Najważniejsze byłyby tu wrażenia jakiegoś wyajdacza który jednak nie zfucka kiery bo trzeba więcej kręcić
Sugerowales sie moja wypowiedzia na temat gpl ? Przeciez w lfs sie bardzo fajnie kreci.. I z checia bym sobie w nascarze pokrecil. Po prostu wedlug mnie uzywanie takiego obrotu kierownicy w F1 nie ma sensu
Reklamy
MaXyM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678
2004-02-23, 22:30 Logitech Driving Force Pro
W F1 sie zgadzam. Przypuszczam że w real Nascar też nie ma takich obrotów. Ale ktoś kto nigdy nie jeździł w NR nie powie nam czy jest lepiej/gorzej/ciekawiej etc
Sprzydałby się natomiast patch do NR/GPL zastepujący wspomaganie skrętu przy wolnych prędkościach a przekłądający to na dodatkowy skręt kółka.
lefty
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 9068
Miasto: Rzeszów
2004-02-23, 23:29 Logitech Driving Force Pro
Maxym, dopiero pisalem o wpisie [Hack] do core.ini w GPL. W NR2003 tez jest cos podobnego w opcjach zaawansowanych kontrolera
padek78
Dołączył: 21 Lis 2002
Posty: 1464
Miasto: Radom
2004-02-23, 23:46 Logitech Driving Force Pro
Z tego co ja widziałem na jednym z replayów to kierownica ta nie nadaje się do jazdy w GPL bo auta GPL wymagają czasami bardzo szybkiej reakcji a na to nie pozwoli opór kiery stawiany przy kręceniu. Pamiętam że jak jeździłem na moim trustmasterze gdzie byly gumy zamiast zębatek (Momo Racing) to mogłem stawiać kontry momentalnie (zupełnie tak jak widzialem jak jechal Jackie Stewart na Montrealu w deszczu - jego ruchy byly gwałtowne czasami, momentalnie przechodził np: ze 180st w jedną stronę na np. 120st w drugą).
Tego raczej się nie zrobi na kierze z FF. No chyba ze pod tym względem Driving Force jest wyjątkowe.
W zasadzie sens kiery 900st jest wówczas gdy wszyscy dysponujemy takim samym układem 900st.
MaXyM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678
2004-02-23, 23:48 Logitech Driving Force Pro
No to trochę się mylisz... bo własnie to tak nie działa.
Jak jest ta funkcja włączona to przy małej stopień skrętu kierownicy zaczyna być przenoszony na stopień skrętu nieliniowo. Tzn bardziej nieliniowo. Właściwie następuje akceleracja skrętu.
Umozliwia to np. parkowanie w pitach przy b. małej ilości miejsca.
Natomiast wyłaczenie tego hacka powoduje że NIE MASZ MOŻLIWOŚCI skręcać po łuku o tak małym promieniu.
I tu jest problem bo kiera nawet jakby miała milion stopni obrotu nie spowoduje że będąc liniowa (w kontekście ustawień liniowości w setupie) w calym zakresie umożliwi nam głębokie skręty po większym kręceniu kółkiem. Albo będzie hack włączony i nadal będzie można się mieścić w pitach dopiero przy b. małej prędkości albo będzie wyłaczony i to 450st nie pomoże.
MaXyM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678
2004-02-23, 23:50 Logitech Driving Force Pro
Padek, takie szybkie obroty na kierownicy FF sa możliwe wystarczy zmniejszyć siłę FF (lub siłę prostowania kierownicy).
padek78
Dołączył: 21 Lis 2002
Posty: 1464
Miasto: Radom
2004-02-24, 00:42 Logitech Driving Force Pro
Właśnie Maxym wydaje mi się ze przy dużych prędkościach to zwiększenie siły centrowania kiery daje efekt taki że można szybko skontrować ale już zjazd do pitstopu żeby sie zmieścić przed kogoś to już jest sztuka bo wtedy opór jest bardzo duży.
Dobrym rozwiązaniem chyba byłoby zastosowanie FF ze zmienną siłą tak jak to ma miejsce w realu we wspomaganiu. W kierze PC powinno być tak że jak stoję w miejscu to kiera chodzi lekko a centrowanie jest żadne. A jak zasuwam szybko to opór jest duży i centrowanie mocne. Tak mnie się wydaje
jaizm
Dołączył: 06 Sty 2004
Posty: 629
Miasto: Jelenia Góra
2004-02-24, 00:53 Logitech Driving Force Pro
nie do konca rozumie co masz na mysli padek z tym FF, w TPTCC mam ustawione FF na 33% identyczną sile mam w GPL i RT. takie ustawienie pozwala na blyskawiczna kontre przy duzych predkosciach, a stojac w miejscu, czy jadac w pitstopie rowniez nie ma najmniejszego problemu ze skrecaniem, rownoczesnie taka sila FF dale swietne wyczucie samochodu
karas
Dołączył: 13 Sty 2002
Posty: 821
Miasto: Łódź
2004-02-24, 00:54 Logitech Driving Force Pro
padek78 napisał:
Dobrym rozwiązaniem chyba byłoby zastosowanie FF ze zmienną siłą tak jak to ma miejsce w realu we wspomaganiu. W kierze PC powinno być tak że jak stoję w miejscu to kiera chodzi lekko a centrowanie jest żadne. A jak zasuwam szybko to opór jest duży i centrowanie mocne. Tak mnie się wydaje
Yyyy przeciez to da sie w sterach ustawic Centering spring zaznaczyc i dac na 0. Efekt sprezyny na 50 i masz tak jak piszesz Przynajmniej ja tak mam
Czyli co kiera nie nadaje sie na gry typu GPL , F1C+ mody??
Adik
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 3932
Miasto: /dev/dvb
2004-02-24, 00:56 Logitech Driving Force Pro
Czy sie nadaje czy nie tego nie wiemy do konca, przekonamy sie moze niedlugo
MaXyM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678
2004-02-24, 01:08 Logitech Driving Force Pro
Ja tez tak mam w NR przynajmniej. Ze jak stoję to nie mam centrowania a jak jadę to mam.
Ozone
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 796
Miasto: New England
2004-02-24, 01:27 Logitech Driving Force Pro
Hej Kamkor, jak poprawisz ten Hack w ini i ustawisz linear na maxa w opcjach to zmien w setupie samochodu steering ratio miedzy 7 a 9. TYLKO TAKA ZMIANA spowoduje ze auto bedzie sie zachowywac przy duzych predkosciach jak na "normalncyh" kierownicach ( w setupie steering ratio zazwyczaj miedzy 12 a 15 ) a przy nawrotach i w pitach zawsze mozna skorzystac dodatkowego obrotu kierownica i wszedzie sie zmiescic. Wspominam o tym tylko dlatego ze chyba nikt o tym nie pomyslal...
MaXyM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678
2004-02-24, 01:49 Logitech Driving Force Pro
No Ozone, faktycznie. Zapomniałem o ratio. To może działać a małe ratio niemożliwe do ujeżdżenia na dotychczasowych kierach na tej 900st będzie :OK:
kamkor
2004-02-24, 01:53 Logitech Driving Force Pro
Karas: Czemu kierownica nie miala by sie nadawac do gier typu GPL, F1C?.. Przeciez napisalem, ze jazda w gpl z FFB to czad(pierwszy raz tego doswiadczylem:P). F1C przetestuje dzis w porze dziennej razem z modem ETCC2003 i DTM2002 . Tylko, ze do jazdy pojazdami typu F1 bardziej nadaje sie tryb 200 stopni wedlug mnie
Ozone: Przetestuje dzisiaj.. I kolo 15 albo wczesniej dam repa.
Co to FFB
Padek78: FFB w lfs jest taki, ze jak sie stoi autem to kiera nie wraca.. blablabla.. Zreszta co ja bede opisywal.. Tego trzeba doswiadczyc .
Adik
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 3932
Miasto: /dev/dvb
2004-02-24, 22:41 Logitech Driving Force Pro
Cytat:
I kolo 15 albo wczesniej dam repa.
Juz nie musisz, dzis kupilem Logi DFP jeszcze po starej cenie centrala Vobisa podniosla poprzeczke i za kolko trzeba obecnie zaplacic juz 649 PLN
Ostatnio zmieniony przez Adik dnia 2004-02-24, 22:51, w całości zmieniany 1 raz