Potwierdzam - na asfaltowej wersji jezdzi sie beznadziejnie... reakcja wozu na ruchy kierownica jest tak opozniona, jakby caly uklad kierowniczy byl z gumy
WRC to tez porazka, nie ma przypuszczalnie zaimplementowanego centralnego dyfra, wiec o odczuciach jazdy jak w WRC nie ma mowy, jedzie sie prawie jak oska
Jedynie ma sens jazda Lancia 037 na szutrowej wersji ringa, wiec jesli ktos mialby ochote powalczyc to jestem chetny
W ogole w RT ostatni raz jezdzilem z Mlodem w ZW rok temu i fizyka na luznych nawierzchniach wtedy wydawala mi sie jeszcze do przyjecia, ale teraz kiedy porowna sie ja do rallycrossu z LFS-a to jest doslownie przepasc.... gdyby tak jeszcze w LFS-ie jakies OS-y zrobili ehh...
Reklamy
Yaper
Dołączył: 29 Sie 2002
Posty: 899
Miasto: Głowno - Warszawa
2003-08-01, 13:41 Nurburgring dla RT
Mysle ze jakby sie zebrala odpowiednio liczna grupa pod rajdowym wezwaniem, to byly by i OSy. Tak samo bylo z Autocrossem i DragRace.
Trzeba miec nadzieje.
Speedy
Alfa
159
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 5076
Miasto: Poznań
2003-08-01, 22:22 Nurburgring dla RT
Aro dzięki za opinię, czyli jednak nie ma sensu wykopywać RT i instalować...
Teq
Dołączył: 14 Lip 2002
Posty: 456
Miasto: W-wa
2003-08-13, 01:35 Nurburgring dla RT
Zgadza sie RT nie obsluguje centralnego dyferencjalu - a propo pamietam Aro ze robiles 4x4 do LFSa i jestem ciekawy czy LFS obsluguje centralnego dyfra. Poza tym w LFS bardzo dobry jest model pracy zawieszenia, szczegolnie w porownaniu z RT, ale model opon jest jeszcze mocno niedopracowany, mam na mysli po przekroczeniu granicy przyczepnosci. Tak czy siak OSy w LFS na pewno by sie przydaly.
Co do mojego czasu na nurburgring to troche sie nameczylem zanim wyszlo cos ciekawego, a wyszlo 8.55. Jest tylko taka sprawa, ze pozmienialem troche ustawienia Lancii 037 na, w moim odczuciu, bardziej realistyczne. Oryginalne w ogole mi sie nie podobaja. I tak zmniejszylem downforca i troche pogrzebalem w ustawieniach opon, glownie zmniejszajac gripa.
EDIT: poprawilem plik.
Ostatnio zmieniony przez Teq dnia 2003-08-13, 14:41, w całości zmieniany 1 raz
Teq
Dołączył: 14 Lip 2002
Posty: 456
Miasto: W-wa
2003-08-13, 01:37 Nurburgring dla RT
I jeszcze tak na deser fajna fotka.
w126
Dołączył: 04 Lip 2003
Posty: 589
Miasto: Warszawa
2003-08-13, 10:30 Nurburgring dla RT
Teq napisał:
Zgadza sie RT nie obsluguje centralnego dyferencjalu - a propo pamietam Aro ze robiles 4x4 do LFSa i jestem ciekawy czy LFS obsluguje centralnego dyfra. Poza tym w LFS bardzo dobry jest model pracy zawieszenia, szczegolnie w porownaniu z RT, ale model opon jest jeszcze mocno niedopracowany, mam na mysli po przekroczeniu granicy przyczepnosci. Tak czy siak OSy w LFS na pewno by sie przydaly.
W LFS jest centralny mechanizm roznicowy. Tutaj jest pokazane w dziale 'Transmission': http://www.xs4all.nl/~aste/lfs/setupguide_lfs.html (to jest wprawdzie jeszcze sprzed S1, ale o ile pamietam to sie nie pogorszylo). Jak widac jest 'Centre Diff Slip Lim.' i 'Front Torque Split'.
Jednak nie zgodze sie, ze model pracy zawieszenia w LFS jest lepszy, bo np. nie zmienia sie pochylenie kol przy ugieciu, a w RT to ma miejsce. Inna sprawa, czy w RT ma to wplyw na prace opon, tzn. czy pochylenie wchodzi do modelu opon, jak to jest np. w modelu Pacejki. No chyba ze chodzilo o to, ze jest wiecej ustawien przez klikanie w LFS, a w RT trzeba by sobie w pliczkach tekstowych pogrzebac.
A OS-y w LFS? O taaaaak!!! Duzo ludzi za tym wzdycha, ale czy wystarczajaco duzo, zeby pojawily sie np. w S2? Teraz na trasach rallycrossowych nie ma miejsca, zeby rozpedzic sie na szutrze bardziej niz jakies 105 km/h, co zreszta sprawia, ze trudno zachowanie tam porownywac z RT, bo w RT nawet srednie predkosci sa zwykle znacznie wieksze. W ogole chyba nie powiedzialbym, ze jest przepasc miedzy LFS a RT na szutrach. Gorsze wrazenie w RT moze brac sie z kiepskiego FF.
Teq
Dołączył: 14 Lip 2002
Posty: 456
Miasto: W-wa
2003-08-13, 14:37 Nurburgring dla RT
Masz racje, teoretycznie RT jest calkiem zawansowany jesli chodzi o model zawieszenia, jednak niestety nie wszystko dziala tak jak powinno, co w rezultacie daje niepoprawne zachowania, jak przy ladowaniach po wysokich hopach. Natomiast w LFS, jak na moje odczucia, zawieszenie pracuje prawidlowo i daje dobre wyczucie.
Niestety moge sie opierac praktycznie wylacznie na moich oodczuciach bo nie jestem zbyt zaawansowany jesli chodzi o techniczne sprawy, a zeby bylo jeszcze smieszniej nie mam zadnych doswiadczen ze sportowej jazdy samochodem, wiec teoretycznie nie powinienem miec nic do powiedzenia. Wyobraznia i podstawowe wyczucie fizyki, czyli mam tak samo malo i tak samo duzo do powiedzenia co wiekszosc.
W takim razie dodam jeszcze tylko, ze wydaje mi sie, ze w LFS na szybszych od rallycrossu OSach na aktualnym modelu opon nie bedzie sie jezdzic rewelacyjnie.
Glaniu
Dołączył: 10 Wrz 2002
Posty: 268
Miasto: KRAKOW
2003-08-31, 00:06 Nurburgring dla RT
Dobra. Prosze wytlumaczcie mi lopatologicznie jak ten tor zainstalowac.
w126
Dołączył: 04 Lip 2003
Posty: 589
Miasto: Warszawa
2003-08-31, 09:02 Nurburgring dla RT
Troche to rzeczywiscie jest skomplikowane.
Najpierw leci BZF Manager http://www.no-grip.org/filedisplay.php?id=119, czyli program do instalowania dodatkowych pakietow i ogolnie grzebania w RT. Dobrze jest zrozumiec zasade jego dzialania. Po jego zainstalowaniu, powinien sie on odpalac przy probie otwarcia dodatkowych pakietow RT, czyli plikow rtp.
Potem juz otwiera sie pliki rtp i odpowiada, ze sie chce je zainstalowac.
A te pliki rtp to:
- Z zipa The Nurburgring http://www.no-grip.org/filedisplay.php?id=339: Nurby V1.00.rtp - zeby miec trase na Rosja 8 (poczatkowa szutrowa), Nurby Tarmac Textures.rtp i Nurby Tarmac Data.rtp - zeby miec wersje asfaltowa (przy czym to wplywa na wszystkie OS-y w Rosji), Nurby Gravel Textures.rtp i Nurby Gravel Data.rtp - zeby powrocic do wersji szutrowej.
- Wersja z jednym okrazeniem (w tamtym wyzej 3 okrazenia licza sie jako przejazd) Single Lap Nurburgring http://www.no-grip.org/filedisplay.php?id=340 - tu jest sama trasa, wiec reszta pakietow jest brana z tego zipa wyzej.
- Dzwieki do rozszerzonego systemu notatek - http://www.no-grip.org/filedisplay.php?id=116 lub http://www.no-grip.org/filedisplay.php?id=117, przy czym na polskiej wersji to sie nie zainstaluje, mimo ze wszystko wyglada OK. Bez nich pilot bedzie troche mowil od rzeczy, ale stopnie trudnosci zakretow mozna wylapac. W ogole do rozszerzonego systemu notatek nalezy wylaczyc dodatkowe 'emocjonalne' uwagi pilota i przebiegajace zwierzeta (nie pamietam teraz dokladnie nazw opcji).
Zostaje jeszcze kwestia resetow, ktore ogolnie sa zwalone w dodatkowych trasach, bo tworcy nie maja dostepu do ustawiania 'reset points'. Czyli po dzwonie samochod odplywa w kosmos. Zeby tego uniknac, warto sobie BZF Managerem w pliku Settings\game.ini zmienic na np. taki kawalek:
ResetTimeAir = 500.0;
ResetTimeJam = 500.0;
ResetTimeOutOfTrack = 500.0;
ResetTimeIllegal1 = 500.0;
ResetTimeIllegal2 = 500.0;
Wtedy automatyczne resety beda po 500 sekundach, czyli mozna zdazyc samemu wrocic na droge (to ma wplyw na cale RT). Tu sie przydaje zrozumienie BZF Managera.
w126
Dołączył: 04 Lip 2003
Posty: 589
Miasto: Warszawa
2003-09-02, 12:31 Nurburgring dla RT
Teq napisał:
teoretycznie RT jest calkiem zawansowany jesli chodzi o model zawieszenia, jednak niestety nie wszystko dziala tak jak powinno, co w rezultacie daje niepoprawne zachowania, jak przy ladowaniach po wysokich hopach. Natomiast w LFS, jak na moje odczucia, zawieszenie pracuje prawidlowo i daje dobre wyczucie.
To bardzo cenna rzecz takie odczucia, bo wyglada na to, ze wlasnie jeden facet znalazl metoda prawie naukowa bardzo powazny blad w fizyce RT z tym zwiazany (http://forum.jowood.com/showthread.php?threadid=22203). Polega to na tym, ze momenty bezwladnosci samochodu w RT dzialaja nie we wspolrzednych samochodu, ale we wspolrzednych trasy. Mowiac w uproszczeniu typowy samochod jest prawie 3 razy bardziej sklonny do przechylow nadwozia na boki niz do przechylow przod-tyl, przy czym nie chodzi tu o efekt twardosci zawieszenia, a tylko o bezwladnosc calej bryly. Okazuje sie, ze w RT ta sklonnosc do przechylow moze byc nawet odwrotna w zaleznosci od tego w ktorym kierunku sie jedzie.
Taki burak w kodzie RT moze tlumaczyc bardzo wiele dziwnych zachowan.
asu
2003-09-08, 23:23 Nurburgring dla RT
Czy ktoś ma recepte na działanie pedałów na dwóch axisach.Patch 1.01 nie pomógł a mam Logitech Yellow .
Kekacz
Daccordi
Mitico
Dołączył: 18 Sie 2001
Posty: 3271
Miasto: Rzeszów
2003-09-09, 10:16 Nurburgring dla RT
Nie ma to jak pisac w dwoch topicach o tym samym, nie Jaki żółty logi, stary czy nowy? Nowy nie ma splita....
asu
2003-09-11, 11:36 Nurburgring dla RT
Kekacz napisał:
Nie ma to jak pisac w dwoch topicach o tym samym, nie Jaki żółty logi, stary czy nowy? Nowy nie ma splita....
Stary żółty gumowy a nie plastikowy z serii formula.Za pisanie o tym samym przepraszam , ale jak widzisz tam nikt nie odpowiedział bo tam nikt nie zagląda.Z góry dziękuje za pomoc i zainteresowanie.