Centrum Fanów Symulatorów » Grand Prix Legends, Liga GPL Online, GPL WC » Setupy potrzebne - Fer Kyalami
Napisz nowy temat    Odpowiedz do tematu

Setupy potrzebne - Fer Kyalami

Idź do strony 1, 2  Następny
Autor Wiadomość
Feblo





Post2001-11-17, 21:37      Setupy potrzebne - Fer Kyalami Odpowiedz z cytatem
jak w temacie. A gdyby tak jeszcze po polsku można było skądś zassać informacje co do czego w ustawieniach służy... byłoby pięknie
 
Reklamy
Ozone


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 796
Miasto: New England

Post2001-11-17, 22:05      Setupy potrzebne - Fer Kyalami Odpowiedz z cytatem
faktycznie byloby pieknie

nie ma zadnych zrodel po polsku.
 
Feblo





Post2001-11-18, 00:23      Setupy potrzebne - Fer Kyalami Odpowiedz z cytatem
Ale podstawy to możecie wytłumaczyć, co?
Czym to się je i co to reguluje:
1- wheel rate
2- bump
3- rebound
4- camber
5- bump rubber
6- toe-in
7- roll-bar stiffnes
8- wheel rate proportionality
9- clutches

 
Ozone


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 796
Miasto: New England

Post2001-11-18, 10:17      Setupy potrzebne - Fer Kyalami Odpowiedz z cytatem
W zasadzie to moge troche potlumaczyc. Jednak bedzie to troche metne, zawile i na koniec i tak czekaja Cie zmudne poszukiwania optymalnych ustawien na torze.

1. Wheel rate - Twardosc sprezyn
2. Bump, Rebound - parametry tlumienia zawieszenia. Bump przy nacisku, Rebound przy odbiciu. 1 to najnizsze tlumienie a 5-6 najwyzsze.
4. Camber - kat pod jakim nachylone jest kolo w stosunku do plaszczyzny drogi.
5. Bump Rubber - zderzak. Gdy zawieszenie dojdzie do konca skoku napotyka tam gumowy zdezak. W tym momencie to on robi za cale zawieszenie i ustawienia sprezyn i amortyzatorow nie maja juz znaczenia. Powstaje w tej sytuacji zjawisko zwane bottoming kiedy to auto przestaje nagle reagowac zgodnie z przewidywaniami.
6. Toe in. Kat pod jakim zaklinowane sa kola wzgledem osi podluznej samochodu. Ich zmiana ma wplyw na podsterownosc lub nadsterownosc przy wchodzeniu i wychodzeniu z zakretu.
7. Rollbar. Twardosc sprezyn czesci zawieszenia odpowiadajaca za obrot auta wokol osi podluznej. Ma znaczenie przy wchodzeniu w zakret - przy odlaczonych rollbarach karosieria "kladzie sie" ( moze bardziej zrozumiale - nachyla sie ) ale ma tu znaczenie tez 1. i 2.
8. nie mam pojecia - nie zauwazylem tego w setupie ( moze to jakis parametr z GPL race engineer )
9. liczba sprzegiel w dyferencjale. Ma wplyw na stopien zblokowania polosi. Przy malej liczbie sprzegiel kola kreca sie prawie calkowicie zaleznie od siebie, przy 6 moga sie krecic w przeciwne strony

10 Differential Type. parametr typu XX/YY. Kazda liczba odpowiada za to samo co 9. ale XX ma wplyw przy przyspieszaniu a YY przy puszczeniu gazu. liczba 30 oznacza mocne zblokowanie a 85 luzne. 85/30 oznacza ze kola beda sie krecic luzno przy przyspieszaniu ( dzieki temu nie szarpie sie ) a mechanizm blokuje sie i kola kreca sie z ta sama predkoscia przy zwalnianiu i hamowaniu.

Co masz z ta wiedza zrobic?!

Sciagnij jakies setupy, zmien dyfry na 85/30 a o reszcie na razie zapomnij. Tak robili prawie wszyscy jakies 2 lata temu i zle na tym nie wyszli. Powodzenia.
 
Carlos


Dołączył: 16 Sie 2001
Posty: 805
Miasto: Nowy Dwór Mazowiecki

Post2001-11-18, 12:29      Setupy potrzebne - Fer Kyalami Odpowiedz z cytatem
Coz mozna powiedziec - temu panu juz dziekujemy (Ozonku, to do Ciebie ofcoz). Wprawdzie mi juz 2 latka w GPL juz stuknelo ale milo bylo sie tego i owego dowiedziec.
 
Speedy Alfa
159

Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 5076
Miasto: Poznań

Post2001-11-18, 13:48      Setupy potrzebne - Fer Kyalami Odpowiedz z cytatem
Czy ktos wie jak sie po polsku mówi na anti-roll bar?
 
Gregor


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 2784
Miasto: Wroclaw

Post2001-11-18, 16:26      Setupy potrzebne - Fer Kyalami Odpowiedz z cytatem
pewnnie 'drazek przeciw-skretny' ale gdzies mi sie zawieruszyl slownik naukowo-techniczny
ang-pol a w pol-ang czegos takiego nie ma
 
Ozone


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 796
Miasto: New England

Post2001-11-18, 16:49      Setupy potrzebne - Fer Kyalami Odpowiedz z cytatem
W slowniku PWN jest pałąk przeciw kapotarzowy
 
Feblo





Post2001-11-20, 15:14      Setupy potrzebne - Fer Kyalami Odpowiedz z cytatem
Dzięki. Wielkie dzięki.

