W najnowszym numerze AutoSimSport (http://www.autosimsport.com/issues/AutoSimSport_2_4.zip) jest artykul o nowym symulatorze i chyba nie jest to dowcip na 1 kwietnia.
Tworca RaceCom jest Eero Piitulainen, ktory byl specem od 'fizyki' w Richard Burns Rally, czyli z jakoscia symulacji nie powinno byc problemow.
Ma byc mozliwosc zbudowania swojego wlasnego pojazdu z podzespolow, przy czym stworzone przez kogos podzespoly samochodu i inne elementy (np. drzewa do umieszczenia na torze) moga zostac opublikowane do wykorzystania przez innych. Kazdy taki zasob jest identyfikowany przez URL i bedzie w razie potrzeby sciagany na komputer uzytkownika przez P2P. Zalaczony bedzie edytor do tworzenia wszystkiego z wyjatkiem modeli 3D.
Komunikacja przy jezdze on-line tez jest P2P, tzn. komputery ludzi, ktorzy jada blisko siebie na torze, komunikuja sie bezposrednio ze soba, a nie za posrednictwem serwera, przez co ma to szanse lepiej dzialac. Nie wiem, czy juz gdzies bylo stosowane takie rozwiazanie.
EDIT: Poprawilem link.
Ostatnio zmieniony przez w126 dnia 2006-06-15, 18:23, w całości zmieniany 3 razy
Reklamy
DeeS.
Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 99
Miasto: Lublin
2006-04-03, 09:21 RaceCom / Driver's Republic
link nie dziala ?
MaXyM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678
2006-04-03, 09:33 RaceCom / Driver's Republic
Cytat:
Komunikacja przy jezdze on-line tez jest P2P, tzn. komputery ludzi, ktorzy jada blisko siebie na torze, komunikuja sie bezposrednio ze soba, a nie za posrednictwem serwera, przez co ma to szanse lepiej dzialac
pod warunkiem ze przynajmniej jeden z nich bedzie mial publiczny IP
Ogolnie pomysl udostepniania drzewek etc fajny ale... obawiam sie ze spowoduje to podobny chaos jak w przypadku rF. masa dodatkow ze statusem beta. niekiedy poprawki pojawiaja sie z dnia na dzien wprowadzajac zamet na serwerach online (te poprawki, ktore generuja missmatche). To co mialobyc mocnym argumentem za danym produktem imho staje sie gwozdziem do trumny. I tu moze byc podobnie. ale zobaczymy.
Aha.. budowanie sobie. a wszyscy chca symulacji czegos realnego. chyba tez sie nie doczekamy
w126
Dołączył: 04 Lip 2003
Posty: 589
Miasto: Warszawa
2006-04-03, 20:46 RaceCom / Driver's Republic
MaXyM napisał:
Ogolnie pomysl udostepniania drzewek etc fajny ale... obawiam sie ze spowoduje to podobny chaos jak w przypadku rF. masa dodatkow ze statusem beta. niekiedy poprawki pojawiaja sie z dnia na dzien wprowadzajac zamet na serwerach online (te poprawki, ktore generuja missmatche). To co mialobyc mocnym argumentem za danym produktem imho staje sie gwozdziem do trumny. I tu moze byc podobnie. ale zobaczymy.
Ale w RaceCom wszystko, tzn. samochody i tor, ma sie sciagac automatycznie przy probie uzycia, o ile jeszcze nie ma tego na dysku. Byc moze URL-e poszczegolnych elementow beda zawieraly sumy kontrolne danych, co oznaczaloby ze nowa wersja to nowy URL. O ile dobrze zrozumialem, to wlasnie takie jest podstawowe zalozenie, zeby tych niezgodnosci uniknac.
Pozostanie tylko zwalczyc niezgodnosc kierowcy z cala reszta.
Teq
Dołączył: 14 Lip 2002
Posty: 456
Miasto: W-wa
2006-06-06, 22:46 RaceCom / Driver's Republic
Od 26 czerwca bedzie mozna zapisywac sie na publiczne beta testy. Patrzac na nieudana premiere netkara pro, widac, ze jest to jedyna sluszna decyzja w przypadku malego teamu. Projekt oficjalnie nazywa sie Drivers republic - http://www.driversrepublic.net/ .
Kontynuujac temat z topiku twardziele o dzisiejszej kondycji simracingu. Uwazam, ze Netkar Pro jest w tej chwili najlepszym simem (ocywiscie na pierwszym miejscu stawiam odwzorowanie fizyki) i to mimo jego licznych niedorobek i wad, co niekoniecznie musi swiadczyc zle o umiejetnosciach i wizji innych wiekszych teamow, a raczej swiadczy o niezwyklym talencie i umiejetnosciach glownego programisty netkara, kunosa. Jasne, ze simbinowcy poprawiaja sie stopniowo z kazdym kolejnym produktem, jednak nie maja szans zrobic kroku posuwajacego simy w przyszlosc (caly czas mam na mysli realizm fizyki, nie pory dnia i shadery) bez takiego programisty jak Keamer, kunos, Eero. Dominujaca w tej chwili rola Simbin, ISI i czesciowo LFS wynika z nieobecnosci papy.
Biorac pod uwage to, ze enigne fizyki w RBR byl pierwszym powaznym projektem Eero, w ktorym sam, jak dzisiaj sie przyznaje, widzi wiele niedociagniec i zbyt duzych uproszczen, mysle, ze spokojnie mozna po DR oczekiwac kolejnego duzego kroku w simach. (Znaczy sie, prosze nie bulwersowac sie )
MaXyM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678
2006-06-06, 22:55 RaceCom / Driver's Republic
no a sukces pecetow na rynku gier wynika z nieobecnosci Amigi.
Niestety dobry prodkt to nie tylko dobra fizyka, lub tylko dobra grafika, lub tylko dobra grywalnosc. musi byc wszystko w jednym. Nawet jakby nie byl genialny pojedynczy programista to nie jest w stanie zapewnic gotowego produktu na poziomie produkcji wypuszczanych przez duze firmy?
Dlaczego? dlatego ze technologie sie zmieniaja co rok. Co rok kompy sa szybsze dzieki czemu moga liczyc mniej uproszczone algorytmy fizyki. podobnie jest z grafika. ktos musi pracowac nad ta czescia produktu. Innymi slowy produkt nad ktorym sie pracuje 3 lata czy ile juz na starcie jest zacofany.
Natomiast wieloosobowe teamy, i wieksze firmy maja oprocz wiekszych mocy przerobowych mozliwosc testowania na wiekszej ilosci sprzet. dzieki czemu produkt jest mniej problemowy.
Dzieki wiekszemu teamowi ludzi (wystarcyz poczytac credisty) SBT co rok wypuszcza nowy produkt. Przy czym z uaktualniona fiza i gfx.
Nie wiem jak bedzie z driversrepublic. Ale nie widze mozliwosci sukcesu nkPro. Podobnie jak po roku istnienia nie wybil sie w ogole rF (nad ktorym pracuje community).
Takie sa realia.
ernbar
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 218
Miasto: Wrocław
2006-06-07, 15:05 RaceCom / Driver's Republic
w126 napisał:
Ale w RaceCom wszystko, tzn. samochody i tor, ma sie sciagac automatycznie przy probie uzycia, o ile jeszcze nie ma tego na dysku.
NO to po roku będzie tak jak w wolfenstein ET, czyli jak juz będzie dużo dodatków do czekasz 348209847389min na wejscie na server zanim się wszystko ściągnie
w126
Dołączył: 04 Lip 2003
Posty: 589
Miasto: Warszawa
2006-06-07, 18:02 RaceCom / Driver's Republic
Co jest takiego wspanialego w realizmie fizyki w nK PRO? Sa raczej zenujace niedorobki, np. pokazywane przez kogos tu zsuwanie sie, poza tym mozliwosc jezdzenia do gory nogami, bo buda sie nie "gryzie" z droga. Rozpryskiwanie sie tabliczek - oszczedzcie mi takich efektow. Skad ja mam wiedziec, ze jak bieg nie wskakuje to jakas super symulacja skrzyni biegow? Moze sie tylko zacina na tej samej zasadzie jak dzwiek. Czy talent programisty jest tak niezwykly, ze nie warto go marnowac na tak przyziemne sprawy?
Moze przesadnie sie czepiam, ale dla mnie nK PRO to poki co ogromne rozczarowanie. Nie wiem, czy bede chcial jeszcze kiedykolwiek ogladac poprawione demo.
Teq
Dołączył: 14 Lip 2002
Posty: 456
Miasto: W-wa
2006-06-08, 02:01 RaceCom / Driver's Republic
Co jest takiego wspanialego? Trudne pytanie. Przede wszystkim nkPro bardzo daleko do pelnego realizmu. Jednak w moim odczuciu jazda "na granicy" w nk jest rewelacyjna w porownaniu do konkurencji, choc to wszystko oczywiscie sprawa subiektywna i nie poddajaca sie zbyt dobrze argumantacji. Uwazam, ze pozytywne wrazenia wynikaja przede wszystkim z bardzo dobrego modelu opon, w ktorym m.in. umiejetnie wywazona jest zaleznosc pomiedzy przyczepnoscia poprzeczna i wzdluzna, co podczas jazdy na granicy przyczepnosci i po jej lekkim przekroczeniu daje bardzo dobry efekt. Gorzej jest przy wiekszym slajdzie, kiedy pojawia sie bardzo dziwna i psujaca zabawe tendencja do wygasania poslizgu (dokladnie odwrotnie jak w NR2003). Silnik fizyczny i model opon w nk tez swietnie sobie radza na bardzo nierownej nawierzchni (w nkpro jezdzi sie po surowych poligonach toru, a nie po jakichs sinusoidalnych splajnach), co szczegolnie dobrze odczuwalne jest przy jezdzie po kerbach. Takiej jazdy po kerbach jeszcze nie bylo. W slow-mo na replayach wyglada to rewelacyjnie. Do tego trzeba jeszcze dodac bardzo dobry FF oparty bezposrednio na silach dzialajacych na przednie zawieszenie, podobnie jak w RBR.
Co do bugow ktore wymieniles, to mi osobiscie duzo bardziej przeszkadzaja wlasnie te dziwne drifty i np. zbyt mala sila hamujaca silnika, bo te rzeczy przynajmniej maja jakis wplyw na normalna jazde. Nie nazwalbym tych bledow zenujacymi tylko blahymi, owszem psuja wrazenie realizmu, ale sa raczej malo istotne.
Jesli byc juz tak dokladnym, to w NR2003 podobnie auta plywaja przy predkosci bliskiej zeru, tylko efekt ten jest mniejszy. Byc moze jest to tylko kwestia doboru odpowiedniej dokladnosci regularyzacji funkcji sil tarcia, byc moze potrzebne jest jakies sprytne obejscie problemu, ale w przypadku gdy ma sie na glowie napisanie calego sima lacznie z obsluga online, czym z reguly zajmuja sie cale grupy programistow (a poczatkowe efekty np. w GTR bywaly nie lepsze od obecnego stanu online w nkPro), to przypuszczalnie nie starczylo kunosowi czasu na wykombinowanie rozwiazania.
A tak w ogole to cale to gadanie na nic, bo nie jestem wcale obiektywny , podziwiam kolesia za determinacje, mysle ze w zyciu nie bylbym w stanie czegos takiego zrobic. Gdyby Casillo zaczynal w latach 80tych jak Keamer, to moze nk stanowiloby powazna konkurencje dla GPL, ale dzis, kiedy byłe papy wyciaga potezne armaty, tak jak powiedziales Maxym, mysle, ze jedyną szansa dla takich samotnie walczacych pasjonatow, byloby stworzenie wiekszego teamu. Np dream team nk i DR.
kaz
Dołączył: 02 Gru 2005
Posty: 14
2006-06-08, 20:31 RaceCom / Driver's Republic
Popieram w całej rozciągłości przedmówcę! Brawo Teq!
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2006-06-08, 23:04 RaceCom / Driver's Republic
przeciez niedlugo bedzie rewolucja na miare GPL i Nascar od Papyrusa, bo tylko w koncu jeden gosc potrafil i znow potrafi to zrobic - iRacing i w koncu nie bedzie to przelom w odblaskach bitmap w asfalcie tylko w tym co najwazniejsze
ernbar
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 218
Miasto: Wrocław
2006-06-13, 15:36 RaceCom / Driver's Republic
Uuuu, http://www.driversrepublic.net/news.html są wymagania tyle że nie wygladają dobrze 2.4 GHz Intel Pentium 4 or AMD Athlon processor or better a ja mam 2.0 celerona będzie trzeba ustawić na low wszystko
SEWER
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 5471
Miasto: Wa-wa
2006-06-13, 18:14 RaceCom / Driver's Republic
coz jak dla mnie to niskie wymaganie.. jak sie ma kompa biurowego to sie gra w pasjansa
lefty
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 9068
Miasto: Rzeszów
2006-06-13, 20:03 RaceCom / Driver's Republic
Jasne, bo trzeba byc trendy i miec zawsze najmocniejszy procek, grafe, najwiecej pamieci i super hiper plyte glowna no bo co bedzie jak wyjdzie nowa gra i bedzie sie mialo 50fps zamiast 120fps
SEWER
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 5471
Miasto: Wa-wa
2006-06-13, 20:11 RaceCom / Driver's Republic
no coz lefty jak sie lubi pograc w nowe gry to niestety trzeb co jakis czas kompa zmienic. Jakby np kolega ernbar odpalil takiego Obliviona to raczej by se nie popykal albo GT Legenda - ofc mowie tu o ustawieniach grafy na HIGH + fsaa+anizo. I nie ma tu nic z bycia trendy. PC to nie konsola i coraz lepsze gry z coraz bardziej wypasiona grafika wymagaja lepszych bebechow.
Zobacz sobie filmik z ttegorocznych targow E3 z gry Crysis - tworcow far cry
http://www3.incrysis.com/E3_shaky/ArtDirectorMichaelKhaimzonShowsCrysis.zip
pogadamy wtedy czy bedziesz mial te 50 fps buehehehe