nie.

Z innej beczki. Moze sprobuj na chwile testowo zdjac podkrecenie?
 
Centrum Fanów Symulatorów » Grand Prix Legends, Liga GPL Online, GPL WC » GPL - optymalizacja do jazdy online Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu
Skocz do: