niektorzy pomimo wielu lat prob nie zeszli ponizej 1:30, wiec za bardzo bym sie nie przejmowal
[chociaz skoro wlasnie odrestaurowalem potencjometry w kierownicy to moze sie w koncu uda ten epokowy krok uczynic ]
5turbo
Dołączył: 10 Sie 2004
Posty: 359
Miasto: Zabrze
2009-01-25, 10:05 To były czasy :)
W wyscigu bylo juz 1:29:85 ale Paulo schodzil na 1:27 wiec przepasc
jaizm
Dołączył: 06 Sty 2004
Posty: 629
Miasto: Jelenia Góra
2009-01-25, 10:33 To były czasy :)
Paulo jak to jest z tym twoim szifterem? na prostych dostawales kopa, jakbys innym autem jechal.
Na RSC czytalem, że z shifterem jezdzi sie szybciej, ale... o co chodzi?
Paulo
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 476
Miasto: Zielona Gora
2009-01-25, 11:49 To były czasy :)
gdy zmieniasz bieg przyciskiem to gra tak jakby używa jeszcze sprzęgło i cała procedura zmiany trwa 0.222s.
Gdy zmieniasz bieg shifterem to czas zmiany jest tak szybki jak szybko jesteś w stanie przerzucić bieg na wyższy (to jest właśnie wielka zaleta gpl). I według replay analyzer ten czas (najszybszy jaki mi sie udaje) trwa 0.083s. Dlatego jeśli masz shifter masz przewagę, ale hamowanie na początku sprawia trochę trudności bo trzeba samemu robić między gaz
+JacKill+
Dołączył: 09 Maj 2005
Posty: 1360
Miasto: Okolice Kielec;)
2009-01-25, 14:16 To były czasy :)
Paulo, a sprzęgła używasz?
Paulo
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 476
Miasto: Zielona Gora
2009-01-25, 14:43 To były czasy :)
A co ja Barrichello Przy zmianie do góry można by sie jeszcze pokusić ale hamować prawą nogą to tak jakby uczyć sie od początku jeździć. W innych simach jest to nawet to w miarę łatwe ale traci sie przez to cenne ułamki sekund.
Wujo
Ford
Mondeo Cosworth
Dołączył: 22 Sie 2001
Posty: 1771
2009-01-25, 14:52 To były czasy :)
Ale na realistic damage nie pali sie silnik przy zmianie biegow ? Wiekszosc z nas tutaj ma w mozgu juz zakodowane odpuszczanie nogi przy zmianie biegu
oduck_reloaded
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 682
Miasto: Warszewa
2009-01-25, 15:02 To były czasy :)
a dlaczego hamowac prawa noga? wydaje mi sie ze (jesli juz podchodzic ultra realistycznie) w tamtych czasach juz bylo w uzycu left foot braking
poza tym jest tak jak mowi Wujo - i tak trzeba odpuszczac gaz na realistic
oduck_reloaded
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 682
Miasto: Warszewa
2009-01-25, 15:12 To były czasy :)
o:
Swedish rally legends Erik Carlsson and Stig Blomqvist are considered to be the inventors of left-foot braking, developing it while driving for the SAAB works team in the 1960s and '70s.
When left foot braking is used to apply the brake and the throttle at the same time it is very hard on the car, causing extra wear on the transmission and brakes in particular.[5]
This technique should not be confused with heel-and-toe, which is another driving technique.
ale w sumie wie ktos czy wtedy (F1 '67) hamowali lewa czy prawa noga?
+JacKill+
Dołączył: 09 Maj 2005
Posty: 1360
Miasto: Okolice Kielec;)
2009-01-25, 15:43 To były czasy :)
Tylko prawą Oduck, bo musieli używać sprzęgła przy zmianie biegów. Na RSC o tym było kilka wątków. Lewa noga w F1 pojawiła się o wiele później niż w rajdach, bo w rajdach służyła bardziej do "sterowania" samochodem a nie do właściwego hamowania, tak jak w F1.
"Zbliżają się do La Source. Oczywiście nie ma tam szykany Bus Stop, więc hamują od 280 km/h, redukując do jedynki. Graham Hill redukuje swoim sposobem, co pozwala rozpoznać go zamkniętymi oczami - nie po kolei, tylko od razu, z piątki. Przez La Source przejeżdża jednak już elegancko, płynnie, według starej brytyjskiej szkoły."
PS. Ja od kiedy mam G25 to hamuję tylko prawą i ze sprzęgłem. Czasy oczywiście gorsze (od 0,5s wzwyż, zależnie od trudności hamowań), nie mam mowy o tak agresywnych dyfrach, jak przy hamowaniu lewą i balans hamulców bardziej na przód.
Ostatnio zmieniony przez +JacKill+ dnia 2009-01-26, 09:12, w całości zmieniany 1 raz
Paulo
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 476
Miasto: Zielona Gora
2009-01-25, 15:44 To były czasy :)
bosze JacKill pytał czy używam sprzęgła wiec odpisałem. W wyścigu podczas zmiany na wyższy bieg i odpuszczeniu gazu do połowy zmiana trwa 0.111s co i tak jest o ponad połowę krótsze niż podczas zmiany przyciskiem. Dlatego wczoraj przez pierwsze dwa wyścigi odpuszczałem gaz i nagle mnie olśniło że to przecież novice i nie trzeba odpuszczać.
Kiedyś na filmiku widziałem jak Jim Clark w swoich pantofelkach hamował prawą nogą i używał sprzęgła, dokładnie nie pamiętam co to było wiec dla pewności trzeba by poszukać.
Edit: JacKill szybszy.
oduck_reloaded napisał:
poza tym jest tak jak mowi Wujo - i tak trzeba odpuszczac gaz na realistic
Za nooba mnie macie?
emge
Dołączył: 18 Sie 2001
Posty: 1612
Miasto: Gdańsk
2009-01-26, 01:24 To były czasy :)
No nic właśnie skończyłem wyścig z Madeyem kontra reszta świata. Wniosek: Jutro wynoszę do śmietnika moje stare żółte logi i przy okazji prawie nowe Porsche wheel bo w nim pedały odmówiły współpracy niedługo po zakupie. Co teraz kupić za sensowne pieniądze?