Cytat: |
On 2001-10-27 22:46, Aro napisał:
Cytat: |
On 2001-10-27 19:32, vette napisał:
Acha a co do przytaczanego przez ciebie wspomagania w samochodach to nie masz racji do konca bo w samochodzie ze wspomaganiem po skreceniu kierownicy ta nie wraca sama do polozenia neutralnego. Wyjatkiem sa niektore modele Citroena (ostatni taki model to byl XM) ktore posiadaja wlasnie taka ceche ze kierownica po skreceniu sama bez pomocy drivera wraca do poz. wyjsciowej.
|
Vette zastanow sie jeszcze raz czy aby na pewno masz racje. Bo cos chyba nie pomyslales do konca
|
Aro

nie wiem co mam przemyslec jeszcze raz ale jezeli sugerujesz ze sie myle to nie masz racji. Dokladnie wiem co mowie. Citroen XM , podobnie zreszta jak model CX posiada wlasnie taka wlasciwosc w ukladzie wspomaganie kierownicy ze stojac w miejscu i po skreceniu kol w jakas strone (nawet na maxa) uklad hydrauliczny po puszczeniu kierownicy prostuje ja do pozycji neutralnej.
Czy masz jakies watpliwosci ?
Acha zeby jeszcze bardziej zburzyc twoja wizje samochodow

powiem ci jeszcze ze model Cx nie posiada pedalu hamulca w formie znanej z "normalnych" samochodow. Posiada za to cos w rodzaju przycisku o niemal zerowym skoku.
I swego czasu swiezo upieczonego kierowce Citroena Cx poznac mpzna bylo po tym ze "kwadratowo" pokonuje zakrety (ze wzgledu na niesamowicie czuly i precyzyjnu uklad kierowniczy) oraz po tym ze jedzie metoda "zabki" ze wzgledu wlasnie na niemal zerowy skok pedalu hamulca.
Mongoose. to co ty piszesz ze konstruktorzy daza do tego zeby sila wspomagania zmniejszala sie wraz ze wzrostem predkosci to jest w tej chwili standard w klasie sredniej a powili staje sie takim w klasie nizszej.
Jezeli chodzi o spomaganie elektryczne to ma je takze Fiat Punto II i posiada dwa tryby City (znacznie mocniejsze wspomaganie) i tryb na trase ktory zreszt asam sie wlacza gdy przekroczysz 80km/h.
Zreszta przyszlosc nalezy wlasnie do ukladow wspomaganych elektrycznie ktore zastapia ukaldy hydrauliczne. W kolejce do zmian czekaja miedzy innymi uklady hamulcowe ktore wkrotce beda w pelni elektyczne !!!! Jednak to nastapi dopeiro po przejsciu na instalacje 48 voltowe. A piewrwsza bryczka seryjna o takiej wlasnie instalacji bedzie nowa generacja BMW serii 7.
[ Ta wiadomość została zmieniona przez: vette dnia 2001-10-28 03:01 ]