Noo, 3/4 egzaminów za mną, 20 kwietnia kończy się kurs teoretyczny i zaczyna latanko! Spoko, będziecie na bieżąco
plush
Dołączył: 06 Lis 2001
Posty: 375
Miasto: Chelm
2004-04-10, 18:46 A może by tak i szybowce?
Opowiedz blizej jak jest z badaniami lekarskimi i gdzie robiles
Fox
Dołączył: 16 Paź 2002
Posty: 166
Miasto: Lublin / Warszawa
2004-04-13, 00:21 A może by tak i szybowce?
Ja mam to szczescie, ze kolo Lublina mozna wybierac w aeroklubach (sa 2), ceny tez sa rozne. W lubelskim jak sie ma do 21 lat kosztuje 2,3 tys., dla starszych - 3 tys. Pare lat temu bylo jeszcze taniej, bo chyba 1,5 i 2 tys. - mowa tu o kursie na licencje III klasy. Mozna brac kurs tradycyjnie, tak jak KrzysztofM, ze najpierw przez zime/wiosne chodzi sie w weekendy na zajecia, a nastepnie czesc praktyczna odbywa w sezonie szybowcowym. Drugi wariant jest ciekawszy (bo szybszy ), otoz organizowane sa obozy w cenie ok 2 tys., trwajacie mniej wiecej dwa tygodnie, podczas ktorych zdaje sie egzaminy teoretyczne, oraz prawie od razu zaczyna sie latac Praktyka wykazuje, ze nieco ponad te 2 tyg. wystarczaja na odbycie 60 godzin lotu z instruktorem i zdanie egzaminu na III klase. To jest w tym super, ze mozna wszystko zalatwic w jedne wakacje! Przymierzam sie do tej licencji juz od paru lat i jak przejde badania, to w tym roku postanowilem sobie, ze sie na cos takiego zapisze, bo nim sie obejrze, stuknie mi ta 21 i bede mial drozej .
A propos wieku - chyba najmlodsza zaloga na mistrzostwach Polski na przestrzeni ostatnich paru lat miala 18 i 19 lat i niezle im szlo
KrzysztofM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1119
Miasto: EPWA
2004-07-05, 12:19 A może by tak i szybowce?
Tak się lata, a co
9.jpg
Opis:
Rozmiar:
95.85 KB
Odsłon:
1765 raz(y)
8.jpg
Opis:
Rozmiar:
95.23 KB
Odsłon:
1771 raz(y)
7.jpg
Opis:
Rozmiar:
57.61 KB
Odsłon:
1780 raz(y)
6.jpg
Opis:
Rozmiar:
80.81 KB
Odsłon:
1787 raz(y)
5.jpg
Opis:
Rozmiar:
26.53 KB
Odsłon:
1800 raz(y)
4.jpg
Opis:
Rozmiar:
111.09 KB
Odsłon:
1793 raz(y)
3.jpg
Opis:
Rozmiar:
112.08 KB
Odsłon:
1805 raz(y)
2.jpg
Opis:
Rozmiar:
64.49 KB
Odsłon:
1817 raz(y)
1.jpg
Opis:
Rozmiar:
65.12 KB
Odsłon:
1843 raz(y)
KrzysztofM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1119
Miasto: EPWA
2004-07-05, 12:20 A może by tak i szybowce?
...
11.jpg
Opis:
Rozmiar:
107.1 KB
Odsłon:
1790 raz(y)
10.jpg
Opis:
Rozmiar:
72.13 KB
Odsłon:
1756 raz(y)
Gregor
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 2784
Miasto: Wroclaw
2004-07-05, 14:36 A może by tak i szybowce?
moj kumpel z pracy robi wlasnie kurs pilotarzu ale nie szybowcow tylko ultralajtow - czyli takich malych samolocikow (mniejsze od cesny) o wadze chyba cos ok 600 kg, w polsce oczywiscie jeszcze nie sa one dopuszczone (bo po co jak w calej europie sa i sie turystyka lotnicza rozwija male lotniska itp) ale maja byc juz lada chwila, co najciekawsze to taki gotowy do latania samolot kilku letni w dobrym stanie mozna kupic za kiladziesiat (ok 40) tys zlotych!!!! czyli w cenie takiej sobie przyzwoitej bryczki,
co wiecej - utrzymanie tego jest dosc tanie bo nie wymaga specjalnych lotniczych przegladow i remontow kapitalnych co chwile i lata na normalnej benzynie a nie lotniczej,
z tego co opowiadal to w czechach jest mnostwo malych lotnisk (kawal pola im wystarczy ) i ludziska lataja sobie tam i z powrotem
------
jedna z ciekawszych rzeczy jakich sie o nich dowiedzialem to ze jako wyposzzenie dodatkowe mozna zainstalowac spadochron, ktory uwaga.... zabezpiecza caly samolot po prostu jak sie cos spierd to odpalamy szmate i ladujemy troche mocno ale z calym samolotem na ziemie - niezle nie?
ODuck
Dołączył: 28 Sie 2001
Posty: 4634
2004-07-05, 21:03 A może by tak i szybowce?
hehe niezly ten spadochron
fajne bylyby tez dmuchane poduszki powietrzne otaczajace caly samolot - jakby cos sie stalo to ladowaniu wygladaloby jak w filmie misja na marsa
a generalnie - super sprawa, mam nadzieje ze to sie rozwinie w polsce, bo chociaz kupowac to raczej nie zamierzam bo po co ale na pewno wypozyczalnie powstana jakies i wtedy bedzie wybor - w piatek przed piwkiem na gokarty czy rundke nad knajpa?
KrzysztofM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1119
Miasto: EPWA
2004-07-05, 22:34 A może by tak i szybowce?
Nooo, 3 dzień lotów i już wykonujemy loty samodzielnie, tj. instruktor puszcza stery, startujemy za wyciągarką, wypięcie, cały lot, kilka zwrotów, podejście na 3 zakręt, potem 4 i lądowanie z hamulcami, wszystko samemu. Powiem Wam, że adrenalina jest...nieziemska Najdłuższy lot 11 min.
Moto to jak jazda 3 kołowym rowerkiem przy tym
kavoo
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 8688
Miasto: 100lica
2004-07-05, 23:19 A może by tak i szybowce?
Ale szybowcem do klienta na miasto nie podskoczysz, mimo ze podobnie jak na moto w korkach nie stoisz A co do fotek to zdecydowanie najladniejsza jest dwojka
Speedy
Alfa
159
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 5076
Miasto: Poznań
2004-07-05, 23:34 A może by tak i szybowce?
tak o tych ultralightach sobie mysle - jak wygląda organizacja ruchu w powietrzu w przypadku takich maszynek? Rozumiem że w polsce to nijak nie wygląda bo nie ma tego jeszcze ale jak to jest w innych krajach? Czy są jakieś korytarze powietrzne którymi można latać czy pełna samowolka, każdy lata jak mu sie podoba?
Z jaką wogole prędkością taki samolocik lata?
lefty
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 9068
Miasto: Rzeszów
2004-07-06, 00:34 A może by tak i szybowce?
Nie no Speedy nie przesadzaj, korytarze powietrzne dla takich samolocikow? Jak sie lata nisko to wystarczy miec oczy dookola glowy i kontakt z najblizsza kontrola ruchu lotniczego (radio ma raczej kazdy samolot). No chyba, ze w okolicy jest jakies wieksze lotnisko gdzie samoloty co chwile startuja i laduja
KrzysztofM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1119
Miasto: EPWA
2004-07-06, 00:42 A może by tak i szybowce?
Ultralajty podobnie jak szybowce mogą latać w strefach ruchu niekontrolowanego, dla lotów VFR.
Gregor
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 2784
Miasto: Wroclaw
2004-07-06, 10:10 A może by tak i szybowce?
wlasnie zasiegnalem info u zrodla (kumpel jest obok )
predkosci ultralajtow - ok 150-250 predkosc przelotowa, maszynki pala ok 10l/h zwyklego paliwa i maja zasieg ok 500 do 1000 km.
sa nawet takie, ktore moga holowac szybowce!
tak jak pisze KM mozesz latac gdzie chcesz i nawet nigdzie tego nie zglaszac, oczywiscie sa przepisy, strefy zakazane itp,
z kolei jak zglosisz plan lotu do kontroli to masz zapewniona sluzbe informacyjna i ratunkowa.
IceMan
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 3992
Miasto: Szczecin
2004-07-06, 12:46 A może by tak i szybowce?
kurde trudno nadążyć
pierw auta, potem motory, to co teraz kupujemy po samolociku ?
ide bank obrobić