Zakladam ten temat zeby nie "rozdmuchiwac" watku poswieconego WGlenowi...
Przeczytalem uwaznie wszystkie posty odn. przyszlego ksztaltu Ligi i jestem jak najgorecej ZA!!! Sam pamietam jak jezdzilem w div2 GPL`a i jaki to byl zaszczyt i duma kiedy udalo sie dostac do div1!!! I tutaj calkowicie zgadzam sie z Kavoo-sam wystep w div1 to "nobilitacja"!!!
Natomiast nurtuje mnie od jakiegos czasu taki temat: wiele jest narzekan elity na "rookich" ze nie panuja nad wozem w tloku,nie umieja sie zachowac na torze,kreca spiny itd.itd.a jednoczesnie...nowoczesna technika samochodowa (i sim Nascar) stosuje techniczne "ulatwienia" (track control na przyklad).A w naszej Lidze obowiazuje arbitralny,autorytatywny i (dla mnie przynajmniej) ortodoksyjny ZAKAZ uzywania pomocy!!! Wszyscy wiedza ze uzywanie "helpow" (czy jak je zwal) powoduje ze jazda jest wolniejsza (hotlapowac sie nie da!!!) ale pewniejsza!!!Sam Kavoo niejednokrotnie wyraznie twierdzi ze w wyscigu Nascar nie zwycieza ten ktory ma najlepszy "hotlap" tylko ten ktory jedzie najstabilniej...
i tak sobie mysle-komu szkodzi wprowadzenie mozliwosci stosowania (wg wlasnego uznania) technicznych ulatwien???? podobie jak w kwestii widoku z jakiego jade- to przeciez moja sprawa i moj wybor!!!! jesli zdecyduje sie na wlaczenie "helpa" ktory pomoze mi ujarzmic auto (bo wiem ze jestem slabszy albo slabiej przygotowany do danego toru) to nikomu nie zaszkodze (chyba!!!) a w niejednej sytuacji ten "help" moze uchronic wyscig przed YF...co prawda sam pozbawiam sie mozliwosci szybszej jazdy ale...cos za cos!!!! Ilu samoistnych spinow powodujacych w efekcie masakre na torze nie byloby-gdyby biedny,zestresowany "rookie" mogl siegnac po ulatwienie...
Czuje ze wsadzilem "kij w mrowisko" i zaraz posypia sie kpiny,ale...jakos coraz mniej sie przejmuje!!! (i tylko nie wiem czy to dobrze czy tez zle!)
Reklamy
kavoo
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 8688
Miasto: 100lica
2003-04-19, 09:39 "Kij w mrowisko"...
Hmmmm...
Zgadza sie Marcus, zarowno w NR2002, jak i w NR2003, sa rozne helpy do dyspozycji. Jest traction control, steering help, braking help... ale nie ma najwazniejszego - thinking help. A ten przydalby sie wlasnie najbardziej
Marcus napisał:
i tak sobie mysle-komu szkodzi wprowadzenie mozliwosci stosowania (wg wlasnego uznania) technicznych ulatwien???? podobie jak w kwestii widoku z jakiego jade- to przeciez moja sprawa i moj wybor!!!! jesli zdecyduje sie na wlaczenie "helpa" ktory pomoze mi ujarzmic auto (bo wiem ze jestem slabszy albo slabiej przygotowany do danego toru) to nikomu nie zaszkodze (chyba!!!) a w niejednej sytuacji ten "help" moze uchronic wyscig przed YF...co prawda sam pozbawiam sie mozliwosci szybszej jazdy ale...cos za cos!!!! Ilu samoistnych spinow powodujacych w efekcie masakre na torze nie byloby-gdyby biedny,zestresowany "rookie" mogl siegnac po ulatwienie...
Samoistne spiny i crashe w zdecydowanej wiekszosci nie sa powodowane brakiem panowania nad wozem, w ktorym moglyby helpy pomoc. Gros wypadkow to zwykly brak myslenia i przewidywania, a takze nieumiejetnosc jazdy na takim poziomie, na jakim sie potrafi stabilnie i bezpiecznie jechac.
Wielu kierowcow podchodzi do wyscigow ligowych na tej zasadzie - "skoro trenujac offline udalo mi sie wykrecic np. na Glenie 1:15.0, to znaczy ze jestem dobry i w wyscigu tez tyle zrobie." I tak wlasnie jedzie, majac caly czas w glowie sposob pokonywania toru w sytuacji, gdy jest sie w pojedynke na torze. Dlatego ludzie nie potrafia jezdzic na 2-wide, i dlatego zdarzaja sie tak czesto wjazdy w tylek w tloku...
A potem jest wielkie zdziwienie i pretensje - no qr***, przeciez ja zahamowalem tam gdzie zawsze hamuje, to on za wczesnie zahamowal i dlatego wjechalem mu w dupe" (przykladem niech bedzie chocby wjazd Darkmana w moj tylek na Sears Point).
Mi sie np. bardzo rzadko zdarza zebym podczas ligowego wyscigu poprawil swoj rekord na setupie race-owym. Wyjatki to dlugie tory, gdzie draft z kilkoma wozami daje duzy boost predkosci. Wlasnie dlatego, ze jade ostrozniej, starajac sie przede wszystkim uwazac na innych.
Tak wiec reasumujac - z dostepnych w NR2002/3 helpow zaden nie poprawi jakosci wyscigow Div2, natomiast ten ktory by poprawil, nie zostal w NR2002/3 zawarty. Poslugiwac sie tym "helpem" wszyscy musza sie nauczyc w domowym zaciszu, komputer tego za nich nie zrobi
Ja mam zdanie podobne do Kavoo TC niewiele da bo spinow z powodu nieumiejetnego operowania gazem jest niewiele. Najgorsze jest jechanie w sposob nieprzemyslany i nieprzewidujacy, co w efekcie powoduje wjazdy w dupe. Do tego jeszcze dochodzi technika "zesram sie a nie dam sie" i podczas wyprzedzania albo opozni hamowanie tak ze wypadnie z toru, albo podczas 2 wide zmieni tor jazdy z powodu nadmiernej predkosci. Najwazniejsze jest trzezwe ocenienie swoich mozliwosci i nawet puszczenie kogos wolniejszego kto nas zaatakowal w bezpieczny sposob i odegranie sie na nastepnym zakrecie niz obrona za wszelka cene.
padek78
Dołączył: 21 Lis 2002
Posty: 1464
Miasto: Radom
2003-04-19, 11:11 "Kij w mrowisko"...
No więc jeżeli problemem jest jazda 2 wide to może na treningach jeden alien powinien brać jednego rookasa i powinni się tak umówić żeby jeździli przez całe okrążenia 2 wide. Może to pomoże w nauce trudnego zadania jakim jest jazda 2 wide.
kavoo
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 8688
Miasto: 100lica
2003-04-19, 12:07 "Kij w mrowisko"...
Padek i co to da?
Po wprowadzeniu licencji byly organizowane wyscigi testowe dla kandydatow. Na jednym z takich wyscigow testowalem Thom@sa przez pol dystansu wyprzedzajac do na New Hampshire raz gora, raz dolem, przez pare lapow trzymalem sie na 2wide po zewnetrznej... i wszystko bylo OK.
A juz w wyscigach ligowych kary dla Thom@sa sie sypaly
Zreszta jak juz powiedzialem - to nie jest kwestia braku umiejetnosci, to jest kwestia bezsensownej jazdy powyzej poziomu posiadanych umiejetnosci.
AdAKaR
2003-04-19, 12:31 "Kij w mrowisko"...
Ludzie też nie traktują ligi "poważnie". Ja to traktuje prawie jak prawdziwe ściganie (możecie sie śmiać).
A co do tej opcji pomocy któej NIE ma, to ludzie WOGÓLE chyba prawdziwych wyścigów NIE oglądają. I tu nie chodzi tylko o "owalne" serie jak IRL , CART czy jakiś Nascar. Ludzie nie mają pojęcia jak się pokonuje zakręt dojeżdzając do niego bliżej wew. lub bliżej zew. Nie wiedzą, lub NIE chcą wiedzieć, gdzie ich wyniesie "fizyka", nie rozumieją ile miejsca trzeba zostawić dla innego auta itd itd itd.
A co do podziału na dwie grupy jestem za, a co do pomocy to chyba po wprowadzeniu helpów był by większy jeszcze burdel niz jest , np. z włązconym stearing help, taki ROOKIE będzie jechał ciągle po IDEAL LINE......... i kurde trudno mu będzie zjechać, więc nie ma mowy o 2 Wide
Do brake help też, komp sam zacznie hamowac niewazne od polozenia auta, w tym samym miejscu przed zakretem........
Jesli chodzi o przygotowania to UR ma bardzo napiety program przygotowan. Codzienne testy wymiana doswiadczenm, takze gdy przystepujemy do wyscigu czujemy sie dosc pewnie na torze i wiemy na ile nas stac i nasz szamochod. Dziwie sie jak mozna przystapic do wyscigu po 1 dniu testow na jakimstam secie. To nie tyle nie daje szansy na wyniki dla tej osoby co powoduje wagrozenie dla innych uczestnikow !!!