Mam pytanie czy znacznik celu wyswietlany na wskazinku HUD (chodzi o romb wskazujący położenie celu) działa tak samo w rzeczywistości ,jeśli nie to w jaki sposób piloci odnajduja własciwy cel.Dzięki.
Reklamy
beryl
Dołączył: 10 Lis 2001
Posty: 1832
Miasto: Łask
2003-04-19, 19:06 Flanker 2.5
ja Flankera tylko z zewnątrz oglądałem i to 8 lat temu, nie zwróciłem uwagi, ale wygląda to właśnie tak z tego co wiem. Wbrew pozorom to co pokazują w filmach typu "Top Gun" aż tak bardzo się od rzeczywistości nie różni
Kusch
2003-04-19, 19:27 Flanker 2.5
Dodam, że chodzi o tryb powietrze ziemia i wyszukiwanie celów naziemnych.
Iceman 87th
Dołączył: 02 Sty 2002
Posty: 291
2003-04-19, 20:47 Flanker 2.5
nie wiem jak jest w rosyjskich samolotach, ale w zachodnich cel jest zaznaczany na HUD poprzez tzw TD box. Czasami ma on postac trojkata, czasami kwadratu a czasami romba lub kola - symbolika zalezy od samolotu i rodzaju awioniki.
jak piloci w RL odnajduja cel? Zazwyczaj pod jednym z waypointow jest umieszczony cel zawsze poprzedzony tzw. IP. Czesto jednak system INS (nawigacji inercyjnej) nie pokazuje waypointu, ktory zostal zaprogramowany przed misja - nie podam ci tego dokladnie, ale margines bledu systemu INS niewspomaganego drugim systemem np GPS albo TACAN jest dosyc znaczny (waypoint moze byc polozony o wiele km gdzie indziej niz zaprogramowany). ABy oradzic sobie z tym stosuje sie jeszcze jeden numer. W tym celu oznacza sie jeszcze jeden wazny punkt, tzw. pre IP. Sluzy m.in. do tego, by pilot recznie mogl naniesc poprawke do systemu INS. Zazwyczaj pre IP jest ustalany na jakims obiekcie terenowym, ktorego polozenie jest znane - miescie, zakolu rzeki, moscie, wydmie (tak, tak, podczas Desert Stiorm tak wlasnie umieszczano pre IP) itp - i wowczas pilot przesuwa wskaznik waypointu tym samym kalibrujac uklad. Pre IP jest zazwyczaj polozony nie dalej niz 20-30 mil do celu wiec na takim dystansie blad nie jest juz wielki i tak skalibrowany system pokazuje bardzo dokladnie cel.
Kusch
2003-04-19, 22:52 Flanker 2.5
Wielkie dzięki.Widzę że dobre forum znalazłem.Ja w symulatorach od niedawna siedzę ,ale lotnictwo to od dziecka mnie fascynuje.Tylko niestety nigdzie nie podają tak mało znaczących faktów jak ten lub np:sposób użycia paveway w locie na małej wysokosci.
Snake-
Dołączył: 05 Lis 2001
Posty: 1695
Miasto: Warszawa
2003-04-19, 23:13 Flanker 2.5
Znalazles Icemana, nasza chodzaca biblioteke o nowoczesnym lotnictwie wojskowym
ceer
Dołączył: 21 Sie 2001
Posty: 1897
Miasto: Poznan (GG3734938)
2003-05-23, 20:41 Flanker 2.5
Jeszcze co do Flankera... Po zakupie Trustmaster Top Gun Afterburner II latam tylko w Ila, ale wczoraj postanowilem przetestowac Flankera i za cholere nie moge skonfigurowac joya, by gra widziala przepustnice Joy ten ma osobna przepustnice, w jego konfigu widnieje jako os "Rz", x i y typowo, orczyk to Z, a przepustnica w ogole to "slide" czy jakos tam...ale to wszystko w konfigu joya w windzie, bo w Flankerze ogole nie reaguje na przepustnice. Pamietam, ze gdy troche latalem na starenkim Genius Flight to Flanker widzial i orczyk i przepustnice (oba "pokretlowe", przy joyu). Moze ktos juz mial jakies problemy z konfiguracja przepustnicy w Fl 2.5 i wie jak to przejsc?
Czary
Dołączył: 22 Sie 2001
Posty: 952
Miasto: Zduńska Wola
2003-05-25, 18:54 Flanker 2.5
Ja tam słyszałem, że F2.5 nie ma obsługi "multiple controlers" (czy jakos tak), i pewnie dlatego leży u mnie odłogiem.
ceer
Dołączył: 21 Sie 2001
Posty: 1897
Miasto: Poznan (GG3734938)
2003-05-25, 20:11 Flanker 2.5
No OK, ale dlaczego obslugiwal joya z orczykiem i przepustnica "kolkowa" w joyu??