Centrum Fanów Symulatorów » Hardware & Software » dla muzykow i dzwiekowcow - zapowiada sie super
Napisz nowy temat    Odpowiedz do tematu

dla muzykow i dzwiekowcow - zapowiada sie super

Autor Wiadomość
ODuck


Dołączył: 28 Sie 2001
Posty: 4634

Post2004-09-05, 10:01      dla muzykow i dzwiekowcow - zapowiada sie super Odpowiedz z cytatem
http://www.e-muzyk.pl/muzyk/servlet/Index?bundle=2&page_bundle=0&article=522

w skrocie - technologia pozwalajaca na uzycie mocy procesora na karcie graficznej do wspomagania pluginow VST. rewelacja - powercore za 300 zl :O
 
Reklamy
Adik


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 3932
Miasto: /dev/dvb

Post2004-09-05, 10:05      dla muzykow i dzwiekowcow - zapowiada sie super Odpowiedz z cytatem
skasowalem drugi taki sam topic bo chyba ci sie dwa razy wyslalo
 
ODuck


Dołączył: 28 Sie 2001
Posty: 4634

Post2004-09-05, 10:40      dla muzykow i dzwiekowcow - zapowiada sie super Odpowiedz z cytatem
sorry, za pierwszym razem napisalo mi php error cos tam could noc connect to database

a czy moze ktos rzucic okiem na to nawet z niezainteresowanych dzwiekiem? bo chetnie bym uslyszal jakas opinie programisty - informatyka-znawcy, jak to sie ma w praktyce, czy takie przetwarzanie sygnalu dzwiekowego na wideo moze spowodowac jakis uszczerbek na samym sygnale uzytecznym (czyli dzwieku)?
 
w126


Dołączył: 04 Lip 2003
Posty: 589
Miasto: Warszawa

Post2004-09-05, 10:58      dla muzykow i dzwiekowcow - zapowiada sie super Odpowiedz z cytatem
Przetwarzanie jest nadal cyfrowe, wiec zadnego uszczerbku nie bedzie. Po prostu polega to na wykorzystaniu mocy obliczeniowej, ktora dysponuja karty graficzne majace pixel i vertex shaders. Zreszta te moc mozna wykorzystac do roznych innych zadan (http://www.gpgpu.org/).
 
MaXyM


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 6289
Miasto: Kraków GG:1905678

Post2004-09-05, 11:04      dla muzykow i dzwiekowcow - zapowiada sie super Odpowiedz z cytatem
Da się teoretycznie to zrobić. I pomysł w sumie nie jest nowy. tylko że..
Może to być mało efektywne. Ponieważ trzeba mieć możliwość zarządzania przetwarzaniem wielowątkowym (na pixel-shaderach nie da sie obsłużyć całego procesu wtyczki VST).

Więc problem jest mniej więcej takiej skali: "jak w systemie operacyjnym niewspomagającym wielozadaniowości wykonać wiele programow na raz." Dodatkowo jesli mowimy o VST to wszystko musi być liczone w real-timie i wszelkie opoznienia na przełączanie kontekstów, oczekiwanie na przetworozną część danych jest raczej niewskazane.

Tak czysto teoretyzuję. Może przy dzisiejszych technologiach to nie będzie maiło takiego wpływu i da sie to zrealizowac. Kto wie...

No a wydawanie kasy i tak sie zacznie.. tylko na gfx zamiast msx
 
Centrum Fanów Symulatorów » Hardware & Software » dla muzykow i dzwiekowcow - zapowiada sie super
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu
Skocz do: