Centrum Fanów Symulatorów » GTR, GT Legends, Live For Speed, Inne wyścigi » Jakie czynniki wplywaja na slajdy ?
Napisz nowy temat    Odpowiedz do tematu

Jakie czynniki wplywaja na slajdy ?

Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Autor Wiadomość
Samer





Post2003-11-19, 22:08      Jakie czynniki wplywaja na slajdy ? Odpowiedz z cytatem
Tak jak napisal IceMan tez bardzo wazne jest ustawienie zawieszenia. Im bardziej wyscigowe tym mniej slajdow , a w default jest przeciez seria
 
Reklamy
Kaktus





Post2003-11-19, 22:23      Jakie czynniki wplywaja na slajdy ? Odpowiedz z cytatem
Tak Yaper, bo to zalezy od zawieszenie przedewszystkim! Od stabilizatorow, od sprezyn, amorkow, sierodka ciezkosci, rozlozenia masy, szerokosci osi przedniej/tylne.

Czynnikow jest tak duzo ze sie w glowie nie miesci!

Nawet profi rajdowki - WRC z MS calkowicie roznie sie prowadza.. bo kazde jest ustawiane pod preferencje kazdego zawodnika, jeden woli nadsterownosc, inny podsterownosc.. itp

W tych nowszych zabawkach, napedem na 4 kola dochodzi jeszcze masa mozliwosci z ustawieniem przeniesienia napedu, z zeszperowaniem poszczegolnych napedow, a nie mowiac juz o calej elektronice ktora dba o to aby kazde kolo krecilo sie z maksymalnie duza predkoscia, ale bez zrywania przyczepnosci.
 
Yaper


Dołączył: 29 Sie 2002
Posty: 899
Miasto: Głowno - Warszawa

Post2003-11-19, 22:56      Jakie czynniki wplywaja na slajdy ? Odpowiedz z cytatem
Ja bawiac sie setupami z LFSie zauwazylem ze elementem ktory chyba najbardziej wplywa na ugolny balans samochodu sa stabilizatory. Ciekawe jak ma sie to do rzeczywistosci?
 
Samer





Post2003-11-19, 23:11      Jakie czynniki wplywaja na slajdy ? Odpowiedz z cytatem
Z tego co mi wiadomo to chyba ma sie dobrze
 
Kaktus





Post2003-11-19, 23:15      Jakie czynniki wplywaja na slajdy ? Odpowiedz z cytatem
Ojj ma sie ma sie

Aby ci sie fura na zakretach nie wyginala, musial bys zalozyc cholernie twarde sprezyny, a do takich sprezyn odpowiednio mocne amorki! I bylo by git! Ale jak bys wyjechal na nasze drogi, to szybko by sie okazalo ze auto zamiast jechac, skacze jak ping pong...

Jak wiadomo wychylanie sie budy, nie jest porzadanym zjawiskiem! Wiec jak temu zapobiec?? Poostajac przy zawiasie ktory bedzie fajnie wybieral nierownosci (nie bedzie to BETON) ??

A no wlasnie poprzez odpowiednie stabilizatory! To ze np. auta typu Megane Maxi, 306 Maxi tak czesto podrozowaly na 3 kolach, zawdzieczac mozna bylo wlasnie stabilizatorom!

Stabilizator jednym slowem moze sprawic ze auto w zakretach bedzie zachowywalo sie jak "Formula 1" pomimo zawiasu ktory jest "stosunkowo" miekki i dobrze wybiera nierownosci.

Stabilizatory nie maja wplywu na twardosc zawieszenia, wiec nie wplywaja na tlumienie i sprezynowanie.

Tak wiec wplyw na prowadzenie sie auta maja bardzo duzy!
 
