Czesc
Mam pytanie czy odejmojecie gaz pruy zmianie biegow.
Czy moglby ktos ocenic gdzie robie najwieksze bledy.www.rallyonline.de/desktop.zip (1Mb)
z gory dzieki pawel
Reklamy
vette
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 2977
Miasto: Wrocław
2001-09-27, 13:55 zmiana biegow i ocena
Podczas jazdy offine i wylaczonym damage to chyba nikt nie odejmuje gazu przy zmianie biegow.
natomiast podczas wyscigow czyli z wlaczonym damage jest to kinieczne poniewaz nie odejmujac gazu podczas zmiany biegow silnik jest nieobciazony i momentalnie obroty silnika przekraczaja dopuszczalne wartosci czego efektem po ktotkim czasie jest wybuch silnika.
Ladi
2001-09-27, 14:08 zmiana biegow i ocena
Co racja to racja !
mgr inż. Ladi
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2001-09-27, 14:30 zmiana biegow i ocena
dodaj ze absolwent wydzialu mechaniki pojazdow tylko teraz to potwierdz w praktyce
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2001-09-27, 14:41 zmiana biegow i ocena
ogladnalem lap nr.5
grande - calkiem zle, hamujesz co chwila bo cie setup wyrzuca (zly) a grande przejezdze sie na jak najwczesniej wcisnietym gazie, nie na hamulcu
oba lesmo - za wczesnie hamujesz apozniej jedziesz na bezgazie, w GPL chodzi o to, aby nigdy nie jechac na bezgazie, albo hamujesz albo przyspieszasz, hamujesz pozniej, przyspieszasz wczesniej i jestes 2 s do przodu w porownaniu do twojwgo przejazdu
ascari - to co grande wyrzuca cie a powinienes jechac na full gazie
parabolika - szeroko zamiast wasko
wszystko czegoc i trzeba to skleic sie z czyims replayem w GPL spy girl i ogladnac gdzie tracisz, potem skleic swoj replay GPL replay analizerem i ogladnac gdzi ejedziesz zlym "torem jazdy"
potem cwiczyc cwiczyc i poprawiac az do bolu, a jak ci sie juz nie bedzie chcialo i juz nie bedziesz mial sily to... cwicz jeszcze, jak kazdy z nas
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2001-09-27, 14:42 zmiana biegow i ocena
aha nie pochwalilem cie ogolnie jest ok ! jak na ten staz czyli prawie zaden 1.32 na monzie to bardzodobry start, przeanalizuj i porownaj swoje przejazdy z lepszymi i sam zobaczysz ze rekordy same pojda w dol
Pawel
2001-09-27, 15:05 zmiana biegow i ocena
dzieki za rady wlasnie pruboje sie do nich stosowac a moj najlepszy czas to 1.31.30
Ladi
2001-09-27, 15:09 zmiana biegow i ocena
5
Hmm, a myslałem ze skonczyłem Wydział Mechaniczny: Katedra Silników Spalinowych:))
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2001-09-27, 15:13 zmiana biegow i ocena
no wiedzialem ze jakos tak to sie nazywalo
Marcus
2001-09-27, 15:16 zmiana biegow i ocena
a majwazniejsze to sluchac rad Starszych!!!!
Ladi
2001-09-27, 15:25 zmiana biegow i ocena
No Richie wybrnąles po mistrzowsku:)
Ozone
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 796
Miasto: New England
2001-09-27, 19:37 zmiana biegow i ocena
Pawel, widac ze nie trzeba Ci tlumaczyc o co biega. Jezdzisz w prawdzie zachowawczo ale to dlatego ze nie czujesz jeszcze auta. Za wczesnie wchodzisz w Lezmosy, setup tez masz nie ciekawy: w Lezmo ciezko sie zdecydowac miedzy 2 a 3 biegiem, no i przy duzych predkosciach jest podsterowny ( ascari ).
Ciekawe natomiast ze robisz ten sam blad co wszyscy na poczatku przy hamowaniu: hamujesz, tylek zaczyna Ci tanczyc, wiec popuszczasz hamulec i zapinasz kontre. Niestety wychylenie sie powieksza wiec kontrujesz mocniej i po chwili lecisz juz bokiem, tylem itp. Trzeba robic troche inaczej. tyl ucieka wiec straciles przyczepnosc. Zeby wykasowac obrot musisz utracic przyczepnosc przednimi kolami - poleciec chwile w czterokolowym poslizgu do odzyskania przyczepnosci po wytraceniu predkosci. Jak skrecisz w strone przeciwna do poslizgu ( tak nakazuje odruch ) to tylko wzmocnisz przyczepnosc z przodu i tyl dalej bedzie uciekac.
Przeczytaj watek Richiego o split axis i kontruj w niewlasciwa strone.
Mlod
Dołączył: 19 Sie 2001
Posty: 1211
Miasto: Łódź
2001-09-27, 19:57 zmiana biegow i ocena
Ja tylko moge powiedziec, ze nigdy nie wykonalem katry w przeciwna strone i jakos dobrze sobie radze
Ale wiem ze katra w przeciwna strone jest latwiejsza i bezpieczniejsza, bo aby wykonywac poprawnie katre w zwykla strone, trzeba miec duzy refleks...
vette
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 2977
Miasto: Wrocław
2001-09-27, 19:58 zmiana biegow i ocena
Pieknie sobie cukrujesz Mlod
Ozone
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 796
Miasto: New England
2001-09-27, 20:00 zmiana biegow i ocena
Potwierdzam! Te manewry to ostatecznosc gdy juz mamy poslizg i marne szanse na wybronienie sie. Czesto i tak zabraknie nam asfaltu ale czasem mozemy miec szczescie . Wiec to nie sa dobre rady jak zrobic 1:29 na Monzie tylko jak nie wyjezdzac co dwa kolka z piachow pod parabolica...