Hmmm no a w przypadku kiedy tego tearingu nie ma (tak jak u mnie)?? Nie zawsze on wystepuje ,wiec nie zawsze mozemu tu mowic o pogorszeniu jakosci?? Zreszta co do tych migajacych tekstur proponuje najnowsze Cat4.8 podobno rozwiazuja troche problemow na kartach r200...
Reklamy
MaXyM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678
Jak masz V-sync off to zawsze występuje. tylko tego nie widzisz.
No chyba że mając monitor 85Hz wszystkie gry renderują Ci 85fpsów i to magicznie zsynchronizowanych z wygaszaniem plamki... Bo bez V-sync on sie tego nie da zrobić.
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
Jak masz V-sync off to zawsze występuje. tylko tego nie widzisz.
czyli tak jakby go nie bylo, right? skoro go nie widzisz to nas nie obchodzi, vsync off mam od kiedy mam komputer w kazdej grze jaka gralem i jest git nie ma zadnych rozmyc tzn moze sa, ale ich nie widze i tak wiec ich nie ma
MaXyM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678
To nie są rozmycia. To tak jakbyś przeciął obraz na monitorze na ukos w poziomie i lekko przesunął (o pare pixeli zwykle chyba ze sie "szybko rusza myszką").
NIe zwraca się uwagi na to bo sie zwraca na akcję któa się dzieje. Jakbyś miał takie przesunięcie na fotce to zaraz byś pytał w wątku o foto jak to usunąć
Ja też mam od zawsze to wyłączone. Ale mowa była o czymś innym - ze wyłączenie tego ma naprawić skaszaniony obraz w RBR.
Każdy monitor ma tzw. odświeżanie pionowe. Jest ono wyrażane w Hz i mówi nam ile razy na sekundę obraz na monitorze jest odświeżany, czyli rysowany od nowa. Odświeżanie w danej rozdzielczości jakie możemy u siebie włączyć oznacza maksymalną ilość klatek jakie monitor potrafi "skutecznie" wyświetlić. Mam na myśli to, że każdą klatkę zdąży wyświetlić zanim nadejdzie następna. W dzisiejszych czasach praktycznie każda karta jest za szybka; do q2, więc może wysyłać grubo ponad 100 klatek na sekundę do monitora. I tu właśnie kłania się opcja Vsync (skrót od Vertical synchronization - pionowa synchronizacja). Gdy jest ona włączona ilość klatek na sekundę wyświetlanych na monitorze synchronizuje się z odświeżaniem pionowym, co nie znaczy oczywiście, że jeżeli karta jest wolna to i tak będziecie mieli tyle klatek co odśświeżanie. Natomiast po wyłączeniu tej opcji monitor wyświetla klatki z taką prędkocią z jaką otrzymuje je od karty graficznej. Niestety to powoduje "szarpanie" obrazu. Wynika to z tego co mówiłem wcześniej o odświeżaniu. Karta wysyła dużo więcej klatek niż monitor może "skutecznie" wyświetlić, co prowadzi do tego, że zanim monitor skończy rysować jedną klatkę, zaczyna już rysować następną. Zauważyłem u siebie, że po przekroczeniu podwójnej wartości odświeżania (np. 170 dla 85Hz) szarpanie ustaje...
MaXyM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678
Ale także jesli karta będzie renderowała mniej klatek niż rysuje monitor to np. też ten efekt wystąpi. Np jesli mamy odswiężanie monitora 80 Hz (dla łatwiejszych rachunkow) to przy 40 fps nie będzie nic widać ale przy 60 fps co drugą klatke będziemy mieli przeciętą na pół nowym obrazem.
I to w sytuacji idealnej. Bo bez włączonej v-synch obraz generowany przez kartę gfx wcale nie musi byc 'w fazie' z ramka monitora. Moze być przesunięty w fazie wtedy kazda ramka będzie przedzielona i zobaczymy efekt przesuwania tego dzielenia w pionie.
włączenie w takiej sytuacji v-sync zwykle powoduje wstrzymanie generowania następnej klatki aż do opróżnienia bufora (wyświetlenie poprzedniego obrazu) w momencie powrotu wiązki rysującej obraz. W wypadku deficytu ilosci renderowanych klatek tracimy czas na oczekiwanie na ten moment zamiast renderować nowy obraz.. DLatego w małowydajnych systemach się v-sync wyłącza.
hehe a ja przez wiekszosc czasu myslalem ze to moj lcd jest taki ze jak szybko ruszam myszka w jakiesj grze to mialem wlasnie ten efekt - gora byla przesunieta wzgledem dolu Na szybko wlaczylem vsynch i wszystko gra Od zawsze mialem ta opce wylaczona ale jakos na zwyklym monitorku nie zwrocilem uwagi na te przesuniacia...
Hehe troche zbaczamy z kursu ,ale konczac jezeli sam Maxym przyznales ,ze czesto tych przysuniec nie widac (u mnie bardzo zadko na r9500pro) nie mozemy tutaj mowic o pogorszeniu jakosci obrazu jak wczesniej twierdziles
MaXyM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678
Czesze na Athlonie XP2500+, 512 DDR, Radku 9600 256MB-256sapphire,
fajera Momo racing.
MALINOWO, GRA JEST MOIM ZDANIEM NAJLEPSZĄ OBECNIE POZYCJĄ NA RYNKU. SYMULACJA Z KRWI I KOŚCI. UBAW PO PACHY.
MaXyM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678