IceMan


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 3992
Miasto: Szczecin

Post2003-11-19, 23:20      Jakie czynniki wplywaja na slajdy ? Odpowiedz z cytatem
najwiekszy wplyw to raczej maja niskie twarde sprezynki
kazde auto po obnizeniu i utwardzeniu staje sie bardziej nadsterowne czule na stery itd
 
Richie


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław

Post2003-11-20, 00:15      Jakie czynniki wplywaja na slajdy ? Odpowiedz z cytatem
dopiero mi net zadzialal eh wiec odpowiadam

samer, kaktus no i po co sie tak produkujecie zamiast doczytac DOKLADNIE o czym napisalem z tymi oponami?

a bylo to tak:

Richie
- w VR3 jest spoko trzeba umiec wejsc w zakret slajdem a nie tak jak w LFS ze trudno nie zrobic slajdu i nie jezdzic driftem zakretow wszystkich
Samer
- jak sie zmieni oponki na inne wystarczy to juz sie nie jezdzi slajdami tylko naokraglo

czy slusznie z tego zdania zrozumialem, ze TYLKO OPONY wystarczy zmienic w realu wg was i z diametralnej jazdy slizgami, slajdami, z driftingu robi sie nagle jazda naokraglo, super przyczepna itd? bzdura nie same opony i ich zmiana decyduja, ale tego widze nie musze pisac bo Iceman i ktos jeszcze widze opisal o zawieszeniu, zestrojeniu auta itd itp roznica pomiedzy LFS i VR3 w jezdzie w zakretach po asfalcie to PRZECIWNE BIEGUNY i to nie same opony decyduja powtorze o charaketerze jazdy autem w zakretach blizej reala na pewno tez podpowiem nie jest LFS kto probowal przejechac sie po torze ten wie, polecam dawny kartingowy tor w Lublinie, mozna co niedziele za kaske wynajac i pojezdzic po super asfalcie i zakretach, wezcie auto z tylnym napedem nawet i pojedzcie szybko okrazenie, nagrajcie kamera i obejrzyjcie czy jedzicie jak w LFS totalnymi slajdami nawet Oplem Corsa taka jak w LFS, czy naokraglo

ale fakt moje zdanie

"w realu to nie opony powoduja jazde slajdami a po ich zmianie brak slajdow, to ze same opony zmieniaja slajdy w ich brak to nieprawda"

powinno wygladac tak dla jasnosci

"w realu to nie TYLKO opony powoduja jazde slajdami a po ich zmianie brak slajdow, to ze same opony zmieniaja slajdy w ich brak to nieprawdam, jesli TYLKO zmiana opon zmienia gre slajdow ciaglych w gre jazdy naokraglo to kolejny dowod na jej sztucznosc i brak realizmu"

BTW przy okazji sie podczepie, jest juz zuzycie opon w LFS? ich temperatura zmieniajaca sie? a damage chociaz?
 
Kaktus





Post2003-11-20, 01:44      Jakie czynniki wplywaja na slajdy ? Odpowiedz z cytatem
Riche... to jak sie jedzie, zalezy od kierowcy! Jak chcesz... to ci spoko caly ten tor pojade slajdami, i to bez dotykania rekawa... przednim napedem!!!

Nie zrobie tego jednak na SLICKU - miales przyjemnosc jezdzic??

Ja nie twierdze ze zmienisz oponki i autko odrazu zacznie jezdzic calkiem na okraglo... ale jezdzac naprawde szybko na serii gumie, niestety bardzo czesto auto idzie bokiem.

Iceman - a czy ja tego nie napisalem?? Ale uwierz mi ze czasami trzeba zalozyc nieco mieksze sprezyny! Ja mam teraz sprezyny z przodu OMP 100Nm/mm - czyli dosc twarde!! Gdzie seryjnie byly 55Nm/mm (a auto to GTI, wiec juz w serii bylo twarde!) Do tego amorki Sachs Sport ktore dobrze amortyzuja drgania sprezyny! Z tylu drazki skretne + wyczynowy Bilstein. Ale niestety to bylo za malo! Autko sie gielo na zakretach!

I co w takim przypadku zrobic?? Samochod sie fajnie prowadzi, dobrze wybiera nierownosci, a sie gnie... i tu wlasnie z pomoca przychodzi stabilizator!

Ja zalozylem z przodu stabilizator z 309GTI, a do tylu na dniach wkladam stabilizator o FI 22 a nie 17 jak mialem do tej pory. I mam nadzieje bedzie git!

Zwroc uwage ze nawet auta rajdowe ktore sa zestrojone na szutry - stoja wysoko, maja miekkie sprezyny, i miekkie amorki, nie gna sie tak bardzo jak niektore seryjne auta - to wlasnie zasluga stabilizatora.

Sprezyny tuningowe dobre sa na ulice itp, tam gdzie chcesz tanio cos poprawic. W sporcie niestety nie ma pol srodkow. Jak chcesz dobrze zestroic zawieszenie, to muszisz zadbac o wszystko, lacznie z gumami w wachaczach itp.

Richie - tak sie sklada ze mialem przyjemnosc podrozowania roznymi samochodami, w roznych specyfikacjach i wiem jak sie w realu autko zachowuje.

Tylny naped - kumpel w 2000 roku mial Lade 2105 Agr (na bilsteinie, ze szpera cierna, odelzona do 870kg, i jezdzilismy tym - on wtedy uczyl sie jezdzic, bo to byla pierwsza prawdziwa rajdowka... po maluchu ktorym robilismy KJS'y ... najpierw jezdzilismy na serii - auto (na hamowni 105km) nie dalo sie opanowac! kazdy zakret konczyl sie uslizgiem tylnej osi... gdy przed rajdem festiwalowym kupi 4 matadorki (slicki 13 calowki) autko zaczelo sie swietie prowadzic!! Po tych samych odcinkach jezdzilismy szybciej i bez uslizgow! A zmienily sie wlasnie TYLKO OPONY... oczywiscie bokiem tez dalo sie pojsc, ale trzeba bylo sie postarac, albo przegiac z predkoscia.

Teraz ma SCS'a Agrupe po Drewiczewskim - autko na hamowni ma 87km, krota skrzynia (6 biegow Vmax 160km/h) zawias giwntowany bilstein - te same odcinki co lada, jezdzilismy na Bridgestone Potenzach a pozniej na Slickach tez Matadorach (zostaly po Ladzie) - jezdzilismy tak i tak, aby sprawdzic ronice czasowe, bo rozni ludzie rozne rzeczy mowili, i niektorzy twierdzili ze Sejem na serii gumie mozna krecic lepsze czasy... bo niby slick na za duze opory toczenia itp... przy Agrupie jednak Slick wychodzi obronna reka! I tu takze na slicku jechalo sie super... a na serii skosilismy na zakrecie slupek TPSA przy 130km/h bo zakret sie zaciesnil, kumpel powiekszyl skret, i duupcia odjechala (na serii gumie)...

O doswiadczeniach z moim Pugiem, czy P206XS Mirowskich nie chce mi sie juz pisac...

Nie twierdze ze LFS jest super mega hiper... bo nie jest.. ale wedlug mnie nie jes tak jak mowisz!

A tutaj fotka seja po przejsciach (drzwi przed wyscigiem troche wyklepalismy... prog dalej jest wgnieciony)

 
Samer





Post2003-11-20, 01:48      Jakie czynniki wplywaja na slajdy ? Odpowiedz z cytatem
No tak Richie , przeprasam , powinienem bardziej wnikac i bardziej przeanalizowac to co napisales.

W LFS sama zmiana opon nie jest rozwiazaniem , przeciez auto wtedy za bardzo sie wygina , wiec nawet nie pomyslalem ze ktos jezdzi na default zawiasie na takich oponach.

Ja zrozumialem twoja wypowiedz tak ,ze zmieniasz opony na slicki (ale tez masz setup zmieniony , bo to podstawa) i auto przestaje jezdzic bokami , i ty uwarzasz to za blad. Nie pomyslalem ze moglbys jezdizc na seryjnym zawiasie na slickach (a jednak ...)

Pozdrawiam

PS. Kiedy ja cos takiego napisalem "- jak sie zmieni oponki na inne wystarczy to juz sie nie jezdzi slajdami tylko naokraglo " ?!?
 
Richie


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław

Post2003-11-20, 01:50      Jakie czynniki wplywaja na slajdy ? Odpowiedz z cytatem
Kaktus napisał:
Riche... to jak sie jedzie, zalezy od kierowcy! Jak chcesz... to ci spoko caly ten tor pojade slajdami, i to bez dotykania rekawa... przednim napedem!!!


prosze bardzo, przyjedz i pojedz wszystkie zakrety slajdami jak to sie dzieje w LFS bez powodu w kazdym zakrecie autem przednionapedowym, na zwyklych oponach o mocy do 100KM, wiesz widzialem na tym torze ludzi o 100 x lepszych od ciebie i z wiekszym doswiadczeniem i chocby sie zesrali to nie bardzo im to wychodzilo.. no ale moze jestes drugim Colinem, zapraszam
 
Samer





Post2003-11-20, 01:57      Jakie czynniki wplywaja na slajdy ? Odpowiedz z cytatem
Jak to bez powodu ? a nie pomyslales ze mzoe wjezdzasz za szybo ? W FWD to jest tak ze dohamowuje sie do zakretu a w nim sie przyspiesza.
 
