tzn. zeby "lapac dusze wrogow do gemow" to musisz:
1. posiadac mozliwosc rzucenia czaru soul trap. obojetnie, moze to byc scroll, albo np. soultrap "umieszczony" w mieczu (broni). zreszta jest to tani czar.
2. w sklepie kupujesz gemy (puste). Sa rozne - najtansze to petty costam (chyba 20 za sztuke). Jednak najbardziej oplaca sie kupywac drozsze (takie niebieskie i zolte-okragle - chyba ponad 100). Im drozszy gem tym dusze lepszego przeciwnika mozesz tam wsadzic i tym wiecej bedzie ten napelniony gem warty.
3. idziesz w swiat. widzac wroga rzucasz na niego czar soultrap. jesli w momencie dzialania czaru (wokol wroga jest taka biala poswiata) zdolasz go zabic to zostanie uwieziona jego dusza w tym pustym gemie i tym samym bedzie on juz napelniony.
Np. napelniony gem tych latajacych ptakow, ma wartosc 4 tys, gem szczura okolo 400. Ale bez problemu mozna uwiezic dusze jakiejs lepszej bestii i wtedy wartosc moze wynosic np. 60 tys. (wtedy musisz miec bodajze ten grand soul gem - ten zolty.).
Napelnione gemy mozesz sprzedawac albo za ich pomoca dodawac przedmiotom magiczne wlasciwosci. jesli sam masz slaby parametr enchanting to idz do magow ktorzy to robia (w balmora bodajze w temple jest enchanter; w vivecu tez jest).
Enchantowanie przedmiotu.
wybierasz przedmiot, ktory chcesz ulepszyc (wazne! nie moze on miec zadnych wlasciwosci magicznych - wlasciwosci magiczne mozna dodac do danego przedmmiotu tylko raz).
wybierasz "napelniony gem" - im gem drozszy tym ulepszona bron bedzie miala lepsze wlasciwosci (np. wiekszy parametr charge). parametr charge odpowiada za naladowanie broni. Oznacza, ze jesli np. dodales do broni fire damage np. 5-10 to przy charge = 20 bedziesz mogl 20 razy zadac przeciwnikowi ten fire damage. Potem charge sie wyczerpuje. Napelnic go mozesz albo czekajac, albo wrzucac mu napelniony gem (dobrze do tego nadaja sie te tansze, np. ze szczura). Generalnie dobre sa takie napelnione gemy, ktore daja charge 100. To w zupelnosci wystarcza.
Kazda rzecz ma swoj parametr (bodajze enchanting - prawy gorny rog ekranu - np. 0/10 ) okreslajacy ilosc "magii jaka moze byc do niego dolozona".
Im wiekszy planujesz dodac damage (np. fire damage 30-50) tym wiecej parametru sie zuzywa.
Np. daggery maja parametr = 2 co oznacza, ze do nich mozesz dodac bardzo malo wlasciwosci magicznych (np. fire damage od 5-10). Natomiast np. dedric sword ma parametr okolo 20 i dzieki temu mozesz sobie zapodac damage od 30-50.
Mnie takie napelnienie kosztowalo cos kolo 30 tys. ale oplaca sie. szkoda tylko, ze wg cen sklepowych wartosc takiego ulepszonego przedmiotu nie zmienia sie. Chociaz i tak ci sklepikarze to same bidoki
