Centrum Fanów Symulatorów » Hardware & Software » Winamp i mp3
Napisz nowy temat    Odpowiedz do tematu

Winamp i mp3

Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Autor Wiadomość
Pitek


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 615
Miasto: Olsztyn

Post2003-08-04, 17:09      Winamp i mp3 Odpowiedz z cytatem
 
Reklamy
MaXyM


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678

Post2003-08-04, 18:39      Winamp i mp3 Odpowiedz z cytatem
No własnie... Jak Philips wynajdował CDDA (1982) to Semiconductors była niezalezną firmą
 
Gr00bY





Post2003-08-04, 20:52      Winamp i mp3 Odpowiedz z cytatem
IMO jest lepiej. Jest dużo lepiej. A z wtyczką typu DFX jest w ogóle super
 
Adik


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 3932
Miasto: /dev/dvb

Post2003-08-04, 22:39      Winamp i mp3 Odpowiedz z cytatem
MAD jest od dawna uwazany przez specow z doom9.org za najlepszy dekoder. Ja go uzywam od pol roku do konwersji mp2->wav->mp3 (mp2-strumien MPEG2, mp3-avi), rowniez siedzi u mnie w winampie.

Dla zainteresowanych wygodna nakladka

http://home.wanadoo.nl/~w.speek/mad_frontend.htm
 
lefty


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 9068
Miasto: Rzeszów

Post2003-08-04, 22:50      Winamp i mp3 Odpowiedz z cytatem
Potwierdzam. Roznice slychac "golym" uchem No chyba, ze komus slon nadepnal na ucho to pewnie i tak nie uslyszy
 
ODuck


Dołączył: 28 Sie 2001
Posty: 4634

Post2003-08-04, 22:55      Winamp i mp3 Odpowiedz z cytatem
Maxym - ale semiconduktors to nie tylko nazwa firmy ale rowniez po angielsku "polprzewodniki"
poza tym to w ogole nie rozumiem o co ci chodzi
 
Pitek


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 615
Miasto: Olsztyn

Post2003-08-04, 23:06      Winamp i mp3 Odpowiedz z cytatem
heh
 
Richie


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław

Post2003-08-04, 23:13      Winamp i mp3 Odpowiedz z cytatem
ODuck napisał:
Maxym... poza tym to w ogole nie rozumiem o co ci chodzi


oj brakuje ci hustawki i redsa
 
ODuck


Dołączył: 28 Sie 2001
Posty: 4634

Post2003-08-10, 11:46      Winamp i mp3 Odpowiedz z cytatem
nie wiem co wy macie za karty albo jakiej kosmicznej jakosc mp3 ale przelecialem wszystkie moje aktualne dobre mp3 trzema dekoderami : MAD, in_mp3 winampowskim i foobarem i ... nie slysze roznicy

dzisiaj po poludniu zrobie wlasnorecznie mp3 i potestuje na powaznie
 
Greg


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1940
Miasto: Szczecin

Post2003-08-10, 12:24      Winamp i mp3 Odpowiedz z cytatem
pewnie jak wszystkie pluginy i inne smiecie, ten kodek modyfikuje pewne czestotliwosci (podbija) sprawiajac wrazenie, ze dzwiek jest czystrzy itd. itp. Ale w istocie znieksztalca oryginalny sygnal... Tak robia wszystkie dfx'y itd. itp.
 
ODuck


Dołączył: 28 Sie 2001
Posty: 4634

Post2003-08-10, 13:37      Winamp i mp3 Odpowiedz z cytatem
Greg, z ta jedna roznica ze to nie plugin ani kodek tylko dekoder

ale to szczegoly:)

ja tez sie zastanawiam np. jakim cudem dodanie dithera do sygnalu ktorego zrodlem jest 16 bit (CDAudio) i podbicie rozdzielczosci bitowej do 24 albo 32 bitow ma cos dac w kwestii sygnalu... musze chyba poczytac o tym wiecej bo sie zafrapowalem


BTW jakis czas temu zainstalowalem foobara beta7 i chyba jego teraz polecam, najlzejszy i najbardziej porzadny, a z istotnych dla userow zmian doszedl np. suwak pozycji w utworze, spektrometr i pare bzdurek istotnych w sortowaniu
 
MaXyM


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678

Post2003-08-10, 14:50      Winamp i mp3 Odpowiedz z cytatem
No z tym ditherem to trzeba by się zastanowić.
Szum się dodaje przy zmniejszaniu rozdzielczości bitowej aby ukryć szum kwantyzacji.

Pytanie po co dodawać ten szum do sygnału rozkodowanego z MP3 który był kodowany z sygnału tez 16bit.
 
ODuck


Dołączył: 28 Sie 2001
Posty: 4634

Post2003-08-10, 14:53      Winamp i mp3 Odpowiedz z cytatem
no wlasnie tez sie nad tym zastanawia;lem

pozwolicie ze zacytuje samego siebie bo akurat jeden z rozdzialow mojej pracy mgr o tym mowi, a dodatkowo opisalem to wyjatkowo przystepnie i lopatologicznie wiec jak ktos skorzysta to bardzo sie ciesze

"[Dobór parametrów obróbki cyfrowej; pojęcie ditheringu i noise-shapingu]


W epoce urządzeń cyfrowych pojawił się trudny wybór pomiędzy jak najwyższą jakością sygnału a jego jak najmniejszą pojemnością i maksymalną mobilnością. Końcowy użytkownik (konsument) zwraca uwagę nie tylko na jakość, ale również na małe rozmiary nośnika (popularność mediów typu MiniDisc), jego niską objętość pod względem strumienia danych (przesyłanie dźwięku przez internet) oraz udogodnienia i nowinki techniczne uzyskiwane kosztem parametrów decydujących o jakości dźwięku odtwarzanego (np. dźwięk wielokanałowy na nośniku CD – z uwagi na niezmienną pojemność płyty porównanie jakość sześciu strumieni audio [5.1] i dwóch [stereo] zawsze wypadnie na korzyść drugiego rozwiązania).
Od strony realizacyjnej, przy dbałości o jak najmniejszą degradację sygnału, by wrażeniowy efekt końcowy wykorzystywał maksymalnie możliwości techniczne nośnika konsumenckiego, stosuje się zasadę marginesu bezpieczeństwa. Tak materiały źródłowe, jak i „master”, czyli końcowy efekt obróbki studyjnej, powinny mieć parametry cyfrowe (rozdzielczość bitową, częstotliwość próbkowania) co najmniej rząd wielkości większe, niż parametry zamierzonego docelowego medium konsumenckiego. Z uwagi na to, iż zawsze, podczas nawet najmniejszej ingerencji w sygnał, pojawią się straty w informacji cyfrowej, jest to założenie jak najbardziej trafne i przydatne.
Przykładowo, w przypadku przygotowywania materiału przeznaczonego do wydania na płytę CD, rozwiązaniem najbardziej komfortowym i pozwalającym na jak najmniejsze straty w sygnale jest obróbka materiału zapisanego w rozdzielczości 24 (lub 32) bitów i częstotliwości próbkowania 88.2 lub 96 kHz (lub wyżej – lecz nie mniej, niż 48 kHz). Dodatkowo, wewnętrzna precyzja profesjonalnych urządzeń masteringowych (ich dokładność) powinna wynosić przynajmnije 56 bitów (spotykane są rozwiązania w przedziale od 56 do 72 bitów). Degradacja (konwersja) sygnału do 16 bitów i 44.1 kHz (standard CD) odbywa się po zakończeniu wszelkich procesów, przed ustaleniem kodów PQ oraz montażu finalnego (wyrównanie początków i końców poszczególnych utworów).

