Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2002-06-18, 13:49 HOTLAP F1
ta, kavoo chituje bo ma momo a ono ma wiekszy zakres obrotu, no i czituje bo ma fotel a niektorzy siedza na krzesle, a ja czituje bo stawiam pedaly krzywo w lewa strone mocno a nie rowno na wprost
Reklamy
IceMan
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 3992
Miasto: Szczecin
2002-06-18, 14:05 HOTLAP F1
Madey nie uważam że setupy GH są czitowane bo wartości zawierają się w granicach oryginalnych wartości GPL, czyli np. sprezyny mozna zmieniac w zakresie 95-210 skokami co 5 a GH zmienial sobie co 1, ale nie przekraczał wrtosci min i max (chociaż można). Można tez zmieniać przełożenia i dyfry z większą dokładnością, ale tego w setupach GH nie widziałem.
W zasadzie to można wszystko w GPL pozmieniać, tylko po co ? bo z reguły standartowe możliwości w zupełności wystarczają. Próbowałem się bawić np. twardością sprężyn ustawiając je super twardo (powyżej wrtości max z GPL) ale żadnych specjalnych efektów nie było. Jedna modyfikacja setupów może się przydać - np wydłużenie 2 biegu w lotusie, ale to też na kilku torach i to też zależy jaki kto ma styl jazdy.
Ale widze że te edytory do F1 dużo bardziej ingerują w możliwości bolidu także JESTEM ZDECYDWOANIE PRZECIWNY STOSOWANIU JAKICHKOLWIEK EDYTORÓW !!!
Oryginalne możliwości modyfikacji setupów powinny wszystkim wystarczyć bo jest tego sporo, problem tylko co z setupami sciąganymi z netu, no ale tu Gregor już znalazł rozwiązanie więc chyba będzie ok
Pozatym wśród nas nie ma cziterów, Ja w to wierze (a może naiwny jestem ?).
Ostatnio zmieniony przez IceMan dnia 2002-06-18, 14:10, w całości zmieniany 1 raz
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2002-06-18, 14:08 HOTLAP F1
gwoli scislosci Iceman, dzieki gpl cos tam engineer DA SIE ustawic bodajze zawieszenie nizej niz pozwala GPL 1.2
Madey
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1821
Miasto: Juszkowo Kolonia
2002-06-18, 14:12 HOTLAP F1
nie wiem gregor jakiego kolka uzywasz ale skoro ci to pomaga to ok i tu nic nie mowie ale pamietam w zdunskiej jak wsiadlem do kogos kto wlanie mial ustawione ctfj hamowanie to myslelem ze zwymiotuje zero emocji naciskalem na max pedal hamulca a bryka zwalniala zwalniala ...
jak juz napisalem wczesniej traktuje to jako mniejsze zlo ci co uzywaja tego ustrojstwa sami pozbawiaja sie frajdy i emocji zwiazanych z prowadzeniem wozu zreszta wydaje mi sie na moj chlopslki rozum ze to owszem pomaga ale niekoniecznie do robienia dobrych czasow
IceMan
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 3992
Miasto: Szczecin
2002-06-18, 14:13 HOTLAP F1
zawieszenie chyba nie, ale bump rubbery mozna ustwic na mniej niz 2,54 cm ale co to daje to nie wiem ???
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2002-06-18, 14:18 HOTLAP F1
nawet nie wiedzialem ze mam i uzywam ten programik do czitowania
tydzien temu sciagnalem programik f1 2002 cos tam setup inzynier cos tam
wgrywa sie do niego 1-4 setupy i pieknie programik pokazuje wszystkie ustawienia w przejrzystej formie anie jak w grze :puke: na 50ciu zakladkach
podswietla na zolto super tylko to czym sie setupy roznia
dopiero mnie kavoo uswiadomil ze wlasnie ten programik sluzy takze do czitowania bo mozna w nim edytowac setup ponad wartosci w grze
ale my mozemy takze go uzywac do sprawdzenia wlasnie setupow
BTW Mlod czy w telemetrii da sie po czyms zauwazyc na wykresach ze ktos mial niestandardowo ponad zakres ustawione hamulce lub zawieche? moim zdaniem tak
Gregor
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 2784
Miasto: Wroclaw
2002-06-18, 14:20 HOTLAP F1
bump rubbery zapobiegaja tzw bottoming'owi czyli dobijaniu zawiechy ale juz sam kontakt z b.r. jest juz dobiciem tyle ze lagodniejszym - nagly skok twardosci zawieszenia - mniejszy b.r. to wiekszy zakres pracy sprezyn
kavoo
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 8688
Miasto: 100lica
2002-06-18, 14:51 HOTLAP F1
GPL Engineerem da sie ustawic wysokosc zawieszenia nizsza niz w samym GPL na pewno.
Za to pierwsze slysze o tym co Ice mowi - dokladniejszych ustawieniach dyfrow i biegow. Tzn. slyszlame o tym jzu wczesniej, ale w GPL Engineerze chyba sie nie da... przynajmniej dyfry sa do wyboru takie same jak w samym GPL.
Mlod
Dołączył: 19 Sie 2001
Posty: 1211
Miasto: Łódź
2002-06-18, 18:02 HOTLAP F1
Cytat:
BTW Mlod czy w telemetrii da sie po czyms zauwazyc na wykresach ze ktos mial niestandardowo ponad zakres ustawione hamulce lub zawieche? moim zdaniem tak
W sumie to tylko hamulce moga cos dac... wiec tylko hamulce trzeba sprawdzac. Niestety z tego co wiem to tylko mozna sprawdzic "na oko". A zysk z hamulcow to max okolo 0.5 s.
I jeszcze mozna troche zyskac przez wylaczenie zuzywania opon i paliwa (okolo 0.2-0.3)
SEWER
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 5471
Miasto: Wa-wa
2002-06-18, 18:22 HOTLAP F1
To czyli ok 1 sek przy czitach
Ja to w sumie olewam. Jesli nie zassam z netu jakiegos " trefnego" setupu to sam nie zaczituje Nawet nie wiem jak i nie mam po co. Dla mnjie to TYLKO zabawa. Rywalizacje to mam w Nascar podczas wyscigu z chlopakami z naszej zacnej ligi Nascar 4
IceMan
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 3992
Miasto: Szczecin
2002-06-18, 20:13 HOTLAP F1
Kavoo można na 100% zmieniać dyfry co 5 jednostek np. 70/55 i przełożenia biegów też można, ale nie podam nazwy tego programiku, tak na wszelki wypadek żeby nie korciło
kavoo
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 8688
Miasto: 100lica
2002-06-18, 22:07 HOTLAP F1
Nie musisz Ja juz pare nienajgorszych czasow mam na koncie, i skoro do ich wykrecenia nie byly potrzebne dyfry z kosmosu, to znaczy ze sie da... nawet bez cheaterskich pseudo-ABS'ow
Mlod
Dołączył: 19 Sie 2001
Posty: 1211
Miasto: Łódź
2002-06-19, 17:51 HOTLAP F1
Cytat:
I jeszcze mozna troche zyskac przez wylaczenie zuzywania opon i paliwa (okolo 0.2-0.3)
Przyajmniej 3 kierowcow z naszej ligi tego uzywa... wiec musimy zdecydowac czy jest to legalne, czy nie
Tak samo te zmiany ustawien hamulcow.
Jeden kierowca kierowca uzywa sterring helpa ktory jest NAPEWNO niezgodny z regulaminem.
I to sa wyniki sprawdzenia tylko toru A1...
BTW Sterring help daje super gripa przy dluzych predkosciach i na Minardim lekko zrobilem 1:05.1 na A1 wiec czasy ze strony hotlapowej ea (1:02.1) nie sa wcale takie dobre...
kavoo
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 8688
Miasto: 100lica
2002-06-19, 19:23 HOTLAP F1
1. Pewien driver przyslal czasy zrobione z steering help low. Malo tego - wysylajac hotlap na Albert Park ZANIZYL swoj czas o dobre 0.2 sek w stosunku do rzeczywistosci. Co dziwne - na A1-Ring przyslal hotlap bez SH low... a nawet z ustawionym TC low (na Albert Park mial TC high).
2. Inny driver wykrecil czas na A1-Ringu rowniez przy pomocy SH low.
3. Nastepny delikwent na A1-Ringu zanizyl swoj czas o 0.8 sekundy
4. Kolejny driver przyslal sam hotlap (plik *.vcr), bez pliku z danymi telemetrycznymi (*.lap)... tez niezgodnie z regulaminem.
Wszystkie te czasy poszly na szrot wlasnie w tej chwili... prosze sie poprawic.
BTW za chwile zostanie do regulaminu dopisany jeden punkt, ktorego prosze przestrzegac:
Do ligi HOTLAP F1 mozna wysylac tylko i wylacznie czasy osiagniete w trybie TEST DAY.
Naloty na katalog z hotlapami bede robil w miare regularnie. Na razie usunalem pojedyncze hotlapy z tabelek, ale jesli sytuacja bedzie sie powtarzac nie zawaham sie przez skasowaniem CALEGO dorobku cheatujacego drivera... bez wzgledu na to, czy zrobil to celowo czy nie.
kavoo
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 8688
Miasto: 100lica
2002-06-19, 19:25 HOTLAP F1
A tak na marginesie, to... niezle z ciebie ORMO Mlod
Ale spoko, kazdy sygnal o wykryciu jakiejs niezgodnosci zawsze bedzie mile widziany