Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678
2001-11-16, 16:47 Zmiana biegów
Pewnie wielu z Was się uśmiechnie pod nosem. Ale i tak zapytam.
W GPL jak wiadomo łatwo przekręcić silnik. Zmieniając biegi bez zdejmowania gazu obroty skaczą na maksa na chwilę. Rozumiemże to niezdrowe dla niego.
Jaką więc technikę stosujecie? Zdejmujecie gaz? A może używacie Clutch'a. Jeśli tak to w jakie ma on inne zastosowania.
Reklamy
Ozone
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 796
Miasto: New England
2001-11-16, 16:55 Zmiana biegów
Clutch - sprzeglo nie ma tu nic do rzeczy. Zmieniajac ze sprzeglem a nie odejmujac gazu tak samo przekrecasz silnik. Zdejmuj noge z gazu przy zmianie i bedzie OK. Nie musisz do konca - idealem jest trzymac obroty przy max. Sprzeglo przydaje sie tylko przy starcie i przy zawracaniu gdy trzeba szybko podniesc obroty zeby po puszczeniu obrocic sie o 180stopni... tyle.
vette
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 2977
Miasto: Wrocław
2001-11-16, 17:22 Zmiana biegów
Oczywiscie jezeli masz wylaczony damage to nie ma takiej potrzeby bo silnika nie mozna wtedy uszkodzic.
MaXyM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678
2001-11-16, 21:00 Zmiana biegów
No i to mnie właśnie zaskoczyło. Udało mi się przy wyłączonym damage rozwalić silnik... A może to brak paliwa ??? Najpierw zaczął jakby tracić moc a gdzies po jednym okrążeniu zgasł.
vette
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 2977
Miasto: Wrocław
2001-11-16, 21:04 Zmiana biegów
Oczywiscie zabraklo ci paliwa
przy ustawianiu setupu masz przeciez takze ilosc tankowanego paliwa.
Maxym ....PRZECIEZ GPL TO JEST SYMULATOR A NIE GIERKA
MaXyM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678
2001-11-16, 21:12 Zmiana biegów
Teraz o tym pomyslalem. Myslalem ze podczas treningu nie ubywa paliwa, bo przeciez to ma wplyw na ch-tyke bolidu.
A jak tankowac paliwo? Da sie podczas treningu zjechac do pitu i zatankowac?
vette
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 2977
Miasto: Wrocław
2001-11-16, 21:19 Zmiana biegów
ilosc paliwa wplywa na charakterystyke bolidu. Pomiedzy damage a nie damage jest tylko taka roznica ze bolidu nie mozesz uszkodzic. wszystkie pozostale zachowania samochodu sa dokladnie takie same.
A tankowanie odbywa sie poprzez wyjscie z samochodu i ponowne wejscie na tor. Masz wtedy znowu ilosc paliwa taka jaka ustawiles w setupie
MaXyM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678
2001-11-16, 22:19 Zmiana biegów
A co wtedy z temperaturą opon?
vette
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 2977
Miasto: Wrocław
2001-11-16, 23:05 Zmiana biegów
Ach zapomnialbym...
zamiast wchodzic do pitu mozesz zrobic SHIFT R i masz caly zbiornik paliwa zimne oponki slowem dziewiczy wozek prosto z fabryki.
A swoja droga teraz sobie to uzmyslowilem ze juz dawno nie musialem uzywac SHIFT R...jednak jakies postepy robie :grin:
[ Ta wiadomość została zmieniona przez: vette dnia 2001-11-16 22:13 ]
MaXyM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678
2001-11-17, 00:28 Zmiana biegów
Hmm. Ale nie odpowiedziałeś...
Zrobiłem takie doświadczenie. Miałem mało paliwa, wjechałem do PITu i ESC, a potem zaraz zielony buton. Miałem nadal mało paliwa. Z tego wniosek że i opony ciepłe (???). Ten sam manewr ale dodatkowo wszedłem do setupu, po czym zielony, zielony. No i jest paliwo w boldzie. Pytanie co z oponami, czy zostały zmienione czy nie.
vette
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 2977
Miasto: Wrocław
2001-11-17, 00:34 Zmiana biegów
jezeli wejdziesz do pitu to w okienku setupow pokaze ci ile aktualnie masz paliwa.... ale po wejsciu na tor zatankuje ci do wartosci ustawionych w danym setupie i oponki bedziesz mial zimne
Darkman
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 2433
Miasto: Tychy
2001-11-20, 12:30 Zmiana biegów
Czy rzeczywiście najlepsze czasy można wykręcić tylko na ręcznej skrzyni czy dobrze zestrojony automat też da sobie radę?
Gregor
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 2784
Miasto: Wroclaw
2001-11-20, 12:48 Zmiana biegów
niestety w setupie nie ma nic do 'strojenia' automatu - oprocz oczywiscie regulacji przelozen skrzyni, tak wiec automat zawsze zmienia tak samo - zrob sobie taki test przejedz kolko na automacie i kolko na recznej zmieniajac bez odpuszczania gazu na przy max obrotach (damage off) a potem nagraj replay'e i zaladuj je do ReplayAnalizatora - na wykresie predkosci bedziesz mial wyraznie pokazane ile tracisz na zmianie biegow
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2001-11-20, 12:50 Zmiana biegów
w GPL jazda na automacie nie wchodzi w gre, jest chyba tylko po to.... wlasnie nie wiem po co, moze do pierwszego wlaczenia ?
ja na klawiszach pierwsze pol roku nawet jezdzilem na recznej mimo ze wszystkie palce musialem miec na numerycznej tylko
MaXyM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678
2001-11-20, 12:59 Zmiana biegów
Nie wierze. Richie, grales w GPL na klawierce??? To zakrawa na ArchiwumX
Przy okazji mam pytanie. Jak redukować biegi? Z puszczonym gazem, z wysprzegleniem a moze z lekkim gazem? Chodzi o to ze jak zostawie gas to podczas przerzucania biegu obroty i tak skacza wysoko a wtedy jest ryzyko zerwania przyczepnosci. Dodam moze ze chodzi o redukcje podczas hamowania (np. przed Parabolica na Monzie).