Dołączył: 09 Maj 2005
Posty: 1360
Miasto: Okolice Kielec;)
2007-09-10, 15:27 Puchar lata 2007 w Grand Prix Legends
1:05 na Glenie (Lotusem?) i 1:20 na Kya, nieźle Jeśli miałbym coś Ci poradzić, to ściągnij sobie setupy Huttu i na r azie daj sobie spokój z tym Ja w GPL'a tłuke (z przerwami) od 2-3 lat i w zasadzi prócz balansu hamulców, czy steering ratio nic nie ruszam.
Reklamy
Paulo
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 476
Miasto: Zielona Gora
2007-09-10, 15:47 Puchar lata 2007 w Grand Prix Legends
Tak lotusem (udalo mi sie nawet 4.88 ale tylko raz), hamulce ustawiam narazie 52% i jak wchodze w zakret to odpuszczam troche hamulec i w poczatkowe fazie (lub gdy tyl troszke ucieknie) dodaje ciut gazu aby tylne kola sie nie zblokowaly, wydaje mi sie ze to nawet lepiej stabilizuje auto niz odpuszczenie hamulca.
Dzieki poszukam
+JacKill+
Dołączył: 09 Maj 2005
Posty: 1360
Miasto: Okolice Kielec;)
2007-09-10, 15:51 Puchar lata 2007 w Grand Prix Legends
2007-09-10, 22:33 Puchar lata 2007 w Grand Prix Legends
Paulo napisał:
Witam
Widze ze toczy sie dyskusja mistrzow wiec chcialbym sie poradzic.
Jestem poczatkujacym GPLowcem krece czasy na poziomie 1:20.xxx kyalami, 1:05.xxx glen i to narazie tyle. Sciagnolem mnostwo setupow i sie pogubilem, jak to auto ustawic. Moze mi poradzicie , moze macie super setupy, jak powinienem ustawiac auto (bardziej miekko, twardo jak dyfer) jak homowac itd. A no i jakie najlepsze cisnienie w oponach po rozgrzaniu?
Z gory dziekuje za pomoc
W końcu człowiek
Widze ze tez sie bede musial powoli brac za GPL'a. Pytanie tylko na ile nawyki z F1 79 przydaja sie tutaj
Wujo
Ford
Mondeo Cosworth
Dołączył: 22 Sie 2001
Posty: 1771
2007-09-10, 22:54 Puchar lata 2007 w Grand Prix Legends
dragoo napisał:
Widze ze tez sie bede musial powoli brac za GPL'a. Pytanie tylko na ile nawyki z F1 79 przydaja sie tutaj
Wiem, ze nawyki z GPL przydaja sie w F179...bardzo. Jak bedzie na odwrot, ciekawy eksperyment Czekamy na wynik
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 476
Miasto: Zielona Gora
2007-09-11, 14:32 Puchar lata 2007 w Grand Prix Legends
k3rmit napisał:
dodawaj gazu przy dohamowaniach
(Niewiem czy to szyderstwo) Jak juz napisalem tak robie ale to nie wystarcza
+JacKill+
Dołączył: 09 Maj 2005
Posty: 1360
Miasto: Okolice Kielec;)
2007-09-11, 14:39 Puchar lata 2007 w Grand Prix Legends
Moze po prostu chcesz jechac za szybko? NIe zawsze pozniejsze hamowanie oznacza lepszy czas. W GPL hamuje sie dosc slabo, delikatnie a nie do deski 10m przed zakretem. Poogladaj sobie repy dobrych zawodnikow.
k3rmit
Dołączył: 11 Cze 2004
Posty: 789
Miasto: Tychy
2007-09-11, 15:13 Puchar lata 2007 w Grand Prix Legends
nie, to nie bylo szyderstwo
pamietam jak ja zaczynalem z tymi bolidami to tez mialem z tym problemy.
sprobuj dac lagodniejsze ustawienia dyfrow (tylko nie wiem w ktora strone to bedzie )
mam taka jakas rozpiske nt. setupow (ale nie do gpl niestety), w ktorej jest zeby zwiekszenie coast = more stable under hard braking
i sprobuj moze balans hamulcow bardziej na przod dac
jezeli zaskutkuje, to z czasem i z plynniejsza jazda dawaj ostrzejsze ustawienia.
z tego co pamietam to ja jezdzilem na setach GH - na GH2 juz nie dawalem rady. ale ja noob jestem i sie nie znam
Nogal
Dołączył: 18 Sie 2001
Posty: 5672
Miasto: Kraków
2007-09-11, 15:35 Puchar lata 2007 w Grand Prix Legends
xx/yy - xx - spięcie dyfrow na gazie - im mniejsze tym bardziej zblokowane czyli bardziej pali gume; yy - to samo tylko bez gazu - im większa tym bardziej blokuje koła przy hamowaniu czyli im wyższe tym trudniej.
Zasadniczym błedem jest, ze jedzie sie za ostro na za ostrym setupie sugerujac sie tym, co uzywaja najlepsi. Balans hamulcow i dyfrow to kwestie indywidualne - jedni jezdza na 48% i 30/85, inni 54% i 85/30 i uzyskuja takie same czasy. Ustaw wiec sobie balans tak jak ci wygodnie i to samo z dyframi.
Najwazniejsze, zebys mogl sie skupic na czystym wejsciu w zakret i szybkim z niego wyjsciu, a po jakims czasie zmodyfikujesz sobie ustawienia, bo poczujesz, ze np. chciałbys aby bolid bardziej boczkiem wychodził zakretu, albo w zakret
Paulo
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 476
Miasto: Zielona Gora
2007-09-11, 16:40 Puchar lata 2007 w Grand Prix Legends
Dzieki, kazda nawet najmniejsza wskazowka jest wazna
A co do dyfra przy odjetym gazie myslalem ze mniejsza liczba bardziej blokuje kola czyli np. 30 - zablokowane, 85 - otwarte (oczywiscie tak nie jest) tak jak w dodaniu gazu, a jest odwrotnie (odwrotnie niz na gazie) tak jak napisales?
IceMan
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 3992
Miasto: Szczecin
2007-09-11, 16:49 Puchar lata 2007 w Grand Prix Legends
xx/yy
jeśli masz małe Y to auto bedzie stabilne na hamowaniu, tył nie ma tendencji to zarzucania, ale może spowodować to trudniejsze wejście w zakręt, podsterowność, ale na początek można się tak uczyć jeździć - zresza ja WRy robiłem na 85/45 więc sie da szybko