moze sie ukaze jako czesc recki dla pewnego projektu, ale tylko moze
ten chaos troszke mnie denerwuje wlasnie. Ostatnio lecialem misje w f4.0 i tam zaczelo sie dziac. Oblazly mnie sfory MiG21, 19 i 23. Nagle bum z szostej, bez ostrzezenia. MiG 23 zlapal mnie na pasywna glowice i IR polecial na dysze. Stracilem czesc hydrauliki, dopalacz a moc ograniczona do 90%. Disengage i niski pulap. Jinks, chaff flare , ktorych zaraz zabraklo. Nie wydostalem sie. To co chce powiedziec, ze nawet wowczas, kiedy oberwalem a samolotow wroga bylo w okolicy kilknascie i kazdy czychal na mnie, wiedzialem jaka jest sytuacja taktyczna, jak jest moja pozycja a jaka wroga, gdzie jest FLOT i gdzie moje alternative. W f18 nie wiem nawet jezeli maszyn jest duzo, duzo mniej.
Z SAMami i AA jest IMO zdecydowanie za latwo.
Ja laduje tylko samodzielnie. Pozbawiac sie 50% przyjemnosci z tego symulatora?

. Na marshala wypracowalem sobie osobna technike. Po zgloszeniu kontrolera i podaniu wektora i odleglosci, przy pomocy CSEL ustawiam sobie wektor biegnacy przez okret skierowany na kurs na marshal. Mapa na 20 mil (zazwyczaj marshal wypada jakies 20-25 mil od okretu) i juz znam moja pozycje. Potem 5 stopni w prawo lub lewo od kursu zeby krazyc nad markerem, autopilot i tak sobie latam (kawe mozna zrobic i wypic

).
Z ladowaniami tez mialem problem ale po dwoch auto zorientowalem sie ze trzeba trzymac FPM na ISLAND (wystaje z pokladu po prawej stronie)

trzymac AOA na zielonym a w koncowej fazie ciagle trzymajac na zielonym kierowac sie na IFOLS. Delikatne korekty, full flaps oczywiscie i trzecia lina za kazdym razem

(czasami bolter ale to wyjatki)
brak ACMI to faktycznie bol. ale chyba jest specjalny osobny player ktorym mozna przejrzec film. na jakies stronie go widzialem. Ale tak wlasciwie to mnie sie by nie przydal. Co mnie trafilo to mniej wiecej wiem
Na mojej 15stce nawet po zmianie kolorow niewiele widac. Jest lepiej ale do komfortu takiego jak w f4.0 brakuje bardzo duzo. Moze gdybym zluzowal rozdzielczosc na 80x60 albo 64x48 byloby lepiej, ale hires nie oferuje tych rozdzielczosci a w low-resie swiat wyglada zdecydowanie zbyt brzydko

Trzeba bedzie rozejrzec sie za jakas 19 albo 21 cali.
Przy okazji.
Czy ktos z was wie gdzie moge kupic soczewki Fresnela (jak najwieksze)? Takie jak sa w rzutnikach pisma. Moze widzieliscie. Chce sobie zrobic taki wide view.
subtittles -- tego nie wiedzialem. Poszukam, bo mam zmapowana zupelnie inaczej klawiature i CTR+M to u mnie na pewno nie jest
filtrowanie rozmow w obrebie 20 mil. hmmm, to za malo. Brakuje mi wlasnie kanalow tak jak w f4.0. coz, nie mozna miec wszystkiego.
AWACS i bullsay - to akurat mi nie przeszkadza, tylko ze w ogole mam klopoty z orintacja glownie przez zbyt male czcionki na HUDzie opisujace wpt i ich numery oraz wskaznik kursowy. HSI trzymac ciagle na prawym czy lewym MFD nie mozna niestety, a na dolny trzeba spogladac co przy wolnym przesuwie widoku jest koszmarnie denerwujace, przynajmniej dla mnie.
do zmiany MFD juz sie przyzwyczailem ale tracery sa beznadziejne. Wiesz jak sie czuje? jak kapitan USS Enterprise. Widze, jak wiazka zmierza w moja strone i zaraz mnie przetnie na pol

Potem mnie trafia i odrywaja sie czesci poszycia. btw. artyleria tez ma wg mnie zbyt mala skutecznosc. Taka Shilka czy Tunguska potrafi zniszczyc cel juz kilkoma pociskami. A tu kilka trafien wiazka i tylko uszkodzony silnik.
6 zestrzelen i kilkanascie celow zalatwionych CBU to mam w f4.0. Tutaj jak jest do czego strzelac mam 10 powietrznych i kilka naziemnych i to jest zabawne
do you want

. przeciez mozesz kliknac yes i koniec misji

nawet nie trzeba sie ewakulowac. Moze da sie to jakos wylaczyc
Sortowanie celow -- Czyli ze musisz nacisnac konkretny przycisk aby uchwycic padlockiem konkretny obiekt. Nie ma jednego klawisza odp za padlock. np by zlapac skrzydlowego trzeba nacisnac wlasnie klawisz odp. za padlock wingmana. Poza tym w f4.0 kiedy nacisniesz klawisz padlocka i nie patrzysz na dany obiekt, to padlock go nie uchwyci, tu tak
W f4.0 padlock dziala zupelnie inaczej. Cele mozna zalokowac tylko w obrebie 8 mil (pewnie w f18 jest takie samo lub podobne ograniczenie). Oprocz tego padlock dziala w zaleznosci od trybu awioniki. Np w AA priorytet maja zagrozenia (pociski - padlock nie rozroznia przynaleznosci wiec mozesz uchwycic zarowno wrogi pocisk jak i swoj), potem samoloty (rowniez obydwu stron) przy czym pierwsze sa te zalockowane na radarze. Jezeli w strone w ktora patrzysz jest np pocisk, samolot ktory masz lockniety na radarze i skrzydlowego, to padlock zlapie najpierw pocisk, potem samolot zalockowany a potem skrzydlowego.
Kiedy przelaczysz w AG najpierw znowu sa zagrozenia, potem cele AG. W Nav: zagrozenia, pkt terenowe takie jak bazy. Jest to bardziej skomplikowane (wiecej elementow podlegajacych priorytetom) ale ogolnie zasada jest wlasnie taka. W f4.0 jest jeszcze cos, co sie nazywa SA bar. Pokazuje orientacje widoku wzgledem HUDa, wysokosc barometryczna, predkosc TAS, sztuczny horyzont. Moze nie jest to do konca realistyczne ale w prawdziwym samolocie siedzisz w srodku, wiesz w ktora strona patrzysz i gdzie jest przod. Bardzo czesto wiesz, gdzie lecisz i jaki masz przechyl. by to zrekompensowac SA bar jest swietnym rozwiazaniem.
W f18 jest za to tak, ze padlock thret zlapie zagrozenie, ale zeby zlapac np skrzydlowego trzeba wcisnac inny klawisz. Robi sie za duzo guzikow.
online jeszcze w f18 nie latalem. Moznaby sprobowac ale trzeba zrobic jakas fajna misje.
jeszcze jedna uwaga. byc moze to znowu moje odczucie ale wydaje mi sie, ze pipper dla rakiet pokazuje bledny punkt trafienia rakiety i utrzymanie celu w celowniku przy sciezce podejscia mniejszej niz 45 stopni gwarantuje, ze sie nie trafi