Kaktus





Post2003-11-20, 02:03      Jakie czynniki wplywaja na slajdy ? Odpowiedz z cytatem
Hahahahahaahahahahahahahahahah

Wieedzielemm... wiedzialem Richie ze bedziesz zaraz jakies taleny porownywal itp...

Nie widzi mi sie jechac specjalnie do Lublina aby komus cos udowadniac... chyba ze zasponsorujesz moja podroz.

A mowilem ze wykonam to moim autem... nie seria! I sorki ale u mnie jest troszke wiecej niz 100ps

Jezeli widziales tam dobrych kierowcow! To najwidoczniej jechali na czas! I nie chcieli jezdzic bokami! Ja znam pelno osob ktore bez problemu by to wykonaly!

Tutaj masz filmik... co prawda stary jak cholera... tam moje autko to jeszcze cywil.... i co prawda nie jest sucho... nie jest to odcinek ale duzy plac... ale widac 3 techniki

1) Ujecie gazu (pozniej musialem spasowac... bo szkoda mi polosiek)
2) Jazda lekko na lewej, ale na okraglo
3) Wjazd i kopniecie lewa - lekki uslizg...

Ale tam bylo slisko

Aha tutaj link

A ze da sie bez gazu, to niech sam Raven powie, on doskonale wie co wyczynia Pelikanski! Zarowno CCS'em ktorego mial, i teraz Pugiem 206 XS .... powiedz Raven jak on jezdzi... i czy uzywa do tego recznego (przy predkosciach > 100km/h)http://www.krawczyk.peugeot205.pl/Filmy/treningi/trening.avi
 
Samer





Post2003-11-20, 02:03      Jakie czynniki wplywaja na slajdy ? Odpowiedz z cytatem
http://www.pasek.ognia.pl/index.php?show=film_show&id_f=14

Co powiesz na to? moze rekaw? To wlasnie jest przyklad co sie dzieje jak sie za szybko jedzie
 
Richie


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław

Post2003-11-20, 02:14      Jakie czynniki wplywaja na slajdy ? Odpowiedz z cytatem
o czym ty kaktus mowisz? powiedzialem jasno, nie mokry plac, a suchy tor jak w LFS nie mocny samochod tylko do 100KM jak Corsa w LFS i tym pojedz tak jak w LFS kazdy zakret na lapie totalnym driftem i slajdem, zasponsoruje ci przyjazd do Lublina nawet jesli zwrocisz koszty w przypadku nieudanej proby
 
Kaktus





Post2003-11-20, 02:26      Jakie czynniki wplywaja na slajdy ? Odpowiedz z cytatem
Chlopie, ale czy ja pisalem ze zrobie to SERIA samochodem, ja napisalem ze sie da!!

Opisujac FILMIK tez JASNO napisalem, ze nie sa takie warunki jak pisalem... nie mam teraz takiego filmu.

Bedzie lato, bedzie sucho, bede mial kamerke to nagram. Ja nie musze nikomu nic udowadniac.

Ja tylko mowie ze DA SIE! Wiem bo tak mialem przyjemnosc jezdzic... ale widze ze prawdziwe sciganie ciebie nie interesuje... i wolisz kazda moja odpowiedz przyrownywac do jakiegos tam LFS'a ... ktory jest tylko gra...

Myslalem ze wywiaze sie ciekawa rozmowa... klucic sie nie zamierzam.

Narazie spadam.... stracilem tymczasowo ochote na czytanie tego formu, a szkoda bo widze ze jest tu sporo osob ktore maja spore pojecie na temat szybiej jazdy.

Jak chcesz mozesz usunac moje konto!
 
Centrum Fanów Symulatorów » GTR, GT Legends, Live For Speed, Inne wyścigi » Jakie czynniki wplywaja na slajdy ? Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu
Skocz do: