Moze kogos zainteresuje kwestia porownania zachowania samochodow o podobnych parametrach w podobnych warunkach w roznych symulatorach. No bo jesli symulatory maja w miare poprawnie nasladowac rzeczywistosc (a gardzimy grami arcade

, ktore tego nie robia), to takze od siebie nawzajem nie powinny odbiegac za bardzo zachowaniem.
Ostatnio po dlugiej przerwie jezdzilem w GTR 2002 samochodami NGT (
Porsche 996 GT3 i Ferrari 360) na Donington, calkiem dla zabawy bez wiekszych ambicji (w porywach 1:37.x), ale jakos mi to szlo. Przypomnialem sobie, ze netKar tez ma ten tor (dluzsza wersja) i jest tam tez Ferrari 360 Modena. Ta Modena to jednak wersja cywilna, wiec nie ma co porownywac z tymi z GTR. Ale jest tez Supra JGTC, ktora ma zupelnie podobne parametry do NGT z GTR (Supra chyba troche mocniejsza). No wiec przesiadlem sie prosto na netKar, tez po dluzszej przerwie, i probowalem od razu odwaznie. Oczywiscie trzeba najpierw zagrzac opony. W GTR wystarczy 2 kolka, a w netKarze Supra nawet po 4 przyczepnosc byla na poziomie 0,95 maksymalnej (odczyty przewijamy klawiszem F1). Czyzby Japonczycy mieli gorsza gume?

Ale najwazniejsze wrazenie: po takiej naglej przesiadce z GTR na netKara po prostu nie da sie jezdzic. Nawet ta cywilna Modena, zupelnie spacerowo i wolniej w porownaniu z GTR mialem duze problemy zrobic kolko.
Jesli znacie jakies inne przyklady, gdzie w uznawanych za w miare przyzwoite symulatorach mozna zrobic takie porownania, to napiszcie, jak to wypada. Najlepiej jakby to byl dokladnie ten sam pojazd. Jak rozbieznosc miedzy dwoma symulatorami jest duza, to chyba cos jest nie tak co najmniej z jednym z nich.
Przy tym parametry pojazdow musza byc bliskie, bo inaczej nie ma to sensu. Po prostu ilosc naprawde przechodzi w jakosc. Sami wysmialibyscie od razu kogos, kto by sie skarzyl, ze w GPL-u jezdzi sie zupelnie inaczej niz jego 'super fura', ktora dojezdza do pracy, wiec to musi byc kicha itd.