Centrum Fanów Symulatorów » GTR, GT Legends, Live For Speed, Inne wyścigi » Toca Race Driver :)
Napisz nowy temat    Odpowiedz do tematu

Toca Race Driver :)

Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Autor Wiadomość
Sloma





Post2002-05-02, 01:03      Toca Race Driver :) Odpowiedz z cytatem
Speedy napisał:
Sloma wyluzuj, my tu o symulatorach rozmawiamy a nie o zręcznościówkach.


Grafika po pierwsze ma znaczenie drugorzędne, w przypadku symulatorów żadna grafika nie zastąpi fizyki a fizyki z GT3 please ale nam tu nie porównuj bo to tak jakbym na forum OFP próbował nazywać Quake "symulatorem pola walki" Po drugie - grafika de facto na PS2 wcale nie jest lepsza od nowoczesnego PC-ta, PC'ty zresztą przewyższają możliwościami PS2 a ciągłe 50fps (60 jest w wersji NTSC) nie stanowi tu żadnej przewagi bo na dobrym PC'cie w rozdzielczości 640x480 to nawet 100fps często nie stanowi problemu.

Cytat:
Co innego granie a prawdziwe życie i prawdziwa jazda prawdziwym samochodem

No to co to za symulator co to nic nie symuluje? Wyobraź sobie chociażby kierowanie samochodem taty przy pomocy joypada od PS2 - dałoby się sterować? A jechać tym samochodem w pięknym kontrolowanym poślizgu tak jak w GT3, da się?
Spróbuj może Słoma najpierw GPL, z kierownicą oczywiście nie jakimś padem bo to się nie da, na początek przeczytaj sobie jeszcze dokładnie długi wątek Sebza w tym dziale, jak to biedny Sebzio myślał sobie że Rally Masters jest symulatorem wszechczasów i jak to GPL zweryfikowało jego opinię. I dopiero potem pogadamy.

PS2 to fajna zabawka ale co ją dla mnie dyskwalifikuje to właśnie arcadowe zacięcie wszystkich rodzajów występujących gier, nie ma symulatorów (wyścigów, lotu, czegokolwiek)
A średni wiek GPL'owców w Polsce to 28 lat (Banana trzeba by się pozbyć bo nam zaniża )


Dobra jak sprawdze GPL to podzielę się wrażeniami, tylko się zastanawiam ilu z was widziało i grało w GT3 ? Co do poślizgów to się da spokojnie robić kontrolowane i jakże piękne, a jeżeli nie wiecie to i w Gran Turismo można grać z kierownicą . Załóż sobie professional tyres i pojeździj wtedy dopiero gra nabiera realizmu, a tunele aerodynamiczne to tylko jeden ze szczegółów.

Odnośnie grafiki podaj mi choć jedną grę tak szczegółowo dopracowaną graficznie jak naprzykład (bo takich gier jest wiele na PS2 X-Boxa i GameCuba) Gran Turismo 3 i która przy takiej liczbie efektów graficznych potrafi utrzymać stały framerate (nie liczba klatek jest najważniejsza a stały i niezmienny framerate). Podaj mi choć jeden tytuł na PC który wygląda niż najładniejsze gry na PS2. Co to za gra gdy w jedym miescu jest nasr... obiektów i liczba klatek spada a rośnie w innym kiedy zwiększa się udział pustej przestrzeni, jak to sie niby ma do realizmu. Zgadzam się z argumentem że grafika to nie wszystko.

Czy wam się zdaje że jak naprzykład pogram sobie w np. Flight Simulator to będę mógł latać prawdziwym samolotem. Symulatory tylko przybliżają rzeczywistość i to że jakiś 7-latek pogra sobie w GT3, GPL, Flight Simulator wcale nie oznacza że sobie poradzi w rzeczywistości - błędne myślenie.
 
Reklamy
Sloma





Post2002-05-02, 01:03      Toca Race Driver :) Odpowiedz z cytatem
Speedy napisał:
Sloma wyluzuj, my tu o symulatorach rozmawiamy a nie o zręcznościówkach.


