Centrum Fanów Symulatorów » GTR, GT Legends, Live For Speed, Inne wyścigi » Jakie czynniki wplywaja na slajdy ?
Napisz nowy temat    Odpowiedz do tematu

Jakie czynniki wplywaja na slajdy ?

Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Autor Wiadomość
Samer





Post2003-11-19, 19:05      Jakie czynniki wplywaja na slajdy ? Odpowiedz z cytatem
Richie napisał:
w realu to nie opony powoduja jazde slajdami a po ich zmianie brak slajdow, to ze same opony zmieniaja slajdy w ich brak to tylko kolejny dowod na sztucznosc LFS, prosze jednak o trzymanie sie topicu, przypomne - VRally3



Mysle ze opona ma tu jednak duzo do znaczenia. Przeciez ona wplywa na trzymanie boczne. To tak jak jazda na sliskim(dzeszcz , snieg , lod) powoduje tendencje to uciekana tylu(RWD) i wyjezdzania przodu(FWD), a jazda na sliskim powoduje przeciez mniejsze tarcie miedzy opona a nawerzchnia. A gdy zakladamy slicki na asfalt to te tercie sie zwiekasza.

Przypominam ,ze w LFS sa auta seryjne, szybka jazda na seryjnej gumie to gwarantowane uciekanie tylnj osi w przypadku RWD
 
Reklamy
Kaktus





Post2003-11-19, 19:34      Jakie czynniki wplywaja na slajdy ? Odpowiedz z cytatem
Riche zawiodles mnie troche piszac ze opony nie wplywaja na slajd i ich brak!

Wystarczy przejechac sie szybko (naprawde szybko) na gumie seryjnej, dobrej gumie seryjnej, i na slicku ... zreszta jest odczuwalna roznica nawet pomiedzy slickami, zupelnie inaczej jedzie sie na TA00 i na TA20 - zupelnie inna jazda!

Baa jak TA20 sie nie nagrzeje, to takze supelnie inaczej prowadzi sie samochod niz na tej samej oponie w jej optymalnej temperaturze pracy, ktora wynosi okolo 87 stopni celcjusza.

Jadac na Slicku, czesto opona trzyma tak mocno, ze auto porusza sie w zakrecie na 3 kolach, jezeli w ten sam zakret wjechalibysmy z taka sama predkoscia samochodem na seryjnych gumach, to mamy gwarantowany poslizg!

Jaki to bedzie poslizg? Zalezy od fizyki, czyli od wektorow jakie dzialaja na samochod i jak dzialaja na tem samochod. Nie mowie tutaj juz o wektorach pedu, i wektorach wypadkowych (sile odsrodkowej), ale takze o silach ktore dzialaja pionowo na kazde kolo! W zakrecie te sily sie zmieniaja, i jak nastapi odciazenie tylnych kol to tyl nam ucieka!

Aby zapobiec takiej jezdzie - slajdami - odpowiednio sie stroi zawieszenie.

Co zrobic aby tyl nam uciekal?

Wystarczy ze mamy lekka dupe, ktora jest wyzej niz przod, i ma wezszy rozstaw kol niz z przodu.

Aby tyl nie uciekal, nalezy postawic go rowno z przodem lub troszke ponizej, i postarac sie wyrownac szerokosci osi (choc trzeba uwazac bo moze za bardzo wypluwac przod na zakretach).

To tak ogolnikowo, bo oczywiscie dochodza do tego:
- twardosc sprezyny (lub drazki skretne w Francuskich samochodach)
- grubosc stabilizatorow (przod i tyl)
- twardosc gum w zawieszeniu (najlepiej zastapic teflonem - czyli UniBalami)
- charakterystyka i skok amortyzatorow
- wlasciwosci trakcyjne opon

Czynnikow jest naprawde wiele! Ale OPONY naprawde w bardzo znacznym stopniu wplywaja na prowadzenie sie auta.


