Na poczatek troche screenow. TGA przerabialem na PNG aby strata na jakosci byla jak najmniejsza (choc i tak kazdy plik zajmuje nieco ponad 700KB dlatego podaje w formie linkow ze wzgledu na modemowcow
)
Controls - z pozoru nic sie nie zmienilo, zniknal pasek do ustawiania Linearity ale po prawej na gorze zauwazamy przycisk
Advanced Do czego sluzy? O tym ponizej
Advanced controls - z poczatku myslalem, ze te opcje jeszcze bardziej podniosa realizm a tu okazuje sie, ze... zrobiono je raczej jako uklon w strone... (uwaga!) klawiszowcow (lub klawiaturowcow jak kto woli
)
Wsrod opcji jest suwak do ustawiania Linearity.
Graphics - w konfiguracji 3D mozna wybrac DirectX 8.1 (mimo, ze instalator zaleca DX9.0 nie trzeba go instalowac bo dziala na 8.1
Gdyby ktos byl ciekawy to testowalem demo pod Win98SE z detonatorami 30.82 na karcie Elsa Gladiac). W menu w samej grze doszlo sporo opcji. To co widac na screenie to domyslne ustawienia, nic nie zmienialem.
Sound - w stosunku do NR2002 nie zmieniono nic (a przynajmniej ja nic nie zauwazylem)
Dzwieku 3D jeszcze nie testowalem chos w readme napisali, ze na kartach SB Live! i Audigy przy wlaczonym 3D w kokpicie moze nie byc dzwieku
Other - tutaj przeniesiono edycje komunikatow autochata.
A oto jakie kamery mamy do dyspozycji:
Roof - wydaje sie, ze kamera jest nieznacznie odsunieta w tyl w stosunku do tej z NR2002. Na screenie ladnie uchwycilem oslepiajace promienie slonca
Chase - lub nintendo
Uchwycone takze okienko F1 gdzie widoczna jest m.in. temperatura i kierunek wiatru
Chase 2 - tego ujecia kamery nie bylo w poprzednich czesciach Nascar Racing. Probowalem przejechac pare lapow na tym widoku ale wrazenia mialem takie jakbym gral w NFS:
Porsche To ujecie kamery przyda sie do ogladania replay'ow i oceniania wypadkow
Pit - tutaj widac mechanikow. Nie sa juz tak kanciasci jak w NR2002
Za to widac maly bug, panowie zajmujacy sie tankowaniem stoja w bagazniku
TV1 - a tu juz ujecia z replay'a. Niestety nie pamietam do czego sluza te dwie ikonki z choragiewkami na dole.
TV2 - nastepna kamera TV.
Rear Chase - widok na przod samochodu.
Ujecia z kokpitu nie zamieszczam bo bylo w jednym z wczesniejszych postow.
No i opcje w garazu:
Suspension - niewatpliwie poprawila sie czytelnosc parametrow. Przycisk Export, o ktorym wspomnial Kavoo z tego co pamietam to byl juz w NR2002
Dodano logo producenta opon
Drivetrain/Aero - nie zauwazylem zmian w stosunku do NR2002.
Weight Bias - j/w.
Player Info - drobna zmiana, nie ma juz tutaj opcji zmiany komunikatow autochata.
- Widac tutaj nasze komunikaty autochata.
Detail Shop - to co glownie zainteresuje lakiernika Kavoo i zapewne zirytuje
Zmieniono poraz kolejny ksztalt template auta
Bardziej przypomina on ten z Nascar Racing 3. Jak to sie bedzie malowac tego jeszcze nie wiem ale napewno Kavoo cos nam o tym powie
Team Shop - no tu raczej nie ma sie co rozpisywac
Moje wrazenia z jazdy.
Tak jak napisal Kavoo. Na setupie Fast jedzie sie trudniej niz w NR2002. Zauwazylem tez nowy setup o nazwie
Jesper. Z notesu wynika, ze setup ten w ogole nie sciaga w lewo i jest przeznaczony dla nowicjuszy. Oczywiscie tak jak poprzednikom tak i moim oczom rzucily sie w oczy zmiany w grafice, wszystkie te bajery np. zabrudzenia na szybie (zwlaszcza jak wjedziemy na trawe). Oleju niestety nie zauwazylem narazie (moze dlatego ze zbytnio sie nie rozbijalem po bandach
). Nie probowalem Talladegi. Na Michigan zas jezdzilo mi sie dobrze. Nawet hamulca nie musialem uzywac, delikatnie zdejmujac noge z gazu mozna spokojnie przejechac zakret, delikatne przyspieszanie tez jest wskazane bo inaczej spin gotowy
Z AI jeszcze nie jezdzilem wiec nie wiem jak sie zachowuja.
Co do samych wymagan sprzetowych to na moim nieco starym juz sprzecie (celeron 633 o/c 950MHz, 256MB RAM, Elsa Gladiac) dziala to tak jak widac na screenach po liczbie fps (na domyslnych ustawieniach grafiki). Napewno z wieloma przeciwnikami na torze i kibicami (ponoc nie sa juz statyczni tylko sie ruszaja
) fps spadnie ale po wylaczeniu kilku detali sadze, ze da sie pojezdzic