Centrum Fanów Symulatorów » Grand Prix Legends, Liga GPL Online, GPL WC » Greg Kya AI Mod (w rolach glownych pl - fra ;) )
Napisz nowy temat    Odpowiedz do tematu

Greg Kya AI Mod (w rolach glownych pl - fra ;) )

Autor Wiadomość
Greg


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1940
Miasto: Szczecin

Post2004-04-12, 20:54      Greg Kya AI Mod (w rolach glownych pl - fra ;) ) Odpowiedz z cytatem
Tak sobie dzisiaj siedzialem i sie piekielnie nudzilem i postanowilem cos zrobic.

Wzialem stary driver.ini zrobiony przez ozone'a i rozpoczalem caly dzionek testow. Wprowadzilem wszystkich zawodnikow pl1 + najlepszych polakow, a zeby bylo ciekawiej dorzucilem francuzow

caly dzionek ustalalem wspolczynniki i troszke sie nauczylem co nieco w tym temacie przy ustalaniu umiejetnosci driverow posilkowalem sie exportami z naszych (waszych) wyscigow na kya i dwoch wyscigow francuzow.

mysle, ze czasy sa realistyczne i oddaja ogolny stan rzeczy

Dodatkowo oprocz driver.ini, przerobilem troszke gpl_ai.ini. zwiekszylem reakcje komputerowych zawodnikow na starcie (zeby moznabylo z nimi rywalizowac), zwiekszylem odrobine czestotliwosc usterek, ogolnie sie staralem wprowadzic "blad ludzki" w poczynania zawodnikow, ale sa to zmiany raczej rzedu ledwo kilku procent (np. zwiekszony wskaznik mozliwosci zblokowania kol przy hamowaniu itd. itp.) - na jakies gruntowne zmiany trzeba by tygodni testow.

dlugo mieszalem w ustawieniach gpl_ai i udalo mi sie uniezaleznic (no, moze sa jakies zmiany w promilach ) wybor poziomu gry (novice, intermediate, pro) od ogolnego poziomu jazdy zawodnikow. wiec mozna sobie jezdzic zarowno na "srednim" poziomie jak i na pro, a czasy beda dosc rzeczywiste. na poczatku jak jeszcze tego nie ustalilem to byl zonk, bo np. na novice (testowalem na nim bo najkrotszy) taki stiepek robil 1:18:10, a na srednim poziomie to juz ~ 1:17:30 skubany eaglem robil no ale na szczescie udalo mi sie pomieszac troche i jest ok


Umiejetnosci driverow byly robione pod Kyalami wiec na innych torach czasy moga byc nie do konca realne (chociaz np. na mex nawet jakos to wygladalo i cudow nie widzialem ). Dlatego jest to raczej
a) dla tych co chca pojezdzic sobie Offline kyalami
b) dla tych co sa szybcy ;P

Pliczek do sciagniecia w zalaczniku. w zalaczniku tez przykladowy screen. gpl_ai.ini i driver.ini wrzucic do katalogu z GPL. oczywiscie nalezy zrobic sobie kopie zapasowa owych plikow, zeby potem nie jeczec jak sie komus nie podoba

hehe, no to macie teraz komputerowe odpowiedniki francuzow
 
Reklamy
Mlod


Dołączył: 19 Sie 2001
Posty: 1211
Miasto: Łódź

Post2004-04-12, 22:15      Greg Kya AI Mod (w rolach glownych pl - fra ;) ) Odpowiedz z cytatem
Tylko szkoda ze sklad nie taki jakiego sie podziewamy i u nas tez cos namieszane
 
Speedy Alfa
159

Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 5076
Miasto: Poznań

Post2004-04-12, 22:53      Greg Kya AI Mod (w rolach glownych pl - fra ;) ) Odpowiedz z cytatem
good job Greg
szkoda ze wczesniej sie za to nie zabrales bo od czasu jak mam stałke to nie za bardzo chce mi sie jezdzic z AI, w kazdym razie wypróbuję i tak
 
Greg


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1940
Miasto: Szczecin

Post2004-04-13, 11:15      Greg Kya AI Mod (w rolach glownych pl - fra ;) ) Odpowiedz z cytatem
Mlod, podszedlem do problemu wyjatkowo sucho mialem exporty. my jezdzilismy w takim zestawieniu w grupach, mialem "papiery" wiec z nich sklecilem driverow hehe. a co do francuzow to faktycznie ciezko bylo. mialem dwa exporty jakies sredniawe i wolalem sie na nich oprzec niz kombinowac czy taki decorps zrobi lotkiem 1:17 czy nie. zreszta, jak masz jakies info dotyczace ich przewidywanego skladu i czas jaki poszczegolni driverzy moga robic w innych furkach to daj znac, zmienie

oczywiscie dalem tez kilku innych zawodnikow (a w zasadzie zostawilem tych co byli) i oni moga tam troche namotac byc moze niedlugo w ogole wywale francuzow, a wrzuce tam reszte polakow (pl2 + niezrzeszeni).

Speedy, no tak jak mowie, jedynie wczoraj mi sie nudzilo hehe W sumie to nie wiem po co to robilem . Sam na tym nie pojezdze bo pierwsza 15 to sami kosmici

no ale na szczescie mozna ich tez troszke zwolnic
w gpl_ai.ini jest wpis

npt_override = 1.00880
to odpowiednia wartosc, dzieki ktorej zawodnicy jezdza w miare jak w realu w swoich furkach. zwiekszajac ta wartosc (np. 1.01000) mozna spowodowac, ze wszyscy zawodnicy zawodnicy beda proporcjonalnie ciut wolniej jezdzic. przedzial jest ciut maly (chyba do 1.3) wiec minimalna zmiana wartosci ma spory wplyw.

jak mi sie bedzie chcialo to dzisiaj sie troche ai bardziej pobawie i postaram sie zrobic tak, zeby czasem komputerowe AI troszke sie gubilo i np. wypadalo z trasy czasem wzorem wyscigow online i zeby stawka bardziej sie tasowala

w sumie to sie troche dziwie. dlaczego nikt nie zrobil np. jakiegos moda gdzie jezdziloby sie np. f1 czy jakims touring car'em tam w tym ai tyle wpisow jest (takze fizyka), ze z pewnoscia ostro tam mozna namieszac i drastycznie zmienic fize.
 
Mlod


Dołączył: 19 Sie 2001
Posty: 1211
Miasto: Łódź

Post2004-04-13, 13:19      Greg Kya AI Mod (w rolach glownych pl - fra ;) ) Odpowiedz z cytatem
Ale fize mozna zmienic tylko dla AI...

Tu jest sklad
1 Mlod Lotus 1:17.5-1:17.8
2 Fabre/Jojo - Lotus 1:17.5-8
3 Decorps - Eagle 1:17.7-1:18.1
4 Stiepek Eagle 1:17.8-1:18.2
5 Fabre/Jojo - Ferrari 1:17.8-1:18.2
6 Tytus Ferrari 1:18.2-1:18.8
7 Kavoo Brabham 1:18.3-1:18.8
8 Régis Baril Brabham 1:18.6-9
9 Gulnar Cooper 1:19.2-1:19.8
10 Robson Honda 1:19.4-8
11 Nogal BRM 1:19.4-8
12 Stephane As Cooper 1:19.4-1:20.0
13 Eric Coineau BRM 1:19.6-1:20.2
14 Christophe Galleron Honda 1:19.7-1:20.4
 
kavoo


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 8688
Miasto: 100lica

Post2004-04-13, 13:41      Greg Kya AI Mod (w rolach glownych pl - fra ;) ) Odpowiedz z cytatem
I w takiej kolejnosci mozemy przyjechac na mete, nie mialbym nic na przeciw
 
Greg


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1940
Miasto: Szczecin

Post2004-04-13, 16:42      Greg Kya AI Mod (w rolach glownych pl - fra ;) ) Odpowiedz z cytatem
no to wersja 1.1

- zmieniono furki driverom i w zwiazku z tym ich czasy
- kierowcy jezdza agresywniej i probuja sie wciskac w kazda mozliwa luke (wczesniej wyprzedzanie wolniejszego nastepowalo gdy ten jechal 25 % wolniej niz ogolna predkosc "peletonu" - teraz jest 2 % wiec roznice kilku km wystarczaja aby ai rozwazalo wyprzedzanie. no i zwiekszono dystans, z ktorego ai juz probuje atakowac - to na podstawie jakiegos innego moda. fajnie sie jezdzi)
- kierowcy po wyprzedzeniu juz tak nie odpuszczaja, ale staraja sie gonic rywala

i to by bylo na tyle. aha mlod, ten jojo to jonathan gouzou rozumiem ?
 
Stiepek


Dołączył: 18 Sie 2001
Posty: 1044
Miasto: Boguchwała/Futoma (gg 524824)

Post2004-04-13, 16:57      Greg Kya AI Mod (w rolach glownych pl - fra ;) ) Odpowiedz z cytatem
wysoko mi poprzeczke postawiles ja przed decorpsem
 
Greg


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1940
Miasto: Szczecin

Post2004-04-13, 17:06      Greg Kya AI Mod (w rolach glownych pl - fra ;) ) Odpowiedz z cytatem
no decorpsowi akurat tym razem slabiej poszlo
 
kavoo


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 8688
Miasto: 100lica

Post2004-04-13, 17:27      Greg Kya AI Mod (w rolach glownych pl - fra ;) ) Odpowiedz z cytatem
8 J. Wronski REP 1:18.46
...
10 J. Madejski LOT 1:18.58

Nie masz jak widze zbyt wysokiego mniemania o mozliwosciach Madeya
 
Greg


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1940
Miasto: Szczecin

Post2004-04-13, 17:51      Greg Kya AI Mod (w rolach glownych pl - fra ;) ) Odpowiedz z cytatem
lol, no co za ludzie

tu masz inny losowy qual
 
Gregor


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 2784
Miasto: Wroclaw

Post2004-04-20, 16:17      Greg Kya AI Mod (w rolach glownych pl - fra ;) ) Odpowiedz z cytatem
well done Greg
jak wypracowales jakas metodologie tworzenia takiego modu to moze daloby sie to ubrac w jakis programik, podlaczyc do tabelek offline i....
 
Greg


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1940
Miasto: Szczecin

Post2004-04-20, 17:01      Greg Kya AI Mod (w rolach glownych pl - fra ;) ) Odpowiedz z cytatem
metodologie ? hehe nie, to raczej niemozliwe. chociaz kto to tam wie moze udaloby sie wypracowac jakis wzor, ktory dzialalby jakos sprawnie. wtedy moznaby bylo podac, ze np. taki mlod na kya robi lotkiem czas od 1:17:50 - 1:18:80, a program sam by wyliczyl, ze jego hype czy tam quickenss wynosi np. 1.050500 nie no ale to by musialy byc setki godzin testow aby ustalic odpowiednie korelacje miedzy quickness, hype i w rezultacie czasem jaki komputerowy zawodnik robi

poza tym te samochody dziwnie sie zachowuja. ich predkosc maksymalna to 307 i nijak nie moge jej zwiekszyc raz sie w hype pomylilem to mlod robil czas ponizej minuty na kya
 
Centrum Fanów Symulatorów » Grand Prix Legends, Liga GPL Online, GPL WC » Greg Kya AI Mod (w rolach glownych pl - fra ;) )
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu
Skocz do: