Heh, tuning optyczny panowie, i wcale nie musi polegac na polepszeniu predkosci, bo jak widze te stuningowane wozy z nadmiarem blachy, to watpie, zeby im to cos pomagalo. A korekcja nadwozia (stylizacja), takze jest tuningiem, wiec nie wiem, w czym problem.
Ja juz na pierwszy rzut oka widze alufelgi, tylni spojler, gorna lotka , nawet zmiana kierunkow na biale.
Reklamy
DariuszM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 4793
Miasto: Poznan
2003-05-01, 14:42 Richie & Ibiza
kierunki są fabrycznie białe w 206, oprócz pierwszych modeli
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2003-05-01, 19:18 Richie & Ibiza
Yog-Sothoth napisał:
Heh, tuning optyczny panowie
nie ma czegos takiego w zadnym jezyku swiata jak juz mowilem
Cytat:
A korekcja nadwozia (stylizacja), takze jest tuningiem
nie jest
okreslenia te wymyslili ci co lubia duzo spojlerkow i plastikow, ze niby oni "tuninguja" na calym swiecie okresla sie to od okolo roku "polish tjuning" oczywiscie szyderczo,przesmiewczo, bo tuning to tylko i wylacznie polepszanie osiagow i grzebanie mechaniczne, to tylko polacy zapozyczyli je blednie takze do naklejania nalepek na bak, do malowania zaciskow, a z tym tuningiem poprzez zalozenie alufelg to juz w ogole dales ciala ja tam lubie plastiki ze smakiem, ale najpierw zawsze stawiam przerobki mechaniczne, zeby cos smigalo, potem zeby wygladalo
beryl
Dołączył: 10 Lis 2001
Posty: 1832
Miasto: Łask
2003-05-01, 20:12 Richie & Ibiza
to nie tuning tylko "indywidualizacja"
Yog-Sothoth
2003-05-02, 13:42 Richie & Ibiza
Patrz Richie, a sam pisales, ze tuningujesz auto (wyglad zewnetrzny), a teraz jakos juz nie uznajesz tego okreslenia..?
Co do slowa "tuning", to mam wrazenie, ze pochodzi od wyrazenia "tune up", a wiec ustawiac, korygowac, a czyz zmiana wygladu zewnetrznego nie jestem ustawianiem pod siebie, dopasowywaniem do swoich wymagan?
kavoo
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 8688
Miasto: 100lica
2003-05-02, 14:04 Richie & Ibiza
Zawsze mi sie wydawalo, ze dodawanie spojlerow, progow itp. ma na celu poprawienie wlasciwosci aerodynamicznych samochodu (zmniejszenie oporu czy przeplywu powietrza pod samochodem), a wiec tym samym wplywa na poprawe osiagow auta.
No ale Richie zna sie lepiej wiec pewnie ma racje
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2003-05-02, 15:54 Richie & Ibiza
w autach 75konnych czy nawet 100,150 nie ma mowy o zadnym ulepszaniu wlasciwosci aerodynamicznych i zmniejszaniu czynnika oporu powietrza itd jest on po prostu pomijalny nie mowie juz o tym ze te alufelgi w slabym aucie spooro pogarszaja osiagi, wplywu zoltych zaciskow na osiagi nie zmierzylem
Yog - ty masz wrazenie, co oznacza slowo tuning, a ja nie mam wrazenia tylko wiem bo latwo to sprawdzic w slowniku, jest to strojenie i w krajach gdzie sie go uzywa jako swojego a nie obcego oznacza tylko to co napisalem juz wyzej w postach,aha i masz racje - tak samo blednie jak ty mowilem ze tuninguje auto wstawiajac ladna siateczke w zderzak na szczescie pare osob mi wytlumaczylo ta gafe
Darkman
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 2433
Miasto: Tychy
2003-05-02, 22:22 Richie & Ibiza
Cytat:
nie mowie juz o tym ze te alufelgi w slabym aucie spooro pogarszaja osiagi,
A można spytac dlaczego?
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2003-05-03, 04:15 Richie & Ibiza
Darkman napisał:
Cytat:
nie mowie juz o tym ze te alufelgi w slabym aucie spooro pogarszaja osiagi,
A można spytac dlaczego?
alez oczywiscie ze mozna
alufelgi sprzedawane po 1000 czy 3000zl w polsce to nie sa alufelgi sa tak naprawde 2 do 3 razy ciezsze od zwyklych stalowych
mierzylem ibize do 100tki i na 400m na 14stkach stalowych, 15stalowych, 16alufelgach i im wieksze kola tym gorzej
po pierwsze przez to ze dokladasz o ok 4 x 5-10kg wagi, a to baaardzo duzo bo wybebeszenie auta z tapicerek i bagaznika o 40kg daje juz duxza roznice w przyspieszaniu auta
po drugie przewaznie na alufelgi nakladasz szersze opony, co znacznie zwieksza straty mocy na kołach podczas jazdy
auto 110konne na 14stkach stalowych i oponach 185/55/14 na hamowni u Chojnackiego majace 110KM na wale mialo 92KM na kołach czyli tej prawdziwej mocy do jazdy
to samo 110konne auto na tej samej hamowni 15minut pozniej na alufelgach 16stkach i oponach 205/45/16 (na takich teraz jezdze) przenosilo ze 110KM na wale tylko 81KM czyli straty mocy o ok 10KM wieksze
w Modlinie mozna bylo zobaczyc od rana akcje, jak wszystkie audi i passaty na wyscig zmienialy swoje sliczne chromowane 18stki 19stki na zimowe stalowe 15stki malutkie, a po wyscigach znow zmienialy na ladne alufelgi
im slabsze auto tym roznice czuc wieksza, jechalem ostatnio Punto 55KM katalogowo na alufelgach 16stkach z oponami 215/35/16 i mialo to chyba z 20s do 100km/h albo gorzej dobry maluszek by nas spokojnie łyknal
oczywiscie mowie o polskich realiach, bo mozna sprowadzic ze stanow prawdziwe alufelgi np. technomagnezio po 2000$ sztuka ktore waza sporo mniej sa bardzo bardzo bardzo bardzo leciutkie, profil opon jest na nich bardzo niski i nie ma problemu juz z dolozeniem wagi, jednak przydaje sie wtedy bardzo mocne auto, ktore szerokie opony wykorzysta do lepszej przyczepnosci a nie do tracenia mocy tylko
mam nadzieje ze wyczerpujaco wyjasnilem
Darkman
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 2433
Miasto: Tychy
2003-05-03, 14:49 Richie & Ibiza
Zdecydowanie wystarczająco
Zapytałem z ciekawosci bo w branzy rowerowej jak cos nie jest aluminiowe to jest ciężkie jak *****
Dlatego zdziwiłem sie z leksza ze aluminiowe obrecze dla aut sa ciezejsze.
Dobrego info nigdy dosc
Gregor
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 2784
Miasto: Wroclaw
2003-05-03, 15:22 Richie & Ibiza
eh, przypadkiem trafilem do tego watku ponownie i cosik mi sie wydaje ze w odpowiednim momencie zeby sie dopytac o te felgi bo cos mi sie wydaje ze to niemozliwe zeby alu byly ciezsze od stalowych nawet te najtansze, oczywiscie jesli zamiast stalowej 175x14 zapakuje sie alu 215x15 to mozliwe ze bedzie ona ciezsza ale tych samych rozmiarow to jakos mi sie nie widzi
alu wprowadzono po to zeby masa ruchoma zawieszenia byla mniejsza a nie dla wygladu a na magnezowych to nawet nie wszyscy w rajdach jezdza
z reszta wnioskow sie zgadzam - szersza opona - wieksze opory toczenia, wieksza srednica kola - gorsze przyspieszenie, wieksza (teoretycznie) Vmax
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2003-05-03, 15:46 Richie & Ibiza
Gregor idz do sklepu i po prostu wez do reki nic prostszego stalowki zanosze do piwnicy dwie naraz po jednej w reku, a jak wynosze alufelgi to jedna i to tocze po ziemi bo cieko uniesc 100m a nie mam takich najtanszych najgorszych=najciezszych jak mialem OZty to takze byly ok 2-2,5x ciezsze od stalowek zimowych , zreszta mowie poogladaj zdjecia z zawodow jakichs wyscigow na 400m na przyklad jak wszyscy zakladaja staloweczki 14sti do startow zeby troche kg zaoszczedzic
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2003-05-03, 15:50 Richie & Ibiza
Gregor napisał:
oczywiscie jesli zamiast stalowej 175x14 zapakuje sie alu 215x15
ale Gregor pomylily ci sie opony z felgami, 14stki felgi i 14stki alufelgi moga sie roznic ET a nie szerokosciami, ktore napisales, opony czy zalozysz 175 czy 205 to twoj wybor juz i mozesz to zrobic zarowno na stalowki jak i alufelgi, nie ma takich rozmiarow jak 175 czy 205 jesli chodzi o felgi, to tylko sprawa opon
Cytat:
wieksza (teoretycznie) Vmax
zgadza sie, ale teoretycznie, wieksze opory toczenia niweluja ta teoretyczna przewage
poza tym jesli zalozy sie jak mam np. ja opony z felgami, ktore beda mialy wieksza srednice ogolna kola u mnie to jest 12mm wiecej czyli bardzo duzo od seryjnych, to ciut wydluzaja sie przelozenia, na trojce kiedys ganialem sie do ok 128km/h, teraz na alusach z 205/45/16 czyli o ponad 1mc wieksza srednica kol dociagam do ok 132km/h na trojce
kavoo
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 8688
Miasto: 100lica
2003-05-03, 16:08 Richie & Ibiza
Richie napisał:
nie ma takich rozmiarow jak 175 czy 205 jesli chodzi o felgi, to tylko sprawa opon
Acha, czyli felgi sa uniwersalne? Dobrze wiedziec
W takim ukladzie jak sobie kupie samochod to nie bede musial sie finansowo napinac - wsadze najprostsze, waskie alufelgi i zaloze opony 245
Nogal
Dołączył: 18 Sie 2001
Posty: 5672
Miasto: Kraków
2003-05-03, 16:09 Richie & Ibiza
Jako ciekwostke podam, ze jak moi rodzice jechali raz Fordem Focusem do Austrii (w dwie strony jakies 2000km) - licznik byl przystosowany do felg 14" a Focus jezdzi na 15" - roznica w pomiarze odleglosci w porownaniu z Laguna ktora miala odpowiednio ustawiony licznik wyniosla jakies 40-50km o ile dobrze pamietam, wiec kolejny plus wiekszych kolek