Juz myslalem ze zawal mnie zastanie kiedys przed monitorkiem...nie bylo obelgi jakiej bym na siebie nie "miotnal",jeden krok od zalamki absolutnej-az wreszcie jest!!!!
Nikogo to pewnie nie rzuci na kolana-ale odtanczylem taniec wojenno-triumfalny!!!
Monza drgnela!!!!!!! 1.28.43!!!!!!!!!
Cris-no i jak???!!!!!??!!
I`ll be back!!!!!!!
Reklamy
robson
2001-10-08, 00:29 Nareszcie!!!
Marcus
Marcus
2001-10-08, 00:33 Nareszcie!!!
Dzieki!!!!Jeszcze nie moge "wystygnac" z radochy!!!!
vette
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 2977
Miasto: Wrocław
2001-10-08, 01:49 Nareszcie!!!
Marcus.... a najlepsze w tym wszystkim ze to dopiero poczatek i juz niedlugo.... wiadomo co
Cris
2001-10-08, 02:18 Nareszcie!!!
No mistrzu serdeczne gratsy
nie dales mi sie dlugo pocieszyc, ale bede walczyl
sadze ze Ty lada dzien zlamiesz 1.27.xx i to dopiero bedzie radosc - zycze powodzenia
ceer
Dołączył: 21 Sie 2001
Posty: 1897
Miasto: Poznan (GG3734938)
2001-10-08, 18:46 Nareszcie!!!
LUDZIE!!! Jak wy to robicie??
Ja co prawda jezdze dopiero od 4-5 dni ale stoje na 1.34.xx
wiem, wiem - konieczne sa laaata treningu, ale i tak 1.28 to dla mnie KOSMOS
marcus, jezdzisz na swoich setupach? Pamietacie ile wycisneliscie z defaultowych?
PiotreQ
2001-10-08, 18:55 Nareszcie!!!
Defaulty w GPL są do dupy. Lepiej poszukaj w sieci dobrych i spokojnych setupów.
DariuszM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 4793
Miasto: Poznan
2001-10-08, 19:28 Nareszcie!!!
ceer - nie lata jeszcze w sierpniu nie mogłem zejść poniżej 1:33 a we wrześniu już 1:29, a teraz 1:29 to normalka i walczy się o 1:28 i niżej
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2001-10-08, 20:54 Nareszcie!!!
ceer eh ostatni raz powtorze bo niektorzy sa wycoce odporni na dobre rady i lubia walic glowa w mur !
1.SEPARATE AXIS
2.NIE DEFAULTOWE SETUPY
jak zmienisz punkt 1 i 2 dopiero powiem ci nastepne, sklejanie replayow itede
Marcus
2001-10-08, 21:52 Nareszcie!!!
ceer trzymaj sie - to wspaniale uczucie!!! I sluchaj starszych!!!!
ceer
Dołączył: 21 Sie 2001
Posty: 1897
Miasto: Poznan (GG3734938)
2001-10-08, 22:24 Nareszcie!!!
no Richi, jedno musze przyznac, ze choc nie mam (bo na razie nie moge miec ) separate axis to juz po tych paru dniach gry w GPL MOGE SOBIE WYOBRAZIC ze ma to duuuze znaczenie. Na Grande wystarcza gaz, ale juz na Lesmo baardzo by sie przydalo hamujac przylozyc, ehh...
Cris
2001-10-12, 23:33 Nareszcie!!!
no kurde Marcus - minal prawie tydzien a ja nie daje rady
robie prawie regularnie niskie 29 oraz wysokie 28, mialem nawet 3 kolka pod rzad 1.28.64, 1.28.61 oraz 1.28.59 no ale to malo
Speedy
Alfa
159
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 5076
Miasto: Poznań
2001-10-13, 00:40 Nareszcie!!!
Dziwna sprawa, jakoś ten topik umknął mojej uwadze.
ceer, separate jest bardzo przydatne podczas hamowania.
Ozone mógłby ci dać tu godzinny wykład z tabelkami, wzorami i wykresami. Ale ja ci powiem tylko w uproszczeniu:
podczas hamowania na prostej można sobie ustawić tak balans hamulców że po wciśnięciu wszystkie koła będą ci hamowały równo, ale jeśli będziesz z takim samym brake balance hamował na zakręcie to zauważysz że tylne koła hamują za mocno przez co wyrzuca ci tył podczas gdy przednie nie hamują jeszcze ze 100% skutecznością, lekkie dodanie gazu zapobiega w tym momencie blokowaniu tylnich kół jakby przesuwając brake balance do przodu.
Na monzie separate nie ma wielkiego znaczenia bo tam większość hamowania odbywa się "na wprost" a do poprawiania czasów kluczowe jest wychodzenie z zakrętów, ale np. na Brands czy Oringu praktycznie na każdym zakręcie trzeba hamować.
Jak sobie joystickowcy radzą z tymi niedogodnościami to nie mam pojęcia.
A żeby ci jeszcze bardziej obrazowo wyjaśnić działanie separate axis to wyobraź sobie że w swoim samochodzie masz wduszony hamulec i w tym samym momencie dodajesz gazu, a samochód zamiast otwierać przepustnicę na gaźniku zmniejsza siłę hamulców... bez sensu trochę nie? ale bez separate to tak to właśnie wygląda.
[ Ta wiadomość została zmieniona przez: Speedy dnia 2001-10-13 00:46 ]
Ozone
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 796
Miasto: New England
2001-10-13, 04:52 Nareszcie!!!
Ceer, bez wzorow, nie ?! Zeby max hamowac, kazde kolo musi hamowac na granicy przyczepnosci. Jest niemozliwym zeby tak hamoawc w roznych warunkach przy stalym balansie hamulcow. Albo przednie albo tylne kola beda sie blokowac zaleznie czy jedziesz pod gorke z gorki, czy skrecasz, nawet zalezy to od miekkosci zawieszenia - im mieksze tym bardziej zmienny balance by sie przydal. Jedyne co mozna zrobic to ustawic balance na 52-53% i hamowac dodajac gazu. Gaz powoduje zmniejszenie sily hamowania na tylne kola co zmienia balance hamulcow. Jesli przy hamowaniu blokuja sie przednie kola to popuszczasz hamulec. Jesli jednak tylne ( wrazenie lekkiej dupy ) to tylko gaz moze je odblokowac i zrownowazyc sile hamowania i statecznosc. Za jednym razem dwa cele : skrocenie drogi hamowania i zachowanie statecznosci. Mazenie bez split ax...
ceer
Dołączył: 21 Sie 2001
Posty: 1897
Miasto: Poznan (GG3734938)
2001-10-13, 19:40 Nareszcie!!!
No dobra - wasze slowa sa bardzo przekonujace, poza tym o paru sprawach zdazylem sie juz osobiscie na Monzie przekonac... Speedy - wiadomo ci cos czy jest ktos w Poznaniu kto umie (+ ewentualnie podjalby sie) przerobienia nowego zoltego logi na split ax?