Wrocilem Na poczatku byl chaos, pozniej trafilem na to forum.. kupilem starego czerwonego logi, zaczalem jezdzic w GPL, ale nie najezdzilem sie...
Moje kilkudniowe wyczyny skonczyly sie "rekordami" na Monzie w granicach 1:35:xx.
Pozniej spalilem dysk... pozniej spalilem tez monitor, ale oto powracam.
Mialem ostatnio troche wolnego czasu, wiec GPL poszlo w ruch.. chcialem sciagnac poprawki do autek, ale widze, ze cos z GPLEA jest nie tak. Czy ktos sie orientuje jak dlugo potrwa ta "awaria" ?
Kolejna sprawa.. moj wspomniany rekord 1:35:xx udalo mi sie ostatnio podszlifowac do 1:32:04, jednak byl to strasznie nieczysty przejazd, wiec mam jeszcze troche "zapasu". Chcialem sie jednak dowiedziec ile mozna wyciagnac maksymalnie Ferrarka na Monzie przy standardowych setupach ? Domyslam sie, ze ok. 1:29:xx ?
Aha... tak przy okazji, czy przejazd np. na Monzie kiedy jeden z zakretow przejechany jest "po bandzie" bylby zaliczony ?
Teraz sprawy techniczne. Jak juz wyzej wspomnialem jestem w posiadaniu starego, czerwonego logi (tego bardziej gumowego). Doczytalem sie, ze w nowych logi po pewnym czasie robia sie spore luzy... jednak ja mam wersje starsza, a luzy mam ogromne. Jest to kierownica uzywana i byly one od poczatku.. raczej sie nie powiekszyly, jednak 3-4mm w pionie moga byc naprawde irytujace. Czy to normalne w tym modelu ? Zaczalem sie ostatnio zastanawiac nad wspanialoscia tej kierownicy po poczytaniu o skorzanej MOMO i tych najnowszych Driving cos tam z 900* obrotu. Mysle jednak, ze zostaniemy ze soba na dluzej... chociaz chetnie zrobilbym maly upgrade. Chodzi mi wlasnie o likwidacje luzow i ewentualnych wyczuwalnych "chropowatosci" przy obrocie. Moze tak musi byc.. a moze jakies smarowanko pomoze ? W tym nowym, czerwonym logi czuc jakies zebatki.. u mnie nie ma tego halasu, za to wyczuwa sie, jakby cos sie w srodku z trudem obracalo.
To narazie tyle, chociaz pewnie w wolnej chwili znajde jeszcze 10 problemow.. nie zapomne tutaj o nich napisac
pozdrawiam
andrzej p.
Reklamy
lefty
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 9068
Miasto: Rzeszów
2004-03-09, 23:58 wielki powrot... ;D
andrzej p. napisał:
Pozniej spalilem dysk... pozniej spalilem tez monitor, ale oto powracam.
Cytat:
Mialem ostatnio troche wolnego czasu, wiec GPL poszlo w ruch.. chcialem sciagnac poprawki do autek, ale widze, ze cos z GPLEA jest nie tak. Czy ktos sie orientuje jak dlugo potrwa ta "awaria" ?
Tego nie wie nikt
Cytat:
Kolejna sprawa.. moj wspomniany rekord 1:35:xx udalo mi sie ostatnio podszlifowac do 1:32:04, jednak byl to strasznie nieczysty przejazd, wiec mam jeszcze troche "zapasu". Chcialem sie jednak dowiedziec ile mozna wyciagnac maksymalnie Ferrarka na Monzie przy standardowych setupach ? Domyslam sie, ze ok. 1:29:xx ?
Wiesz, zalezy kto siedzi za kierownica. Alieni potrafia i na calkiem odmiennych setupach wykrecac dobre czasy
Cytat:
Aha... tak przy okazji, czy przejazd np. na Monzie kiedy jeden z zakretow przejechany jest "po bandzie" bylby zaliczony ?
Nie mozesz dotknac bandy czy sianka, zreszta na stronie ligowej jest o tym wzmianka.
Cytat:
Zaczalem sie ostatnio zastanawiac nad wspanialoscia tej kierownicy po poczytaniu o skorzanej MOMO i tych najnowszych Driving cos tam z 900* obrotu. Mysle jednak, ze zostaniemy ze soba na dluzej... chociaz chetnie zrobilbym maly upgrade.
Jesli masz luzy to moze byc trudno z ich likwidacja. Przejrzyj moze dzial ogloszen, podalem dzisiaj m.in. link do aukcji z MOMO Force
Cytat:
W tym nowym, czerwonym logi czuc jakies zebatki.. u mnie nie ma tego halasu, za to wyczuwa sie, jakby cos sie w srodku z trudem obracalo.
Bo stary czerwony Logi jest oparty na mechanizmie paskow, dlatego FF jest "miekki", w nowszych kolkach mechanizm oparty jest o zebatki stad ten "szorstki" FF
Speedy
Alfa
159
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 5076
Miasto: Poznań
2004-03-10, 00:10 wielki powrot... ;D
No to witamy z powrotem
Minimalny czas na Monzie na defaulcie, obstawiałbym że jakieś niskie 1.28 albo nawet 1.27. Trudno powiedzieć bo nikt nie jezdzi na defaultach. Pozatym trzeba by przynajmniej paliwko zmniejszyć, przełożenia chociaż dopasować i pewnie brake balance a to już wtedy w zasadzie nie będzie default
Poszukaj lepiej lepszych setupów.
Przejazd po bandzie się nie liczy. Musi być czysty przejazd żadnych kontaktów z bandami, przez cały czas minimum 2 koła na asfalcie.
Luzy w starym Logi są raczej normalne i nieuniknione. W środku jest teflonowa tulejka która się po prostu wyciera, smarowanie to może ci pomoże że kierownica będzie minimalnie lżej chodzić i może w jakimś stopniu ograniczyć dalsze powiększanie luzu ale na pewno nie naprawi sytuacji bo to fizycznie niemożliwe. Musisz albo się przyzwyczaić do tego (mi osobiście nie przeszkadza to wogole) albo wymienić tą tulejkę na nową (pewnie byś musiał sam sobie ją dorobić) jeśli jesteś majsterkowiczem to można sobie przerobić na łożysko i wtedy masz spokój z luzami do końca świata.
A to co ci się w środku obraca to pewnie silnik od FF. Ale czy tak ma być to już nie wiem.
Powodzenia!
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2004-03-10, 00:24 wielki powrot... ;D
Speedy przesadzil z czasem, nie wierze w 1.27 jesli w ogole w 1.28 na defaulcie, to blad, ze jezdzisz na nim bo na defaulcie GPL to nie GPL bylo tu juz kilka watkow o setupach Gregor ladnie podawal linki dla rookich z setupami zajmie ci to tylko chwilke, powodzenia, wywal defaulty zaufaj nam
po bandzie sie nie liczy poniewaz mozna zrobic tak nawet 1.24
Darko
2004-03-10, 00:25 wielki powrot... ;D
GPLEA jush jest back! co mnie cieszy niezmiernie, bo nowe piękne autka do tego cudownego zabytku mogę powklejać . Tesh jestem rookie i pewne rzeczy po moich obserwacjach a tym co do tej pory wyczytałem na tym forum są różne .
1.Nie wiem ale ja np. mam dość kiepskie koło (Logiteh Wingman FGP) i ustawenia max linear się tu kompletnie nie sprawdzają. Absolutnie przy takich ustawieniach jeździć się nieda ! Wszystko jest zdecydowanie nadsterowne i trzeba w profilerze zewnętrznym kierownicy czułość gdzieś na 15% ustawić koła aby w ogóle dało się tym sterować. (siedziałem kiedyś w tego typu bolidzie. Nie jechałem oczywiście, ale podczas kręcenia kółkiem wrażenia miałem zgoła odmienne od tego co wielu tutaj forumowiczów proponuje za najlepsze ustawienia kierownicy). No niewiem może to działa na dobrych kierach ala MOMO
2. Setupy: Wrzucam wszystko ładnie jak Bozia kazała do folderu w którym znajduję się Tor i niestety podczas wyścigu, treningu gdy chcę ów setup wywołać zwyczajnie nie widzę go a wszystko na realistic ustawione i bolid właściwy również wybrany, co jest
3. Pomimo wszystko sim i tak jest zajebisty!
pozdrawiam!
Speedy
Alfa
159
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 5076
Miasto: Poznań
2004-03-10, 00:38 wielki powrot... ;D
ad1 - max linear dla kierownicy to jedyne słuszne ustawienie do kręcenia dobrych czasów ale na początku trudne do opanowania. Staraj sie pomału zmniejszać w stronę max linear. To działa na wszystkich kierownicach nie tylko na momo.
ad2. Jeżeli zrobiłeś wszystko jak bozia kazała to muszą być te setupy dostępne. Pamiętaj że setupy są różne dla różnych aut wiec setupy dla Ferrari nie zobaczysz w Lotusie.
ad3. Zajebisty to mało powiedziane
ps. szukam w słowniku słowa jush i tesh ale nie mogę znaleźć... ?
lefty
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 9068
Miasto: Rzeszów
2004-03-10, 03:39 wielki powrot... ;D
Setupy wrzuca sie do katalogu /players/twoj_profil/setup/dany_tor a nie do /tracks/dany_tor
Max linear to podstawa, zamiast to zmieniac, zmieniaj sobie steering ratio w samym setupie
Darko
2004-03-10, 10:47 wielki powrot... ;D
dzięki Lefty ----chodziło oczywiście OTO! . Poprostu wrzucałem do zwykłego Track.
Speedy--->nie dziwię się bo ów słownik dopiero w opracowaniu
amfi
2004-03-10, 13:10 wielki powrot... ;D
Darko napisał:
....ja np. mam dość kiepskie koło (Logiteh Wingman FGP) i ustawenia max linear się tu kompletnie nie sprawdzają. Absolutnie przy takich ustawieniach jeździć się nieda !
Coz, mam to samo kolo i powiem ze ustawienia inne niz max linear absolutnie sie nie sprawdzaja
Mimo ze moze to byc frustrujace to jednak radze od samego poczatku zapodac takie ustawienie.
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2004-03-10, 13:35 wielki powrot... ;D
no niestety Darko musisz nam zaufac, w gpl tylko max linear, przyzwyczaisz sie i bedzie ok tak wszyscy jezdzimy i tak trzeba
Darko
2004-03-10, 13:52 wielki powrot... ;D
Richie---> to niezłe alieny jesteście --szacuneczek. No ale jak trzeba to trzeba. Spróbuje jeszcze raz. A tak na marginesie: co to właściwie jest to linear i jaki ma wpływ na jazdę GPL`ową oprócz tego że sterownie jest nadwrażliwe i jakie zadanie spełnia tutaj stering ratio . Najlepiej niech jakis dobry człowiek co ma podobna kierownicę jak ja napisze co i jak trzeba poustawiać (tak w skrócie oczywiście, bo nie chcę zamęczać)
Speedy
Alfa
159
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 5076
Miasto: Poznań
2004-03-10, 14:40 wielki powrot... ;D
Ja jestem dobry człowiek wiec napisze. Pozatym jak wszyscy tutaj mam podobną kierownicę do twojej bo też jest okrągła ale to nie ma znaczenia.
Steering ratio to jest po prostu przełożenie w układzie sterowania. Im mniejsze ratio tym mniejszy obrót jest potrzebny żęby skrecić.
A suwak linear to pewnego rodzaju ułatwienie, otóż wraz ze wzrostem prędkości zmniejsza się czułość kierownicy co ułatwia początkującym (przyzwyczajonym do szaleńczego machania kierownicą lewo-prawo) utrzymanie prostego kierunku jazdy.
Jednak wraz z doświadczeniem ułatwienie to staje się caraz większą przeszkodą bowiem do szybkiej jazdy na granicy możliwości auta potrzebne są szybkie reakcje a przy ustawieniach nie-linear po prostu nie sposób zdążyć żeby wyprowadzać odpowiednio szybkie kontry.
Nie musisz wcale od początku jeździć na linear ja też tak nie robiłem, oswajaj się po trochu i ustawiaj tak jak ci pasuje, z czasem sam poczujesz że twoje reakcje są za wolne.
Ja używam teraz steering ratio 12:1 i oczywiście max linear, Mlod o ile pamiętam rok temu jeździł na 10:1. Tobie proponuję na razie 16-18:1.
andrzej p.
Dołączył: 08 Sie 2003
Posty: 90
Miasto: Kozienice
2004-03-11, 16:39 wielki powrot... ;D
Ha! Udalo mi sie zrobic 1:30:59 na Monzie Eaglem i Lotusem podobnie. 1:29:xx po bandach tez potrafie
Jest jednak cos co mnie zadziwia... skleilem dwa replaye... moj i jakis przejazd 1:28:xx i co dziwne nie popelniam (chyba) strasznych bledow, tor jazdy praktycznie taki sam, zmiany biegow podobnie zaplanowane (mozna powiedziec, ze identycznie)... mimo tego moj lotek/eagle jedzie po prostu wolniej, zarowno w zakretach jak i na prostej (setup Alison Hine). Zawsze jestem kilka km/h do tylu. Staralem sie modyfikowac przelozenia skrzyni na rozne sposoby.. efekt podobny i czasy, ktore krece rowniez
Co do max linear itp. Nie jezdze dlugo, w sumie mozna powiedziec, ze tydzien + tydzien pare miesiecy temu. Od poczatku ustawilem max linear i jezdzi sie swietnie, polecam niezdecydowanym
Natomiast steering ratio: 15:1 lub cos w tych okolicach.
Chetnie bym polikwidowal te luzyw logim, ale to chyba nie jest latwa sprawa... w jezdzie faktycznie to nie przeszkadza, ale wiecie jak to jest
To chyba tyle narazie.. dziekuje wszystkim z pomoc.
pozdrawiam
andrzej p.
Mlod
Dołączył: 19 Sie 2001
Posty: 1211
Miasto: Łódź
2004-03-11, 18:29 wielki powrot... ;D
Speedy napisał:
A suwak linear to pewnego rodzaju ułatwienie, otóż wraz ze wzrostem prędkości zmniejsza się czułość kierownicy co ułatwia początkującym (przyzwyczajonym do szaleńczego machania kierownicą lewo-prawo) utrzymanie prostego kierunku jazdy.
Jednak wraz z doświadczeniem ułatwienie to staje się caraz większą przeszkodą bowiem do szybkiej jazdy na granicy możliwości auta potrzebne są szybkie reakcje a przy ustawieniach nie-linear po prostu nie sposób zdążyć żeby wyprowadzać odpowiednio szybkie kontry.
Nie musisz wcale od początku jeździć na linear ja też tak nie robiłem, oswajaj się po trochu i ustawiaj tak jak ci pasuje, z czasem sam poczujesz że twoje reakcje są za wolne.
Ja używam teraz steering ratio 12:1 i oczywiście max linear, Mlod o ile pamiętam rok temu jeździł na 10:1. Tobie proponuję na razie 16-18:1.
Linear nie ma wogole zwiazku z predkoscia. Reguluje czulosc kierownicy w neutralnym polozeniu. Jak ustawisz po lewo to bedzie bardzo czula i bedzie ciezko na prostej jechac a jak po prawo to bedziesz musial mocno sie namachac na zakretach
Smiesza mnie takie gadki ze max linear to podstawa bo ja jezdze z linear troche po lewo od srodka i calkiem niezle mi idzie
Sterring ratio teraz uzywam 12:1-14:1.
Wazne w GPLu jest zeby nie skrecac przednich kol za mocno w zakretach bo sie traci przyczepnosc a dodatkowo przednie oponki sie przegrzewaja wiec jak ustawisz sobie suwak linear w polowie to bedzie latwiej jechac z malym skretem kol. Dodatkowo wraz z mniejszym linear mozna duzo dokladniej sterowac skretem kol, co pomaga ale trzeba miec wiekszy refleks zeby opanowac slajdy...
Jezeli chodzi o setup to proponowalbym or razu na GH (ten bez 2)sprubowac
lefty
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 9068
Miasto: Rzeszów
2004-03-11, 18:48 wielki powrot... ;D
Tak Mlod ale ty masz calkiem inne kolko niz my wszyscy