Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678
2003-04-10, 11:10 Nasz Garaz !
Tak? a ja nie mam żadnej reklamy na wozie... no oprócz swojej firmy.
BTW: przegladałem wczoraj lekcje o nascarze zawarte w N2002 i usłyszałem że YF ma dość szczególny związek z reklamami w TV w tym czasie. To teraz wiecie czemu się robi te 2+ nudne kółka
Reklamy
kavoo
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 8688
Miasto: 100lica
2003-04-10, 11:48 Nasz Garaz !
Chyba cos nie tak MaXyM uslyszales
1. Po wywieszeniu YF jest "race back to the finish line", po czym kierowcy ustawiaja sie w kolejnosci miniecia linii mety za PC
2. na pierwszym okrazeniu pod YF do pitow moga zjechac tylko ci kierowcy, ktorzy jada na lead lap
3. na drugim okrazeniu pod YF moga zjechac pozostali (dublerzy)
4. trzecie okrazenie pod YF to okrazenie formujace, pod koniec ktorego PC zjezdza i wyscig zostaje wznowiony.
Jesli cala stawka jedzie na lead lap, YF trwa o jedno okrazenie mniej (minus pkt. 3). Wyjatkiem sa tory drogowe, na ktorych nie ma double file i wszyscy kierowcy moga zjezdzac do pitow na pierwszym okrazeniu pod YF, a drugie okrazenie pod YF jest zarazem okrazeniem formujacym.
Skad ty te reklamy telewizyjne wziales?
Nogal
Dołączył: 18 Sie 2001
Posty: 5672
Miasto: Kraków
2003-04-10, 12:41 Nasz Garaz !
kavoo
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 8688
Miasto: 100lica
2003-04-10, 13:09 Nasz Garaz !
Dodam moze jeszcze, ze w przypadku groznej kolizji, badz wiekszego karambolu ktory wymaga wiekszej ilosci czasu potrzebnego na uprzetniecie toru, ilosc okrazen pod YF moze sie znaczaco zwiekszyc.
Ale to tylko w realu. W NR2002 MaXyM podczas YF oglada na ekranie bloki reklamowe
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2003-04-10, 13:13 Nasz Garaz !
jeszcze jedno co do YF
jesli zdarzy sie (nie u nas ) ze stawka jedzie bez zadnego wypadku bez YF bardzo dlugo, to spotter mimo braku wypadkow wywiesza w koncu YF na dotankowanie i zmiane opon, w N2002 nastepuje to mniej wiecej, kiedy konczy sie paliwo, przewaznie wtedy juz i oponki groza strzeleniem
MaXyM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678
2003-04-10, 13:21 Nasz Garaz !
Kavoo, spiker czytający lekcje w N2002 wyraźnie mówi ze YF jest w TV (w realu) wykorzystywany do emisji reklam. Przy czym z kontekstu można by wyciągnąć odwazny wniosek że tak długie YF sa podyktowane właśnie celami marketingowymi.
BTW: jak sie ma to co napisałeś do Watkins Glen? To jest tor drogowy? Bo tu nie można zjechać na poerwszym okrążeniu pod YF do pitu.
kavoo
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 8688
Miasto: 100lica
2003-04-10, 13:34 Nasz Garaz !
Ja tam na Glenie zawsze moge nie pierwszym lapie pod YF zjechac do pitow - zawsze jest zielona flaga w pit entrance i nigdy spotter mi nie zabrania zjazdu
Chyba cos ci sie pop***lo i mowisz nie o pierwszym lapie pod YF, a o lapie na ktorym ogloszono YF... subtelna roznica
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2003-04-10, 13:35 Nasz Garaz !
Maxym to ze YF jest wykorzystywany do reklam w USA to normalne, ale nie ma ten fakt nic wspolnego z wyciagnietym PRZEZ CIEBIE wnioskiem, ze dlatego sa one tak dlugie, kavoo ci chyba wystarczajaco wyjasnij juz wyzej dlaczego trwaja tyle a nie krocej/dluzej
PiotreQ
2003-04-10, 13:36 Nasz Garaz !
Sytuacja opisana przez Richiego, u nas chyba raz spotkana gdy ogłaszana jest YF bez wypadku, jest podyktowana raczej znacznym stopniem zabrudzenia toru a nie czasem na tankowanie i zmiane opon
MaXyM, owszem okres YF jest w realu wykorzystywany na reklamy ale to nie oznacza, że YF jest specjalnie ogłaszana żeby puścić kilka reklam. Bo niby co mają pokazywać jak samochody jadą sobie gęsiego
MaXyM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678
2003-04-10, 13:38 Nasz Garaz !
Kavoo, muszę to spradzić. ale wywieszają YF, przejeżdża się S/F i po tym kółku chyba się nie da zjechać. Ale nie jestem pewien. Na tą chwilę Tobie oddaję rację jako bardziej doświadczonemu
Richie, znam zasady. Ale tam mi sie po prostu ironicznie skojarzyło to jeżdżenie w kółko pod YF i te reklamy. Zresztą skąd wiesz czy przy ustalaniu zasad Nascar nie brano pod uwagę właśnie chwytów marketingowych... reklamy, wata cukrowa, popkorn etc.
PiotreQ, własnie. Dlatego przypuszczam że takie a nie inne zasady zachowania pod YF zostały wymyślone w konkretnym celu. Przynajmniej taką mam spiskową teorię
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2003-04-10, 13:48 Nasz Garaz !
PiotreQ napisał:
Sytuacja opisana przez Richiego, u nas chyba raz spotkana gdy ogłaszana jest YF bez wypadku, jest podyktowana raczej znacznym stopniem zabrudzenia toru a nie czasem na tankowanie i zmiane opon
mylisz sie, oglaszana jest z powodu bezpieczenstwa, aby kierowcy nie jechali na gumach, ktore wiadomo, ze po np. 60 lapach nie maja prawa byc w stanie uzywalnosci i sa zagrozeniem dla kierowcow i ich zycia oraz innych na torze
bylo o tym w Days of Thunder i w zagramanicznym Eurosporcie (hehe jednak nieraz dobrze miec oryginalnych komentatorow)
PiotreQ
2003-04-10, 13:52 Nasz Garaz !
Bardzo możliwe
Ja dla odmiany oglądąłem jakiś wyścig, na którym przez dłuuuugi okres nie było YF. Kamery zaczęły pokazywać jak po zewnętrznej na zakrętach zrobiły się mini zaspy z resztek gumy i po chwili ogłoszono YF a na tor wyjechał... odkurzacz na kółkach
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2003-04-10, 13:54 Nasz Garaz !
aa to jedno przypuszczam nie wyklucza drugiego, jak cos niebezpiecznego sie pojawi na torze to musza wywiesic YF w koncu tu nie jezdza gokarty 80km/h po torze
PiotreQ
2003-04-10, 14:01 Nasz Garaz !
Pewnikiem tak jest.
I tym prostym sposobem, wątek garażowy troszkę sie nam rozmydlił
Wujo
Ford
Mondeo Cosworth
Dołączył: 22 Sie 2001
Posty: 1771
2003-04-16, 09:42 Nasz Garaz !
oto moj samochod do sciagniecia, jeszcze nie jest skonczony ale zawsze