Takie amortyzatory mialo rowniez Ferrari i kilka innych zespolow, wiec nie ma co upatrywac powodow oslabienia Renault w delegalizacji tego elementu przez FIA. Poza tym amortyzator taki daje przewage glownie na szykanach, gdzie na bolid dzialaja ogromne przeciazenia - w takiej sytuacji amortyzator "uspokajal" caly bolid, a nie tylko koła.
Jak wiadomo na Hockenheim nie ma zanych szykan, tor jest rowny, wiec amortyzator taki daje niewielka przewage. Na Magny-Cours to co innego, ale wtedy wszyscy mieli takie cos i i tak Renowki byly kiepskie.
Wg mnie powodem problemow Alonso (bo Fisi wlasciwie jezdzi na swoim wczesniejszym poziomie) sa ewidentne problemy z balansem - wczesniej Renowki jechaly jak po szynach, a teraz Alfons nie raz zmuszony jest kontrowac - widac, ze albo w troche zlym kierunku poszli z rozwojem bolidu, albo nie moga w pelni wykorzystac opon.
Jesli chodzi o opony to nie da sie ukryc, ze Bridgestone wykonal kawal dobrej roboty - chlopaki na prawde musieli cos odkryc, bo od Indy jest to wyraznie lepsza opona i o ile na Indy mozna bylo przypuszczac, ze to po prostu Michelin zrobil bardzo bezpieczna opone, to w dwoch kolejnych wyscigach nie bylo juz takiej mozliwosci, a jednak przewaga Ferrari byla ciagle taka sama, a wzgledem Renault nawet rosla! Nalezy rowniez zwrocic uwage na fakt, iz Toyota - koleny zespol odziany w Bridgestone'y, rowniez regularnie byl szybszy od Renowek. Dla porownania:
FL USA:
1 5
Michael Schumacher Ferrari 56 14:16:53 207.527 1:12.719
2 6
Felipe Massa Ferrari 29 13:43:08 206.859 1:12.954
3 2 Giancarlo Fisichella Renault 28 13:42:05 206.358 1:13.131
4 7 Ralf Schumacher Toyota 29 13:43:28 206.093 1:13.225
5 8 Jarno Trulli Toyota 37 13:53:25 205.969 1:13.269
6 1
Fernando Alonso Renault 72 14:37:17 205.837 1:13.316
FL Magny-Cours:
1 5 Michael Schumacher Ferrari 46 15:03:27 205.931 1:17.111
2 6 Felipe Massa Ferrari 18 14:26:54 205.851 1:17.141
3 4 Pedro de la Rosa McLaren-Mercedes 34 14:48:27 204.568 1:17.625
4 3 Kimi Räikkönen McLaren-Mercedes 30 14:42:43 204.325 1:17.717
5 1 Fernando Alonso Renault 23 14:33:29 204.186 1:17.770
6 7 Ralf Schumacher Toyota 19 14:28:03 204.084 1:17.809
7 17 Jacques Villeneuve Sauber-BMW 56 15:18:37 203.830 1:17.906
8 8 Jarno Trulli Toyota 16 14:24:06 203.490 1:18.036
9 2 Giancarlo Fisichella Renault 20 14:29:46 203.435 1:18.057
FL Hockenheim:
1 5 Michael Schumacher Ferrari 17 14:25:11 215.650 1:16.357
2 6 Felipe Massa Ferrari 18 14:26:30 215.551 1:16.392
3 3 Kimi Räikkönen McLaren-Mercedes 4 14:08:31 215.317 1:16.475
4 7 Ralf Schumacher Toyota 64 15:28:16 214.509 1:16.763
5 8 Jarno Trulli Toyota 48 15:06:36 214.386 1:16.807
6 9
Mark Webber Williams-Cosworth 43 14:59:52 214.372 1:16.812
7 12
Jenson Button Honda 14 14:21:33 214.356 1:16.818
8 2 Giancarlo Fisichella Renault 18 14:26:50 213.902 1:16.981
9 1 Fernando Alonso Renault 66 15:30:15 213.140 1:17.256