Centrum Fanów Symulatorów » Nascar Racing Season 4,2002,2003 Nascar Real » wrazenia Texas
Napisz nowy temat    Odpowiedz do tematu

wrazenia Texas

Idź do strony Poprzedni  1, 2
Autor Wiadomość
Aro BMW
E39

Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1478
Miasto: Ustroń

Post2003-11-06, 12:15      wrazenia Texas Odpowiedz z cytatem
kavoo napisał:
SEWER napisał:
Analiza wypadku pokazala ze pewnie bym wyszedl z tego spina ale akurat Aro byl z tylu i wytworzyl sie drag


Sewer powinienes unikac dragow Zwlaszcza gdy analizujesz swoje wypadki



A z tym odciazeniem tylu to dobrze Sewer kombinujesz Mi tez sie raz zdarzylo z tego powodu zaspinowac dlatego jak sie ma kogos na wyjsciu siedzacego na zderzaku to trzeba mocno uwazac
 
Reklamy
kavoo


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 8688
Miasto: 100lica

Post2003-11-06, 12:28      wrazenia Texas Odpowiedz z cytatem
Nie no - proste, ze jak sie na szybkim torze typu Pocono, Indy, Atlanta czy Michigan np. wchodzi w zakret majac kogos na dupie, to na obu dzialaja efekty aero-pull i aero-push. Dokladnie to samo jest zreszta w F1, tyle ze bardziej przeszkadza jadacemu z tylu niz temu, kto jedzie jako pierwszy.

Ale z analizy Sewera mozna wywnioskowac, ze nie chodzi mu o spin spowodowany efektami aero, tylko ograniczenie mozliwosci skontrowania spinu w zwiazku z efektami aero

Proponowalbym gdzie indziej szukac przyczyny/usprawiedliwienia/wymowki [niepotrzebne skreslic]
 
padek78


Dołączył: 21 Lis 2002
Posty: 1464
Miasto: Radom

Post2003-11-06, 12:53      wrazenia Texas Odpowiedz z cytatem
Dokładnie tak jak Kavoo mówi. Zresztą takie przypadki są nawet opisane w lekcjach w NR2003. To co przytrafiło się Sewerowi to prawdopodobnie utrata docisku tyłu auta, przez co auto wpada w poślizg.

Wiadomą rzeczą jest to, że strumień powietrza biegnie ponad spojlerem tego z przodu, a to dlatego, że ten z tyłu ten strumień podnosi. Ponieważ strumień powietrza biegnie ponad spojlerem auta z przodu to to auto może jechać szybciej, bo jego spojler nie stawia oporu - ALE również nie dociąża auta!!! Dlatego na prostych dwa auta jadące w drafcie jadą szybciej niż jedno a na łukach może przydarzyć się taka historia jaka właśnie przydarzyła się Sewerowi (czyli spin).

Mogło dojść również do innej historii. Mianowicie Aro mógł wylecieć na zewnętrzną w skutek utraty dociążenia przodu jego auta. I znowu to samo. Jeżeli samochód jedzie sam to strumień biegnie po całej powierzchni auta. Zatem również dociska przód. W momencie gdy na szybkim łuku jadą dwa auta w drafcie to strumień powietrza jest podnoszony przez auto z przodu (czyli auto tnie powietrze) i ten strumień następnie prześlizguje się nad maską tego drugiego, w efekcie odciążając jego przód i powodując podsterowność, czego efektem może być przygodne wyjechanie na zewnętrzną.
 
Richie


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław

Post2003-11-06, 13:03      wrazenia Texas Odpowiedz z cytatem
padek78 napisał:
strumień powietrza biegnie ponad spojlerem tego z przodu, a to dlatego, że ten z tyłu ten strumień podnosi. Ponieważ strumień powietrza biegnie ponad spojlerem auta z przodu to to auto może jechać szybciej, bo jego spojler nie stawia oporu


#Crazy
 
Aro BMW
E39

Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1478
Miasto: Ustroń

Post2003-11-06, 13:04      wrazenia Texas Odpowiedz z cytatem
padek78 napisał:

Wiadomą rzeczą jest to...

no wlasnie wiadoma, wiec po co nam to tlumaczysz jak malym dzieciom?
 
kawaretti





Post2003-11-06, 13:58      wrazenia Texas Odpowiedz z cytatem
Dzięki wszystkim za emocje wczorajszego wyścigu , w końcu jest to pierwsze upragnione
A emocji było co nie miara już na starcie okazało się że 3 bieg nie odpowiada , w konsekwecji na każdym restarcie miałem wrażenie że zaczynam jak jakiś czołg. W trakcie jazdy natomiast wóz spisywał się znakomicie.
Ostatnia yf to było wyzwanie, z jednej strony restart z przodu z drugiej strony zaskoczenie, że przedemną Richie na outside (chyba jakaś zmiana zasad w stosunku do n2002) i ta niepewność czy silnik wytrzyma bo mając świadomość, że nogal nie będzie próżnował dodałem na finish 5% grilla .

Szczęścia to wczoraj miałem co nie miara na chacie po wyścigu dostałem disco i okazało się że sieć na kilka minut zamilkła, ale fart

Publicznie muszę przeprosić tu Dimaxa za zlamerzenie przy wywieszeniu ostatniego yf, gdy zagalopowałem się w ferworze walki i zapomniałem go puścić na odlapowanie przed linią r/s , objawił się tu mój brak doświadczenia z jazdy, obiecuję poprawę w tej kwestii.
 
padek78


Dołączył: 21 Lis 2002
Posty: 1464
Miasto: Radom

Post2003-11-06, 22:20      wrazenia Texas Odpowiedz z cytatem
Richie wyjaśnij mi może co takiego niezrozumiałego jest dla Ciebie w mojej wypowiedzi? Mogę Ci to wyjaśnić jeszcze raz. To naprawdę jest proste

A może chodzi o to, że jest to trochę zawile napisane? No z tym się mogę zgodzić ale jeśli śmiejesz się z meritum sprawy to LOL dla ciebie.
 
Richie


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław

Post2003-11-07, 10:40      wrazenia Texas Odpowiedz z cytatem
juz ci Aro odpowiedzial, a smialem sie ze sposobu w jaki napisales prosta rzecz, juz bardziej nie po polsku i niezrozumiale nie moglo byc , eot
 
Centrum Fanów Symulatorów » Nascar Racing Season 4,2002,2003 Nascar Real » wrazenia Texas Idź do strony Poprzedni  1, 2
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu
Skocz do: