Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2005-11-30, 20:04 Czy LPG szkodzi silnikowi?
Maxym jest to uzasadnione i bez forum jak dobrze o tym pomyslisz, dziwne, ze tym razem wyjatkowo nie jest dla ciebie logiczne, ze elementy, ktore sa wyprodukowane do bycia smarowane ciecza, sa smarowane suchym gazem i czy to zle czy dobrze forum juz podalem - Autokacik chocby
Ostatnio zmieniony przez Richie dnia 2005-11-30, 20:37, w całości zmieniany 1 raz
Reklamy
MaXyM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678
1. Wtryski są smarowane i czyszczone benzyną więc samo odpalanie rano na benzynie coś już tam daje, ja dodatkowo leję do baku preparat do czyszczenia wtrysków, a wszystkie krótkie odcinki (do 2km) pokonuję tylko na PB, nawet jak silnik jest ciepły.
2. Pompa pracuje cały czas i przepycha paliwo przez kanał przelewowy, więc w baku powinno być zawsze ponad 1/4 paliwa żeby pompa mogła się chłodzić, są tacy co montują dodatkowy przekaźnik, który odcina zasilanie pompy po przejściu na gaz, w każdym serwisie Ci to dołożą za kilka zł przy montażu LPG jak się uprzesz. Opinie są podzielone co do tego czy odpinać zasilanie czy trzymać zawsze pom 1/4 a 1/3 benzyny w baku, ja wybrałem trzymanie paliwka i nic się nie dzieje ale to dopiero rok od montażu.
3. Zawory wypalają się najczęściej od za ubogiej mieszanki, więc jak ktoś już jeździ na gazie to zużycie gazu powinno być o ok 15-20% większe niż benzyny w tych samych warunkach, nie ma co oszczędzać w tym przypadku.
To moje zdanie i do tego się stosuję i nic się nie dzieje niezwykłego.
PS Na świecach (NGK BKR6EKC) zrobiłem już ok 20kkm na benzynie i 20kkm na gazie a kable mają już 7 lat (orginalne MM).
LPG II generacji BRC, silnik 1,6 16V
MaXyM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678
2005-11-30, 22:49 Czy LPG szkodzi silnikowi?
20% wieksze spalanie? to chyba w staych instalacjach. W sekwencyjnym wtrysku gazu to 0-10% a i tak z dolu silnik jest mocniejszy niz na benzynie
Sekwencyjny to chyba od IV wzwyż, a ja piszę o II
Zależy do jakiego motoru chcesz (czy tam kolega) to montować, przecież nie trzeba wywalać od razu 4k zł żeby mieć LPG w aucie które kosztuje 8k
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2005-11-30, 23:16 Czy LPG szkodzi silnikowi?
witek_p napisał:
ja dodatkowo leję do baku preparat do czyszczenia wtrysków
wg wszystkich tunerow jakich znam i czytam w wiekszosci nowoczesnych wtryskow preparaty te powoduja rozpuszczanie tych minigumek we wtryskach i w efekcie szybsze padanie, niewydolnosc ich
>20% wieksze spalanie? to chyba w staych instalacjach. W sekwencyjnym
>wtrysku gazu to 0-10%
0 nigdy - za uboga mieszanka ustawiona
10% na wtrysku tak moze byc przy dobrym zestrojeniu
>a i tak z dolu silnik jest mocniejszy niz na benzynie
pisalem wczesniej - nie tyle mocniejszy co krzywa momentu obrotowego sie zmienia czesto w dolnym zakresie na wybrzuszona ladniej, wczesniej i to normalnie, w lanosie na lpg za 1500zl jest tak samo
Ostatnio zmieniony przez Richie dnia 2005-11-30, 23:20, w całości zmieniany 1 raz
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2005-11-30, 23:22 Czy LPG szkodzi silnikowi?
witek_p napisał:
a kable mają już 7 lat (orginalne MM).
ja bym jednak na zime je sprawdzil czy iskry nie skacza i wymienil, kable w aucie z gazem 7 lat to mniej wiecej tak jak nie restartowany windows przez 3 lata, niby sa takie co tyle wytrzymaja, ale ja bym tak nie chcial mimo wszystko
MaXyM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678
2005-11-30, 23:25 Czy LPG szkodzi silnikowi?
no dobrze. LPG ma wiekszy moment (dlatego z dolu lepiej ciagnie) za to ma mniejsza moc. Ale i tak wszystko zalezy od mapy jaka sie ustawi w ECU.
0 to tak napisalem bo sumie tak mialem z pierwsza instalacja. To byl jakis cud bo palil faktycznie jak benzyna przy identycznych osiagach (za wyjatkiem wiekszego momentu z dolu). Niestety ta instalacja sie wieszala u mnie (jak sie potem okazalo prawdopodobnie przez uszkodzony zespol cewek).
Teraz w tej instalacji co mam pali mi troche wiecej. wlasnie ok 10%
Oczywiscie mam sekw inst. Co jest konieczne jak sie ma plastikowy kolektor (gdyby nie to to juz by mi on splynal jak mialem te problemy z cewka).
Kumpel bedzie instalowal do Peugeota 306 combi 1.6. Wiec chyba tez sekwencja. Tyle ze mu powiedzieli w serwisie to co napisalem na poczatku i sie boi.
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2005-11-30, 23:42 Czy LPG szkodzi silnikowi?
>ma wiekszy moment za to ma mniejsza moc
oj stary poczytaj pliz troszke moment/obroty = moc, moment ma wiekszy i na wykresie moc tez musi wtedy, chociaz to duze uproszczenie, ale o polu powierzchni nie bedziemy sie rozpisywac
>Ale i tak wszystko zalezy od mapy jaka sie ustawi w ECU.
dokladnie tak
>0 to tak napisalem bo sumie tak mialem z pierwsza instalacja.
bardzo dobrze ze miales z nia problemy i ja zmieniles, byla na 100% za uboga mieszanka i mialbys remont silnika po wypaleniu zaworow za jakis czas gotowy
>Kumpel bedzie instalowal do Peugeota 306 combi 1.6. Wiec chyba tez
>sekwencja. Tyle ze mu powiedzieli w serwisie to co napisalem na
>poczatku i sie boi.
czy ten kolega potrafi czytac? w jedna noc mozna posiasc wiedze dzieki Internetowi i wyszukiwarkom, serio, doradz moze mu to
No niestety do plastiku to tylko sekwencja.
Richie kable mają się dobrze, regularnie (co roku) czyszczone preparatem silikonowym do konserwacji gumy i wyglądają i działają bez zarzutu, jak mi zaczną latać podmaską iskry to wymienie
Odnośnie tego preparatu to możesz mieć rację, ale jk raz na 5 baków wleję kapkę to myślę że mikrogumkom mocno nie zaszkodzę
Zapomniałem napisać jeszcze że trzeba bardziej niż na paliwie zwracać uwagę na filtr powietrza, przy PB to niekiedy do 10kkm wytrzymywałem ze zmianami, a średnio co 8-9kkm wymieniałem, na gazie niestety czuję już różnicę po 5-6kkm i filtr ląduje w koszu.
MaXyM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678
2005-12-01, 00:28 Czy LPG szkodzi silnikowi?
Richie. no nie czaisz skrotu myslowego.
Chodzi o to ze przy tych samych obrotach w porownaniu do benzyny ma wiekszy moment na dole. Ale za to ten moment jest nizszy przy wysokich obrotach a przez to ma wtedy mala moc.
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2005-12-01, 00:36 Czy LPG szkodzi silnikowi?
>Richie. no nie czaisz skrotu myslowego.
blad logiczny, w ktory dalej nizej brniesz to nie jest to samo co skrot myslowy!
>przy tych samych obrotach w porownaniu do benzyny ma wiekszy moment
>na dole.
dotad sie zgadza wszystko
>Ale za to ten moment jest nizszy przy wysokich obrotach a przez to ma
>wtedy mala moc.
powiedz mi skad to wymysliles? widziales jak wyglada wykres twojego auta np. na benzynie i gazie? jak jest wiekszy moment to przewaznie w calym zakresie (to np. po czipowaniu), moze byc tez wiekszy tylko w dolnych obrotach i taki sam w gornych (tak jest czesto na gazie)
ale nie istnieje taka zaleznosc, ze jak jest wiekszy moment w niskich obrotach, to w wyzszych bedzie nizszy co ciagle sugerujesz, zaraz ci nizej jakis wykres wkleje bo widze, ze bez lopatologii sie nie obejdzie
kreski czerwone to moc (dolna) i moment (gorna) na benzynie, kreski niebieskie to na gazie, tak mniej wiecej wyglada teraz przebieg mocy i momentu w twoim aucie, w dolnym zakresie obrotow masz wiekszy moment i nie ma czegos takiego, ze w gornym masz mniejszy, masz taki sam jak na benzynie, moc takze
chart.gif
Opis:
Rozmiar:
9 KB
Odsłon:
1591 raz(y)
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2005-12-01, 00:40 Czy LPG szkodzi silnikowi?
aa sorry to jest silnik 1.6 benzynowy wiec to gorna kreska bedzie moc a dolna moment
Nogal
Dołączył: 18 Sie 2001
Posty: 5672
Miasto: Kraków
2005-12-01, 08:42 Czy LPG szkodzi silnikowi?
Ciezko mi uwierzyc w ten wykres - test robiony chyba z jakas najnowsza instalacja, bo ja w mojej (ma juz chyba ponad 4 lata) czuje wyrazna roznice, ktora jest najlepiej widoczna w V max - na gazie max 170, na benzynie 200+...
MaXyM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678
2005-12-01, 10:09 Czy LPG szkodzi silnikowi?
Zle RIchie czytasz. Albo czytasz to co chcesz przeczytac.
Nigdzie nie napisalem ze mala moc na gorze jest konsekwencja wiekszego momentu na dole. Nie wiem skad to wziales.
Mowie o stosunku tych parametrow przy uzyciu lpg i pb. Przeciez diesel ma podobnie tylko ta roznica jest duuuzo wieksza. Tzn ma wysoki moment przy niskich obrotach ale mala moc (ktora jest pochodna predkosci obr) przy wysokich obrotach.
W kazdym razie czuje wyraznie ze auto sie duzo slabiej kreci na wysokich obrotach. Przy ok 190km/h przelacza mi sie aut. na benzyne. a teoretycznie mialbym zrobic wiecej niz 200.
Oczywiscie pewnie mozna to poustawiac mapami. Ale takie sa moje odczucia i tak tez czytalem swego czasu na forach.