Jak auto wprowadzic w poslizg? Jest wiele sposobow, ale najbardzej popularne:

FWD:
Reczny - ale mozna mocno sie przeliczyc z tym... wrecz nie bezpieczny w szybkich zakretach.

Lewa noga - odpowiednie kopniecie w hamulec w trakcie jazdy w zakrecie (moze sie nie sprawdzac w autach z ciezkim tylem!! bo nastapi uslizg przedniej osi... i mozna przodem pocalowac sie z jakims drzewkiem)

Odjecie gazu - gdy juz zakret sie prostuje, a my mamy dokrecony motor - tak 5000 - 5500 obrotow, nalezy gwaltownie ujac gazu i za chwile go dodac aby wyciagac sunacy bokiem samochod

Wrzucenie auta na 3 - ale trzeba uwazac bo moze wystapic tzw. RYBKA - ktora moze byc nie bezpieczna dla malo doswiadczonych kierowcow.

RWD:
Ujecie gazu - podobnie jak w FWD ale ujmujemy w momecie skretu w zakret i za chwile dodajemy aby utrzymac dluuugi slajd.

Redukcja - takze przed zakretem, strzelamy ze sprzegla przekladajac np z 4 na 3 ... i mamy piekny slajd trzeba zrobic tak ze jak wepniemy bieg nizej to musimy trafic w wysokie obroty!

Wrzucenie auta - takze na trzy.. przed np. lewym zakretem, rzucamy auto w lewo, w prawo, w lewo i katrujemy Czesto te mtode stosujemy razem z metoda ujecia gazu.

AWD:
Tu jedzie sie podobnie jak FWD, ujecie gazu, lub lewa...

Pamietac nalezy ze kazdy POSLIZG to strata czasu!! Jedynie nieraz na niektorych zakretach oplaca sie USLIZG, ktory moze przyniesc lepszy czas niz jazda na okretke - zreszta takie UZLIZGI doskonale znamy z GPL.

To narazie tyle... wedlug mnie w LFS jezdzi sie dosc realistycznie, choc nie czuc tam predkosci. Rally Masters fajne, ale auta przesadnie bokami smigaja, i nie hamuja jak powinny... oponki chyba troche za sliskie tam sa. Colin'y to juz wogole nie pytajcie... V-Rally - dajcie spokoj...

GPL - nie musze sie chyba wypowiadac Choc drazni mnie pare rzeczy...

Wychodza takze fajne MODY jak np. ETCC03 - tam jazda jest tez ciekawa, ale takze to nie jest to.

To tyle na dzis...
 
IceMan


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 3992
Miasto: Szczecin

Post2003-11-19, 19:45      Jakie czynniki wplywaja na slajdy ? Odpowiedz z cytatem
no niestety Richie dał ciała
pewnie ze ma znaczenie
jesli mam auto 250km to moge juz sobie podriftować na zwyklych oponach
ale jesli zalozylbym slicki to juz moglby byc z tym problem bo opony szybko lapalyby przyczepnosc

a najwazniesze przy driftingu jest ... zawieszenie ... (odpowiednia moc tez jest potrzebna) Przynajmniej w prawdziwych autach nie wiem jak w LFS

Polecam film "Drift Bible" dostepny na emule.
 
Samer





Post2003-11-19, 19:50      Jakie czynniki wplywaja na slajdy ? Odpowiedz z cytatem
Daltego poldaki i ladami (chodz nie maja 250KM) nie da sie inaczej szybko jezdzic jak nie bokami , przeciez to ma resor bez stabilizatorow i do tego sztywny tylny most napedowy, ktory ciagle sie przemieszcza.
 
Kaktus





Post2003-11-19, 19:50      Jakie czynniki wplywaja na slajdy ? Odpowiedz z cytatem
IceMan - swiete slowa!!

Przykladem niech beda Lancer EVO ktore jezdza w Nce w rajdach... autko takie na serii gumie kreci baki, lata slajdami po paredziesiat metrow, a na rajdzie gdzie jest juz slick i to nie maly!! No i zwezka na dolocie powodujaca ze moc nieco spada, powoduja ze tym autem nikt bokami nie chodzi, a ciasne nawroty czesto pokonuja na 3 - kreca, cofa, dokreca i dopiero jedzie Bo auta nie da sie obrocic ....

To juz nawet Pucharowego 206 XS na Slicku 15 na suchym asfalcie, na nawrocie nie da sie recznym obrocic... trzeba na okretke. Kumpel w ten sposob na Rajdzie Mazowieckim 15 sekund stracil bo musial cofac.
 
Kaktus





Post2003-11-19, 19:51      Jakie czynniki wplywaja na slajdy ? Odpowiedz z cytatem
Samer - no i te szpery Czesto po 100% hehe...

Z ciekawostek autkiem takim na mokrym nie da sie skrecac!! Przod tak wyjezdza ze szok! Bo obydwa tylne kola rowno pchaja do przodu.
 
lefty


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 9068
Miasto: Rzeszów

Post2003-11-19, 20:22      Jakie czynniki wplywaja na slajdy ? Odpowiedz z cytatem
Richie do tablicy
 
IceMan


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 3992
Miasto: Szczecin

Post2003-11-19, 20:34      Jakie czynniki wplywaja na slajdy ? Odpowiedz z cytatem
szpera piekna sprawa - ale nie 100%
u mnie nie ma szpery
 
Raven


Dołączył: 19 Sie 2001
Posty: 1686
Miasto: Wroclaw

Post2003-11-19, 20:41      Jakie czynniki wplywaja na slajdy ? Odpowiedz z cytatem
Cytat:
To juz nawet Pucharowego 206 XS na Slicku 15 na suchym asfalcie, na nawrocie nie da sie recznym obrocic... trzeba na okretke. Kumpel w ten sposob na Rajdzie Mazowieckim 15 sekund stracil bo musial cofac.

Kaktus posciagaj ze strony www.1max2rallye.com filmy z Francji. Zobaczysz, ze tak nawet stare "strucle" jada na recznym. Trzeba chciec i umiec, co nieststy w Polsce rzadko sie zdarza.
 
Kaktus





Post2003-11-19, 20:55      Jakie czynniki wplywaja na slajdy ? Odpowiedz z cytatem
Raven, ale te "stare strucle", ktore chcial bym aby w polsce jezdzily (zreszta chyba czytujesz RPL??) czesto maja hydrauliczne hamulce reczne.

Uwierz mi ze 206 XS nie obrocisz!!

Z Mirowskim na lotnisku w brzegu nie raz probowalismy, jak u niego bylem - krotko po Mazowieckim, czyli po jego debiucie w tym aucie, i nie dalo rady! Linki na maxa ponaciagane, ale rozgrzanej TA20 czy N20 nie zblokujesz na zwyklym rekawie (gdzie SAXO bez problemu sie obracalo, ale ono stalo na oponach 18/53/14)

IceMan - doladnie 100% to jest MASAKRA... ale czesto jest to jedyne tanie wyjscie! Choc wedlug mnie szpera 50% na asfalt i 70% na szuter to jest to!

Ale jezdzac ze szpera w przednim napedzie, trzeba uwazac bo lubi wyrwac kierownice z reki! Ale za to jak fajnie dokreca auto do zakretu Puszczasz kiere, a autko dalej skreca Testowane w SCS VO
 
Raven


Dołączył: 19 Sie 2001
Posty: 1686
Miasto: Wroclaw

Post2003-11-19, 21:08      Jakie czynniki wplywaja na slajdy ? Odpowiedz z cytatem
jakos mnie nie przekonales Kaktus, a co do rpla, to czesciej robie "delete" niz czytam.
 
Kaktus





Post2003-11-19, 21:34      Jakie czynniki wplywaja na slajdy ? Odpowiedz z cytatem
No to widocznie duzo tego DEL robisz... bo tak sie sklada ze ja duzo na ten temat pisalem, ze chcialbym aby u nas pojawily sie Lady 2105, Citroeny AX'y, Trabanty, Zastawy i inne auta... bo polacy to sa tak wybredni ze kazdy by chcial tylko profi sprzetem jezdzic, lub wogole... a przeciez monzna miec tyle frajdy z jazdy jezdzac takze innymi sprzetami!

Sam mam wszystkie filmy z duen.hu, oraz wiele innych z wegier, a z tej strony co mi podales juz dawno sciagnalem filmy. Gdzies na wegierskiej stronie widzialem filmy z zielonego Trabanta - masz moze? Sa super! A jak gosc bokami smiga!!! Sa onboardy itp.

Polecam tobie te strone:
http://www.gt-turbo.org/frames.htm

Sa tam filmy jak Mlody Bugalski smiga w Renault 21 Turbo!!

I uwierz mi ze jestem zwolennikiem jazdy takimi sprzetami! Inaczej sam bym nie budowal Puga 205 GTI - ktory takze do najnowszych nie nalezy... i tez wszyscy w okolo mnie zniechecali...
 
Raven


Dołączył: 19 Sie 2001
Posty: 1686
Miasto: Wroclaw

Post2003-11-19, 21:42      Jakie czynniki wplywaja na slajdy ? Odpowiedz z cytatem
Akurat twoje wypociny czytalem, az sie za glowe lapalem i zastanaialem nad twoim zdrowiem psychicznym (ze tak duzo napisales)
W Polsce jest tak jak piszesz, ale swoje tez dorzuca pzmlot
Co do p205 to tylko czekam az jakis rajd w koncu pojedziesz, czas najwyzszy! Byl u mnie ostatnio Kalbar, mowil, ze pokazywales mu jakies swoje tajne filmy z testow i ze nawet fajnie kreciles (samochodem oczywiscie). Dalem ci tego linka po to, zebys sie napatrzyl i tak jezdzil!

PS. Temat troche schodzi na OT, ale co tam.
 
Kaktus





Post2003-11-19, 21:46      Jakie czynniki wplywaja na slajdy ? Odpowiedz z cytatem
Rajd juz niebawem

Narazie udalo mi sie wystartowac w Mistrzostwach Polski Wycigow Gorskich kosztowalo mnie to tyle co 1/3 wartosci mojego auta hehe... ale warto bylo!

Ale z GSMP daje sobie spokoj, bo jakos tak... nudno bylo juz drugiego dnia hehe... mnie wlasnie kreca bardziej rajdy, syfek na zakrecie, zroznicowana szerokosc trasy itp... Wyscigi to jednak nie to... za szeroko, za rowno, za czysto... ja chce wiecej adrenalinki

Mialem jechac Cieszyn, ale niestety nie dam rady... GSMP kosztowalo mnie 5x tyle co myslalem i co liczylem... a na dodatek zawias sie posypal... wiec kasa sie skonczyla... i Cieszyn niestety bede tylko ogladal.

Pozwole sobie fotke zamiescic



PS.
Cos czuje ze wchodzimy juz w progi OFF'a...
 
Yaper


Dołączył: 29 Sie 2002
Posty: 899
Miasto: Głowno - Warszawa

Post2003-11-19, 22:04      Jakie czynniki wplywaja na slajdy ? Odpowiedz z cytatem
A mi sie wydaje ze nawet na takich samych oponach samochod moze sie zachowywac napraaaawde bardzo roznie. W LFSie tez. Sprobujcie wczytac dolaczony setup do LFSa i powiedzcie czy GT Turbo nadal prowadzi sie takimi slajdami?
 
Centrum Fanów Symulatorów » GTR, GT Legends, Live For Speed, Inne wyścigi » Jakie czynniki wplywaja na slajdy ? Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu
Skocz do: