Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1940
Miasto: Szczecin
2004-04-12, 20:54 Greg Kya AI Mod (w rolach glownych pl - fra ;) )
Tak sobie dzisiaj siedzialem i sie piekielnie nudzilem i postanowilem cos zrobic.
Wzialem stary driver.ini zrobiony przez ozone'a i rozpoczalem caly dzionek testow. Wprowadzilem wszystkich zawodnikow pl1 + najlepszych polakow, a zeby bylo ciekawiej dorzucilem francuzow
caly dzionek ustalalem wspolczynniki i troszke sie nauczylem co nieco w tym temacie przy ustalaniu umiejetnosci driverow posilkowalem sie exportami z naszych (waszych) wyscigow na kya i dwoch wyscigow francuzow.
mysle, ze czasy sa realistyczne i oddaja ogolny stan rzeczy
Dodatkowo oprocz driver.ini, przerobilem troszke gpl_ai.ini. zwiekszylem reakcje komputerowych zawodnikow na starcie (zeby moznabylo z nimi rywalizowac), zwiekszylem odrobine czestotliwosc usterek, ogolnie sie staralem wprowadzic "blad ludzki" w poczynania zawodnikow, ale sa to zmiany raczej rzedu ledwo kilku procent (np. zwiekszony wskaznik mozliwosci zblokowania kol przy hamowaniu itd. itp.) - na jakies gruntowne zmiany trzeba by tygodni testow.
dlugo mieszalem w ustawieniach gpl_ai i udalo mi sie uniezaleznic (no, moze sa jakies zmiany w promilach ) wybor poziomu gry (novice, intermediate, pro) od ogolnego poziomu jazdy zawodnikow. wiec mozna sobie jezdzic zarowno na "srednim" poziomie jak i na pro, a czasy beda dosc rzeczywiste. na poczatku jak jeszcze tego nie ustalilem to byl zonk, bo np. na novice (testowalem na nim bo najkrotszy) taki stiepek robil 1:18:10, a na srednim poziomie to juz ~ 1:17:30 skubany eaglem robil no ale na szczescie udalo mi sie pomieszac troche i jest ok
Umiejetnosci driverow byly robione pod Kyalami wiec na innych torach czasy moga byc nie do konca realne (chociaz np. na mex nawet jakos to wygladalo i cudow nie widzialem ). Dlatego jest to raczej
a) dla tych co chca pojezdzic sobie Offline kyalami
b) dla tych co sa szybcy ;P
Pliczek do sciagniecia w zalaczniku. w zalaczniku tez przykladowy screen. gpl_ai.ini i driver.ini wrzucic do katalogu z GPL. oczywiscie nalezy zrobic sobie kopie zapasowa owych plikow, zeby potem nie jeczec jak sie komus nie podoba
hehe, no to macie teraz komputerowe odpowiedniki francuzow
Reklamy
Mlod
Dołączył: 19 Sie 2001
Posty: 1211
Miasto: Łódź
2004-04-12, 22:15 Greg Kya AI Mod (w rolach glownych pl - fra ;) )
Tylko szkoda ze sklad nie taki jakiego sie podziewamy i u nas tez cos namieszane
Speedy
Alfa
159
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 5076
Miasto: Poznań
2004-04-12, 22:53 Greg Kya AI Mod (w rolach glownych pl - fra ;) )
good job Greg
szkoda ze wczesniej sie za to nie zabrales bo od czasu jak mam stałke to nie za bardzo chce mi sie jezdzic z AI, w kazdym razie wypróbuję i tak
Greg
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1940
Miasto: Szczecin
2004-04-13, 11:15 Greg Kya AI Mod (w rolach glownych pl - fra ;) )
Mlod, podszedlem do problemu wyjatkowo sucho mialem exporty. my jezdzilismy w takim zestawieniu w grupach, mialem "papiery" wiec z nich sklecilem driverow hehe. a co do francuzow to faktycznie ciezko bylo. mialem dwa exporty jakies sredniawe i wolalem sie na nich oprzec niz kombinowac czy taki decorps zrobi lotkiem 1:17 czy nie. zreszta, jak masz jakies info dotyczace ich przewidywanego skladu i czas jaki poszczegolni driverzy moga robic w innych furkach to daj znac, zmienie
oczywiscie dalem tez kilku innych zawodnikow (a w zasadzie zostawilem tych co byli) i oni moga tam troche namotac byc moze niedlugo w ogole wywale francuzow, a wrzuce tam reszte polakow (pl2 + niezrzeszeni).
Speedy, no tak jak mowie, jedynie wczoraj mi sie nudzilo hehe W sumie to nie wiem po co to robilem . Sam na tym nie pojezdze bo pierwsza 15 to sami kosmici
no ale na szczescie mozna ich tez troszke zwolnic
w gpl_ai.ini jest wpis
npt_override = 1.00880
to odpowiednia wartosc, dzieki ktorej zawodnicy jezdza w miare jak w realu w swoich furkach. zwiekszajac ta wartosc (np. 1.01000) mozna spowodowac, ze wszyscy zawodnicy zawodnicy beda proporcjonalnie ciut wolniej jezdzic. przedzial jest ciut maly (chyba do 1.3) wiec minimalna zmiana wartosci ma spory wplyw.
jak mi sie bedzie chcialo to dzisiaj sie troche ai bardziej pobawie i postaram sie zrobic tak, zeby czasem komputerowe AI troszke sie gubilo i np. wypadalo z trasy czasem wzorem wyscigow online i zeby stawka bardziej sie tasowala
w sumie to sie troche dziwie. dlaczego nikt nie zrobil np. jakiegos moda gdzie jezdziloby sie np. f1 czy jakims touring car'em tam w tym ai tyle wpisow jest (takze fizyka), ze z pewnoscia ostro tam mozna namieszac i drastycznie zmienic fize.
Mlod
Dołączył: 19 Sie 2001
Posty: 1211
Miasto: Łódź
2004-04-13, 13:19 Greg Kya AI Mod (w rolach glownych pl - fra ;) )
Ale fize mozna zmienic tylko dla AI...
Tu jest sklad
1 Mlod Lotus 1:17.5-1:17.8
2 Fabre/Jojo - Lotus 1:17.5-8
3 Decorps - Eagle 1:17.7-1:18.1
4 Stiepek Eagle 1:17.8-1:18.2
5 Fabre/Jojo - Ferrari 1:17.8-1:18.2
6 Tytus Ferrari 1:18.2-1:18.8
7 Kavoo Brabham 1:18.3-1:18.8
8 Régis Baril Brabham 1:18.6-9
9 Gulnar Cooper 1:19.2-1:19.8
10 Robson Honda 1:19.4-8
11 Nogal BRM 1:19.4-8
12 Stephane As Cooper 1:19.4-1:20.0
13 Eric Coineau BRM 1:19.6-1:20.2
14 Christophe Galleron Honda 1:19.7-1:20.4
kavoo
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 8688
Miasto: 100lica
2004-04-13, 13:41 Greg Kya AI Mod (w rolach glownych pl - fra ;) )
I w takiej kolejnosci mozemy przyjechac na mete, nie mialbym nic na przeciw
Greg
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1940
Miasto: Szczecin
2004-04-13, 16:42 Greg Kya AI Mod (w rolach glownych pl - fra ;) )
no to wersja 1.1
- zmieniono furki driverom i w zwiazku z tym ich czasy
- kierowcy jezdza agresywniej i probuja sie wciskac w kazda mozliwa luke (wczesniej wyprzedzanie wolniejszego nastepowalo gdy ten jechal 25 % wolniej niz ogolna predkosc "peletonu" - teraz jest 2 % wiec roznice kilku km wystarczaja aby ai rozwazalo wyprzedzanie. no i zwiekszono dystans, z ktorego ai juz probuje atakowac - to na podstawie jakiegos innego moda. fajnie sie jezdzi)
- kierowcy po wyprzedzeniu juz tak nie odpuszczaja, ale staraja sie gonic rywala
i to by bylo na tyle. aha mlod, ten jojo to jonathan gouzou rozumiem ?
Stiepek
Dołączył: 18 Sie 2001
Posty: 1044
Miasto: Boguchwała/Futoma (gg 524824)
2004-04-13, 16:57 Greg Kya AI Mod (w rolach glownych pl - fra ;) )
wysoko mi poprzeczke postawiles ja przed decorpsem
Greg
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1940
Miasto: Szczecin
2004-04-13, 17:06 Greg Kya AI Mod (w rolach glownych pl - fra ;) )
no decorpsowi akurat tym razem slabiej poszlo
kavoo
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 8688
Miasto: 100lica
2004-04-13, 17:27 Greg Kya AI Mod (w rolach glownych pl - fra ;) )
8 J. Wronski REP 1:18.46
...
10 J. Madejski LOT 1:18.58
Nie masz jak widze zbyt wysokiego mniemania o mozliwosciach Madeya
Greg
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1940
Miasto: Szczecin
2004-04-13, 17:51 Greg Kya AI Mod (w rolach glownych pl - fra ;) )
lol, no co za ludzie
tu masz inny losowy qual
Gregor
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 2784
Miasto: Wroclaw
2004-04-20, 16:17 Greg Kya AI Mod (w rolach glownych pl - fra ;) )
well done Greg
jak wypracowales jakas metodologie tworzenia takiego modu to moze daloby sie to ubrac w jakis programik, podlaczyc do tabelek offline i....
Greg
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1940
Miasto: Szczecin
2004-04-20, 17:01 Greg Kya AI Mod (w rolach glownych pl - fra ;) )
metodologie ? hehe nie, to raczej niemozliwe. chociaz kto to tam wie moze udaloby sie wypracowac jakis wzor, ktory dzialalby jakos sprawnie. wtedy moznaby bylo podac, ze np. taki mlod na kya robi lotkiem czas od 1:17:50 - 1:18:80, a program sam by wyliczyl, ze jego hype czy tam quickenss wynosi np. 1.050500 nie no ale to by musialy byc setki godzin testow aby ustalic odpowiednie korelacje miedzy quickness, hype i w rezultacie czasem jaki komputerowy zawodnik robi
poza tym te samochody dziwnie sie zachowuja. ich predkosc maksymalna to 307 i nijak nie moge jej zwiekszyc raz sie w hype pomylilem to mlod robil czas ponizej minuty na kya