Z uwagi na znaczne zawężenie dynamiki (w teorii odstępu sygnału od szumu) – sygnał 16 bitowy posiada dynamikę 96 dB, sygnał 24 bitowy – 144 dB (są to wartości wynikające z teorii – stan faktyczny różni się w zależności od zastosowanego urządzenia) – konieczne staje się zastosowanie procesu ditheringu w celu poszerzenia dynamiki sygnału 16-bitowego tak, by zakres słyszalności dźwięków najcichszych i najgłośniejszych maksymalnie rozszerzyć.
Proces ten polega na przeniesieniu informacji zawartych w najniższych 8 bitach (obcinanych przy konwersji do 16 bitów bez ditheringu) do wyższych 16 bitów. Odbywa się to poprzez dodanie losowo generowanych liczb w niższych 8 bitach (dla każdego bitu – odmienna liczba), i wtedy przyciąć sygnał 24 bitowy do 16 bitowego. Dodatkowo, wartości losowe muszą być różne dla kanału lewego i prawego, by utrzymać separację kanałów stereo.

Sytuację najlepiej ilustruje poniższy przykład:

------------górne 16 bitów------------------ ---dolne 8 bitów----
oryginalne 24-bitowe słowo MXXX XXXX XXXX XXXW YYYY YYYY
dodane wartości losowe ZZZZ ZZZZ

Rezultatem dodania wartości Z do Y jest zmodulowanie szesnastego bitu W (LSB – ang. least significant bit – najmniej znaczącego bitu) – z uwagi na zaokrąglanie wartości bit W przekazuje informacje znajdujące się w dolnych 8 bitach z dodatkowym szumem. Dzięki temu jesteśmy w stanie usłyszeć informację dźwiękową znajdującą się poniżej teoretycznej granicy szumu -96 dB (nawet do -115 dB!). Losowe wartości Z zwane są ditherem, a całe zjawisko – ditheringiem.
Dither przekonwertowany na sygnał analogowy będzie szumem o amplitudzie ok 1 LSB, i poziomie -96 dB FS. Dlatego też dithering jest pewnym kompromisem pomiędzy uzyskaniem większej wrażeniowej dynamiki sygnału muzycznego a poziomem jego zaszumienia.
Możliwe jest jednak odpowiednie uformowanie dithera w ten sposób, by zminimalizować jego słyszalność. Proces ten to noise-shaping [ang. kształtowanie szumu] – przenosi on energię szumu z rejonów największej słyszalności przez ucho ludzkie (ok. 3 kHz) do pasma wyższych częstotliwości (10-22 kHz).


Jej zastosowanie pozwala na uzyskanie niezwykle niskiego poziomu dithera – linia 0 dB na wykresie odpowiada poziomowi ok. -96 dB FS.
Algorytm UV 22 firmy Apogee, który jest jednym z bardziej uznanych na rynku, jest specyficznym rodzajem ditheringu, ponieważ szum użyty w tym procesie jest periodyczny, producent nie nazywa go ditherem, lecz sygnałem. Nie jest również stosowany noise-shaping – zamiast niego , w algorytmie UV22 dodawany jest precyzyjnie obliczony szum w okolicach częstotliwości 22 kHz, bez kształtowania szumu w paśmie środkowym.
Inne popularne stosowane urządzenia z noise-shapingiem zapewniającym najlepsze możliwe rezultatyto m.in.: Meridian 618, Sony Super Bit Mapping (technologia firmy Sony stosowana w różnych urządzeniach tej marki), Waves L2 Ultramaximizer, urządzenia Prism Sound, POW-R oraz Weiss Audio."
 
PiotreQ





Post2003-08-10, 15:36      Winamp i mp3 Odpowiedz z cytatem
nawet ciekawe to opracowanie
 
MaXyM


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678

Post2003-08-10, 16:58      Winamp i mp3 Odpowiedz z cytatem
MOja praca też była ciekawa o Texturach proceduralnych
 
Centrum Fanów Symulatorów » Hardware & Software » Winamp i mp3 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu
Skocz do: