Centrum Fanów Symulatorów » Richard Burns Rally » Richard Burns Rally (by SCi)
Napisz nowy temat    Odpowiedz do tematu

Richard Burns Rally (by SCi)

Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 47, 48, 49 ... 76, 77, 78  Następny
Autor Wiadomość
MaXyM


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678

Post2004-07-08, 15:49      Richard Burns Rally (by SCi) Odpowiedz z cytatem
Ja po tym filmiku jestem pod wrażeniem.
Przede wszystkim halas wydawany przez tarcie kół o nawierzchnię. No i wreszcie w kabinie jest naprawde głośno.

IMHO jak by sie nie kłócić jak na razie RBR zostawia 100 lat w tyle całą konkurencję.

A co do padów. Sentinel zacytuje tu jednego znanego wszystkim osobnika. Jakby tak bylo jak mowisz to a autach byly by instalowane pady albo w ogole 2 klawisze. Nie mozna mowic o precyzji gdy steruje sie czyms co ma skok 1,5 cm w kazda strone
 
Reklamy
kavoo


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 8688
Miasto: 100lica

Post2004-07-08, 15:55      Richard Burns Rally (by SCi) Odpowiedz z cytatem
MaXyM napisał:
Nie mozna mowic o precyzji gdy steruje sie czyms co ma skok 1,5 cm w kazda strone

Z jednej strony racja niezaprzeczalna, tyle ze...
1. Richie zawsze pisze to w kontekscie jazdy z klawiszy, nie z _analogowego_ pada,
2. Sprobuj zarzucic brak precyzji sterowania wozem np. Icemanowi (wiem, ze joy ma troche wiekszy zakres niz pad, ale do kolka mu wiele brakuje)
3. I tak najszybsi alieni podczas jazdy w 90% przypadkow wykonuja minimalne ruchy kierownica z racji ostrego wheel ratio, wiec duzy zakres kierownicy nie jest wcale atutem, ktory poprawia precyzje.

Reasumujac - jak ktos jest kozak i alien, to i na padzie bedzie mial wyniki. A jak ktos jest lama, to i 900 stopni zakresu mu nie pomoze
 
kamkor





Post2004-07-08, 16:01      Richard Burns Rally (by SCi) Odpowiedz z cytatem
sentinel napisał:
kamkor napisał:
No i tu mi sie to wydaje dziwne. Od poczatku slyszalem, ze to wlasnie na konsolach ma byc mp, a na pc nie . No ale mam wielka nadzieje, ze sie mylilem i ze ty masz racje

mam rację - po co miałbym kłamać. wiele wyjaśnia też to co napisąłeś wyżej - zwyczajnie mylisz tryb MultiPlayer (umożliwiający rozgrywkę wielosobową - od SplitScreen'a do naprzemienngo pokonywania OS-ów przez kolejnych graczy) z rozgrywką Online (Link, LAN, internet).


To teraz ty mnie zle zrozumiales . W wersji na ps2 jest multiplayer: hotseat, a nie split screen . Wlasnie mi chodzilo o to, ze slyszalem o hotseat mp w wersji na ps2 i xboxie, a o braku mp w wersji pc. Ale juz mniejsza z tym.
 
kamkor





Post2004-07-08, 16:07      Richard Burns Rally (by SCi) Odpowiedz z cytatem
kavoo napisał:
Reasumujac - jak ktos jest kozak i alien, to i na padzie bedzie mial wyniki. A jak ktos jest lama, to i 900 stopni zakresu mu nie pomoze


Widzisz kavoo, dla ciebie liczy sie tylko czas . Ja kupilem dfp nie, aby poprawic sobie czas, lecz dla wiekszego realizmu. Zreszta pewnie jak i reszta posiadaczy dfp z tego forum .

ps. Sentinel: wejdz prosze na msn .
 
lefty


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 9068
Miasto: Rzeszów

Post2004-07-08, 16:13      Richard Burns Rally (by SCi) Odpowiedz z cytatem
Dlatego wlasnie w grach konsolowych okreslenie "multiplayer" jest czesto mylne bo split-screen czy hot-seat to nie jest prawdziwy multiplayer online W grach komputerowych zwykle w menu bywa 1 player, 2 players (lub wiecej) no i multiplayer czyli rozgrywka online, po sieci LAN lub przez Internet No ale to taki chwyt marketingowy jak z tymi oznaczeniami kart SE gdzie nie wiadomo czy to znaczy Special Edition czy Second Edition
 
sentinel





Post2004-07-08, 16:14      Richard Burns Rally (by SCi) Odpowiedz z cytatem
MaXyM napisał:
A co do padów. Sentinel zacytuje tu jednego znanego wszystkim osobnika. Jakby tak bylo jak mowisz to a autach byly by instalowane pady albo w ogole 2 klawisze. Nie mozna mowic o precyzji gdy steruje sie czyms co ma skok 1,5 cm w kazda strone

to nie tak - ja jestem świadom tego, iż kierownica zapewnia znacznie większą precyzję i stopień panowania nad pojazdem . moja wypowiedź odnosiła się do tego, jakoby na konsoli nie dało się precyzyjnie pokonywać zakretów czy w odpowiedni sposób panowac nad autem - da się, bowiem RBR na konsole tworzony był od początku z myślą o grze na padzie.
 
MaXyM


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678

Post2004-07-08, 16:19      Richard Burns Rally (by SCi) Odpowiedz z cytatem
Lefty, moze byc jeszcze Slow Edition

Kavoo, zgadzam się co do osiągów ale dzieje sie tak imho tylko dlatego że fizyka jest uposledzona. A wlasciwie dostosowana do kontrolerów. Zwykle wprowadza sie pewne mechanizmy ktore mają za zadanie wybaczać błedy.
Mysle ze taki pad co sie wychyla 1.5 cm w prawdziwym samochodzie nie mialby racji bytu. Szczególne że w aucie masz przeciążenia ktore sie przenoszą za pomocą rąk na kierownicę co w wypadku pada powodowałoby zmiany o 50% jego wychylenia.
 
lefty


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 9068
Miasto: Rzeszów

Post2004-07-08, 16:22      Richard Burns Rally (by SCi) Odpowiedz z cytatem
Nie wiem jak w tym ostatnim filmiku do ktorego tu linka dawano ale w tym tarmac.avi widac, ze gosciu jechal raczej na zwyklym, cyfrowym padzie a nie analogowym. Slychac to zwlaszcza podczas przyspieszania, wciskal gaz i puszczal, nie utrzymywal w ogole ani razu obrotow na jakims poziomie, albo wzrastaly albo opadaly
Jedno mnie zastanawia. Nikt z was chyba nic nie pisal o helpach w RBR (przynajmniej nie przypominam sobie) pomagajacych w jezdzie. Czy jest tam cos takiego jak steering help, brake help, itp., da sie je wlaczac/wylaczac?

Maxym, nie ma Slow Edition, a przynajmniej nie slyszalem o takich wersjach, to raczej te Second Edition sa uznawane za "Slow" Edition (i to niestety jest prawda, ze sa wolniejsze)

Ostatnio zmieniony przez lefty dnia 2004-07-08, 16:23, w całości zmieniany 1 raz
 
sentinel





Post2004-07-08, 16:22      Richard Burns Rally (by SCi) Odpowiedz z cytatem
lefty napisał:
Dlatego wlasnie w grach konsolowych okreslenie "multiplayer" jest czesto mylne

nie - to waśnie w grach na PC jest źle rozumiane . od razu przypomnę tylko, iż to włąśnie w grach konsolowych po raz pierwszy pojawiło się określenie Multi-Player (Pong, NES) i oznacza ono rozgrywkę wieloosobową, a pod nią rozumiana jest zarówno kilkuosobowa zabawa przed jednym ekranem (domena konsol) jak i rozgrywka poprzez sieć.
 
sentinel





Post2004-07-08, 16:24      Richard Burns Rally (by SCi) Odpowiedz z cytatem
MaXyM napisał:
Zwykle wprowadza sie pewne mechanizmy ktore mają za zadanie wybaczać błedy.

MaXyM - trafiłeś w sedno. tak właśnie bywa (nie znaczy, że zawsze tak jest), ale częściej w przypadku gier FPP/FPS niż racerów. niemniej jednak sam jestem ciekaw różnic w modelu jazdy/fizyce pomiędzy wersjami PS2/Xbox a PC - bo takie niewątpliwie wsytąpią, pytanie tylko na jaką skalę.
 
MaXyM


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678

Post2004-07-08, 16:25      Richard Burns Rally (by SCi) Odpowiedz z cytatem
Jasne.. konsole.
Multi był już na Amigę. Nawet po RSie wtedy gdy konsole to byly takie zabawki z LCD gdzie łapało się jajka
 
lefty


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 9068
Miasto: Rzeszów

Post2004-07-08, 16:27      Richard Burns Rally (by SCi) Odpowiedz z cytatem
No to juz kwestia sporna kiedy i co pojawilo sie wczesniej Komputery istnialy wczesniej niz konsole (no chyba, ze sie myle choc nie wydaje mi sie ).
 
sentinel





Post2004-07-08, 16:29      Richard Burns Rally (by SCi) Odpowiedz z cytatem
lefty napisał:
Nie wiem jak w tym ostatnim filmiku do ktorego tu linka dawano ale w tym tarmac.avi widac, ze gosciu jechal raczej na zwyklym, cyfrowym padzie a nie analogowym.

przyznam lefty, iż miałem takie samo wrażenie. nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, iż w przypadku Xbox'a nie ma mowy o cyfrowym (zero-jednykowym) sterowaniu, albowiem wszystkie przycisk na padzie są analogowe (conajmniej 256 poziomów nacisku), a sam krzyżak jest "programowo" analogowy (czas przytrzymania kierunku determinuje "siłę nacisku"/stopień skręcenia kierownicy). Oo`

lefty napisał:
Slychac to zwlaszcza podczas przyspieszania, wciskal gaz i puszczal, nie utrzymywal w ogole ani razu obrotow na jakims poziomie, albo wzrastaly albo opadaly

...co potwierdza to, iż jechała naprawdę jakaś sierota nie potrafiąca wykorzystać fantastycznych, analogowych triggerów pod którymi domyślnie zdefiniowano gaz/hamulec.

lefty napisał:
Jedno mnie zastanawia. Nikt z was chyba nic nie pisal o helpach w RBR (przynajmniej nie przypominam sobie) pomagajacych w jezdzie. Czy jest tam cos takiego jak steering help, brake help, itp., da sie je wlaczac/wylaczac?

niczego takiego nie ma.
są tylko pewne ułatwienia dot. pilota i skrzyni biegów, o których wspomniałem.

Ostatnio zmieniony przez sentinel dnia 2004-07-08, 16:31, w całości zmieniany 1 raz
 
kamkor





Post2004-07-08, 16:30      Richard Burns Rally (by SCi) Odpowiedz z cytatem
lefty napisał:
Jedno mnie zastanawia. Nikt z was chyba nic nie pisal o helpach w RBR (przynajmniej nie przypominam sobie) pomagajacych w jezdzie. Czy jest tam cos takiego jak steering help, brake help, itp., da sie je wlaczac/wylaczac?


Tylko to co napisal Sentinel, help, ktory zapobiega zejsciu na bieg N lub zbyt nerwowej redukcji biegow, ktora powoduje boom silnika .

No i jeszcze "damage" mozna ustawiac . Off, costam, reduced, realistic.

Ja jeszcze moze dodam cos o driftingu na waskich drogach asfaltowych w rbr . Pozwole sobie zacytowac pm do mnie "pewnej osoby" z tego forum .

Cytat:

zreszta odpalisz gtr to zobaczysz jak mozna baczka i drift zrobic jak w realu - zajebiscie latwo w niego wpasc, ale zajebiscie trudno z niego wyjsc


Dokladnie tak jest w rbr, oczywiscie nie jest niemozliwe kontrolowanie poslizgu, ale...

EDIT:

Sentinel mnie wyprzedzil
 
MaXyM


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678

Post2004-07-08, 16:32      Richard Burns Rally (by SCi) Odpowiedz z cytatem
o kurde.. Sentinel juz wiecej nic nie pisz o kontrolerach pliz.
Czas nacisku przeklada sie na sile? no lol. To tak jak w Colinie. im dluzej trzymamy tyb bardziej skreca.

No całkiem ciekawe te analogowe kontrolery do XBoxa.
W sumie moglby byc tylko jeden przycisk "Go". Po czym gra by sama juz jechala.
 
Centrum Fanów Symulatorów » Richard Burns Rally » Richard Burns Rally (by SCi) Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 47, 48, 49 ... 76, 77, 78  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu
Skocz do: