Panowie !!!!!
Cris (obecny mój nauczyciel, doradca i ojciec d/s GPL-a) mówił mi że mam tak hamować żeby nie leciał dym z kapci !!! Co prawda hamulec jest u mnie nie ciekawy (fizycznie jako sprzęt) ale jak już uda się zachamować delikatnie to zaczyna rzucać "cygaro" tu i tam !!!! Mówił też o uzywaniu gazu przy hamowaniu - sprawdzałem ale coś nieciekawie..... Czyli jak w końcu hamować ??? Jaka technika ????? Druga sprawa: gdzie mozna dorwać setupy Wasze ???? Czy może nie można ????
Pozdrawiam @ll !!!!!
Reklamy
MlodyWRC
2002-07-22, 00:43 Dlaczego, dlaczego ????
Acha Panowie !!
Przeczytałem na forum jak MaXyM kiedyś napisał że ma analityczny umysł - to tak jak ja W związku z tym bardzo chciałbym poznać o co chodzi w tych magicznych setupach ????? Może jest jakiś poradnik "młodego SETUP-iarza" ???????? dyfry, hamulce, trele, morele ......... ????????? Nic nie wiem ??? Jestem głupi ...........!!!!!!!
robson
2002-07-22, 02:23 Dlaczego, dlaczego ????
MlodyWRC napisał:
Acha Panowie !!
W związku z tym bardzo chciałbym poznać o co chodzi w tych magicznych setupach
chodzi o to, zeby dopasowac setup pod swoj styl jazdy, ewentualnie czasem trzeba sie nauczyc setupu i nieco dostosowac swoj styl jazdy...
(wiekszosc z nas korzysta z setupow G.Huttu - ja lubie je jesze troche pozmieniac pod siebie)
na poczatek polecam setupy alison hine czyli eagle woman... zreszta poczytaj stare watki
a z tym hamowaniem... ustaw brake balance gdzies ok. 52 i juz bedziesz musial pomagac sobie gazem przy hamowaniu (aby odciazyc przednie/ dociazyc tylnie kola) inaczej spin murowany... i upewnij sie, ze masz split axis - przelacz sie na widok nintendo wcisnij hamulce na max a nastepnie nie puszczajac hamulca dodaj gazu.. samochod powinien stac ale rowniez powinny obracac sie tylnie kola
PiotreQ
2002-07-22, 07:15 Dlaczego, dlaczego ????
Gdyby hamowanie w GPL było łatwe to pewnie nikt by sobie taką arkadówką dupy nie zawracał Ale niestety (a raczej na szczęście w tym przypadku) live is brutal i tego po prostu trzeba się nauczyć.
- zblokowane koła - wiadomo, dłuższa droga hamowania i brak kontroli nad pojazdem
- operowanie gazem przy hamowaniu - zmniejsza prawdopodobieństwo zblokowania kół, balansuje masą hamującą.
A co do setupów to jest na forum kilka linków do ładnych "podręczników". Wystarczy poszukać, mi się nie chce
MlodyWRC
2002-07-22, 08:48 Dlaczego, dlaczego ????
Split axis mam na 100%. Co do reszty to dopiero po robocie !!!
Setupy - faktycznie jest ich 2500 (podobno) na Arbiters Team już zasysam
A... i jeszcze jedno: dzisiaj daje GPL-a koledze do instalacji, Czy pod Windowsem 2000 chodzi bez problemów ???? Bo na płycie CD jest napisane Windows 95/98 ??????
MlodyWRC
2002-07-22, 13:44 Dlaczego, dlaczego ????
Widze ze cisza na forum to chciałbym coś jeszcze napisac o sobie i GPL:
Kiedyś już pojawiłem się na forum ale to było kilka miesięcy temu i na chwile. W GPL-a zacząłem też pare miesięcy temu ale to dzięki temu że poprzez to forum okazało się że "niejaki" Cris prcuje 2 przecznice od mojej roboty Tak też pojechałem do niego na pierwszy wyścig on-line i zaczęło się !!! Wszystko byłoby OK gdyby nie to że po kilkunastu dniach kontuzji nabawiła się moja kiera (pedały-saitek) !!! I dopiero teraz po kilku miesiącach odpaliłem zreanimowaną kiere i jak mnie chwyciło w weekend tak teraz siedze w robocie i podpieram się powiekami Jak na razie mam objechane Rouen i Watkin G, a ostatnie dni zaczynam Silverstone, tzn "objechane" czyli tak próbuje wskoczyć do pierwszej 50-tki z roznym powodzeniem, stawiam pierwsze kroczki w GPanalyser i tak upływa życie tylko że czasami z jednej strony GPL a z drugiej żonka
Banan
2002-07-22, 13:44 Dlaczego, dlaczego ????
powodzenia MlodyWRC.W sprawach GPL-owych to pytaj sie dwoch mistrzow z Krakowa (mowa tutaj o Crisie i Robsonie) oni sa doswiadczonymi driverami...
jesli chodzi o hamowanie to tak jak Ci poradzili na forum ,dodawaj lekko gazu ,bo wtedy "prostuje samochod".
Zycze Ci powodzenia!
MlodyWRC
2002-07-22, 13:50 Dlaczego, dlaczego ????
A co z tym Windowsem 2000 - czy GPL chodzi bez problemu ????
Marfi
2002-07-22, 14:42 Dlaczego, dlaczego ????
Co do win2k to nigdy nie uruchamiałem - więc głowy nie dam czy chodzi.
Co do hamowania to ja osobiście nie wyrobiłem w sobie nawyku dodawania gazu przy hamowaniu. Ja na początku hamowałem dużo wcześniej i starałem się, aby samochód szedł równiutko (koło za kołem) wtedy nie miałem problemu z majtaniem na lewo i prawo. Reszta przychodzi z czasem (jednym szybciej innym później) Teraz czerpię największą satysfakcję z jazdy jak czuję ten moment zerwania przyczepności i panuje nad nim - to jest naprawdę piękne w GPL!
Oczywiście witamy na pokładzie - świeża krew mile widziana
Cris
2002-07-22, 18:40 Dlaczego, dlaczego ????
no to witaj MlodyWRC ofocjalnie )
z tego co pamietam winda 2000 nie dawala problemow
ale glowy tez nie dam
MlodyWRC
2002-07-22, 21:46 Dlaczego, dlaczego ????
No witam Cię serecznie Cris
Dobra... to ładuje setupy Alison Hine i ogień na tłoki !!!!!
MaXyM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678
2002-07-22, 22:54 Dlaczego, dlaczego ????
Potwierdzam że GPL pod W2k chodzi bez żadnych problemów.
MlodyWRC
2002-07-22, 23:22 Dlaczego, dlaczego ????
1. Faktycznie, kolega juz zainstalowal i chodzi na Windzie 2000
2. jak na razie zrobiłem kilkadziesiąt kółek na Silverstone z setupami Alison i musze powiedzieć że całkiem przyjemnie się jeździ a zwłaszcza na tych bardziej agresywnych setupach
Przeanalizowalem kilka replay-i w Analyser i ewidentnie najwięcej trace na hamowaniu wygląda to tak jakby było mało skuteczne
Jeśli chodzi o ten drugi zakręcik (lewy) to tam udaje mi się bardzo szybko 4 zapięte i pełny slajdzik i nie widać straty do innych
Marcus
2002-07-22, 23:23 Dlaczego, dlaczego ????
Co prawda swiatek GPL-u juz dawno mnie zapomnial ale...witam i zycze powodzenia!!! Czekaja Cie niezapomniane chwile (in plus i minus!!) ale zapewniam ze ani jeden moment spedzony przy GPL nie jest zmarnowany!!!
...no i powodzenia w negocjacjach z malzonka!! ...one czasami bywaja trudniejsze niz 1.26.xx na Monza!!!!
lefty
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 9068
Miasto: Rzeszów
2002-07-23, 00:44 Dlaczego, dlaczego ????
A tam odrazu zapomial. Przynajmniej przekazales swoja wiedze o GPL synowi. Pozniej jak ktos uslyszy o Bananie to bedzie mowil "ach tak, to ten syn Marcusa co tak dobrze jezdzi"