Centrum Fanów Symulatorów » Civilization 4 » Co zniechęca mnie do Civilization 4?
Napisz nowy temat    Odpowiedz do tematu

Co zniechęca mnie do Civilization 4?

Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Autor Wiadomość
Zerd


Dołączył: 02 Gru 2005
Posty: 52
Miasto: Lublin

Post2006-01-03, 16:32      Co zniechęca mnie do Civilization 4? Odpowiedz z cytatem
Gram już jakiś czas w civ4 i pogłębia się moje wrażenie, że AI w tej grze niewiele podniosło się od czasu civ1. Komputer już na starcie dostaje znaczną przewagę np na poziomie Monarch ma 2-3 archer,setler i worker. Ma 3 miasta po 20 turach. W czasie wojny zawsze wie, które nasze miasto ma najsłabszą obronę i jeśli jest to miasto nabrzeżne dokonuje tam desantu. Chciałbym aby w Civ5 inteligencja komputera nie sprowadzała się do takich "sztuczek". Było by ciekawie gdyby przynajmnie w Single AI dostosowywał taktykę do naszej gry i aby nie był taki przewidywalny w swych posunięciach. Takie rozwiązania były już dawno w grach np X-Com Apocalipsa, gdzie komputer zmieniał taktykę analizując nasz sposób gry. Nie znam angielskiego bo wysłał bym parę słów "pochwał" autorom civ 4, którzy skupili się nad formą a nie treścią.[/list]
 
Reklamy
MacDante


Dołączył: 21 Lis 2005
Posty: 81
Miasto: W-wa GG:265409

Post2006-01-04, 11:21      Co zniechęca mnie do Civilization 4? Odpowiedz z cytatem
Do tego potrzebna jest siec neuronowa, na podstawie której komputer mógłby się uczyć i korzystać ze strategi przeciwnika

Pamiętaj, że AI komputera musi oszukiwać aby wygrać z człowiekiem
 
Mongoose


Dołączył: 05 Wrz 2001
Posty: 2292
Miasto: Gliwice

Post2006-01-04, 13:30      Co zniechęca mnie do Civilization 4? Odpowiedz z cytatem
Eeee tam nie koniecznie zaraz siec neuronowa ... Jest pare bardziej "skomplikowanych" tytulow, akurat na polce ze strategiami, gdzie komputer swietnie sobie radzi nie oszukujac w zywe oczy (albo robi to tak, ze nie mozna mu tego udowodnic ) i nie dzialajac schematycznie toczka w toczke co niewatpliwie daje wiecej przyjemnosci przynajmniej offline. To chyba kwestia takich a nie innych algorytmow zaimplementowanych w programie. A siec neuronowa to przyszlosc, miejmy nadzieje ze w miare niedaleka
 
Richie


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław

Post2006-01-04, 13:36      Co zniechęca mnie do Civilization 4? Odpowiedz z cytatem
z tego co wiem, ilosc zaleznosci, parametrow itp w civce zawsze byla kilkukrotnie wieksza niz w innych grach, wiec ciezko to tak naprawde ocenic od strony gracza tylko, dzis w artykule zagramanicznym czytalem, ze civ4 ma ok 2-3 KROTNIE wiecej bledow i algorytmow, niz moglaby miec, gdyby nie bylo w niej multi i AI
 
MaXyM


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678

Post2006-01-04, 13:38      Co zniechęca mnie do Civilization 4? Odpowiedz z cytatem
no gdyby nie bylo AI to chyba granie w toto mijaloby sie z celem

PS. Jesli w simy moto sie jezdzi a nie gra a Civka jest simem to jaka czynosc sie tu wykonuje?
 
Presley


Dołączył: 23 Lis 2001
Posty: 1253
Miasto: Gdańsk GG:1006744

Post2006-01-04, 14:17      Co zniechęca mnie do Civilization 4? Odpowiedz z cytatem
MaXyM napisał:
PS. Jesli w simy moto sie jezdzi a nie gra a Civka jest simem to jaka czynosc sie tu wykonuje?

cywilizuje
 
Speedy Alfa
159

Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 5076
Miasto: Poznań

Post2006-01-04, 18:53      Co zniechęca mnie do Civilization 4? Odpowiedz z cytatem
Cytat:
Do tego potrzebna jest siec neuronowa, na podstawie której komputer mógłby się uczyć i korzystać ze strategi przeciwnika

Pamiętaj, że AI komputera musi oszukiwać aby wygrać z człowiekiem

W szachy nie ma możliwości by komputer oszukiwał a wygrać z Chessmasterem 10k się nie da
 
MacDante


Dołączył: 21 Lis 2005
Posty: 81
Miasto: W-wa GG:265409

Post2006-01-04, 18:56      Co zniechęca mnie do Civilization 4? Odpowiedz z cytatem
Szachy mają określone strategie, wpisanie milionów strategi do pamięci komputera naprawdę ułatwia mu zadanie

Komputer oparty na sieci nie uronowej nie dość żeby się uczył kombinacji i nowych strategii to jeszcze potrafiłby doskonalić już nabytą wiedzę.

W teorii sieć neuronowa jest pierwszym krokiem do sztucznej inteligencji świadomej...
 
lefty


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 9068
Miasto: Rzeszów

Post2006-01-04, 19:47      Co zniechęca mnie do Civilization 4? Odpowiedz z cytatem
MacDante napisał:

W teorii sieć neuronowa jest pierwszym krokiem do sztucznej inteligencji świadomej...

