Centrum Fanów Symulatorów » Civilization 4 » Zaginione Opcje i Funkcjonalności Civ4
Napisz nowy temat    Odpowiedz do tematu

Zaginione Opcje i Funkcjonalności Civ4

Idź do strony 1, 2  Następny
Autor Wiadomość
MacDante


Dołączył: 21 Lis 2005
Posty: 81
Miasto: W-wa GG:265409

Post2005-11-21, 11:26      Zaginione Opcje i Funkcjonalności Civ4 Odpowiedz z cytatem
Witam, założyłem post, aby podzieliś się lub dowiedziećsięo nowych lub starych opcjach Cywilizacji.

Przykład:
1. Czy ktoś znalazł opcję burzenia miasta ??
2. Czy ktoś wiej w jaki sposób ustawić automatyczną/manulaną budowę w mieście (militarna/budynki/rozwój)
3. Czy ktoś wie, w jaki spoób ustawić punkty zboru wyprofukowanych wojsk?

edit:
4. Czy ktoś wie w jaki sposób zmienić widok z mapy 3d na 2d tak jak w CIV3 ?
 
Reklamy
lefty


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 9068
Miasto: Rzeszów

Post2005-11-21, 18:39      Zaginione Opcje i Funkcjonalności Civ4 Odpowiedz z cytatem
MacDante napisał:
Witam, założyłem post, aby podzieliś się lub dowiedziećsięo nowych lub starych opcjach Cywilizacji.

Przykład:
1. Czy ktoś znalazł opcję burzenia miasta ??

Nie ma takiej opcji w Civ4. Moze dodadza ja w ktoryms patchu. Mozna probowac zaglodzic miasto, wybudowac settlerow, etc. moze sie uda. Ewentualnie oddac miasto komus a pozniej je zniszczyc.
Cytat:

2. Czy ktoś wiej w jaki sposób ustawić automatyczną/manulaną budowę w mieście (militarna/budynki/rozwój)

Jak chcesz dodac do kolejki budowania to wybierasz cos trzymajac wcisniety SHIFT (dodanie na koniec kolejki) lub CTRL (dodanie na poczatek kolejki) lub ALT (powtorzenie).
Zapisanie kolejki to CTRL+# (gdzie # to klawisze 1-9), odczytanie kolejki w innym miescie to wybranie klawisza 1-9 lub ALT+# (# to klawisze 1-9). Sek tylko w tym, ze ludzie w internecie pisza, ze dodanie do kolejki budynkow razem z jednostkami i odtworzenie w innym miescie odtwarza liste z... samymi jednostkami.
Zapisanie kolejki z samymi budynkami i odtworzenie jej w innym miescie powoduje pojawienie sie w tej kolejce tylko workera. Oby w patchu to poprawili
Cytat:

3. Czy ktoś wie, w jaki spoób ustawić punkty zboru wyprofukowanych wojsk?

Mozesz jasniej?
Cytat:

4. Czy ktoś wie w jaki sposób zmienić widok z mapy 3d na 2d tak jak w CIV3 ?

Chodzi ci o to zeby mape kuli ziemskiej pokazywalo jako "rozwinieta"? Nie mam pojecia jak to zrobic, pewnie trzeba ktoras eFke wcisnac.
 
Mongoose


Dołączył: 05 Wrz 2001
Posty: 2292
Miasto: Gliwice

Post2005-11-21, 19:31      Zaginione Opcje i Funkcjonalności Civ4 Odpowiedz z cytatem
lefty napisał:

Cytat:

3. Czy ktoś wie, w jaki spoób ustawić punkty zboru wyprofukowanych wojsk?

Mozesz jasniej?


Pewnie chodzi o to zeby wyprodukowane w danym miescie wojska nie sterczaly w nim az wydasz im rozkaz pojscia tu i tam tylko zeby automatycznie zaraz po wyprodukowaniu szly we wskazane miejsce ...

Ostatnio zmieniony przez Mongoose dnia 2005-11-21, 20:14, w całości zmieniany 1 raz
 
Richie


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław

Post2005-11-21, 20:00      Zaginione Opcje i Funkcjonalności Civ4 Odpowiedz z cytatem
lefty napisał:
Mozna probowac zaglodzic miasto, wybudowac settlerow


w jaki sposob wybudowanie settlersow moze pomoc, skoro w civ4 wybudowanie settlersa nie pomniejsza miasta o -1?
 
lefty


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 9068
Miasto: Rzeszów

Post2005-11-21, 20:02      Zaginione Opcje i Funkcjonalności Civ4 Odpowiedz z cytatem
To pewnie to:
Cytat:

click on a city's "tag" (the tag should show a solid white border for a bit), then now shift right_click where you want units built to move to.
 
Richie


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław

Post2005-11-21, 20:02      Zaginione Opcje i Funkcjonalności Civ4 Odpowiedz z cytatem
MacDante napisał:

4. Czy ktoś wie w jaki sposób zmienić widok z mapy 3d na 2d tak jak w CIV3 ?


jesli chodzi o widok w grze to da sie obracajac mape troche i przyblizajac uzyskac taki sam, tyle ze jednostki sa 3d a nie gifami, ale az tak bardzo te widoki roznic sie nie beda

co do widoku mapy swiata 2d to sie nie da, tylko w okienku malym po prawej i po koncu gry na replayu
 
lefty


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 9068
Miasto: Rzeszów

Post2005-11-21, 20:03      Zaginione Opcje i Funkcjonalności Civ4 Odpowiedz z cytatem
Richie napisał:
lefty napisał:
Mozna probowac zaglodzic miasto, wybudowac settlerow


w jaki sposob wybudowanie settlersow moze pomoc, skoro w civ4 wybudowanie settlersa nie pomniejsza miasta o -1?

Hehe, fakt, troche z rozpedu napisalem o tych settlersach
 
MacDante


Dołączył: 21 Lis 2005
Posty: 81
Miasto: W-wa GG:265409

Post2005-11-22, 09:41      Zaginione Opcje i Funkcjonalności Civ4 Odpowiedz z cytatem
1. ech no to cienko, że nie można niszczyć miast
2. verry thanx za info
3. właśnie o to mi chodziło, aby nie robić wciąż manualnych przemieszczeń jednostek podczas wojny naprzykład
4. jakoś to przeżyję

Dzięki za helpa.
 
Zerd


Dołączył: 02 Gru 2005
Posty: 52
Miasto: Lublin

Post2005-12-03, 13:07      Zaginione Opcje i Funkcjonalności Civ4 Odpowiedz z cytatem
Również mam kilka pytań. Może znajdzie się ktoś kto zna odpowiedź: 1)jak sprawdzić czy trwa jeszcze "Złoty Wiek" ? 2)Jak sprawdzić w jakim mieście narodziła się dana religia? (pojawia się taka informacja tylko raz) 3)Dlaczego budowa "monastery" trwa krócej od budowy "temple"? 4)Dlaczego w oknie handlu z jedną cywilizacją pojawia mi się, że mam wolne 4 jednostki jednego surowca a w handlu z inną cywilizacją okazuje się, że mam wolną 1 jednostkę tego samego surowca? Czy do połączenia miast wystarczy, że mają kontakt z oceanem? Czy "Harbor" pełni taką rolę łączenia miast jak w Civ 3? 5)Jak zrobić od podstaw mapę scenariusz? Bo obecnie mogę tylko edytować mapy istniejące lub generowane przez komputer "Ctrl+W" I jak z takiej mapy usuwać surowce, rzeki ?
 
Richie


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław

Post2005-12-03, 17:08      Zaginione Opcje i Funkcjonalności Civ4 Odpowiedz z cytatem
>1)jak sprawdzić czy trwa jeszcze "Złoty Wiek" ?

przy roczniku w prawym gornym rogu jest zlota monetka w czasie trwania golden age, a poza tym i na poczatku i na koncu jest komunikat

>2)Jak sprawdzić w jakim mieście narodziła się dana religia? (pojawia się
>taka informacja tylko raz)

np. F7
 
Zerd


Dołączył: 02 Gru 2005
Posty: 52
Miasto: Lublin

Post2005-12-06, 13:28      Zaginione Opcje i Funkcjonalności Civ4 Odpowiedz z cytatem
Odpowiem sam sobie bo może to być pomocne także dla innych. Odnośnie edytora świata to najlepiej przy wstępnych warunkach tworzenia wybrać "sea level - high" wtedy mamy mniej roboty. W wygenerowanym scenariuszu możemy zmienić praktycznie wszystko. Gdy chcemy usunąć z mapy jakiś surowiec musimy mieć zaznaczone "surowce" na dodatkowym panelu po lewej, wtedy prawym kliknięciem myszy usuniemy z mapy każdy surowiec. Jeśli chcemy usunąć rzekę musimy ją mieć zaznaczoną na lewym panelu, wówczas analogicznie PKM usuwa z mapy rzekę pole po polu, tu jednak trzeba się naklikać i z lewej i z prawej strony rzeki. Szczyty czyli góry możemy zamienić na wzgórza a te na ocean.
 
tigrisek


Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 9
Miasto: Poznań

Post2005-12-13, 14:03      Zaginione Opcje i Funkcjonalności Civ4 Odpowiedz z cytatem
Nie moge zniszczyć drogi (Pillage) na swoim terenie
 
Richie


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław

Post2005-12-13, 15:06      Zaginione Opcje i Funkcjonalności Civ4 Odpowiedz z cytatem
nie, tigrisek dal identycznego posta w dwoch topikach
 
Jarek Orlik


Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 2

Post2010-08-22, 09:56      Zaginione Opcje i Funkcjonalności Civ4 Odpowiedz z cytatem
Co do dróg to nie niszcz tylko buduj! przydadzą się na euro 2012!
 
lefty


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 9068
Miasto: Rzeszów

Post2010-08-22, 21:23      Zaginione Opcje i Funkcjonalności Civ4 Odpowiedz z cytatem
heh
 
Centrum Fanów Symulatorów » Civilization 4 » Zaginione Opcje i Funkcjonalności Civ4 Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu
Skocz do: