Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 3932
Miasto: /dev/dvb
2002-10-19, 09:35 Test kart graf w 3ds max 5:
Yog-Sothoth
2002-10-19, 11:12 Test kart graf w 3ds max 5:
Rocky, tylko ze w 3D Marka nikt chyba nie gra (no chyba ze w ta marna gre , a wydajnosc w 3DSMax jest dosyc wazna
Gregor
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 2784
Miasto: Wroclaw
2002-10-19, 13:48 Test kart graf w 3ds max 5:
a ja powiem tak: do pracy w MAX'ie na poziomie hobbystyczno-edukacyjnym i przy tworzeniu niewielkich komercyjnych projektow kazda wspolczesna karta daje rade nawet w trybie software rendering (w ViewPortach)
a ten kto robi filmy, duze wizualizacje, animacje itp gdzie w scenie jest po kilka-kilkadziesiat milionow face'ow to i tak kupuje Quadro co najmniej i mu lata czy Radek jest wolniejszy od GF4 czy nie
Rocky
Dołączył: 18 Sie 2001
Posty: 602
Miasto: Świnoujścia
2002-10-20, 01:22 Test kart graf w 3ds max 5:
Sa testy ze wygra Nvidia a sa ze wygra ATI ,to tak samo jak ze zwolennikami AMD v INTEL.Ja osobiscie przy wyborze karty kieruje sie grami , w 3ds max nic nie robie (nawet jak bym robil to dla mnie bylo by to bez znaczenia ze ATI bedzie wolniejsza o te kilkanascie sekund).
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678
2002-10-20, 10:08 Test kart graf w 3ds max 5:
Może mi ktoś przybliżyć na czym polegają te testy bo nijak nie mogę złapać o co chodzi?
Czy o szybkość renderowania podglądu czy o wykorzystanie chipsetu karty do obliczeń renderowanej sceny?
Jeśli to drugie to i tak uzywanie kart do renderingu obrazów mija sie z celem jako że algorytmy używane w kartach tej klasy ustępuje jakością softwareowym rendererom. Chocby przez uproszczenia w algorytmach oświetlenia, teksturowania etc.
Dlatego pytanie: czemu mierzy się wydajność kart w programie do ray-traicngu.
Gregor
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 2784
Miasto: Wroclaw
2002-10-20, 12:06 Test kart graf w 3ds max 5:
jezeli chodzi o 3D MAX'a to oczywiscie o renderowanie w ViewPortach czyli w trakcie tworzenia sceny a nie finalnego renderowanie ktore jest w 100% przez procesor robione
na testy najczesciej skladaja sie pomiary szybkosci wyswietlania samych siatek (wire frame), obiektow z teksturami, z oswietleniem i z przezroczystosciami