Może słyszeliśta...
Chcą wprowadzić dodatkowy balast dla samochodów, które zbytnio odstawać będą od reszty, w ten sposób mają zostać uatrakcyjnione wyścigi...
Co myślicie, dla mnie osobiscie Qpa
A kolejna ciekawostka, to: "Each driver would have to drive for a different team race by race." Hmmm.
PiotreQ
2002-10-09, 18:21 Balast w F1
Kombinują jak konie pod górkę, żeby tylko publikę utrzymać.
Chociaż sprawa "doważania" samochodów nie jest nowa. W Angli to dało pożądany skutek.
Kekacz
Daccordi
Mitico
Dołączył: 18 Sie 2001
Posty: 3271
Miasto: Rzeszów
2002-10-09, 18:28 Balast w F1
A ponadto:
"- Podzielenie kwalifikacji na dwie półgodzinne sesje w piątek i w sobotę
- Wprowadzenie jednego pakietu aerodynamicznego na początku sezonu z możliwością dokonania tylko jednej korekty minimum po ośmiu wyścigach
- Wprowadzenie jednego silnika na osiem wyścigów, co promowałoby niezawodność jednostek napędowych i oszczędziłoby drastycznie koszty, umożliwiając wyrównaną rywalizację słabszym zespołom
- Ograniczenie testów.
"
KrzysztofM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 1119
Miasto: EPWA
2002-10-09, 22:32 Balast w F1
Piotrek, słyszałem, że to dociążanie już jakoś obowiązuje, ale czy znasz wg dokładnie jakiej zasady?
Speedy
Alfa
159
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 5076
Miasto: Poznań
2002-10-10, 00:06 Balast w F1
w FIA GT to funkcjonuje od jakiegość czasu i nawet chyba dość dobrze wypada. Tylko że tam o ile się orientuję to dociąża się zwycięzcę (i chyba kilku następnych) z poprzedniego wyścigu.
Tylko że póki co to mówi się że w F1 dociążony miałby być tylko lider klasyfikacji odpowiednio w stosunku do zajmującego drugie miejsce.
Jeśli tak to ma wyglądać to nie pomoże to odebrać dominacji Ferrari bo raz by wygrywał MS, drugi raz RB i w rzeczywistości lider jechałby z kilkukilogramowym zaledwie balastem, IMO niewiele by to zmieniło.