Czesc
To bedzie glupie pytanie na temat problemow manualnych komputerowego kierowcy
Osobscie mam kierownice z 'drazkiem zmiany biegow', podczas jazdy wszystko jest pieknie i wygodnie... sprzeglo pod lewym kciukiem. Dzieki temu kierownica zawsze trzymana jest pewnie, przynajmniej jedna reka.
A jak to wyglada w kierownicach, gdzie nie ma shiftera, natomiast sa padlesy ?
Nie wyobrazam sobie nacisniecia kciukiem lewej reki klawisza-sprzeglo i jednoczesnie klikniecie na padles lewa reka... realne, ale chyba strrrasznie niewygodne ?
Jesli jestem w bledzie... prosze o pomoc.
Nie biore pod uwage automatycznego sprzegla, probowalem... to juz nie jest To co tygrysy...
P.S. Co do padlesow... jak jest z ich trwaloscia w starym czerwonym logi ?
pozdrawiam
andrzej p.
Reklamy
Tiges
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 2233
Miasto: Wrocław/Warszawa
2003-08-20, 13:50 problemy ze zmiana biegow
No sprzeglo pod lewym kciukiem to full realizm . Ja sie jednak nie mecze i jezdze z automatycznym sprzeglem i gaz przy zmianie odejmuje. Ot pewnie jak 90% forumowiczow (co niektorzy maja pedaly wladnej konstrukcji ze sprzeglem. Moze oni cos ...)
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2003-08-20, 13:52 problemy ze zmiana biegow
nikt nie uzywa sprzegla w gpl ani nascarze, 99% uzywa paddlesow do biegow, ja kiedys uzywalem guzikow na kierownicy wgmnie tez OK sie jezdzi jak najbardziej, ale Nascar mnie jakos przyzwyczail do paddlesow
sprzegla moze uzywac Uxi i chyba ktos jeszcze oni sobie zrobili po prostu trzeci pedal dodatkowy
andrzej p.
Dołączył: 08 Sie 2003
Posty: 90
Miasto: Kozienice
2003-08-20, 14:08 problemy ze zmiana biegow
Tiges napisał:
No sprzeglo pod lewym kciukiem to full realizm .
Oczywiscie, ze nie jest to full realizm Nie chodzi mi jednak o realizm "wciskania", a o efekt jaki sie uzyskuje... po prostu kiedy sprzeglo nie jest automatyczne zdarza sie nie wrzucic biegu itp. Potrzebna lepsza koordynacja ruchow Jazda jest bardziej wymagajaca...
pozdrawiam
andrzej p.
MaXyM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678
2003-08-20, 14:09 problemy ze zmiana biegow
Tylko trzymanie obydwiema ręcyma daje pewność uchwytu i reakcji podczas jazdy. Tak więc trzymanie kółka a'la dres nie wchodzi w rachubę.
Niestety bez analogowego sprzęgła trzeba uzywac automatycznego. Ja wiem że sprzęgła w wozach sportowych są twarde ale takie zerojedynkowe by mi nie pasowało - a w szczególności pod przyciskiem.
andrzej p.
Dołączył: 08 Sie 2003
Posty: 90
Miasto: Kozienice
2003-08-20, 14:11 problemy ze zmiana biegow
Richie napisał:
nikt nie uzywa sprzegla w GPL ani nascarze
To znaczy, ze zmiana biegow wyglada jak w NFS ? Gaz do deski... i po kolei - klik jedynka, klik dwojka... czy tak jak w lfs nalezy puszczac gaz ?
pozdrawiam
andrzej p.
Tiges
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 2233
Miasto: Wrocław/Warszawa
2003-08-20, 14:13 problemy ze zmiana biegow
Gaz do deski to murowane rozwalenie silnika lub skrzyni biegow :> trza puszczec gaz ... i to w lfs zmiana wyglada jak w gpl i nascarze a nie odwrotnie :>
MaXyM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678
2003-08-20, 14:14 problemy ze zmiana biegow
Jak nie będziesz puszczał gazu to prawdopodobieństwo że urwiesz skrzynię (Nascar) lub spalisz silnik (GPL) jest duże.
Poza tym jak nie będziesz odpuszczał gazu na łukach podczas zmiany biegu to będziesz miał problemy ze spinami
Aaa i Nascarze na większości torów się jeździ bez zmiany biegów w ogóle więc chyba łatwiej niż w NFS
PiotreQ
2003-08-20, 14:17 problemy ze zmiana biegow
Oczywiście że trzeba puszczać gaz bo silnik spalisz momentalnie. Mimo że skrzynia jest na "guziki" to samo przełączenie biegu trwa określony czas, w którym skrzynia przechodzi przez "luz".
Sposób na gaz w podłodze i 1,2,3... działa jak się wyłaczy uszkodzenia.
padek78
Dołączył: 21 Lis 2002
Posty: 1464
Miasto: Radom
2003-08-21, 19:05 problemy ze zmiana biegow
Richie napisał:
99% uzywa paddlesow do biegow
No np. ja jestem tą częścią 1%, jako że zarówno w GPL jak i w Nascar używam shifta.
A w GTR2002 w Marcosie to nawet shifta przekładam na lewą mańkę bo wtedy czuję się jak w samochodzie z kierownicą po prawej.
Padlesy tylko do F1
Gregor
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 2784
Miasto: Wroclaw
2003-08-21, 21:02 problemy ze zmiana biegow
andrzej p. napisał:
To znaczy, ze zmiana biegow wyglada jak w NFS ? Gaz do deski... i po kolei - klik jedynka, klik dwojka... czy tak jak w lfs nalezy puszczac gaz ?
nie tak ja w NFS tylko jak w wiekszosci wspolczesnych samochodow wyscigowych/rajdowych nawet jak nie padlesy tylko drazek to i tak sekwencja, sprzegla sie uzywa raczej tylko do ruszania (jak zreszta w GPL tez ), w LFS sa odwzorowane bardziej cywilne wersje samochodzikow,
ale jak ktos lubi dlubac w lewym uchu prawa reka to juz jego sprawa