w jezykach programowania dla ulatwienia i uproszczenia i rozjasnienia sytuacji operatory mnozenia i dzielenia sa rownouprawnione.
W szkole podstawowej sytuacja jest zupelnie inna i inne sa priorytety... dlatego najpeirw jest mnozenie a potem dzielenie
Seba zawiodlem sie na tobie
Reklamy
Snake-
Dołączył: 05 Lis 2001
Posty: 1695
Miasto: Warszawa
2002-04-18, 16:09 Troche matematyki ;)
Ehm, Vette, chcesz powiedziec, ze w informatyce i w matematycie obowiazuja rozne zasady liczenia ???
vette
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 2977
Miasto: Wrocław
2002-04-18, 16:11 Troche matematyki ;)
powiedzialem ze w informatyce i szkole podstawowej obowiazuja inne priorytety.
_Seba_
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1072
Miasto: Piaseczno
2002-04-18, 16:12 Troche matematyki ;)
Tiges szukaj jestem teraz bardzo ciekawy ... jak bylo powazka
bo ja nadal twierdze ze w podstawowce wynik byl by 1 ale w mimo to sklaniam sie do 9
Snake-
Dołączył: 05 Lis 2001
Posty: 1695
Miasto: Warszawa
2002-04-18, 16:15 Troche matematyki ;)
A czego ucza w podstawowce jak nie matematyki ?
A moze jest to spreparowana matematyka, specjalnie przystosowana dla dzieci, ktore jak podrosna to musza sie uczyc podstawowych zasad matematyki od nowa ??
vette
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 2977
Miasto: Wrocław
2002-04-18, 16:19 Troche matematyki ;)
Snake juz tlumacze bo widze ze na informatyce horyzonty sie mocno kurcza.....no ale skoro widzi sie tylko cyferki bedac pozbawionym tresci bardziej filozoficznych to rozumiem twoja technokratyczna postawe
Otoz...
w informatyce i szkole postawoej sa rozne priorytety poniewaz w informatyce wazne sa jak najprostrze i najmniej skomplikowane zasady.
W szkole podstawowej naczelna zasada jest ujebac ucznia jak najskuteczniej. Sluza temu m.in bardziej skomplikowane zasady i formulki o ktorych wam informatykom nawet sie nie snilo. Dlatego w Szkole podstawowej wynik bedzie wynosil 1. I tej wersji bede sie trzymal
_Seba_
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1072
Miasto: Piaseczno
2002-04-18, 16:24 Troche matematyki ;)
jestem 100 % pewnie ze przynajmniej mnie i pare osob uczono w podstawowce ze zasada jest * / + - ... ale obstaje za 9 bo dzialania * / sa rownorzedne i jedziemy od lewej .. wiec jest 9
Snake-
Dołączył: 05 Lis 2001
Posty: 1695
Miasto: Warszawa
2002-04-18, 16:25 Troche matematyki ;)
Czyli twierdzisz, ze w podstawowce jest inna matematyka niz np. w szkole sredniej ?
Bo kolejnosc wykonywania dzialan to jest dosc podstawowy element matmy i jesli jest on rozny w tych 2 szkolach, to ja tu czegos nie rozumiem...
A moze miales po prostu Vette klopoty z matematyka w podstawowce i nauczycielka musiala ci chore regulki wymyslac i nie bardzo jej to wyszlo ?
vette
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 2977
Miasto: Wrocław
2002-04-18, 16:28 Troche matematyki ;)
twiedze ze twoje poczucie humoru zmniejsza sie w miare twoich postepowow na studiach informatycznych.
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2002-04-18, 16:37 Troche matematyki ;)
matematyka jest jedna, ale jak widac nie wszedzie jej ucza tak samo
to teraz wam cos dam w temacie madrale
uczyli was w podstawowce, sredniej itd ze nie ma pierwiastka z liczby ujemnej ? czyli -1 pod pierwiastkiem ? UCZYLI
a uczyli ze 0+0=1 ? NIE uczyli
a na studiach owszem, na liczbach zespolonych ucza i dowodza ze jest pierwiastek z -1 i ze 0+0=1
i co Snake matematyka jest inna w podstawowce a inna na studiach ???
Snake-
Dołączył: 05 Lis 2001
Posty: 1695
Miasto: Warszawa
2002-04-18, 16:42 Troche matematyki ;)
Dla tych, ktorym wyszlo 1: (Kavoo, mozesz to w pracy pokazac )
cytat z podrecznika napisanego przez M. Legutko, M. Legutko i S. Turnaua dla klasy 1 liceum (czyli tych bezposrednio po podstawowce)
"(...)Hierarchia dzialan. Dla dzialan arytmetycznych przyjeto nastepujaca umowna hierarchie:
- dzialania pierwszej rangi - potegowanieu i pierwiastkowanie
- dzialania drugiej rangi - mnozenie i dzielenie
- dzialania trzeciej rangi - dodawanie i odejmowanie
Kolejnosc wykonywania dzialan. (... fragment o nawiasach)
Aby obliczyc wartosc wyrazenia bez nawiasow:
- dzialania roznej rangi (...)
- dzialania tej samej rangi wykonujemy od lewej do prawej"
Ktos ma jeszcze jakies pytania i nadal chce miec 1 ?
Vette, poczucie humoru mam, ale moze ty go nie masz ?
Ja jakos nie skomentowalem tego, ze piszesz o kurczacych sie horyzontach na informatyce i pozbawieniu tresci filozoficznych
vette
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 2977
Miasto: Wrocław
2002-04-18, 16:49 Troche matematyki ;)
no ja tez nie skomentowalem tego ze mialem klopoty w podstawowce z matematyka i ze nauczycielka musiala wymyslac mi chore regulki ale jej nie wyszlo
No a broniac wyniku 1
-cytat pochodzi z ksiazki do liceum. Czy nie zastanaiwajace jest dlaczego sa w niej zawarte te regulki skoro uczen powinien je juz znac ? Powod musi byc tylko jeden... regulki zostaly zmienione dla potrzeb liceum !!!!! Ucxzen ma coraz mniej czasu na nauke (dupy , alkohol, imprezy) Wiec reuly ulegaja uproszczeniu w stosunku do podstawowki.
- Zwracam uwage na zapis "umowne" jak wiadomo jezeli cos jest umowne to moze ulec zmianie. daleko nie szukajac kazdy pamieta za komuny "ceny umowne" i byly one zmieniane niemal z dnia na dzien
Tak wiec upieram sie ze w podstawowce wynik wynosi 1
Ostatnio zmieniony przez vette dnia 2002-04-18, 16:56, w całości zmieniany 1 raz
Snake-
Dołączył: 05 Lis 2001
Posty: 1695
Miasto: Warszawa
2002-04-18, 16:54 Troche matematyki ;)
Hehe, Richie, no faktycznie, ale jest jedno "ale"
W podstawowce ucza matematyki na liczbach rzeczywistych, a w R brak pierwiastka z -1 i 0 + 0 = 0.
To mniej wiecej tak jakbys chcial miec wynik z 5:2 w liczbach naturalnych. To jest akurat w podstawowce (a przynajmniej w mojej bylo). I ucza, ze wsrod liczb N dzialanie 5:2 nie ma rozwiazania...
Na studiach (a czasem pod koniec liceum) wprowadza sie liczby zespolone, zeby miec ten goopi pierwiastek. Ale jakos nikomu sie jeszcze nie udalo pokazac kola o promieniu -1, wiec jest to problem czysto akademicki i jako taki powinien byc IMO traktowany. Wiadomo przeciez, ze ludzie na studiach sie nudza i przychodza im do glowy podejrzane pomysly. No i doktoraty z matmy tez trzeba jakos zrobic, a "normalna" matematyka to powoli zaczyna sie konczyc i szukaja ludzie najrozniejszych udziwnien...
Snake-
Dołączył: 05 Lis 2001
Posty: 1695
Miasto: Warszawa
2002-04-18, 16:58 Troche matematyki ;)
@Vette
Czyli rozumiem, ze zaden z nas nic nie napisal
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2002-04-18, 16:58 Troche matematyki ;)
pokazalem ci tylko ze wg JEDNEJ MATEMATYKI
w podstawowce mowia ci jedno, a na studiach wg tej samej matematyki mowia ci, ze to co cie wczesniej uczyli jest nieprawda i pokazuja ci dowody na cos zupelnie odwrotnego, co do reszty twoich niepotrzebnych cytatow i nie qmania co napisal vette eot