Ta i kiedys maszyny przejma kontrole nad ludzmi, jak w Terminatorze
 
Richie


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław

Post2006-01-04, 20:00      Co zniechęca mnie do Civilization 4? Odpowiedz z cytatem
co do szachow policz sobie speedy lopatologicznie ilosc pionkow vs ilosc obiektow postaci jednostek budynkow w civce, potem ilosc pol szachownicy i ilosc pol na mapie civki, potem pomysl ze jedno mnozac przez drugie, kiedy obie wartosci sa xx razy wieksze otrzymujemy xxxx razy wieksza ilosc kombinacji, w Civce jest ich za duzo zeby wprowadzic wszystkie na sztywno, a algorytmy dostosowujace AI do sposobu gry gracza i sytuacji w grze musza byc naprawde bardzo zlozone, rozbudowane, do tego w szachach od 100 lat nie zmienilo sie nic w zasadach ilosci pionkow szachownicy itd a tu co 2-3 lata od nowa wszystko trzeba wymyslac, jednym slowem porownanie nietrafione mocno
 
Speedy Alfa
159

Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 5076
Miasto: Poznań

Post2006-01-04, 21:09      Co zniechęca mnie do Civilization 4? Odpowiedz z cytatem
Cytat:
w Civce jest ich za duzo zeby wprowadzic wszystkie na sztywno

A w szachach da się wszystkie kombinacje wpisać na sztywno?

Zwyczajne bezmyślne analizowanie różnych kombinacji jedna po drugiej się w szachach nie sprawdza. Programy które to robią są po prostu słabe. Trzeba stosować bardziej wymyślne algorytmy.
 
Richie


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław

Post2006-01-04, 22:56      Co zniechęca mnie do Civilization 4? Odpowiedz z cytatem
tez sie nie da, ale ilosc kombinacji wiec i zlozonosc algorytmow na oko porownujac tylko te 2 wartosci ktore podalem (ilosc i rodzaj pionow vs ilosc i rodzaj jednostek budynkow oraz ilosc pol szachownicy vs ilosc pol na mapie + okres w jakim opracowuje sie juz xx lat algorytmy do szachow vs pare lat gora w civkach) jest kilkanascie/kilkadziesiat/kilkaset razy wieksza w civce niz w szachach zeby to opisac, no i AI w szachach jest tylko jeden
 
MacDante


Dołączył: 21 Lis 2005
Posty: 81
Miasto: W-wa GG:265409

Post2006-01-05, 10:53      Co zniechęca mnie do Civilization 4? Odpowiedz z cytatem
Obawiam się, że algorytm szachowy działa tak:

Komputer: (analiza ruchu przeciwnika pinek A2 na A2)
: 139573875754949854.... możliwych kompinacji ruchu z czego 18587485748 daje możliwość zwycięstwa.
Kolejne ruchy ....
Kolejne ruchy ....
Kolejne ruchy ....

Komputer: (analiza ruchu przeciwnika WIEŻA z H5 na H4 bije GOŃCA)
ilość możliwych kombinacji do zwycięstwa:
11 z czego 3 daja szanse na zwyciestwa
wybiera kombinacje z 3 w zaleznosci od procentowej sznsy na zwyciestwo...

i tak aż do mata lub Pata

CO do cyvilizacji nie ma czegoś jak standardowe zagranie co w szachach jest zawsze standardowym.
 
MaXyM


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678

Post2006-01-05, 12:23      Co zniechęca mnie do Civilization 4? Odpowiedz z cytatem
W szachach komputer nie tylko sprawdz mozliwe kombinacje. ale ma faktycznie zapisane mozliwe strategie. i nie jest to taki prosty algorytm

Co do Civki.. nie sadze zeby jej zlozonosc liczylo sie na podstawie ilosci obiektow na planszy. Bo klas obiektow jest duzo mniej. kazdy z tych obiektow dba o swoje parametry. W razie przekroczenia jakis warunkow zglasza to a system na podstawie mozliwosci/wymagan wybiera optymalna droge.

IMHO oszukiwanie w takiej grze to pojscie programistow na latwizne.
To troche tak jakby w simie moto dac AI wiekszy grip i wieksza moc.
A AI to nie musza byc sieci neuronowe. te akurat tu by sie nie nadaly w ogole. bo sieci neuronowe sluza do porownywania wzorcow (kojarzenia). Natomiast do poszukiwania najoptymalniejszych rozwiazan mozna by uzyc algorytmy genetyczne. I nie jest to jakas tajemna wiedza z NASA. Takie rzeczy sie robi na studiach jako projekty (nawet nie prace dypl).

Tak wiec to ze Civka dodaje zawodnikom AI potajemnie jakies jednostki to jest po prostu jawne oszukiwanie, zwiazane z lenistwem programistow (lub budzetem - choc jak powiedzialem wczesniej alg. AI to nie jest jakas filozofia i mozna w 2 mies napisac)

PS. Oczekuje ze Richie znow napisze ze sie wymadrzam w temacie o ktorym nie mam pojecia
 
Richie


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław

Post2006-01-05, 12:50      Co zniechęca mnie do Civilization 4? Odpowiedz z cytatem
dokladnie widac, ze w ogole nie grales w Civke, no ale skoro klawiatura, ktorej nigdy nie dotykales potrafisz stwierdzic ze MUSI byc niewygodna do pisania to i o Civce pisz sobie, pisz smialo watpie zeby ktos jeszcze zwracal uwage na twoje teorie
 
Centrum Fanów Symulatorów » Civilization 4 » Co zniechęca mnie do Civilization 4? Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu
Skocz do: