2003-03-06, 14:32 Fantazja pewnego dzieciaka o WRC :D (wydzielone)
no bo ABS wydluza droge hamowania w stosunku do tego co mozna osiagnac poslugujac sie w sposob optymalny hamulcem bez ABS. A w praktyce moze 5% kierowcow potrafi prawidlowo poslugiwac sie hamulcem i dla 95% pozostalych ABS jest zbawienny. Jak czesto sie zdarza w zyciu ze dochodzi do wypadku bo kierowca desperacko wciska hamulec na maxa.. blokuje kola, traci sterownosc i uderza w przeszkode. Czesto ratunkiem jest nie hamowanie ale ominiecie przeszkody ale tutaj wracamy do blokady kol i utraty sterownosci czyli do tego do czego przydaja sie ABS dla 95 kierowcow.
i nie mowie o rajdowcach tylko o kierowcach
acha Krystek. Czy mozesz mnie oswiecic o jakich ABS ty mowisz w rajdach ? fury WRC nie maja przeciez ABS.
Ostatnio zmieniony przez vette dnia 2003-03-06, 14:36, w całości zmieniany 1 raz
Reklamy
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2003-03-06, 14:35 Fantazja pewnego dzieciaka o WRC :D (wydzielone)
Krystek napisał:
no ale podobno Abs wydluza droge hamowania. Podobno nie jest skuteczniejszy
albo naucz sie czytac co ktos pisze, albo nie pisz nic
pokaz gdzie ja napisalem, ze ABS wydluza droge hamowania
ABS ani jej nie skraca, ani nie wydluza, zapobiega blokowaniu kol i pomaga prowadzic auto podczas hamowania, zapobiega wiec utracie przyczepnosci i wypadkom krotko mowiac
kazdy powtarzam, kto w grze umie hamowac zahamuje duzo lepiej niz ty z helpem, pomijajac to, ze helpy to lamerstwo czystej krwi
vette
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 2977
Miasto: Wrocław
2003-03-06, 14:39 Fantazja pewnego dzieciaka o WRC :D (wydzielone)
Richie napisał:
ABS ani jej nie skraca, ani nie wydluza,
ABS wydluza droge hamownaia. minimalnie ale wydluza.
Ostatnio zmieniony przez vette dnia 2003-03-06, 14:40, w całości zmieniany 1 raz
Krystek
2003-03-06, 14:39 Fantazja pewnego dzieciaka o WRC :D (wydzielone)
ja wiem o tym. Poniewaz hamowanie abs-em wygladana wykresie jak sinusoida. A najlepsze efekty hamowania beda wtedy gdy ta sinusioda bedzie mozliwie jak jakbardziej zblizona do linji prostej.
I ja wiem ze takia linie prosta mozna osiagnac hamowaniem bez abs ale ile to cwiczen wymaga. I zamin ty znajdziesz ten moment w ktorym pedal hamulca bedzie jak najefektywniejszy to troche minie(najefektywniejszy czyli znajdz ta bariere miedzy przyczepnoscia a blokowaniem koł) moze i znajdziesz taka bariere ale wystarczy kawalem piachu i znowu tracisz przyczepnosc i znowy misisz szukac tej bariery, w wtedy ja bede hamował abs i nie bede myslal o tym i szybciej sie zatrzymam.
Krystek
2003-03-06, 14:41 Fantazja pewnego dzieciaka o WRC :D (wydzielone)
Richie ja tego nie pisalem do ciebie tylko do vette jak bys nie zauważyl. A propo helpow to one sa po to zeby z nich korzystac dotad dopoki sie nie nauczysz grac bez nich!!
Aha Richie to co ty wkleiles to ja to napisalem w sesie waszego rozumienia a nie ze chcialem sie powtarzac czy cos.
Ostatnio zmieniony przez Krystek dnia 2003-03-06, 14:44, w całości zmieniany 1 raz
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2003-03-06, 14:52 Fantazja pewnego dzieciaka o WRC :D (wydzielone)
Krystek nauczysz sie jezdzic, jak od razu wylaczysz wszystkie helpy po odpaleniu gry ibedziesz jezdzil, tak robi forumowicz FFS nie robi kichy tutaj pliz helpami bo ktos pomysli ze tutaj sami tacy i bedzie wstyd
vette nie zgadzam sie, malo tego ostatnio na tv4 ogladalem program o szkole jazdy subaru i byl tam takze temat abs i jazdy, poslizgach i abs na takim sztucznie przygotowanym niby lodowym odcinku, wyraznie mowili, ze ABS nie zmienia dlugosci drogi hamowania hm.
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2003-03-06, 14:55 Fantazja pewnego dzieciaka o WRC :D (wydzielone)
dla Krystka na douczenie sie
"ABS w układzie hamulcowym zapobiega zblokowaniu kół, a więc poślizgowi, podczas hamowania awaryjnego. To nieoceniony pomocnik dla przeciętnego kierowcy, zwłaszcza gdy przyczepność jest mała. Można jednocześnie hamować i skręcać, co bez ABS-u nie będzie możliwe. Łatwiej ominąć nagłe przeszkody lub skierować w sytuacji awaryjnej samochód tam, gdzie zamierzamy.
Podczas hamowania awaryjnego lub przy małej przyczepności kierowca wyczuwa (zwłaszcza w starszych konstrukcjach) pulsowanie pedału hamulca ("kopanie w zelówkę"). Tak powiadamia nas ABS, żeÉ pracuje. Nie trzeba mu w tym przeszkadzać - nie wolno zwolnić nacisku na pedał, należy kontynuować hamowanie.
ABS przeciwdziała zablokowaniu kół, ale nie zwiększa ich przyczepności do nawierzchni! To trzeba wbić sobie w głowę. Ten system pomaga kierowcy w panowaniu nad samochodem, ale nie zapobiegnie kolizji, jeśli np. odległość od poprzedzającego auta będzie zbyt mała lub prędkość na wejściu w zakręt - zbyt duża."
Tiges
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 2233
Miasto: Wrocław/Warszawa
2003-03-06, 14:58 Fantazja pewnego dzieciaka o WRC :D (wydzielone)
Ja ta Szkole Jazdy Subaru skonczylem na razie na pierwszym poziomie wybieram sie na drugi Pan Lenczowski moim starym duzym Fiatem 1.3 zrobil jak chcial Escorta 16v na kretym torze .
Krystek bzdety gadasz i tyle. Jadac prawdziwym samochodem bardzo dobrze czuje sie moment, gdy kola sie blokuja. Reszta to wycwiczenie prawidlowych reakcji. Pojezdzij na lodzie i poobserwuj zachowanie samochodu w zaleznosci od sily hamowania. Kierowca jest od tego zeby myslec na drodze.
W grach nie czuc tego momentu na plecach, ale takze sa pewne objawy, ktore swiadcza o tym, ze kola juz sa zablokowane. Trening, trening i jeszcze raz trening.
Co do jezdzenia z pomocami, to tylko nabawisz sie zlych nawykow i tyle.
Ostatnio zmieniony przez Tiges dnia 2003-03-06, 15:02, w całości zmieniany 1 raz
vette
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 2977
Miasto: Wrocław
2003-03-06, 15:01 Fantazja pewnego dzieciaka o WRC :D (wydzielone)
Richie napisał:
vette nie zgadzam sie, malo tego ostatnio na tv4 ogladalem program o szkole jazdy subaru i byl tam takze temat abs i jazdy, poslizgach i abs na takim sztucznie przygotowanym niby lodowym odcinku, wyraznie mowili, ze ABS nie zmienia dlugosci drogi hamowania hm.
ABS musi wydluzac droge hamowania chocby nie wiem co mowili ABS nie zapobiega blokowaniu kol (a wiec to co wydluza droge hamowania) tylko powoduje skrocenie czasu blokowania kol do minimum. Optymalna sytuacja to ta gdy do blokady kol nie dochodzi a jest sie na jej granicy.
Oczywiscie w praktyce jest to niezwykle trudne a zysk niewielki. Ale jezeli chodzi o prawde obiektywna to ABS wydluza droge hamowania.
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2003-03-06, 15:02 Fantazja pewnego dzieciaka o WRC :D (wydzielone)
dla vette za Encyklopedia PWN
"ABS, niem. Anti-Blockier-System, techn. firmowa nazwa urządzenia przeciwpoślizgowego zapobiegającego blokowaniu kół samochodu lub motocykla w czasie hamowania; w skład ABS wchodzą: elektron. układ sterowania, czujniki pomiarowe oraz elementy wykonawcze; stosowany od 1978 (najpierw w samochodach Mercedes). Przy hamowaniu wraz ze wzrostem nacisku na pedał hamulca pojazdu prędkość hamowanych kół maleje do wartości mniejszej od prędkości pojazdu poruszającego się pod wpływem siły bezwładności; między oponami i nawierzchnią drogi pojawia się poślizg; przyczepność między oponą a nawierzchnią (której miarą jest współczynnik przyczepności) zależy od rodzaju i stanu zarówno nawierzchni, jak opony; wraz ze wzrostem poślizgu współczynnik przyczepności rośnie, osiąga maksimum, a następnie spada, wchodząc w obszar niestabilności; ABS działa automatycznie i tak reguluje w układzie hamulcowym ciśnienie płynu hamulcowego lub sprężonego powietrza, aby utrzymać poślizg hamowanych kół w zakresie największego współczynnika przyczepności i nie dopuścić do zablokowania hamowanych kół (przy pełnym poślizgu koła te ślizgają się, a nie toczą).
W niektórych warunkach, np. na drogach wyboistych lub pokrytych sypkim śniegiem, ABS może nie zapewnić najkrótszej drogi hamowania, natomiat zawsze, nawet przy gwałtownym hamowaniu, gwarantuje stateczność ruchu (nie występuje zarzucanie tyłu pojazdu) i kierowalność samochodu, co jest b. ważne ze względu na bezpieczeństwo ruchu"
czyli w wiekszosci wypadkow zapewni taka sama lub krotsza, ale nie wydluza
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2003-03-06, 15:04 Fantazja pewnego dzieciaka o WRC :D (wydzielone)
dokladnie to
"ABS, niem. Anti-Blockier-System, techn. firmowa nazwa urządzenia przeciwpoślizgowego zapobiegającego blokowaniu kół samochodu lub motocykla w czasie hamowania; w skład ABS wchodzą: elektron. układ sterowania, czujniki pomiarowe oraz elementy wykonawcze; stosowany od 1978 (najpierw w samochodach Mercedes). Przy hamowaniu wraz ze wzrostem nacisku na pedał hamulca pojazdu prędkość hamowanych kół maleje do wartości mniejszej od prędkości pojazdu poruszającego się pod wpływem siły bezwładności; między oponami i nawierzchnią drogi pojawia się poślizg; przyczepność między oponą a nawierzchnią (której miarą jest współczynnik przyczepności) zależy od rodzaju i stanu zarówno nawierzchni, jak opony; wraz ze wzrostem poślizgu współczynnik przyczepności rośnie, osiąga maksimum, a następnie spada, wchodząc w obszar niestabilności; ABS działa automatycznie i tak reguluje w układzie hamulcowym ciśnienie płynu hamulcowego lub sprężonego powietrza, aby utrzymać poślizg hamowanych kół w zakresie największego współczynnika przyczepności i nie dopuścić do zablokowania hamowanych kół (przy pełnym poślizgu koła te ślizgają się, a nie toczą). "
a z praktycznej wieloletniej praktyki moge powiedziec, ze uratowal mnie kilka razy i skrocil droge hamowania dzieki brakowi poslizgu ale w grach nie mozna lamerzyc, gdzie stac nas na reset samochodu
vette
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 2977
Miasto: Wrocław
2003-03-06, 15:14 Fantazja pewnego dzieciaka o WRC :D (wydzielone)
a czy ja mowie ze jest inaczej ? Encyklopedia ma to do siebie ze wszystko traktuje powierzchownie i nie wnika w szczegoly. Slowem mowi prawde ale nie cala.
ABS wydluza droge hamowania poniewaz teoretycznie mozna ja uzyskac krotsza bez ABS. W praktyce jest to niezwykle trudne. Juz wspominalem ze dla 95% (jak nie wiecej) kierowcow ABS jest zbawienne takze dlatego ze skraca ich droge hamowania (czesto sie zdarza ze ludzi blokuja kola i czekaja co sie stanie)
Zreszta sam mam ABS i jestem z niego zadowolony.
Richie
Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław
2003-03-06, 15:20 Fantazja pewnego dzieciaka o WRC :D (wydzielone)
no to sie zgadzamy w realu ABS teoretycznie wydluza droge hamowania, bo teoretycznie mozna by lepiej zahamowac samemu, ale w praktyce ABS skraca nam droge hamowania, bo nie umiemy bez ABS zahamowac krocej
w grach natomiast odwrotnie, sprobuj w GPL zahamowac z helpem do paraboliki zaczynajac jak zawsze za biala tabliczka po lewej
Krystek
2003-03-06, 15:23 Fantazja pewnego dzieciaka o WRC :D (wydzielone)
No czyli mowisz ze skrócil. Ale kazdy przecietny kierowca jakby mial sie zmierzyc z drugim kierowca ktory nie posada abs to ten z abs by wygrał. Na pewno by sie szybciej zatrzymal. I to zdaniem ich abs skraca drogr hamowania.
Ostatnio zmieniony przez Krystek dnia 2003-03-06, 15:31, w całości zmieniany 1 raz
Krystek
2003-03-06, 15:29 Fantazja pewnego dzieciaka o WRC :D (wydzielone)
Vette ty tak napisales:
"Optymalna sytuacja to ta gdy do blokady kol nie dochodzi a jest sie na jej granicy." I tylko teraz wycwicz sobie ta granice rozgrzany hamulec inaczej hamuje zimny inaczej