Grafika po pierwsze ma znaczenie drugorzędne, w przypadku symulatorów żadna grafika nie zastąpi fizyki a fizyki z GT3 please ale nam tu nie porównuj bo to tak jakbym na forum OFP próbował nazywać Quake "symulatorem pola walki" Po drugie - grafika de facto na PS2 wcale nie jest lepsza od nowoczesnego PC-ta, PC'ty zresztą przewyższają możliwościami PS2 a ciągłe 50fps (60 jest w wersji NTSC) nie stanowi tu żadnej przewagi bo na dobrym PC'cie w rozdzielczości 640x480 to nawet 100fps często nie stanowi problemu.

Cytat:
Co innego granie a prawdziwe życie i prawdziwa jazda prawdziwym samochodem

No to co to za symulator co to nic nie symuluje? Wyobraź sobie chociażby kierowanie samochodem taty przy pomocy joypada od PS2 - dałoby się sterować? A jechać tym samochodem w pięknym kontrolowanym poślizgu tak jak w GT3, da się?
Spróbuj może Słoma najpierw GPL, z kierownicą oczywiście nie jakimś padem bo to się nie da, na początek przeczytaj sobie jeszcze dokładnie długi wątek Sebza w tym dziale, jak to biedny Sebzio myślał sobie że Rally Masters jest symulatorem wszechczasów i jak to GPL zweryfikowało jego opinię. I dopiero potem pogadamy.

PS2 to fajna zabawka ale co ją dla mnie dyskwalifikuje to właśnie arcadowe zacięcie wszystkich rodzajów występujących gier, nie ma symulatorów (wyścigów, lotu, czegokolwiek)
A średni wiek GPL'owców w Polsce to 28 lat (Banana trzeba by się pozbyć bo nam zaniża )


Dobra jak sprawdze GPL to podzielę się wrażeniami, tylko się zastanawiam ilu z was widziało i grało w GT3 ? Co do poślizgów to się da spokojnie robić kontrolowane i jakże piękne, a jeżeli nie wiecie to i w Gran Turismo można grać z kierownicą . Załóż sobie professional tyres i pojeździj wtedy dopiero gra nabiera realizmu, a tunele aerodynamiczne to tylko jeden ze szczegółów.

Odnośnie grafiki podaj mi choć jedną grę tak szczegółowo dopracowaną graficznie jak naprzykład (bo takich gier jest wiele na PS2 X-Boxa i GameCuba) Gran Turismo 3 i która przy takiej liczbie efektów graficznych potrafi utrzymać stały framerate (nie liczba klatek jest najważniejsza a stały i niezmienny framerate). Podaj mi choć jeden tytuł na PC który wygląda lepiej niż najładniejsze gry na PS2. Co to za gra gdy w jedym miescu jest nasr... obiektów i liczba klatek spada a rośnie w innym kiedy zwiększa się udział pustej przestrzeni, jak to sie niby ma do realizmu. Zgadzam się z argumentem że grafika to nie wszystko.

Czy wam się zdaje że jak naprzykład pogram sobie w np. Flight Simulator to będę mógł latać prawdziwym samolotem. Symulatory tylko przybliżają rzeczywistość i to że jakiś 7-latek pogra sobie w GT3, GPL, Flight Simulator wcale nie oznacza że sobie poradzi w rzeczywistości - błędne myślenie.
 
Tiges


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 2233
Miasto: Wrocław/Warszawa

Post2002-05-02, 02:21      Toca Race Driver :) Odpowiedz z cytatem
:popcorn: no mialem isc spac a tu sie zapowiada powtorka z rozrywki ...

Sloma , kupa smiechu z twojego posta i mysle ze sie przekonasz dlaczego .. ja juz siadam i ogladam co tu sie bedzie dzialo ... :robot:
 
Rocky


Dołączył: 18 Sie 2001
Posty: 602
Miasto: Świnoujścia

Post2002-05-02, 02:47      Toca Race Driver :) Odpowiedz z cytatem
No moj sasiad ma PS2 widzialem GT3 i grafika jest gorsza niz w toca driver.GT3 wyglada ladnie ale tylko na repleyach ,brak deski rozdzielczej a wiesz dlaczego?bo ps2 by sie zadlawil i twoje slynne framerate bylo by niestabilne.
Dobrym porownaniem bedzie toca driver wydana na dvd jak kumplowi pokazalem screany to mu szczena opadla.
Co do pc-ta to wy nas chyba nie lubicie za te emulatorki jak kumpel do mnie przychodzi to ma do wyboru playstation(tu jest problem bo na wszystkich grach mam 200 fps i musze zmniejszac ,nintendo,snesy neogeo,gameboy i inne takie a wy biedne robaczki macie 4 gry i na tym wasz swiat sie zamyka:)
Po co mi ps2 jak niedlugo wyjdzie emulator,a jezeli chodzi wychwalanie grafiki ps2 to ty chyba nie widziales "HALO" na xboxa.
Jeszcze ostatnia sprawa ,z twoich postow wywnioskowalem gra moze byc do dupy byle by graficznie byla odjechana ,dla posiadacza PC grafika jest malo istotna jezeli nie idzie w parze z dopracowanym produktem.
I jakos ci nie wierze ze masz te kolko logitecha z napisem GT3 bo to byla wersja limitowana i sprzedawana tylko w Japoni
 
Ozone


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 796
Miasto: New England

Post2002-05-02, 02:55      Toca Race Driver :) Odpowiedz z cytatem
Nie chce mi sie ponownie po raz 158 wlaczac do dyskusji o fizyce. Pisze tylko bo pojawil sie ciekawy aspekt - staly frame rate. Otoz staly FPS oznacza ZAWSZE ni mniej ni wiecej marnowanie mocy obliczeniowej. Jest nie mozliwym takie rozlozenie obiektow na scenie trojwymiarowej aby z kazdego miejsca tej sceny rysownie widokow trwalo tak samo dlugo. Tak wiec obiektow na scenie jest mniej a rysowanie jest synchronizowane z zegarem a czesc czasu sprzet zwyczajnie czeka z rysowaniem kolejnej ramki. Moim zdaniem staly fps to tylko pozorna korzysc. Na PC prawie zadna gra go nie ma z wyjatkiem GPL ( pod warunkiem ze masz mocny sprzet ) do ktorego Cie namawiamy
 
robson





Post2002-05-02, 03:36      Toca Race Driver :) Odpowiedz z cytatem
Gpl ma przeciez zmienne FPS, staly fps mialo GP2 (chyba dobrze kojarze o co chodzi?) i chyba dalsze czesci, stad slynne slowmo laps
 
SEWER


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 5471
Miasto: Wa-wa

Post2002-05-02, 08:05      Toca Race Driver :) Odpowiedz z cytatem
To ześ stary wyjechal tu z tą PS2
Przejebane
 
Richie


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 20333
Miasto: Lublin/Wrocław

Post2002-05-02, 22:50      Toca Race Driver :) Odpowiedz z cytatem
1.PS2 i sumylacja
2.dajcie mu linka do watka z sebzem, ktory wszystko nazywal symulacja, az mu vette w swoim domu pokazal GPL na kierownicy, sebz przeprosil, kupil kierownice i cwiczy trzeba nowym błądzacym pokazywac dyskusje na 8 zakladek o symulacji i psx i bedzie krocej jak sobie przeczyta niz znow powtarzac to samo i nabijac tylko niepotrzebne posty
 
Dimax


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 2987
Miasto: Szczecin

Post2002-05-02, 23:09      Toca Race Driver :) Odpowiedz z cytatem
ALez prosze bardzo ! http://racing-forum.pulse.pdi.net/viewtopic.php?t=2119

Sloma przeczytaj caly watek moze cos zrozumiesz
 
Rocky


Dołączył: 18 Sie 2001
Posty: 602
Miasto: Świnoujścia

Post2002-05-03, 01:09      Toca Race Driver :) Odpowiedz z cytatem
"Sloma przeczytaj caly watek moze cos "

O ile w glowie nie ma siana
 
Sloma





Post2002-05-03, 22:58      Toca Race Driver :) Odpowiedz z cytatem
Cytat:
Otoz staly FPS oznacza ZAWSZE ni mniej ni wiecej marnowanie mocy obliczeniowej. Jest nie mozliwym takie rozlozenie obiektow na scenie trojwymiarowej aby z kazdego miejsca tej sceny rysownie widokow trwalo tak samo dlugo. Tak wiec obiektow na scenie jest mniej a rysowanie jest synchronizowane z zegarem a czesc czasu sprzet zwyczajnie czeka z rysowaniem kolejnej ramki. Moim zdaniem staly fps to tylko pozorna korzysc.


Robson mylisz pojęcia. Dzięki stałej liczbie klatek mam nie chrupiącą grę, z twojej wypowiedzi wynika że nie masz pojęcia czemu służy stały FPS. Dzięki niemu gra chodzi płynnie a nie skacze w miejscach gdzie się dławi procesor. Gry na konsole robione są pod konkretny sprzęt tam się nic nie marnuje w przeciwieństwie do PC gdzie do gier trzeba dokupywać sprzęt bo programiści piszący gry na tą PLATFORMĘ wmawiają że tak być powinno. W rzeczywistości nie chce im się zrobić porządnych engine'ów a potem odbija to się na wynikach sprzedaży. Patrz niżej odnośnie wydajności i wyników sprzedaży.

Cytat:
No moj sasiad ma PS2 widzialem GT3 i grafika jest gorsza niz w toca driver.GT3 wyglada ladnie ale tylko na repleyach ,brak deski rozdzielczej a wiesz dlaczego?bo ps2 by sie zadlawil i twoje slynne framerate bylo by niestabilne.
To dowodzi jak mało wiesz o grafice.

Cytat:
Co do pc-ta to wy nas chyba nie lubicie za te emulatorki jak kumpel do mnie przychodzi to ma do wyboru playstation(tu jest problem bo na wszystkich grach mam 200 fps i musze zmniejszac ,nintendo,snesy neogeo,gameboy i inne takie a wy biedne robaczki macie 4 gry i na tym wasz swiat sie zamyka:)
Po co mi ps2 jak niedlugo wyjdzie emulator,a jezeli chodzi wychwalanie grafiki ps2 to ty chyba nie widziales "HALO" na xboxa.

Istotnym jest że w przypadku konsol gry robione na początku "żywota" konsoli nigdy nie wykorzystują pełnego potencjału maszyny dopiero później tak jest. Co oznacza "Wy" nierozumiem tego?. Mam w domu PC, PSX, PS2, Dreamcasta, niedługo będę mieć GC a jak dobrze pójdzie to jeszcze Xboxa. Oznacza to że gram w różne gry, nie liczy się platforma dzięki temu mam bardziej obiektywny ogląd na sytuację. Co do emulatorów to także ich używam bo nie mam naprzykład innych platform, ale granie na emultaorze psx to nie to samo co na prawdziwym psx. Taki MGS na PC nie ma niektórych efektów graficznych co ma na PSXie pomimo że lepiej wygląda. Jesli chodzi o emulator PS2 (to już jest tylko że żadna gra nie chodzi), długo nie będzie takiego sprzętu dzięki któremu będzie gra z PS2 chodzić równie szybko co na samej konsoli. Prędzej pojawi się porównywalna grafika na PC z tą z PS2 (według specjalistów PC to pierwsze osiągnie na początku 2003 roku). A jedna kwestia do Xboxa żadna gra jeszcze nie ma na tej konsoli grafiki lepszej od tej na PS2 (pojawią się wkrótce bo to potężniejszy sprzęt od PS2 o 20% i znacznie wydajniejszy od PC mimo że jego architektura jest podobna do PC). Jakie cztery gry chłopie jakie ograniczenia, koleś ja jestem multiplatformowy.

Cytat:
Jeszcze ostatnia sprawa ,z twoich postow wywnioskowalem gra moze byc do dupy byle by graficznie byla odjechana ,dla posiadacza PC grafika jest malo istotna jezeli nie idzie w parze z dopracowanym produktem.
Na szczęscie najważniejsze to grywalność więcej gniotów wychodzi na PC niż na KONSOLE, dowód: zobacz wyniki sprzedży największych hitów na konsole, sperzedają się w milionach sztuk w pierwszych tygodniach od premiery (na PC tylko wyjątki np.: Diablo 2, The Sims).
Cytat:
I jakos ci nie wierze ze masz te kolko logitecha z napisem GT3 bo to byla wersja limitowana i sprzedawana tylko w Japoni

Muszę ci wykazać twoje niedoinformowanie bo kierownica GT Force Feedback była limitowana ale sprzedawana nie tylko w Japonii. Natomiast jej nielimitowana wersja (tylko bez logo GT i kilku zmian kosmetycznych) nazywa się Cyber Wheel XP, a poza tymi dwoma jest jeszcze Pro Racing Wheel z Force Feedbackiem (jest też opcja bez), Manta także rozprowadza inny model, poza tymi jest jeszcze kilka innych. Jak widzisz nie tylko pada się podłącza do konsol ale i Myszki oraz Klawitury od PC(usb).
Cytat:
ALez prosze bardzo ! http://racing-forum.pulse.pdi.net/viewtopic.php?t=2119
Ja się opieram na praktycznych doznaniach a nie opisach, ale mimo to skorzystałem bo to zawsze inny punkt widzenia.

Cytat:
O ile w glowie nie ma siana
Czlowieku uznaję ludzi tutaj za kulturalne osoby i dlatego poczułem się urażony twoim tekstem. Szkoda że prezentujesz tak niski poziom kultury osobistej. Może tam skąd pochodzisz to normalne obrzucać inwektywami innych. Cieszę się że nie robią tego inni tutaj na tym forum.

P.S. Oto dowód jak niewydajne są PC (pomimo że są na nie dobre gry):

CPU 128-bit PlayStation 2 CPU
System Clock Frequency 294.912 MHz
Cache Memory Instruction: 16KB, Data: 8KB + 16KB
Main Memory Direct Rambus ( Direct RDRAM )
Memory Size 32 MB
Memory Bus Bandwidth 3.2GB per Second
Co-processor FPU (Floating Point Unit )
Floating Point Multiply Accumulator x 1, Floating Point Divider x 1
Vector Units Vuo and VU1
Floating Point Multiply Accumulator x 9, Floating Point Divider x 3
Floating Point Performance 6.2 GFLOPS
3D CG Geometric Transformation 66 Million Polygons per second
Compressed Image Decoder MPEG2
Graphics Graphics SyntesizerTM
Clock Frequency 147.456MHz
Embedded DRAM 4MB
DRAM Bus bandwidth 48GB per Second
DRAM Bus width 2560 Bits
Pixel Configuration RGB: Alpha:Z Buffer ( 24:8:32 )
Polygon Drawing Rate 75 Million Polygons per Second
Screen Resolution Variable from 256 x 224 to 1280 x 1024

Sound "SPU2+CPU"
Number of Voices ADPCM 48ch on SPU2 plus definable, software programmable voices
Sound Memory 2MB
Output Frequency Variable up to 48 KHz (DAT quality)

IOP I/O Processor
CPU Core PlayStation (current) CPU
Clock Frequency 33.8688MHz or 36.864MHz (Selectable)
IOP Memory 2MB
Sub Bus 32-bit
Interface Types IEEE1394 i.LinkTM , Universal Serial Bus (USB) x 2,Controller Port x 2, Memory Card x 2

Disc Device CD-ROM and DVD-ROM
Device Speed CD-ROM 24 times speed
DVD-ROM 4 times speed

New Features(Option)
Drive bay (for 3.5" hard disc drive), Expansion unit (for network interface), DVD-Video playback built into the hardware, no Memory Card required

Pokaż mi PC który przy podobnej konfiguracji potrafi co ta konsola (tak samo sie to będzie miało w przypadku porównania Xbox do PC).
P.S. 2 Jeżeli wam przeszkadzają moje posty napiszcie a przestanę -
Cytat:
(...) nabijac tylko niepotrzebne posty
 
ODuck


Dołączył: 28 Sie 2001
Posty: 4634

Post2002-05-03, 23:27      Toca Race Driver :) Odpowiedz z cytatem
przestan
 
robson





Post2002-05-03, 23:29      Toca Race Driver :) Odpowiedz z cytatem
Sloma napisał:
Cytat:
Otoz staly FPS oznacza ZAWSZE ni mniej ni wiecej marnowanie mocy obliczeniowej. Jest nie mozliwym takie rozlozenie obiektow na scenie trojwymiarowej aby z kazdego miejsca tej sceny rysownie widokow trwalo tak samo dlugo. Tak wiec obiektow na scenie jest mniej a rysowanie jest synchronizowane z zegarem a czesc czasu sprzet zwyczajnie czeka z rysowaniem kolejnej ramki. Moim zdaniem staly fps to tylko pozorna korzysc.


Robson mylisz pojęcia.


Sloma, mylisz ludzi... to nie moja wypowiedz
 
Ozone


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 796
Miasto: New England

Post2002-05-03, 23:31      Toca Race Driver :) Odpowiedz z cytatem
Po pierwsze nie Robson, tylko Ozone!

Po drugie to wiem czemu ma sluzyc staly fps ale wiem rowniez jak go uzyskac i jak trudno to zrobic. Pisalem kiedys gry 3D wiec jestem w temacie. I jak mowie zawsze cos kosztem czegos. Jezeli masz staly fps to znaczy ze sprzet zawsze ma zapas mocy obliczeniowej na wypadek gdyby przed kamere wskoczyl jakis nowy obiekt. I tyle.

A wogole to wiecej z Toba nie gadam bo wciagasz mnie w tematy nieistotne - bo takim jest grafika w grze.
 
Rocky


Dołączył: 18 Sie 2001
Posty: 602
Miasto: Świnoujścia

Post2002-05-03, 23:43      Toca Race Driver :) Odpowiedz z cytatem
Pytales co sadzimy o grand turismo to ci odpowiedzielismy grafika ladna fizyki brak,czy ty czlowieku wierzysz ze w gt3 do kazdego z 80 samochodow dostepnych w grze jest inny model jazdy bo moj kolega w to wierzy calym serem.

"A jedna kwestia do Xboxa żadna gra jeszcze nie ma na tej konsoli grafiki lepszej od tej na PS2 (pojawią się wkrótce bo to potężniejszy sprzęt od PS2 o 20% i znacznie wydajniejszy od PC mimo że jego architektura jest podobna do PC). Jakie cztery gry chłopie jakie ograniczenia, koleś ja jestem multiplatformowy. "

Nie no tutaj to mnie rozbroiles czlowieku wez sobie idz na gielde i niech ci ktos odpala gre "Halo" gdyby ps2 mial pokazac taka wielka przezstrzen z tyloma szczegolami i niezmiennym framerate to by mu sie wentylatorek przepalil ,nawet w angielskiej wersji magazynu psx extreme chylili czola przed tym tytulem jeszcze jedno xbox jest 80% wydajniejszy od psx.

Na pc chodzila by kazda gra z ps2 przyklad gta3,TH3 ale sa licencje tak samo na ps2 nie ma gier z xboxa,oraz to ze malo ktory pctowiec bylby zainteresowany grami typu 5 minut gry 10 minut animacji i tak w kolko -tak to wasz kochany MGS2
 
Centrum Fanów Symulatorów » GTR, GT Legends, Live For Speed, Inne wyścigi » Toca Race Driver :) Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu
Skocz do: