Centrum Fanów Symulatorów » F1, MotoGP, Speedway, Rajdy » IRL staje się tym czym było i jest ChampCars... tylko po co?
Napisz nowy temat    Odpowiedz do tematu

IRL staje się tym czym było i jest ChampCars... tylko po co?

Autor Wiadomość
padek78


Dołączył: 21 Lis 2002
Posty: 1464
Miasto: Radom

Post2004-08-04, 08:56      IRL staje się tym czym było i jest ChampCars... tylko po co? Odpowiedz z cytatem
Ten temat jest dosyć ciekawy...

Do zawodów IRL, które niewątpliwie były do tej pory zmaganiami na torach owalnych zostaną dołączone 2 słynne tory drogowe, zresztą znane nam bardzo dobrze z zawodów Nascar: Sears Point (Infineon) i Watkins Glen. Jest tylko jedna różnica dotycząca Glena. Będzie on w wersji LONG czyli takiej jaką wykorzystywali kierowcy F1 i którą my sim-racerzy znamy z zawodów długodystansowych.

Żeby tego było mało to prawdopodobnie zostanie dołączony również tor uliczny. I tu pod uwagę brane są Long Beach albo St. Petersburg czyli tory które obecnie używane są w zawodach ChampCar.

Oto prowizoryczny kalendarz

March 6: Homestead-Miami Speedway, Homestead, 1 1/2-mile oval
March 19*: Phoenix International Raceway, Phoenix, 1-mile oval
April 30*: Twin Ring Motegi, Motegi, Japan, 1 1/2-mile oval
May 29: Indianapolis Motor Speedway, Indianapolis, 2 1/2-mile oval
June 11*: Texas Motor Speedway, Fort Worth, 1 1/2-mile oval
June 25*: Richmond International Raceway, Richmond, 3/4-mile oval
July 3: Kansas Speedway, Kansas City, 1 1/2-mile tri-oval
July 16*: Nashville Superspeedway, Lebanon, 1 1/3-mile oval
July 24: The Milwaukee Mile, West Allis, 1-mile oval
July 31: Michigan International Speedway, Brooklyn, 2-mile oval
Aug. 14: Kentucky Speedway, Sparta, 1 1/2-mile oval
Aug. 21: Pikes Peak International Raceway, Fountain, 1-mile oval
Aug. 28: Infineon Raceway, Sonoma, 10-turn, 1.99-mile road course
Sept. 11: Chicagoland Speedway, Joliet, 1 1/2-mile D-shaped tri-oval
Sept. 25: Watkins Glen International, Watkins Glen, 11-turn, 3.4-mile road course
Oct. 16: California Speedway, Fontana, 2-mile D-shaped oval

Jak widać nie zawiera jeszcze toru ulicznego. Ale dlatego jest to kalendarz prowizoryczny . Ciągle trwają rozmowy z innymi torami. Pod uwagę brany jest także tor PORTLAND (czyli następny super ekstra wypasisty tor drogowy).

Powyższy kalendarz bardzo przypomina ten z końca lat 90-tych ChampCar (CART) . Wtedy też często sezon zaczynał się od Homestead, Motegi było na początku sezonu a cały sezon kończył się w Californii (Fontana).

Jeżeli w związku z tym na sezon powiedzmy 2007-8 IRL będzie miało w swoim kalendarzu takie tory jak Cleveland, Laguna Seca, Mid Ohio, Elkhart Lake a następnie uliczne "Detroit" i "Houston" to ja się pytam po kiego wała były całe te przejścia związane z rozłamem IndyCar na dwie frakcje? Okazuje się że IRL też nie trzyma się sztywno Stanów Zjednoczonych (bo Motegi). Za jakiś czas do kalendarza zostaną dodane tory "Toronto" i "Vancouver" czyli uliczniaki z Kanady a na koniec zafundują tej serii wyścig w Surfers Paradise - Quinsland Australia i praktycznie spowrotem będziemy mieli zawody z przed 1996 roku czyli zawody openwheelsów na torach owalnych, drogowych i ulicznych z Inianapolis Motorspeedway w kalendarzu.
Ostatni taki przypadek miał miejsce w 1995 roku (Jacques Villeneuve wówczas wygrał zawody Indy500). Potem seria IndyCar straciła Indianapolis na 1996 ponieważ powstała konkurencyjna Indy Racing League, która ten tor zabrała. A w 1997 seria IndyCar zamieniła się na CART (obecnie ChampCar) a seria Indy Racing League przywłaszczyła sobie miano IndyCar (choć i tak do dziś częściej używa się nazwy IRL)

I po co to wszystko. Po co robić z IRL zawody na wzór dawnego IndyCar skoro tak IRL walczyła i zabiegała o zawody "czysto" owalne (czyli jak to określali "w pełni amerykańskie"? Pewnie dla kasy bo innego powodu nie widzę...

Nie twierdzę ze jest to źle że IRL idzie w tym kierunku ale czy warto było się tyle użerać i kombinować żeby w ostateczności zacząć wychodzić na tworzywo podobne do tego które się porzuciło?
 
Reklamy
padek78


Dołączył: 21 Lis 2002
Posty: 1464
Miasto: Radom

Post2004-08-04, 10:00      IRL staje się tym czym było i jest ChampCars... tylko po co? Odpowiedz z cytatem
A tu załączam mapę toru Infineon z jego różnymi wariantami.

Tak na marginesie to różne warianty przejazdu jednego toru to jest to za czym przepadam

Jak widać zakręt 10 i 11 Nascarowego toru jest bardzo niebezpieczny. Nie ma żadnych miejsc do ewakuacji w razie czego. Stock cary czy Trans Amy jeszcze spoko ale jeżdżące znacznie szybciej i mniej wytrzymałe wozy IRL na takich zakrętach mogły by przysporzyć kierowcom nie lada kłopotów.

Dlatego postanowiono poprowadzić inaczej tor przez zakręty 8 i 9 aby kierowcy znacznie wolniej przejeżdżali zakręt 10. Podobne rozwiązanie jest w przypadku zawodów AMA czyli Amerykańskich Superbików (serii z której wywodzi się miedzy innymi Nicky Hayden, jeżdżący obecnie w MotoGP w fabrycznej stajni Hondy).

Dodatkowo zakręt 11 również jest o wiele wcześniej niż w przypadku Nascar i tego co my sim-racerzy powszechnie znamy. Chodzi o to aby zrobić miejsce ewakuacyjne w przypadku jakichś tarapatów.
infineon.jpg
 Opis:  
 Rozmiar:  45.47 KB
 Odsłon:  723 raz(y)

infineon.jpg

 
Vassago





Post2004-08-04, 17:08      IRL staje się tym czym było i jest ChampCars... tylko po co? Odpowiedz z cytatem
Cytat:
I po co to wszystko. Po co robić z IRL zawody na wzór dawnego IndyCar skoro tak IRL walczyła i zabiegała o zawody "czysto" owalne (czyli jak to określali "w pełni amerykańskie"? Pewnie dla kasy bo innego powodu nie widzę...

Nie twierdzę ze jest to źle że IRL idzie w tym kierunku ale czy warto było się tyle użerać i kombinować żeby w ostateczności zacząć wychodzić na tworzywo podobne do tego które się porzuciło?


Ave Przecież samo Indy 500 i prawa TV są wiecej warte niż tuzin wyścigów na prowincji w stylu Nashville czy Pikes Peak. Zresztą rozłam nastąpił de facto w zasadzie w oparciu o Indy, reszta była ozdobnikiem. W IRL i tak najwięcej forsy ładuje Toyota z Hondą, więc wymusili Motegi bez większego wysiłku. Wszystko kręci się wokół $$$, choć połączenie obu serii wydaje się IMO nieuniknione. To kwestia czasu, ale pozostaje pytanie jak podzielona zostanie forsa. Gdyby tak np. Honda chciała przystąpić do NASCAR i rzucić IRL w diabły, to wszystko potoczyło by się lawinowo...
 
Adik


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 3932
Miasto: /dev/dvb

Post2004-08-08, 20:29      IRL staje się tym czym było i jest ChampCars... tylko po co? Odpowiedz z cytatem
Relacja FTA z Champ Car: Road America (przekaz realizowany przez sportowa stacje z USA)

satelita NSS 7, 22west, 11675/H/5632, 3/4, id: BTNA Wash Stream 04

wlasnie trwaja przygotowania komentatorow

 
Adik


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 3932
Miasto: /dev/dvb

Post2004-08-15, 21:29      IRL staje się tym czym było i jest ChampCars... tylko po co? Odpowiedz z cytatem
3 przekazy na zywo

NASCAR Watkins Glen

18w, 11687,H,5632,3/4

Champ Car Denver



NSS7 22W, 11675/H/5632, 3/4, id: BT5, 4:2:0

IRL Kentucky



22w, 11657/H/5632, 3/4, id: BTNA Wash Stream 03
 
kavoo


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 8688
Miasto: 100lica

Post2004-08-15, 22:27      IRL staje się tym czym było i jest ChampCars... tylko po co? Odpowiedz z cytatem
Adik - zamierzasz nam retransmitowac, czy sie po prostu chwalisz?
 
MaXyM


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678

Post2004-08-15, 22:55      IRL staje się tym czym było i jest ChampCars... tylko po co? Odpowiedz z cytatem
Ale czym ma się chwalić. Przecież wszyscy wiemy ze na zdjęciu to nie on (a wiemy to z avatara)
 
Adik


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 3932
Miasto: /dev/dvb

Post2004-08-15, 23:10      IRL staje się tym czym było i jest ChampCars... tylko po co? Odpowiedz z cytatem
kavoo napisał:
Adik - zamierzasz nam retransmitowac, czy sie po prostu chwalisz?


Nie ma czym, przekazy sa FTA (wystarczy zwykly tuner) . Skoro je wyszukalem i zamiescilem na innych forach to nie moge takze tutaj ?

BTW Uaktualnij sobe foxa bo zrobil sie lekko leciwy
 
Centrum Fanów Symulatorów » F1, MotoGP, Speedway, Rajdy » IRL staje się tym czym było i jest ChampCars... tylko po co?
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu
Skocz do: