Centrum Fanów Symulatorów » Richard Burns Rally » Richard Burns Rally Full PC
Napisz nowy temat    Odpowiedz do tematu

Richard Burns Rally Full PC

Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 37, 38, 39  Następny
Autor Wiadomość
sentinel





Post2004-09-07, 20:50      Richard Burns Rally Full PC Odpowiedz z cytatem
hehe... no pięknie - pragnę wyrazić swoje zadodolenie z faktu, iż wreszcie wszyscy mogą cieszyć się tym pięknym sim'em. teraz pozostaje poczekać kilka(naście) dni, aż więcej osób oswoi się z fizyką i modelem jazdy po czym można zacząć porównywać czasy. a tak poza tym, co taka cisza a kwestii setup'ów?

ps: jeśli ktoś zaznajomił się już ze sposobem opisywania przez co-drivera trasy a narzeka na niski framerate, polecam wyłączyć cały HUD i pacenotes. na niektórych konfiguracjach odnotowałem poprawę płynności animacji o 5-10 fps'ów.
 
Reklamy
Aro BMW
E39

Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1478
Miasto: Ustroń

Post2004-09-07, 20:58      Richard Burns Rally Full PC Odpowiedz z cytatem
w126 napisał:

Jak juz chcesz uzyskac cos bardziej prymitywnego ale tez moze i ciekawszego w prowadzeniu niz WRC, to proponuje ustawic wszystkie mapy dyferencjalow na stala wartosc procentowa. Wtedy bedzie jakby pojazd A-grupowy (a moze i B-grupowy) sprzed czasow WRC.


No wlasnie mapy mozna nawet wszystkie na 100% ustawic, a zblokowanie dyfrow regulowac na sztywno przez diff torque i wyjdzie z tego czysta A-grupa lub jakies niedoinwestowane WRC ktorych pare lat temu sporo w ME i krajowych jezdzilo
 
Kekacz Daccordi
Mitico

Dołączył: 18 Sie 2001
Posty: 3271
Miasto: Rzeszów

Post2004-09-07, 21:16      Richard Burns Rally Full PC Odpowiedz z cytatem
zgf1 napisał:

@Kekacz
Udalo Ci sie to odpalic ?


Niestety nie, szykuje sie wydatek. Pewnie radek 9550 na szynie 128 bitowej i pamieciami z dostepem <5 ns. Da sie to podkrecic bez problemu do poziomu radka 9600. A cena znacznie nizsza. Taka opcje ostatnio podal mi Amfi i zaczyna mi sie ona podobac.
 
zgf1





Post2004-09-08, 06:18      Richard Burns Rally Full PC Odpowiedz z cytatem
@MaXyM
Chodzi mi o to, ze wciagnie mnie tak jak Rally Championship,
ta gra to dla mnie nr1 w kategorii gier rajdowych, nawet
czasami teraz pogrywam w to, te waskie drozki w lesie, dlugie
OSy, poprostu cudo.
Zwlaszcza kocham drugi OS pierwszego rajdu
Wszystkie nastepne gry rajdowe jakos mnie nie wciagnely...

PS. Dobrze, ze mam kierownice


@Kekacz
No tez mysle o tej karcie, mialem juz wymieniac plyte+ram, ale
niestety musi byc nowa grafa, ale dopiero za jakis miesiac, jak
juz wymienisz grafe daj znac jak chodzi na niej RBR...
 
IceMan


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 3992
Miasto: Szczecin

Post2004-09-08, 09:45      Richard Burns Rally Full PC Odpowiedz z cytatem
Aro napisał:
Jest dokladnie tak jak mowisz. Jesli jest 0 Nm (czyli dyfer jest calkiem otwarty) to cala moc jest przekazywana na to kolo, ktore ma mniejsza przyczepnosc, a to ktore ma dobra to stoi w miejscu, i dlatego wlasnie np w terenowkach stosuje si eblokade mechanizmu roznicowego blokujac cakiem dyferencjal, a w dawnych A-grupach stosowalo sie dyfry o zwiekszonej sile tarcia (czyli tzw szpere) przez co moment blokujacy dyfer byl ustawiany na sztywno i nie mozna go bylo modyfikowac dynamicznie zadnymi mapami jak to jest teraz w aktywnych dyfrach.
Czyli to co ustawiales Ice to byl maxymalny moment jaki moze przeniesc dyferencjal po przekroczeniu ktorego lewe i prawe kolo zacznie sie obracac z rozna predkoscia i ta wartosc momentu jest wykozystywana tylko wtedy jesli wg mapy wychodzi zblokowanie na 100%, i dalej zmniejsza sie procentowo ta zadana maksymalna wartosc wyrazona w Nm.

no to powiedz mi gdzie w setupie zmieniac rozklad napedu przod tyl jesli nie ta opcja wlasnie. Dla mnie to wygladalo tak ze jak ustawie front 300nm a tyl 700nm to mamy roklad napedu 30%przod 70%tyl. Bo musi byc przeciez mozliwosc zmiany rozkladu napedu - moze niezbyt uwaznie przegladalem zakladki setupu ?
 
Aro BMW
E39

Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1478
Miasto: Ustroń

Post2004-09-08, 21:24      Richard Burns Rally Full PC Odpowiedz z cytatem
Nie w rbr ma czegos takiego jak regulacja rozkladu napedu na przod i tyl. To ze tak jest w CMR to nie znaczy ze taka regulacja istnieje w realu Prawde mowiac nie wiem jak z technicznego punktu widzenia taka regulacja mialaby wygladac.
Jesli ktos madrzejszy posiada wiedze na ten temat to niech sie nie krepuje i sie nia podzieli , sam chetnie poslucham jak to jest w realu, chodz watpie ze cos takiego jak regulacja rozdzalu momentu obr na osie wystepuje w prawdziwych wrc.
 
jaizm


Dołączył: 06 Sty 2004
Posty: 629
Miasto: Jelenia Góra

Post2004-09-08, 21:34      Richard Burns Rally Full PC Odpowiedz z cytatem
skoro wystepuje to chociazby w seryjnym mitsubishi evo8 to tym bardziej bedzie w WRC, czy sie myle?
 
w126


Dołączył: 04 Lip 2003
Posty: 589
Miasto: Warszawa

Post2004-09-08, 22:26      Richard Burns Rally Full PC Odpowiedz z cytatem
Temat jest ciekawy, trzeba go wybadac. Tu http://autozine.kyul.net/technical_school/traction/tech_traction_4wd_2.htm cos znalazlem. M.in. jest tam napisane, ze rozdzial momentu obrotowego mogl byc regulowany na biezaco przez elektronike np. w Porsche 959, a w mechanizmie roznicowym Torsen (Audi Quattro) przez wymiane przekladni slimakowych na takie z innym przelozeniem.
Sadzac po ustawieniach w RBR rozklad momentu obrotowego jest staly. W LFS w RB4 mozna go ustawiac (ech, zeby tylko nie ten lod ).
 
karas


Dołączył: 13 Sty 2002
Posty: 821
Miasto: Łódź

Post2004-09-09, 00:52      Richard Burns Rally Full PC Odpowiedz z cytatem
Dobra ja troche z innej beczki. Dla tych co maja ATi mala rada. Stery 4.9beta(te niby do D3) chodza super z RBR. Zadnych przyciec ani czkawek. Sa niestety te linie powodowane wlaczeniem AA lub Aniso ,ale jak gram wogole mi to nie przeszkadza.

BTW wlasnie odblokowalem Cytrynke Xsare po sezonie i jestem w szoku. To co mozna robic z tym samochodem jest niesamowite. Wybalansowany i super dobrana skrzynia. Polecam!!!
 
Aro BMW
E39

Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1478
Miasto: Ustroń

Post2004-09-09, 01:46      Richard Burns Rally Full PC Odpowiedz z cytatem
W126, w autach osobowych oprocz torsena (quattro) i tego z porsche, jest jeszcze rozwiazanie ze sprzeglem wiskotycznym i Haldex (to w zasadzie tez sprzeglo wiskotyczne ale wykorzystuje juz cala dostepna elektronike jak np. ABS ESC i TCS) co w zasadzie mozna nazwac Syncro, ktore stosuje VW i Volvo, ale to wszystko w dziala tak ze samo rozdziela moc miedzy osiami w zaleznosci od tego ktora os sie slizga, a ktora ma danej chwili przyczepnosc. W torsenie nei ma zadnej elektroniki, wiec domyslny rozdzial mocy jest z gory ustawiany na etapie konstrukcyjnym wiec tutaj regulacja na pewno odpada i z tego co wiem to jest 50/50 i moze przechodzic w zaleznosci od przyczepnosci na danej osi od 80/20 do 20/80. W Haldexie gdzie juz jest elektronika to moze jeszcze bylaby mozliwosc recznego regulowania rozdzialu mocy. Ale mniejsza o to Mowiac, ze watpie czy w WRC jest ta regulacja chodzilo mi o to, ze majac aktywne dyfry, ktore mozna na wszelakie sposoby mapowac nie wiem czy bylby w ogole sens miec regulacje rozdzialu mocy miedzy osiami na sztywno tak jak chcialby tego Ice bo mozliwosc ustawiania dynamicznie zblokowania dyfrow mapami w zaleznosci od polozenia pedalu hamulca, gazu i predkosci auta daje duzo wieksze, praktycznie nieograniczone mozliwosci dostosowania balansu auta wg potrzeb w danej sytuacji.
 
Aro BMW
E39

Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1478
Miasto: Ustroń

Post2004-09-09, 01:50      Richard Burns Rally Full PC Odpowiedz z cytatem
Heh teraz dopiero zauwazylem ze w tym linku co dal w126 dalej sa opisanie jeszcze inne rozwiazania i jest przycisk contunue lol

Bardzo fajnie jest to tam wszystko opisane i wychodzi na to, ze w zadnym rozwiazaniu nie ma regulacji rozdzialu momentu na sztywno.
Mozesz jaizm dac jakiegos linka z opisem Evo VIII, ktory by potwierdzil ze taka regulacja tam wystepuje?
 
opornick





Post2004-09-09, 09:59      Richard Burns Rally Full PC Odpowiedz z cytatem
czy ktos mi moze powiedziec czy kierownica logi czerwona ma splitaxis(bo zolta chyba nie ma?)? oraz czy kierownica Microsoft SideWinder Precision Racing Wheel (ta za 200,-) jest jeszcze wogole sprzedawana i czy ona ma splitaxis? bo nie wiadomo jaka kupic kiere bo zolta logi jest juz po 100,- ale jak nie ma splitaxis to troche kiepsko :-/
 
gustav


Dołączył: 05 Kwi 2003
Posty: 983

Post2004-09-09, 10:06      Richard Burns Rally Full PC Odpowiedz z cytatem
czerwony logi na splita, natomiast z zoltymi plastykowymi jest tak ze wersja na gameport ma combined, natomiast nowa wersja na USB ma juz separate
 
Aro BMW
E39

Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1478
Miasto: Ustroń

Post2004-09-09, 14:22      Richard Burns Rally Full PC Odpowiedz z cytatem
btw opornick kto Ci pozwolil wykorzystac tutaj moj avatar z forum RSC, he?
 
jaizm


Dołączył: 06 Sty 2004
Posty: 629
Miasto: Jelenia Góra

Post2004-09-09, 14:35      Richard Burns Rally Full PC Odpowiedz z cytatem
nie mam zadnego linka, bo wyczytalem o tym w gazecie, poza tym mowili o tym w TVN Turbo, dam za to maly cytacik: "Pomiedzy osiamy znalazł sie poprawiony mechanizm roznicowy o nazwie ACD, który steruje rozdzialem napedu na przednia i tylna oś. Kierowca ma wplyw na jego dzialanie, wybierajac przyciskiem na desce rzdzielczej zakresy asfalt/szuter/snieg."
 
Centrum Fanów Symulatorów » Richard Burns Rally » Richard Burns Rally Full PC Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 37, 38, 39  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu
Skocz do: