>Tzn ma wysoki moment przy niskich obrotach ale mala moc (ktora jest
>pochodna predkosci obr) przy wysokich obrotach.
no wlasnie nieprawda tlumacze ci, po pierwsze diesel ma mniejszy zakres obrotow, a po drugie mowisz o turbodieslu co jest zupelnie nieporownywalna kwestia z 1.6 bo ma turbine i zupelnie inna charakterystyke, musisz porownac benzyne turbo i diesla turbo, wtedy przekonasz sie, ze nadal to co piszesz o momencie i mocy nie jest prawda, turbina daje wiekszy moment na dole, ale to nie oznacza, ze ma mniejsza moc na gorze
>W kazdym razie czuje wyraznie ze auto sie duzo slabiej kreci na
>wysokich obrotach. Przy ok 190km/h przelacza mi sie aut. na benzyne. a
> teoretycznie mialbym zrobic wiecej niz 200.
jak najbardziej mozesz tak miec bo jednak nie masz przeciez instalacji najnowszej generacji sportowej itp i masz dosc biedna mieszanke tak akurat pewnie ekonomicznie, skoro pali ci 10%
>Oczywiscie pewnie mozna to poustawiac mapami. Ale takie sa moje >odczucia i tak tez czytalem swego czasu na forach.
dobrze czytales, bo 99% ludzi chce miec mape gazu ustawiona aby zadowalajaco dla silnika, a nie dla osiagow, w koncu po to ludzie instaluja gaz, moglbys ustawic gaz tak, ze palilby ci 20% i jechalby te 200 spokojnie jak na benzynie, chodzi mi jedynie o to, ze zwiekszenie momentu na dole czy to w tdi czy na lgp w benzynie nie ma przelozenia na to, ze na wysokich obrotach bedzie mniejsza moc, to wszystko kwestia ustawienia przy LPG
Nogal no tak wygladaja wykresy na 4gen gazu po dobrym zestrojeniu, ty masz bardzo stare auto i starego typu prymitywna jeszcze instalacje gazowa, wiec nie spodziewaj sie, ze bedziesz mial moment jak na wykresie zwiekszony, a Vmax jak na benzynie, to se ne da
