Została ogłoszona latem ubiegłego roku. Jej nazwa to
"Le Mans Endurance Series" i w zasadzie startują tam auta prototypowe tak samo jak w
"American Le Mans Series" czyli serialu autorstwa dr Don Panoza. A ściślej mówiąc startują tam niejednokrotnie te same zespoły, które normalnie startują w ALMS.
Sezon LMES sklada się z 4 eliminacji. Teraz była właśnie Monza. Czyli po kolei:
0. 6 Kwietnia - odbyły się testy na "Paul Ricard - Le Castellet" we Francji
1. 9 Maja - Monza
2. 5 Lipca - Nurburgring
3. 16 Sierpnia - Silverstone
4. 13 Września - Spa Franchorchamps
Wyścigi to 1000 kilometrowe długodystansowe zawody. Ograniczenia to albo wyznaczony limit okrążeń, a jeśli to by się przedłużało (bo może jakiś Safety Car by na trasę wyjechał) to wówczas działa zasada 6 godzin.
Na Monzy wygrał
Audi R8 z Johnny Herbertem i Jamie Davisem na pokładzie. Zresztą startowali z PP.
Drugie i trzecie miejsce przypadło również autom Audi R8 tyle że innych providerów, odpowiednio Alan McNish z Pierre Kafferem oraz Tom Kristensen z Rinaldo Capello.
Na kwalifikacji dobrze spisywał się też zespół Zytek Engineering wystawiający prototyp "Zytek". Kierowcy to Andy Wallace, Steffan Johanson i stary "prototypowiec" David Brabham (syn Jacka Brabhama

).
PS. Ja chyba wystosuję pismo do SimBin żeby po wydaniu GTR'a zabrali się ostro za Prototypy tak żebysmy w lidze mogli jeździć czterema klasami:
1. LMP900 typu Audi R8, Bentley GTR, Panoz GTR
2. LMP675 typu Courage C60, Reynard, Lola
3. GTS typu
Viper, Lister, Saleen, Ferrari 550 Maranello
4. GT typu
Porsche 996GT3 RSR, Ferrari 360 Modena
a nie tylko

dwoma. (Człowieku czego ty jeszcze chcesz

)