Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1821
Miasto: Juszkowo Kolonia
2004-03-11, 20:40 wielki powrot... ;D
dokladnie
gdy testowalem mloda kolko to myslalem ze zwymiotuje
takie bezpluciowe nic czyt. zero oporow
takze swoje wywody mlod mozesz snuc ale najpierw mow ludkom zeby sobie robili wlasnorecznie kierownice
Reklamy
Speedy
Alfa
159
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 5076
Miasto: Poznań
2004-03-11, 20:59 wielki powrot... ;D
Mlod na twoim kółku możesz reagować szybko jak na joyu więc możesz sobie również joystickowe ustawienia mieć.
Ale spróbuj wyprowadzać takie szybkie kontry na kierze z FF...
Tytus
CBR1000RR, CRF450R
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 3960
Miasto: Kce
2004-03-11, 21:16 wielki powrot... ;D
Powiem tak Speedy ze sie da z FF szybko kontrowac! tylko wystarczy dac wszystko na ZERO i kiera chodzi tak jak Mloda Testowalem to na swoim MOMO Force...
andrzej p.
Dołączył: 08 Sie 2003
Posty: 90
Miasto: Kozienice
2004-03-11, 22:16 wielki powrot... ;D
Sprawdzalem takie ustawienia linear, o ktorych pisal mlod... dziwnie sie jezdzi, jakbym mial wlaczone deadzone, chociaz faktycznie lekkie odsuniecie tego suwaka od pozycji maxymalnie w lewo moze nie byc zlym pomyslem.
A co do samej jazdy:
Jakie znaczenie maja uslizgi w GPL ? Dokladniej.. czy takie zakrety jak 1, 3 i np 4 (przepraszam za brak tych profesjonalnych nazw ) na Monzie powinno pokonywac sie lekkim "slidem" czy raczej jak w F1 (?), tzn wjechac jak najciasniej sie da bez zadnych zbednych poslizgow ?
I ostatnia sprawa.... czy moglby mi ktos podac link do foty Logitecha MOMO, tego najstarszego...? tzn. ze skora na kolku , ale nie chodzi mi o ta reedycje z pedalami a'la stary czerwony/zolty logi tylko ta wersje niemalze historyczna.
pozdrawiam
andrzej p.
lefty
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 9068
Miasto: Rzeszów
2004-03-11, 22:51 wielki powrot... ;D
Jak jezdzic na Monzie to pisal juz na forum Richie, dokladnie kazdy zakret opisywal
Co do fotek to masz na mysli MOMO Force? Tylko to kolko ma skore na kierownicy. Fotki kiedys zapodawalem na forum, zreszta przegladnij test kolek na tomshardware, tam znajdziesz fotki
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
Faktycznie kiedys czytalem cos o jezdzie na Monzie.. jakies hamowania z dodawaniem gazu itp. itd. hm...
A momo... sam juz nie wiem, o ktore mi chodzi. Jedyne momo "skorzane" jakie udaje mi sie znalesc to takie z pedalami wygladajacymi identyzcnie jak te ze starych logitechow, tyle, ze sa czerwono-zolto-blaszane
Pamietam, ze na forum wywolalo to poruszenie i doszedlem chyba do wniosku, ze to nie jest slawne Momo Force, tylko reedycja.. nie tak bylo ?
Przy okazji taka mala dygresja
Co mam zrobic zeby nie blokowaly sie przednie kola przy hamowaniu ? Tylne sie nie blokuja, za to przednie staja jak wryte... na kazdym chassis i roznych setupach... a moze tak ma byc ?
Brabchie Tak jak pisalem wczesniej, sciagnalem replay... chyba szumi'ego i skleilem z moim replayem... nie ma raczej punktu na torze, w ktorym bym bardzo zostawal, zauwazam raczej regularne odjezdzanie szumi'iego... w efekcie robi sie roznica ok 2-3 sekund.
Wyglada to tak, jakby jechal po prostu szybszym wozkiem oczywiscie wynika to z czegos innego... tylko nie moge sie polapac z czego
pozdrawiam
andrzej p.
lefty
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 9068
Miasto: Rzeszów
2004-03-12, 00:48 wielki powrot... ;D
andrzej p. napisał:
A momo... sam juz nie wiem, o ktore mi chodzi. Jedyne momo "skorzane" jakie udaje mi sie znalesc to takie z pedalami wygladajacymi identyzcnie jak te ze starych logitechow, tyle, ze sa czerwono-zolto-blaszane
Pamietam, ze na forum wywolalo to poruszenie i doszedlem chyba do wniosku, ze to nie jest slawne Momo Force, tylko reedycja.. nie tak bylo ?
To nie jest zadna reedycja tylko to jest MOMO Force, czarne kolo kierownicy pokryte skora, aluminiowe paddlesy/shiftery, czerwona obudowa, pedaly podobne do starych Logitechow z tym, ze sa nakladki aluminiowe no i sa one ruchome.
Cytat:
Co mam zrobic zeby nie blokowaly sie przednie kola przy hamowaniu ? Tylne sie nie blokuja, za to przednie staja jak wryte... na kazdym chassis i roznych setupach... a moze tak ma byc ?
Hamowac tak zeby sie nie blokowaly. Mozesz sobie rowniez pomagac gazem przy hamowaniu. No ale to wszystko bylo juz opisywane wiele razy na forum.
andrzej p.
Dołączył: 08 Sie 2003
Posty: 90
Miasto: Kozienice
2004-03-12, 01:33 wielki powrot... ;D
Cytat:
To nie jest zadna reedycja tylko to jest MOMO Force, czarne kolo kierownicy pokryte skora, aluminiowe paddlesy/shiftery, czerwona obudowa, pedaly podobne do starych Logitechow z tym, ze sa nakladki aluminiowe no i sa one ruchome.