A "8" to nazwa całej grupy parametrów - tytuł.

W ten weekend biorę się za kombinowanie

Feblo

PS. A gdyby tak jeszcze kto dobry podrzucił screena ze swoim setupem - no może być trochę "przerobiony" żeby tajemnice ustawień nie wyszły całkiem na jaw :wink:

[ Ta wiadomość została zmieniona przez: Feblo dnia 2001-11-20 14:16 ]
 
Ozone


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 796
Miasto: New England

Post2001-11-20, 17:04      Setupy potrzebne - Fer Kyalami Odpowiedz z cytatem
Hehehe to sie teraz ubawilem
Po co Ci screeny. Wez sobie sciagnij setupy najlepszych - link gdzies w topicu obok byl podawany. No i nikt nie bedzie niczego przed Toba zatajal Jedzie czlowiek a nie setup!
 
Feblo





Post2001-11-20, 17:39      Setupy potrzebne - Fer Kyalami Odpowiedz z cytatem
Zassałem setupy Waszej grupy
O je je je... Człowiek ryyy mu jeeeee 0
 
Speedy Alfa
159

Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 5076
Miasto: Poznań

Post2001-11-21, 00:15      Setupy potrzebne - Fer Kyalami Odpowiedz z cytatem
Feblo, Maxym, DariuszM, Talgot i inni o których zapomniałem. Bez sensu jest kombinować z setupami. Też kiedyś myślałem że to setup mi nie pozwala jechać szybciej a to nieprawda. Dopasujcie sobie jeden setup do siebie i skoncentrujcie się na technice prowadzenia auta. Z setupami można kombinować ale dopiero jak już się umie jeździć.
Od siebie ze swoich doświadczeń radzę korzystać z setupów Gregera oznaczonych GH z dyframi 85/45, 85/30, dopasowując sobie tylko brake balance i nic więcej.
Ale GH2 z dyframi 45/xx unikać jak ognia!
 
Gregor


Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 2784
Miasto: Wroclaw

Post2001-11-21, 05:02      Setupy potrzebne - Fer Kyalami Odpowiedz z cytatem
a ja tam sie zle czuje jak sobie nie pokombinuje (hihihi)
tzn zaczynam od jakiegos sprawdzonego setupu (GH, GH2, lub innego z np. http://www.setup-shop.com)
i potem dostrajam go tak zeby dobrze mi sie jechalo,
generalnie zostawiam w spokoju tylko przelozenia skrzyni biegow i 'cambery' bo zeby je dobrze ustawic to trzeba przejechac wiele lapow patrzec na temperatury opon poprawiac itp.
reszte parametrow koryguje w strone swojego ulubionego setupu (no tak - tyle ze zeby miec taki 'ulubiony' to mi zajelo pol roku )
moj ulubiony dla ferr obecnie to:
bump/rebound 1/2 1/2 (przod/tyl) dla torow wyboistych i 2/3 2/3 dla tych 'rowniejszych'
rolbary 160/140, sprezyny 75/85, dyfry 60/45
hamulce 53-54%
jak chce miec bardziej nadsterowny to podciagam tylnego rollbara do 160 i/lub tylne sprezyny do 95-100
czasami jednak zapedze sie w kozi rog i wracam do oryginalu

[ Ta wiadomość została zmieniona przez: Gregor dnia 2001-11-21 04:04 ]
 
Speedy Alfa
159

Dołączył: 17 Sie 2001
Posty: 5076
Miasto: Poznań

Post2001-11-21, 06:15      Setupy potrzebne - Fer Kyalami Odpowiedz z cytatem
Ja też po każdym paliwku coś tam musze chociaż o milimetr zmienić
Ale jak się jest rookie i nie umie się przejechać 10 okrążeń bez wypadku z rozbieżnością czasów max 1s to bez sensu jest cokolwiek ruszać lepiej pracować nad sobą niż nad autem

To teraz moje ulubione dla Lotusa:
  • Springs F/R 70/90-95
  • Dampers 2/2 przód 3/3 tył na tory równe 3/3 - 4/4 na wyboiste (ciekawe że odwrotnie jak Gregor ale nienawidzę miękkich amorów na wybojach)
  • Rollbar 160/140 (jak chce bardziej nadsterowny to też podciągam tył )
    hamulec 51-52 (na Kyalami 50% mi pasuje)
  • dyfer 45/60-1 clutch czasami 60/60-1 albo 2 clutches
    reszta GH2 bez zmian

    Ale na przykład na Brands najlepiej mi się jechało na oryginalnym setupie GH z dyframi 85/45 cl-5, springs 80/115, dampers 3,3/5,5
  •  
    robson





    Post2001-11-21, 11:34      Setupy potrzebne - Fer Kyalami Odpowiedz z cytatem
    Wogoe nie wiem jakie macie ustawienia na sprezystych elementach, dalibyscie spokoj anglosaskiemu sys. miar w koncu, bo na kompie u Speediego w ZW tez sobie nie moglem poradzic
     
    Centrum Fanów Symulatorów » Grand Prix Legends, Liga GPL Online, GPL WC » Setupy potrzebne - Fer Kyalami Idź do strony 1, 2  Następny
    Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu
    Skocz do: