No to fajnie, ze jest. Szkoda tylko, ze na osi silnka... Zdaje sie ma zwiazak z katem obrotu kierownicy.
W przypadku optycznego nie ma roznicy gdzie jest zabudowany bo nie ma w nim ograniczenia co do kata obrotu tak jak w analogu, wystarczy ze notuje tylko czy obraca sie w prawo czy lewo. Tak wiec w przypadku jednego obrotu kierownicy walek silnika moze odwrocic sie n razy.
tco_tm
Dołączył: 05 Sty 2006
Posty: 28
Miasto: wawa, gc city
W przypadku optycznego nie ma roznicy gdzie jest zabudowany bo nie ma w nim ograniczenia co do kata obrotu tak jak w analogu, wystarczy ze notuje tylko czy obraca sie w prawo czy lewo. Tak wiec w przypadku jednego obrotu kierownicy walek silnika moze odwrocic sie n razy.
Mechanicznie oczywiscie, ale ciekaw jestem co dzieje sie programowo.
Mechanicznie oczywiscie, ale ciekaw jestem co dzieje sie programowo.
a co ma sie dziać...?
banalny licznik (skoro opt., to tez nie trzeba przetwornika AD), byc moze układ resetujący zakresy na "brzegach"...
ja mam ochote wstawic do swojego momo właśnie optyczy jakiś kupny albo samemy zrobić jak znajde kiedykolwiek czas
(oczywiscie z przetwornikiem DA, bo sam AD jest wbudowany w układzie w momo i nie da rady zapewne sie do niego dostac i go ominąć czy coś, wiec bedzie mało sensowyny łańcuch : opt > DA>AD>usb)
tco_tm
Dołączył: 05 Sty 2006
Posty: 28
Miasto: wawa, gc city
A co sie stanie jak powiekszysz podkladke pod myszke i bedziesz wiecej jezdzil na boki? Z powodu programowego kursor i tak w pewnym momencie sie zatrzyma.
Jesli kierownica z optycznym pot'em jest zgodna z interfejsem HID, to konwersja (zliczanie impulsow) na 100% odbywa sie wewnatrz urzadzenia.
A co sie stanie jak powiekszysz podkladke pod myszke i bedziesz wiecej jezdzil na boki? Z powodu programowego kursor i tak w pewnym momencie sie zatrzyma.
Myszki nie kalibrujesz do konkretnej podkladki a kierownice tak wiec kalibracja zalatwi sprawe dzialania pota w pelnym zakresie obrotu kolka.