Nie wiem co tam bylo kiedys, natomiast teraz pod tym linkiem jest fotka Momo force i to wlasnie mnie zmylilo. Pozniejsze wypowiedzi swiadcza o tym, ze to jakas nowosc itp. Chyba, ze wtedy wlasnie na rynek wchodzilo Momo Force i dlatego wszyscy byly tacy zdziwieni... sam nie wiem, szczerze mowiac pogubilem sie w tych linkach itp. musze chyba odpoczac od forum, ostatnio przesiaduje tu zbyt dlugo
Natomiast co do blokady kol... przy sporej predkosci wystarczy, ze wcisne delikatnie hamulec i juz po paru metrach przednie kola staja w miejscu.Moze to problem z pedalami w logim, a moze brak wyczucia, bo faktycznie skoku zbyt duzego to one nie maja. Sprawdzilem przed chwila w profilerze i okazalo sie, ze moje delikatne musniecie pedala (jak to brzmi....) to 70-80% zakresu... chyba trzeba pocwiczyc
pozdrawiam
andrzej p.
Speedy
Alfa
159
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 5076
Miasto: Poznań
2004-03-12, 11:29 wielki powrot... ;D
A jak masz ustawiony brake balance? Jeżeli przód ci się blokuje to musisz dać trochę bardziej na tył, wtedy zyskujesz większą skuteczność hamowania rozłożoną równomiernie na wszystkie koła. Możesz też próbować dawać "trochę za dużo na tył" ale to trochę wyższa szkoła jazdy, trochę trudna na początku.
padek78
Dołączył: 21 Lis 2002
Posty: 1464
Miasto: Radom
2004-03-12, 14:05 wielki powrot... ;D
andrzej_p napisał:
sciagnalem replay... chyba szumi'ego i skleilem z moim replayem... nie ma raczej punktu na torze, w ktorym bym bardzo zostawal, zauwazam raczej regularne odjezdzanie szumi'iego... w efekcie robi sie roznica ok 2-3 sekund.
Wyglada to tak, jakby jechal po prostu szybszym wozkiem oczywiscie wynika to z czegos innego... tylko nie moge sie polapac z czego
A może ty masz po prostu problemy z zakresem potencjometrów w pedałach. Bo najpierw mówisz że delikatne naciśnięcie na hamulec powoduje skok zakresu do 80% (to by tłumaczyło szybkie blokowanie się kół przednich) a potem mówisz że Schumi ci na prostej odjeżdża (co mogłoby wskazywać na to, że naciśnięcie u ciebie pedału gazu do dechy daje 80% zakresu potencjometru gazu i w efekcie nie wykorzystujesz całej mocy auta)
Sprawdz to
andrzej p.
Dołączył: 08 Sie 2003
Posty: 90
Miasto: Kozienice
2004-03-12, 15:27 wielki powrot... ;D
Cytat:
A jak masz ustawiony brake balance?
Dzisiaj mialem chwile czasu i pokombinowalem... na defaultach jest chyba 56-57%... obecnie w setupie GH mam ustawiam 52-53% no i jest.. lepiej, ale i trudniej jednoczesnie. Nie lapie sie jeszcze z tymi setupami. Zauwazylem, ze potrafie juz wyhamowac bez blokady przednich kol, za to tyl mi lata jak szalony i hamowania z duzych predkosci to samobojstwo.
Odnalazlem genialny watek http://racing-forum.pulse.pdi.net/viewtopic.php?t=1130&postdays=0&postorder=asc&highlight=break%20bias&start=0
Doslownie biblia Kombinowalem z ustawieniami dyfrow zarowno 85/45 jak i 45/85, woz i tak szaleje... to wszystko za sprawa setupu GH. Podczas hamowac tyl mi odjezdza zazwyczaj w lewa strone, jest to chyba spowodowane ta "asymetria" ustawien.
Ufff.
Cytat:
A może ty masz po prostu problemy z zakresem potencjometrów w pedałach.
Nie, wszystko jest okey Po prostu mam ciezka stope... poprobowalem w windzie w profilerze i moje delikatne, acz dosyc gwaltowne nacisniecie hamulca to skok do ok 70% zakresu. Gaz tez jest dobrze skalibrowany zarowno w windzie jak i GPL.
Cytat:
Schumi ci na prostej odjeżdża
Szumi mi odjezdza regularnie, zarowno w zakretach jak i na prostej. To chyba brak moich umiejetnosci, kiedy ja wejde w zakret z ta predkoscia, co Szumi... leze po chwili na bandzie. Oczywiscie efektem wiekszej predkosci w zakretach jest tez to, ze Szumi ma wieksza predkosc na prostej.. tak sobie tylko dedukuje
pozdrawiam
andrzej p.
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2004-03-12, 15:39 wielki powrot... ;D
andrzej p. napisał:
kiedy ja wejde w zakret z ta predkoscia, co Szumi... leze po chwili na bandzie. Oczywiscie efektem wiekszej predkosci w zakretach jest tez to, ze Szumi ma wieksza predkosc na prostej.. tak sobie tylko dedukuje
wszystko to na odwrot niz mowisz jest zapamietaj jedno: najwazniejsza jest predkosc NA WYJSCIU z zakretu a nie na wejsciu, wyjscie na gazie z lekka kontra z zakretu oznacza kilka km/h wiecej na prostej potem, szczegolnie na monzie, drugie lesmo i wyjscie z paraboliki na gazie juz od polowy zakretu z jednoczesna kontra caly czas to dwa klucze do 1.26