Dołączył: 16 Sie 2005
Posty: 83
Miasto: Częstochowa
2006-11-30, 01:14 Armed Assault
Mnie sie wydaje, ze pierwszy (badz drugi) patch duzo poprawi i nie chodzi tu tylko o sterowanie itp. ale tez o wyrwanie kilku fps'ow, bo gra co prawda wymaga dobrego jak na te czasy komputera ale ta trawa i niektore elementy swiata strasznie mula i wlasnie na tym traci sie duzo klatek. Jesli programisci Bohemii nad tym popracuja to bedzie pieknie. Bo jak na razie potrzeba kupe kasy na kompa ktory poradzi sobie z ArmA. Klimat OFP na szczescie zostal zachowany.
PS. Screeny pochodza z forum board.armedassault.pl (autorstwa zabixa), nie wszystko jest ustawione na Very High i nie bylo przerabiane w photoshopie czy czyms podobnym.
Jak sie komus nie chce zagladac to ponizej moj wstep do dyskusji.. polecam jednak poczytac wrazenia kilku innych osob.
Cytat:
No to dotarla i do mnie Czeska wersja ArmedAssalut. Nie moglem sie doczekac PL. A tak szybka podmiana w plikach i z czeskiej jest angielska (polska mnie jakos drazni). A ze kampania po czesku? Oni przeciez maja tak zabawny jezyk .. a i poducze sie troche
Co moge powiedziec o grze? Tylko tyle, ze jestem delikatnie (tylko delikatnie?) rozczarowany ArmĄ. Gdyby pominac grafike to nie jest to nawet OFP1.5.. albo inaczej - OFP1.5 wersja arcade. Moze to przez cukierkowa oprawe graficzna.. a moze nie tylko? Siegam pamiecia wstecz i chyba wieksze wrazenie zrobil na mnie Resistance, niz ArmA. Moze to kwestia tego, ze tak dlugo czekalem na ten tytul.. a moze po prostu nie jest wystarczajaco dobry? Zobaczymy jak bedzie w MP, jeszcze nie odpalalem.. wiec wrazenia z "singla" To lecimy..
Najgorsze wrazenie na samym poczatku robia dzwieki. Rany Boskie!! Minelo 5 lat a oni daja odglosy strzalow jak z Pegasusa :shock: Nie odpalali nigdy WGL'a?? Nie widzieli FFUR'a? A moze nie chcialo im sie nagrywac nowych sampli.. w to najszybciej uwierze A uwstecznieniem nalezy nazwac zastosowanie tak brzydko poskladanych rozmow radiowych pomiedzy czlonkami druzyny.. nie mowiac nic o konczacym rozmowe "pip". Dizzasss...
Sciezka muzyczna w starym dobrym stylu "flaszpojntowym". Narazie nic nie wpadlo mi szczegolnie w ucho, ale nic tez nie odstrasza.
Sterowanie postacia - no coz, dodano nowe (?) fiszersy jak wychylanie, turalnie (niektore mody dawaly taka mozliwosc juz w OFP), wiec klawiszologia musiala ulec delikatnej zmianie i trzeba sie przyzwyczaic do "nowego ladu". Samo poruszanie sie jest nieco inne, bardziej toporne i powiedzial bym ze troche uposledzone Ale moze teraz czuc mase - nie wiem sam. Musze jeszcze troche wiecej pograc. Wkurzaja tylko momenty kiedy blokujesz sie na jakims kamieniu lub schodku i.. i trzeba robic load ostatniego 'sejva' bo nie ma szansy aby wydostac sie z tej pulapki.
Fajnie sie za to prowadzi pojazdy - na mniej wiecej rownym terenie zachowuja sie tak jak powinny. Ale.. Niestety, sytuacja zmienia sie gdy zjezdzamy z bardzo stromej gory - samochody nadal potrafia koziolkowac i "potykac sie" o powiezchnie na ktorej nie widac zadnych przeszkod. Staja wtedy deba, albo klada sie na boku i pomimo ze spadek terenu wynosi jakies 70% leza sobie i nic se z tego nie robia Zatrzymanie jest natychmiastowe i nie wiadomo co sie dzieje z pedem pojazdu. No coz.. a tak chwalili ze fizyka bedzie poprawiona... tia..
A jak juz przy fizyce jestem - granaty. O kurcze, tak skaczacych pileczek dawno nie widzialem. Nie dzieje sie to zawsze, ale ciezko przewidziec jak zachowa sie granat po kontakcie z podlozem. Zdawalo by sie, ze rzucamy je zawsze z taka sama sila, jednak one potrafia "poturlac" sie w podskokach 10mterow dalej, a za kolejnym rzutem potulnie eksploduja w poblizu miejsca gdzie je rzucilismy. Ciezko o powtarzalnosc rzutow, spada wiec nasza skutecznosc w exterminacji wrogich jednostek.. a czasem i siebie sami mozemy zabic, jesli granat trafi na zlosliwa texture i odbije sie spowrotem w naszym kierunku Cale szczescie to tylko moja fantazja, ale kto wie.. tutaj wszystko jest mozliwe
Latadła - nie bawilem sie jeszcze samolotami, ale sterowanie heli ma u mnie duzy minus. Pilotowanie heli myszka jest katorgą.. i nie hardcorową tylko arcadowa. Jutro podlacze stary joy i zobaczymy co z tego wyniknie. Jak narazie rozczarowanie - a tak kochalem latac. Co jest nie tak? Wszystko, a przede wszystkim model lotu. Podczas skretu heli dziwnie sie przychyla tak jakby srodek ciezkosci pozostawal gdzies na wysokosci wirnika, ale tuz obok helikoptera.. a ten zaczyna zataczac luk z pomoca dziwnych sil. Trzeba uwazac bo strasznie latwo rozbujac maszyne na boki, zwlaszcza przy ladowaniu. Ogolnie - nie podoba mi sie to.. ale przeciez nie musi
Niektore rzeczy irytuja bardzie niz inne. Np. takie otwieranie menu z rozkazami przy uzyciu widoku 'taktycznego'.. a scroll myszki sluzy wtedy do poruszania sie po tym menu - czyli nie da sie wybrac niczego z menu akcji ktore tak bardzo wszyscy lubimy No ale poirytowanie powinno minac z czasem..albo i nie Jesli juz jestem przy tym taktycznym widoku to nadmienie, iz nie da sie zaznaczac sie wtedy celow PPM, bo od razu zmienia sie widok na celownik - tylko TAB w takim wypadku. Ale musze jeszcze raz zerknac bo na bank da sie to wylaczyc - nie wyobrazam se, aby sie nie dalo?
ArmA dziala plynnie na normalnych detalach. Niestety przy plaszczaku 19'' rozdzielczosc 1024x768 to troche malo i pixeloza troche drapie po oczach No ale co poradzic.. bo dla tego tytulu na bank kompa nie bede upgrade'owal - po prostu moim zdaniem nie warto.. a szkoda.
Sprzet? AMD A64 3000+, ASUS A8nSLI, 1GBRAM, X800GTO, HDD 2x200GB SATAII Raid0 - to te z istotniejszych parametrow.
Na podsumowanie - wydaje mi sie, ze pospieszyli sie z wydanie gry. Co raz mniej dziwie sie kolejnym informacja o tym, ze ArmA zostanie wydana w "pozniejszym terminie" i ostateczna data jest nieustannie przekladana. Nie dziwia mnie tez pogloski o nowym patchu ktory miala by zawierac m.in. wersja gry sprzedawana w naszym kraju. Po prostu ArmA, podobnie jak stare OFP ma sporo bug'ow ktore dopiero teraz sie ujawnia. Obym sie mylil..
PS. Wiecej screenow porobie pozniej (dwa pierwsze sa z miasteczka Everon ). Teraz poraz spac a rano do pracy
P.P.S. Tak, wiem.. moglem to dac do watku "ogolna dyskusja", ale po co? Komu sie chce przegladac takie kobyly?
W skrocie - im dluzej gram tym wiecej burakow w grze.. czasem pojawi sie cos, co mile zaskoczy. Niestety ostateczny bilans jest na minus..
DariuszM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 4793
Miasto: Poznan
2006-12-03, 13:12 Armed Assault
czy posiadacze legalnej czeskiej odczuli wzrost fps po patchowaniu?
a serio, poprawia dosc znacznie nawet o 10 jednostek w niektorych konfiguracjach sprzetowych, wiec warto
Algrab
E3X
Dołączył: 09 Gru 2001
Posty: 854
Miasto: Szczecin
2006-12-13, 16:29 Armed Assault
Jako ze dzisiaj znowu mamy Stan Wojenny, mozna juz kupowac Armed Assault PL. Ponoc 79 zeta w MM Wroclaw.
DariuszM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 4793
Miasto: Poznan
2006-12-14, 22:06 Armed Assault
Algrab napisał:
Jako ze dzisiaj znowu mamy Stan Wojenny, mozna juz kupowac Armed Assault PL. Ponoc 79 zeta w MM Wroclaw.
a stoi ze premiera 15, w naszym MM nic nie slyszeli o AA....
DariuszM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 4793
Miasto: Poznan
2006-12-15, 21:30 Armed Assault
Jest patch 1.02 wersja polska patcha lada chwila
DariuszM
Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 4793
Miasto: Poznan
2006-12-16, 01:32 Armed Assault
ciekawostka w polskiej wersji - u góry w menu głownym tekst: wersja tylko do oceny - nie jest to ostateczna wersja gry...a miała polska wyjśc w 1.1 od razu
Snake-
Dołączył: 05 Lis 2001
Posty: 1695
Miasto: Warszawa
2006-12-16, 04:33 Armed Assault
Juz pisali LEM'owcy, ze to blad w tlumaczeniu. A wersja pl wyszla jako 1.00.5 czy podobnie
DariuszM: tak jak pisalem, w roznych miejscach naszego piknego kraiku, juz w 25 rocznice Czegostam Wielkiego mozna bylo nabyc gre zarowno w MM jak i Empikach
patch wywala głupio przetłumaczony napis
poza tym jak sie instaluje to pokazuje ze polską wersje upgraduje z 1.00 do 1.02 wiec to moze bajki ze mielismy na plycie 1.01..
wreszcie zaczelo mi cienie pokazywac i ogolnie chyba gra jest ciut plynniejsza...
w126
Dołączył: 04 Lip 2003
Posty: 589
Miasto: Warszawa
2006-12-21, 00:10 Armed Assault
Demo wychodzi, cytuję, "very soon". Każdy będzie mógł sobie łatwo sprawdzić, jakiego ma słabego kompa.
Snake-
Dołączył: 05 Lis 2001
Posty: 1695
Miasto: Warszawa
2006-12-21, 15:01 Armed Assault
Teraz helikopterem da sie _w ogole_ latac, ale poza tym u mnie zmian wiele nie zaszlo.
DM, miales przeciez napisane w grze jaka to byla wersja, przeciez to nie bylo 1.01 tylko jakies 1.00.5
Da sie jakos wlaczyc celownik do M203? Bo strzelanie z biodra to jakas pomylka jest... W ogole do strzelania mam zastrzezenia, cos nie tak z balistyka, celownik do SWD wlasciwie nie dziala (podzialke mozna sobie wsadzic) do tego podrzut broni prawie nie istnieje (polecam przylukac RKMy w pozycji stojacej ) i w ogole jest sporo miejsca na poprawianie.
Animacje broni praktycznie nie istnieja. Zamek sie nie rusza, jedyne co sie dzieje to magazynek znika z modelu na chwile przy przeladowaniu. Takie rzeczy byly w grach juz 3 lata temu.
Wlasnie zainstalowalem demko i musze przyznac, ze jestem zalamany. Jestem w domu na swieta i mam ze soba tylko biurowego laptopa. Sprzet jest przyzwoity, bo MacBook Pro 15,4" (Core Duo 2 GHz, 512 ram (malo), dysk 5400rpm (wolny) Radeon X1600 128 Mb) i nawet na normalnych ustawieniach grafy i rozdzialce 1025x768 nie daje sie plynnie grac. Zaraz sprobuje na minimalnych ustawieniach i zobacze co i jak, ale generalnie nie wrozy to zbyt dobrze jesli chodzi o moj domowy sprzet. Mam PIV 2,53Ghz, 1 GB ram, X800XT 256 MB.