Centrum Fanów Symulatorów » F1, MotoGP, Speedway, Rajdy » FORMUŁA 1, 2005 - przygotowania przedsezonowe.
Napisz nowy temat    Odpowiedz do tematu

FORMUŁA 1, 2005 - przygotowania przedsezonowe.

Autor Wiadomość
padek78


Dołączył: 21 Lis 2002
Posty: 1464
Miasto: Radom

Post2005-02-04, 10:10      FORMUŁA 1, 2005 - przygotowania przedsezonowe. Odpowiedz z cytatem
Ciekawie zapowiada się F1 w tym roku. Właśnie przeczytałem że Kimi Raikonen pobił rekord w Valencji używając wozu z 2005 specyfikacją .

Dodam tylko co znaczy "specyfikacja na 2005 rok" :
- silnik musi starczać na DWA pełne weekendy wyścigowe.
- opony mają twardszą mieszankę bo muszą starczać na CAŁY weekend wyścigowy.
- Bolidy w tym roku mają dość sporo zmniejszony docisk aerodynamiczny

Powyższe działania zostały wprowadzone po to aby zwolnić piekielnie szybkie bolidy z roku 2004.
A co to znaczy że bolidy są "zbyt szybkie" ? Ni mniej ni więcej to znaczy tyle, że współczesna technologia w zakresie hamowania powoli zaczyna "nie wyrabiać się na zakręcie" . Może niedługo trzeba będzie lecieć w kosmos po jakieś nowe surowce do tworzenia systemu hamulcowego

Skoro mimo różnych utrudnień i ograniczeń, taki Kimi bije rekord z ubiegłego roku to zaczyna być to powoli, delikatnie mówiąc niepokojące. Bo w związku z tym jak tu RZECZYWIŚCIE zwolnić te pojazdy ??
A podnoszą się jeszcze głosy o jakichś SLICKach Hmm...

Powoli zaczynam wierzyć, że konstruktorzy potrafiliby zbudować jeszcze szybsze bolidy w ogóle pozbawione spojlerów

Układ w stawce:

FERRARI
- Michael Schumacher
- Rubens Barrichello

MCLAREN
- Juan Pablo Montoya
- Kimi Raikonen

WILLIAMS
- Mark Webber
- Nick Heidfeld

RENAULT
- Fernando Alonso
- Giancarlo Fisichella

RED BULL
- David Coulthard
- jeszcze nie ma

BAR
- Jensen Button
- Takuma Sato

TOYOTA
- Ralf Schumacher
- Jarno Trulli

SAUBER
- Felippe Massa
- Jacques Villeneuve

MIDLAND/JORDAN
- Narain Karthikeyan
- Tiago Monteiro

MINARDI
- Christijan Albers
- jeszcze nie ma


1. Narain Karthikeyan - pierwszy kierowca z Indii w F1. Ja tego gościa już wcześniej widywałem w zawodach F3 i byłem pod dużym wrażeniem jego umiejętności. Wówczas myślałem o nim jako o takim drugim Juanie Pablo Montoi. Gość jeździ bardzo agresywnie i widowiskowo, ale jak to bywa w życiu, zobaczymy co będzie w stanie pokazać w Midland/Jordanie.

2. Tiago Monteiro - ten kierowca występował w 2003 roku w Champ Cars'ach. Po latach znowu portugalczyk w F1 po Pedro Lamy'im w 1996.

3. Nick Heidfeld NARESZCIE!!!!!!!! dostał szansę jazdy w naprawdę topowym zespole. Walczył o drugie miejsce z Antonio Pizzonią ale Pizza-Boy poczeka sobie jeszcze na swoją szansę (młody jeszcze, a do tego Heidfeld też musiałdługo czekać).
Osobiście mam nadzieję że Quick-Nick wreszcie pokaże na co go stać bo to talent nieprzeciętny a tak się chłopak marnował przez tyle sezonów. Marzy mi się aby Nick parę razy sprałtyłek Webberowi Aczkolwiek Webbera też lubię i mu kibicuję (i jak to pogodzić)

4. Mimo że przez tyle sezonów byłem fanem MS i Ferrari to po sezonie 2004 już mi się "przejadło". Chciałbym aby inne zespoły zaatakowały. Wolałbym oglądać ostrą i bliską walkę między McLarenem Williamsem Renault i BARem. A Ferrari niech sobie jeździ gdzieś tam w top 5 . Ale oczywiście zakładam że 2005 będzie kolejnym sezonem dominacji czerwonych .

5. Midland wykupił Jordana. Na razie nazywam ten zespół Midland/Jordan ale zobaczymy jak będzie. Jedno jest pewne. Stawka w 2006 nie wzrośnie za wiele skoro zamiast nowych zespołów widzimy praktykę wykupowania już istniejących

6. Co ciekawe Renault zapowiedziało wycofanie się z F1 jeśli nie będą wygrywać w tym sezonie. Renault nastawia się na kilkukrotne zwycięstwo. I w zasadzie to wcale bym się nie zdziwił gdyby na początku sezonu Renaulty odskoczyły. Ferrari jedzie pierwsze cztery wyścigi w F2004 ze specyfikacją 2005. Prototypy 2005 wyjadą więc trochę później ale praktyka "Reds'ów" znana już od paru sezonów.

Już nie mogę się doczekać Melbourne i pierwszej konfrontacji a także jak to będzie bez zmieniania opon
 
Reklamy
Nogal


Dołączył: 18 Sie 2001
Posty: 5672
Miasto: Kraków

Post2005-02-04, 10:59      FORMUŁA 1, 2005 - przygotowania przedsezonowe. Odpowiedz z cytatem
Cytat:
opony mają twardszą mieszankę bo muszą starczać na CAŁY weekend wyścigowy.

Nie na caly weekend tylko na quala (drugiego) i wyscig.


Cytat:
Bolidy w tym roku mają dość sporo zmniejszony docisk aerodynamiczny

Mowi sie o 25% a czasem nawet 30% wiec sporo.

A co ro rekordu Kimiego to bym sie nie przejmowal bo tak na prawde nigdy nie wiadomo na jakich oponach jechal, czy mial regulaminowa aerodynamike i takie tam - rozne rzeczy sie robi, zeby zainteresowac sponsorow, a teamom przydadza sie nowi poniewaz jak wiadomo od polowy roku chyba jest zakaz reklamy fajek i tylko Philip Morris (Marlboro) sie nie wycofuje

Co do typow na sezon to wiadomo, ze Ferrari znowu bedzie na czele stawki, choc na pcozatku McLaren i Renault moga powalczyc.
 
Wujo Ford
Mondeo Cosworth

Dołączył: 22 Sie 2001
Posty: 1771

Post2005-02-04, 11:09      FORMUŁA 1, 2005 - przygotowania przedsezonowe. Odpowiedz z cytatem
To prawda, nie ma co sie podpalac tymi wynikami przedsezonowymi.
Mogli silnik zylowac na maksa albo tak jak mowi Nogal. To jest wojna psychologiczna, zima wszyscy sa super i zapowiadaja zwyciestwa, a wszytko i tak wyjasnia sie w melboure. Moje oczekiwania w tym sezonie to koniec ery szumachera!!! (tutaj tez prosze sie nie podpalac, bo na spelnienie tych oczekiwan czekam juz 11 lat z 4 letnia przerwa )
 
kaeres


Dołączył: 10 Wrz 2004
Posty: 212
Miasto: Silesia

Post2005-02-04, 13:00      FORMUŁA 1, 2005 - przygotowania przedsezonowe. Odpowiedz z cytatem
Pobil rekord ale nie toru tylko tego roczny na tym torze (chodzi o Ricardo Tormo tak ?)
A rekord jest i tak jego sprzed roku. Teraz jedynie sie zblizyl do tego wyniku.
Nie wiem wogole jaki jest sens prob zmniejszania predkosci tych bolidow.
Na chlopski rozum chodzi glownie o pokazowki techniczne i marketingowe.
Teoretycznie zmiany powinny zmniejszac predkosc bolidow lecz tylko mydla oczy.
Co z tego, ze twardsze gumy skoro ich przyczepnosc jest taka sama ?
Wyscig nie tylko formulek ale i szczurow.
 
padek78


Dołączył: 21 Lis 2002
Posty: 1464
Miasto: Radom

Post2005-02-04, 13:46      FORMUŁA 1, 2005 - przygotowania przedsezonowe. Odpowiedz z cytatem
No kaeres myślę że gdyby tak zapomnieć w ogóle o jakichkolwiek ograniczeniach i wozy jeździłyby do dziś z rozstawem kół 2 metry i ogromnym dociskiem + slicki + silniki do 20 tyś obr/min to bolidy jeździłyby z takimi prędkościami, że wyścigi zamieniłyby się w walkę o życie a sami kierowcy musieliby przechodzić testy przeciążeniowe podobne do tych które mająpiloci myśliwców

No może troszkę przesadziłem Ale potrzeba zwalniania tych bolidów jest jak najbardziej uzasadniona. Jak sobie wyobrażę postęp coroczny o 3 sekundy na okrążeniu to powoli się niepokoję.

W tamtym roku na Montrealu były przypadki pękania tarcz hamulcowych. A w sumie tarcze w F1 są zbudowane z jednych z najwytrzymalszych materiałów, potrafiących znosić ogromne temperatury, więc jeżeli ta technologia zaczyna zawodzić to wzrasta niebezpieczeństwo awarii układu, co może mieć opłakane skutki. (Delikatny przykład mieliśmy w 1999 na Silverstone - i muszę powiedzieć, że jak widziałem to z kamery na pokładzie, z jaką prędkością zbliża się sterta opon to po wyobrażeniu że to ja mógłbym tam siedzieć w tym bolidzie ogarnął mnie delikatny... lęk).

Swoją drogą to co powoduje, że oglądając widok z kamery jazda na wprost na bandę wygląda tak przerażająco a jak w GPLa jadę na bandę to się jedynie... wqrwiam? Hmm... przecież i w jednym i w drugim przypadku nic mi się nie stanie oraz w jednym i drugim przypadku mogę sobie wyobrazić że to się dzieje mnie na prawdę. Daję głowę że oglądając wyjazd z toru Schumiego wszystko działo się jakoś tak ogromnie szybko i z ogromnym, niepohamowanym impetem...
 
kaeres


Dołączył: 10 Wrz 2004
Posty: 212
Miasto: Silesia

Post2005-02-04, 14:58      FORMUŁA 1, 2005 - przygotowania przedsezonowe. Odpowiedz z cytatem
Zapominasz o roznacych umiejetnosciach i doswiadczeniu zawodnikow.
Na tym samym sprzecie byliby w stanie pobijac co jakis czas swoje czasy.
Ale racja. Gdyby nie ograniczac tych bolidow to osiagalyby moce po 1000KM i pozabijalyby kazdego kierowce
 
Teq


Dołączył: 14 Lip 2002
Posty: 456
Miasto: W-wa

Post2005-02-04, 15:59      FORMUŁA 1, 2005 - przygotowania przedsezonowe. Odpowiedz z cytatem
Hmm, moze jednak w tym sezonie bedzie warto ogladac F1? Mniejszy downforce, to brzmi ciekawie. Jeszcze gdyby zjazdow do pitow nie bylo.
 
Raven


Dołączył: 19 Sie 2001
Posty: 1686
Miasto: Wroclaw

Post2005-03-02, 18:03      FORMUŁA 1, 2005 - przygotowania przedsezonowe. Odpowiedz z cytatem
Nie jestem w temacie f1 od kilku lat juz, ale zaciekawilo mnie dlaczego zespol Ferrari to takie sk...y i nie pozwalaja na start Minardi w Melbourne? Wiem, ze chodzi o nowe przepisy, ze Minardi ich nie spelnia, ale nikomu innemu to nie przeszkadza, o co idzie?
 
Nogal


Dołączył: 18 Sie 2001
Posty: 5672
Miasto: Kraków

Post2005-03-02, 18:49      FORMUŁA 1, 2005 - przygotowania przedsezonowe. Odpowiedz z cytatem
Polityka. Choc troche mnie to dziwi - zawsze dostarczyliby troche informacji dla Bridgestone'a...
 
Raven


Dołączył: 19 Sie 2001
Posty: 1686
Miasto: Wroclaw

Post2005-03-02, 19:04      FORMUŁA 1, 2005 - przygotowania przedsezonowe. Odpowiedz z cytatem
Polityka, no dzieki za wyjasnienie, niestety ja za glupi jezdem i nie kumam
 
ceer


Dołączył: 21 Sie 2001
Posty: 1897
Miasto: Poznan (GG3734938)

Post2005-03-03, 00:39      FORMUŁA 1, 2005 - przygotowania przedsezonowe. Odpowiedz z cytatem
Z tym spowalnianem bolidow to rzeczywiscie ciekawie, bo np. juz sa glosy, ze zmniejszenie za rok pojemnosci silnikow spowoduje uzycie mniejszych walow korbowych i w konsekwencji osiagniecie wiekszej predkosci (lub przyspieszenia)
 
Nogal


Dołączył: 18 Sie 2001
Posty: 5672
Miasto: Kraków

Post2005-03-03, 09:33      FORMUŁA 1, 2005 - przygotowania przedsezonowe. Odpowiedz z cytatem
Nie boj, nie boj - na pewno odpowiednio to ureguluja przepisami
 
ceer


Dołączył: 21 Sie 2001
Posty: 1897
Miasto: Poznan (GG3734938)

Post2005-03-04, 00:23      FORMUŁA 1, 2005 - przygotowania przedsezonowe. Odpowiedz z cytatem
"minimalna waga walu korbowego wynsic winna..."
 
Centrum Fanów Symulatorów » F1, MotoGP, Speedway, Rajdy » FORMUŁA 1, 2005 - przygotowania przedsezonowe.
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu
Skocz do: