hehe... no pięknie - pragnę wyrazić swoje zadodolenie z faktu, iż wreszcie wszyscy mogą cieszyć się tym pięknym sim'em. teraz pozostaje poczekać kilka(naście) dni, aż więcej osób oswoi się z fizyką i modelem jazdy po czym można zacząć porównywać czasy. a tak poza tym, co taka cisza a kwestii setup'ów?
ps: jeśli ktoś zaznajomił się już ze sposobem opisywania przez co-drivera trasy a narzeka na niski framerate, polecam wyłączyć cały HUD i pacenotes. na niektórych konfiguracjach odnotowałem poprawę płynności animacji o 5-10 fps'ów.
Reklamy
Aro
BMW
E39
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1478
Miasto: Ustroń
2004-09-07, 20:58 Richard Burns Rally Full PC
w126 napisał:
Jak juz chcesz uzyskac cos bardziej prymitywnego ale tez moze i ciekawszego w prowadzeniu niz WRC, to proponuje ustawic wszystkie mapy dyferencjalow na stala wartosc procentowa. Wtedy bedzie jakby pojazd A-grupowy (a moze i B-grupowy) sprzed czasow WRC.
No wlasnie mapy mozna nawet wszystkie na 100% ustawic, a zblokowanie dyfrow regulowac na sztywno przez diff torque i wyjdzie z tego czysta A-grupa lub jakies niedoinwestowane WRC ktorych pare lat temu sporo w ME i krajowych jezdzilo
Kekacz
Daccordi
Mitico
Dołączył: 18 Sie 2001
Posty: 3271
Miasto: Rzeszów
2004-09-07, 21:16 Richard Burns Rally Full PC
zgf1 napisał:
@Kekacz
Udalo Ci sie to odpalic ?
Niestety nie, szykuje sie wydatek. Pewnie radek 9550 na szynie 128 bitowej i pamieciami z dostepem <5 ns. Da sie to podkrecic bez problemu do poziomu radka 9600. A cena znacznie nizsza. Taka opcje ostatnio podal mi Amfi i zaczyna mi sie ona podobac.
zgf1
2004-09-08, 06:18 Richard Burns Rally Full PC
@MaXyM
Chodzi mi o to, ze wciagnie mnie tak jak Rally Championship,
ta gra to dla mnie nr1 w kategorii gier rajdowych, nawet
czasami teraz pogrywam w to, te waskie drozki w lesie, dlugie
OSy, poprostu cudo.
Zwlaszcza kocham drugi OS pierwszego rajdu
Wszystkie nastepne gry rajdowe jakos mnie nie wciagnely...
PS. Dobrze, ze mam kierownice
@Kekacz
No tez mysle o tej karcie, mialem juz wymieniac plyte+ram, ale
niestety musi byc nowa grafa, ale dopiero za jakis miesiac, jak
juz wymienisz grafe daj znac jak chodzi na niej RBR...
IceMan
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 3992
Miasto: Szczecin
2004-09-08, 09:45 Richard Burns Rally Full PC
Aro napisał:
Jest dokladnie tak jak mowisz. Jesli jest 0 Nm (czyli dyfer jest calkiem otwarty) to cala moc jest przekazywana na to kolo, ktore ma mniejsza przyczepnosc, a to ktore ma dobra to stoi w miejscu, i dlatego wlasnie np w terenowkach stosuje si eblokade mechanizmu roznicowego blokujac cakiem dyferencjal, a w dawnych A-grupach stosowalo sie dyfry o zwiekszonej sile tarcia (czyli tzw szpere) przez co moment blokujacy dyfer byl ustawiany na sztywno i nie mozna go bylo modyfikowac dynamicznie zadnymi mapami jak to jest teraz w aktywnych dyfrach.
Czyli to co ustawiales Ice to byl maxymalny moment jaki moze przeniesc dyferencjal po przekroczeniu ktorego lewe i prawe kolo zacznie sie obracac z rozna predkoscia i ta wartosc momentu jest wykozystywana tylko wtedy jesli wg mapy wychodzi zblokowanie na 100%, i dalej zmniejsza sie procentowo ta zadana maksymalna wartosc wyrazona w Nm.
no to powiedz mi gdzie w setupie zmieniac rozklad napedu przod tyl jesli nie ta opcja wlasnie. Dla mnie to wygladalo tak ze jak ustawie front 300nm a tyl 700nm to mamy roklad napedu 30%przod 70%tyl. Bo musi byc przeciez mozliwosc zmiany rozkladu napedu - moze niezbyt uwaznie przegladalem zakladki setupu ?
Aro
BMW
E39
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1478
Miasto: Ustroń
2004-09-08, 21:24 Richard Burns Rally Full PC
Nie w rbr ma czegos takiego jak regulacja rozkladu napedu na przod i tyl. To ze tak jest w CMR to nie znaczy ze taka regulacja istnieje w realu Prawde mowiac nie wiem jak z technicznego punktu widzenia taka regulacja mialaby wygladac.
Jesli ktos madrzejszy posiada wiedze na ten temat to niech sie nie krepuje i sie nia podzieli , sam chetnie poslucham jak to jest w realu, chodz watpie ze cos takiego jak regulacja rozdzalu momentu obr na osie wystepuje w prawdziwych wrc.
jaizm
Dołączył: 06 Sty 2004
Posty: 629
Miasto: Jelenia Góra
2004-09-08, 21:34 Richard Burns Rally Full PC
skoro wystepuje to chociazby w seryjnym mitsubishi evo8 to tym bardziej bedzie w WRC, czy sie myle?
w126
Dołączył: 04 Lip 2003
Posty: 589
Miasto: Warszawa
2004-09-08, 22:26 Richard Burns Rally Full PC
Temat jest ciekawy, trzeba go wybadac. Tu http://autozine.kyul.net/technical_school/traction/tech_traction_4wd_2.htm cos znalazlem. M.in. jest tam napisane, ze rozdzial momentu obrotowego mogl byc regulowany na biezaco przez elektronike np. w Porsche 959, a w mechanizmie roznicowym Torsen (Audi Quattro) przez wymiane przekladni slimakowych na takie z innym przelozeniem.
Sadzac po ustawieniach w RBR rozklad momentu obrotowego jest staly. W LFS w RB4 mozna go ustawiac (ech, zeby tylko nie ten lod ).
karas
Dołączył: 13 Sty 2002
Posty: 821
Miasto: Łódź
2004-09-09, 00:52 Richard Burns Rally Full PC
Dobra ja troche z innej beczki. Dla tych co maja ATi mala rada. Stery 4.9beta(te niby do D3) chodza super z RBR. Zadnych przyciec ani czkawek. Sa niestety te linie powodowane wlaczeniem AA lub Aniso ,ale jak gram wogole mi to nie przeszkadza.
BTW wlasnie odblokowalem Cytrynke Xsare po sezonie i jestem w szoku. To co mozna robic z tym samochodem jest niesamowite. Wybalansowany i super dobrana skrzynia. Polecam!!!
Aro
BMW
E39
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1478
Miasto: Ustroń
2004-09-09, 01:46 Richard Burns Rally Full PC
W126, w autach osobowych oprocz torsena (quattro) i tego z porsche, jest jeszcze rozwiazanie ze sprzeglem wiskotycznym i Haldex (to w zasadzie tez sprzeglo wiskotyczne ale wykorzystuje juz cala dostepna elektronike jak np. ABS ESC i TCS) co w zasadzie mozna nazwac Syncro, ktore stosuje VW i Volvo, ale to wszystko w dziala tak ze samo rozdziela moc miedzy osiami w zaleznosci od tego ktora os sie slizga, a ktora ma danej chwili przyczepnosc. W torsenie nei ma zadnej elektroniki, wiec domyslny rozdzial mocy jest z gory ustawiany na etapie konstrukcyjnym wiec tutaj regulacja na pewno odpada i z tego co wiem to jest 50/50 i moze przechodzic w zaleznosci od przyczepnosci na danej osi od 80/20 do 20/80. W Haldexie gdzie juz jest elektronika to moze jeszcze bylaby mozliwosc recznego regulowania rozdzialu mocy. Ale mniejsza o to Mowiac, ze watpie czy w WRC jest ta regulacja chodzilo mi o to, ze majac aktywne dyfry, ktore mozna na wszelakie sposoby mapowac nie wiem czy bylby w ogole sens miec regulacje rozdzialu mocy miedzy osiami na sztywno tak jak chcialby tego Ice bo mozliwosc ustawiania dynamicznie zblokowania dyfrow mapami w zaleznosci od polozenia pedalu hamulca, gazu i predkosci auta daje duzo wieksze, praktycznie nieograniczone mozliwosci dostosowania balansu auta wg potrzeb w danej sytuacji.
Aro
BMW
E39
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1478
Miasto: Ustroń
2004-09-09, 01:50 Richard Burns Rally Full PC
Heh teraz dopiero zauwazylem ze w tym linku co dal w126 dalej sa opisanie jeszcze inne rozwiazania i jest przycisk contunue lol
Bardzo fajnie jest to tam wszystko opisane i wychodzi na to, ze w zadnym rozwiazaniu nie ma regulacji rozdzialu momentu na sztywno.
Mozesz jaizm dac jakiegos linka z opisem Evo VIII, ktory by potwierdzil ze taka regulacja tam wystepuje?
opornick
2004-09-09, 09:59 Richard Burns Rally Full PC
czy ktos mi moze powiedziec czy kierownica logi czerwona ma splitaxis(bo zolta chyba nie ma?)? oraz czy kierownica Microsoft SideWinder Precision Racing Wheel (ta za 200,-) jest jeszcze wogole sprzedawana i czy ona ma splitaxis? bo nie wiadomo jaka kupic kiere bo zolta logi jest juz po 100,- ale jak nie ma splitaxis to troche kiepsko :-/
gustav
Dołączył: 05 Kwi 2003
Posty: 983
2004-09-09, 10:06 Richard Burns Rally Full PC
czerwony logi na splita, natomiast z zoltymi plastykowymi jest tak ze wersja na gameport ma combined, natomiast nowa wersja na USB ma juz separate
Aro
BMW
E39
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1478
Miasto: Ustroń
2004-09-09, 14:22 Richard Burns Rally Full PC
btw opornick kto Ci pozwolil wykorzystac tutaj moj avatar z forum RSC, he?
jaizm
Dołączył: 06 Sty 2004
Posty: 629
Miasto: Jelenia Góra
2004-09-09, 14:35 Richard Burns Rally Full PC
nie mam zadnego linka, bo wyczytalem o tym w gazecie, poza tym mowili o tym w TVN Turbo, dam za to maly cytacik: "Pomiedzy osiamy znalazł sie poprawiony mechanizm roznicowy o nazwie ACD, który steruje rozdzialem napedu na przednia i tylna oś. Kierowca ma wplyw na jego dzialanie, wybierajac przyciskiem na desce rzdzielczej zakresy asfalt/szuter/snieg."